Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko lisää vuokraa maksaisit astianpesukoneellisesta asunnosta?

Vierailija
08.06.2021 |

Keittiöremontti tulossa ja mietin että investoisinko niin että laittaisin astianpesukoneen. Yksiö kyseessä. Vaikuttaako apk mielestäsi vuokratasoon?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivää on se, että on astianpesukone. Kuuluu samaan kastiin jääkaapin ja uunin kanssa.

Vierailija
42/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöremontti vuokra-asuntoon? Miksi?

Koska siinä on alkuperäinen 50-luvun keittiö. Hyvä pointti tuo että tekisi sille vain paikan ja vuokralainen voisi itse laittaa sitten halutessaan sen. 

-ap

Paljonko kuvittelet nostavasi vuokraa keittiöremontilla? Parhaiten tienaat kun odotat vaan että keittiö on pakko remontoida, esimerkiksi siksi että vuoralainen on pistänyt sen palasiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältyykö vuokraan myös sähkö ja vesi? Jos ei niin et voi ottaa astianpesukoneesta mitään kulu korvauksia, koska pesukone toimii sähköllä ja vedellä.

Vierailija
44/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöremontti vuokra-asuntoon? Miksi?

Koska siinä on alkuperäinen 50-luvun keittiö. Hyvä pointti tuo että tekisi sille vain paikan ja vuokralainen voisi itse laittaa sitten halutessaan sen. 

-ap

Paljonko kuvittelet nostavasi vuokraa keittiöremontilla? Parhaiten tienaat kun odotat vaan että keittiö on pakko remontoida, esimerkiksi siksi että vuoralainen on pistänyt sen palasiksi.

Laadukkaalla kämpällä (jossa ei ole alkuperäistä kämästä keittiöitä) saa todennäköisemmin laadukkaampia vuokralaisehdokkaita. 

-ap

Vierailija
45/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34229 kirjoitti:

Sisältyykö vuokraan myös sähkö ja vesi? Jos ei niin et voi ottaa astianpesukoneesta mitään kulu korvauksia, koska pesukone toimii sähköllä ja vedellä.

Mistä kulukorvauksista sä puhut? Mä tässä koitan pohdiskella vain tulevaa vuokratasoa astianpesukoneella tai ilman. Ei tietenkään sisälly vuokraan sähkö tai vesi. 

-ap

Vierailija
46/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoidussa yksiössäni on vuokralainen. Tiskikone kuuluu kalustukseen jo vesivahingon välttämiseksi.

Kuka korvaa jos vuokralainen kaljan pöhnässä asentaa itse koneen ja sattuu vuoto? Jos joutuu uusimaan niin saa vero vähennyksenä. Ei niitä joka vuosi tarvitse uusia.

Vierailija
47/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään hinnasta vuokraisi asuntoa, jossa ei ole laadukasta astianpesukonetta. Riippuu tosin AP:n vuokra-asunnon kohderyhmästä, kannattaako hankinta.

Jos asunto on pieni ja vuokralaiseksi ajateltu yhtä esim. opiskelijaa, se ei välttämättä ole ehdoton. Jos asunto on iso ja laadukas ja kilpailet maksukykyisimmistä vuokralaisista, lienee selvää, että se on oltava.

Käytännössä jo kaksi henkilöä tuottaa sen verran tiskiä, että kone on hyvä olla (poikkeuksena toki he, jotka hädin tuskin keittiötään ruuanlaittoon käyttävät).

Vierailija
48/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksiö ja yksi vuokralainen? Eipä juuri merkitystä, miten vesi laskutetaan? Jos kulutuksen mukaan, useammalla hengellä halvempi tiskata koneella.

Vierailija
49/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. En käytä sitä vaikka olisi. Jos haluan jonkun tekemään 3h 45min yhtä ja samaa hommaa ja sen jälkeen tehdä ne työt itse koska mitään muuta ei tapahtunut kuin paska vaihtanut paikkaa ja jonka suorittamiseen minulta menee max 10min käsin, niin hankin miehen.

Vierailija
50/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin mieluummin tiskaisin itse jos sillä säästäisi vuokrassa.

Olen yksinasujana tottunut tiskaamaan omat tiskini käsin vaikka minulla on suhteellisen paljon astioita. Ruuanlaitto, syöminen, tiskaaminen ja asunnon tuulettaminen menee yhteen putkeen enkä halua jättää likaisia astioita tiskipöydälle etenkin jos tehnyt ns. lämpimän aterian. Astianpesukone olisi minulle turhake, vaikka vanhemmillani olikin sellainen.

Vierailija
51/51 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuokra-asunnossa tiskikone, mutta ei ole saunavuoroa, en käy parturissa, en polta tupakkaa, en juo alkoholia, ei ole lemmikkiä, lapsilla ei ole harrastuksia.

Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, suuret ikäluokat jo 75-vuotiaita, asiakkaat yrityksillä vähenee. Nuoret maksaa korkeaa vuokraa eikä heillä ole rahaa parturiin, ravintolaan, vaatekauppoihin, siis yrityksiä loppuu urakalla 10 vuoden aikana ja asuntovelkaiset menevät ulosottoon.