Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa kapselikahvinkeitin? Makusuosituksia?

Vierailija
08.06.2021 |

Kahvia kuluu meillä niin vähän (1-2 kuppia/pvä), että avattu paketti ehtii aina väljähtyä kaapissa. Harkitsen kapselikeitintä, että saisin joka aamu sen kupillisen hyvää kahvia.

Mutta onko ne kapselikeittimet käteviä? Dolce gustoa mietin ensisijaisesti. Mitä kahvimakuja kannattaa kokeilla, jos suodatinkahveissa tykkää tummapaahtoisesta mustasta kahvista?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan epäekologisia ja täynnä teollista moskaa... osta vaikka laadukasta murukahvia mieluummin.

Vierailija
2/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalan epäekologisia ja täynnä teollista moskaa... osta vaikka laadukasta murukahvia mieluummin.

Tämä epäekologisuus on asia, jota olen myös miettinyt, ja joku ekologisempi vaihtoehto kyllä kiinnostaisi, jos sellainen on olemassa. Mikä olisi oikeasti hyvää murukahvia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikahvikone on loistava! Oma suosikki on Grande, tämä Dolce Guston kapseleita.

Vierailija
4/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kapselit on kierrätettäviä, mutta onhan se toki alumiinia. Mulla on Nespresso, ollut monta vuotta, olen ollut tyytyväinen. itse juon niitä tosi tummia eli espressoja ja tykkään niistä. Mutta makuja on monia. Vinkki: laita se avattu kahvipaketti kunnolla suljettuna tai ilmatiivissa rasiassa jääkääppiin, niin se säilyy pitempään.

Vierailija
5/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kahvi miten suodatettua niissä kapseleissa?

Vierailija
6/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niillä hyvää kahvia saa. Lisäksi kapselikeittimistä tulee vain sitä turhaa muoviroskaa.

Plipsillä on/oli keitin, jossa on suodatinpuoli ja kahvityyny puoli, jolla saa keitettyä vähän tai kannullisen kahvia.

Kahvityynyjä voi tilata esim kahvikaverista, jossa on myös keittimiäkin.

Olen myös Ruotsista ostanut tavis ruokakaupasta kahvityynyjä.

Tuota mainitsemaani Plipsin keitintä, myydään ( tai ennen myytiin Clas Ohlsonolla).

Tai ihan Saksan Realissa, jos on käyntiä sielläpäin.

https://www.kaufland.de/product/340373068/?search_value=kaffeemaschine

Vierailija
7/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkolaattorilla tulee paras kahvi.

Vierailija
8/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aeropress ja jauhat itse pavuista.

Vierailija
9/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Kahvin rasva päätyy suoraan kuppiin. Paitsi täyteläistä, myös haitallista, jos juo paljon.

Vierailija
10/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aeropress ja jauhat itse pavuista.

No jaa. Kahvin rasva päätyy suoraan kuppiin. Paitsi täyteläistä, myös haitallista, jos juo paljon.

Vierailija
11/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikein hyvä töpselikahvinkeitin. Sellaisen osto kannattaa aina.

Vierailija
12/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen kapselikeittimeen juuri samasta syystä kuin ap. Yhden hengen käytössä ihan superkätevä. Tyhjät kapselit tietenkin kierrätetään asianmukaisesti. Olen tummien ja vahvojen makujen ystävä, ja niitä löytyykin useita sekä Nespressolla että Dolce Gustolla.

Vierailija
13/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole epäekologista. Pakkauksen merkitys on tällaisen tuotteen kohdalla ihan mitätön. Ekologista on keittää juuri se määrä kahvia mitä tarvitaan ja kapselikeitin on tähän oiva laite.

Vierailija
14/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kapselit on kierrätettäviä, mutta onhan se toki alumiinia. Mulla on Nespresso, ollut monta vuotta, olen ollut tyytyväinen. itse juon niitä tosi tummia eli espressoja ja tykkään niistä. Mutta makuja on monia. Vinkki: laita se avattu kahvipaketti kunnolla suljettuna tai ilmatiivissa rasiassa jääkääppiin, niin se säilyy pitempään.

Säilytän kahvia jääkaapissa tiiviissä rasiassa ja vielä lisäteipein suljettuna, mutta silti se alkaa maistua puulta viikon jälkeen. Mulla kestää sellainen 270 grammankin paketti yli viikon, ja tuntuu hirveältä joutua heittämään kahvia roskiin.

Vierailija
15/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PHILIPS SENSEO HD6592 / 61 Kahvinkeitin podilla tai suodattimella !

https://cdon.fi/pienkoneet/philips-senseo-hd6592-61-kahvinkeitin-podill…

Vierailija
16/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cupsolo oli ihan hyvä vaikka nyt mulla onkin Nespresso.  Kahvia on hyvää ja käytetyt kapselit voi laittaa metallinkierrätykseen. Suodatinkahvi on tosin terveellisempää koska suodatin poistaa kovia rasvoja. Nykyään teen suodatinkahvia termariin kerran päivässä.

Vierailija
17/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä epäekologisuus on asia, jota olen myös miettinyt, ja joku ekologisempi vaihtoehto kyllä kiinnostaisi, jos sellainen on olemassa. Mikä olisi oikeasti hyvää murukahvia?

Ei ole epäekologista ja niitä kapseleitakin saa uudelleenytettävinä, jos ihan ituhipiksi ryhtyy. Pannukahvista et saa hyvää ilman nuotiota, vaatii todella kuuman veden.

DCllä paljon tummia paahtoja.

Vierailija
18/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jää? Itse kätyän suodatinpussia. Sinne jää kahvipurut.

Vierailija
19/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jää? Itse kätyän suodatinpussia. Sinne jää kahvipurut.

Viittasin perkolaattorikahviin, en puhunut mitään suodatinkahvista.

Vierailija
20/24 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cupsolo ainakin on huono. Pitää aivan hirveää meteliä ja kahvi jäähtyy heti. Monta kapselia saa käyttää ennen kuin on mukillinen valmista juomaa. Peseminen vaivalloista. Sain joululahjaksi ja jo muutaman päivän jälkeen perhe oli jo ihan kypsä mun aamukahvin värkkäilyyni. Helpompaa ladata illalla normaali kahvinkeitin, aamulla napsauttaa se päälle ohi mennessä kun menee pukemaan. Kahvi kuppiin ja menoksi. Ei tarvitse minuutti tolkulla metelöidä ja seistä koneen vieressä kahvia valmistamassa ja juoda sitten sitä kylmää löröä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi