Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset feikkaa täydellistä elämää / parisuhdetta somessa?!

Vierailija
08.06.2021 |

Usein olen huomannut, että mitä enemmän niitä pariskuntaselfieitä facebookiin tuutataan, sitä pahemmin kulisseissa on kuohunut. Mitä enemmän postaillaan ''todistusmateriaalia'' täydellisistä asioista, sitä epätäydellisempää se arkielämä usein on.

Kysymys kuuluukin, MIKSI? Kenelle tällä todistellaan, että mun elämä on niiiiiin ihanaa ja parasta bestiä. Hyvin usein nää tyypit on myös niitä passiivisaggressiivisia "positive vibes only" - ajatusmallin omaavia henkilöitä, mikä vissiin selittää sen, että on pakko tuupata some täyteen täydellistä elämää tai pää ja kulissit hajoaa muuten.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä yritetään tehdä itsestään jotenkin arvokasta. Sosiaalinenstatus korkeampi tai jotai.

Vierailija
2/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muka kukaan sinne masennuspäiviään postais? Ketä ne kiinnostaa ja ketä huvittaisi katsella jotain ankeaa kuvaa likaisesta vessanpöntöstä?

Tai itkevästä vaimosta?

Niih. Mieti sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät miten niillä menee? Kuule maailmassa on paljon onnellisia pariskuntia, ei se kaikilla ole kulissia (jos sulla on)!

Keskity vaan omaan hyvinvointiisi ja elämääsi.

Vierailija
4/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluukin: miksi sinä seuraat muita somessa?

En ymmärrä minkä takia pitää edes olla jossain fb:ssa.

Vierailija
5/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät miten niillä menee? Kuule maailmassa on paljon onnellisia pariskuntia, ei se kaikilla ole kulissia (jos sulla on)!

Tietää sen vaikka siitä et tulee ero ja vielä pari päivää ennen on postailtu kuvia ihanasta suhteesta. Sitten eron jälkeen kaveri sanookin että oli miettinyt eroa jo vuoden. Tämä taitaa olla 20-30v juttu muutenkin. Harvempi keski-ikäinen jaksaa laittaa kuvia kun Markku/Marketta paistaa makkaraa notskilla.

Vierailija
6/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää yhteyttä tuttuihin/kavereihin? 

Vierailija
7/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Jos sinua ap häiritsee muiden tekstit ja kuvat, niin poista itsesi ko. somekanavasta. Vain itseään voi muuttaa.

Olen 46 vuotias ja en ole vieläkään Facebookissa.

Vierailija
8/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muka kukaan sinne masennuspäiviään postais? Ketä ne kiinnostaa ja ketä huvittaisi katsella jotain ankeaa kuvaa likaisesta vessanpöntöstä?

Tai itkevästä vaimosta?

Niih. Mieti sitä.

Alapeukuista päätellen nautittavaa olisi katsoa kuvia, joissa ystävä/muu kärsii.

Likainen vessanpönttokin olisi kivempi katsoa kuin myöntää, että jollain menee oikeasti hyvin.

Vierailija
9/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on omituinen kaveripiiri. En ole törmännyt tuollaiseen. Mutta olen kyllä vanhempikin. Tässä iässä ei ole mitään tarvetta esittää enää mitään.

Vierailija
10/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Jos sinua ap häiritsee muiden tekstit ja kuvat, niin poista itsesi ko. somekanavasta. Vain itseään voi muuttaa.

Olen 46 vuotias ja en ole vieläkään Facebookissa.

Se nyt ei vastaa tähän otsikon kysymykseen; miksi jotkut haluavat väkisin pitää täydellisen elämän kulisseja yllä? Oli se sitten somessa tai ei. 

Vierailija
11/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä on tutuilla ja kavereilla? Ystävät ovat ystäviä ja heidän kanssaan voi viestitellä muutenkin, muilla ei pitäisi olla mitään kummoista väliä.

Vai kiinnostaako sinua oikeasti jonkun "tutun" tekemiset ja kuvat??

Vierailija
12/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on omituinen kaveripiiri. En ole törmännyt tuollaiseen. Mutta olen kyllä vanhempikin. Tässä iässä ei ole mitään tarvetta esittää enää mitään.

Sama täällä. Pienet on ap:n huolet.

Vierailija
13/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä on tutuilla ja kavereilla? Ystävät ovat ystäviä ja heidän kanssaan voi viestitellä muutenkin, muilla ei pitäisi olla mitään kummoista väliä.

Miksi sinua hiertää jos ap tai joku toinen käyttää sitä facebookkia? Kai sitä nyt saa ihmetellä asioita.

Vierailija
14/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää sen vaikka siitä et tulee ero ja vielä pari päivää ennen on postailtu kuvia ihanasta suhteesta. Sitten eron jälkeen kaveri sanookin että oli miettinyt eroa jo vuoden. Tämä taitaa olla 20-30v juttu muutenkin. Harvempi keski-ikäinen jaksaa laittaa kuvia kun Markku/Marketta paistaa makkaraa notskilla.

No en ikinä postannut meistä kuvia someen. Mutta siis oltiin esim. ystävien häissä heinäkuussa, tanssittiin ja juteltiin ja naurettiin. Seuraavan vuoden helmikuussa mies jo kantoi kamansa toiseen kämppään. Muut ihmetteli että miten nyt ja miksi tämmöinen ero. Joku varmasti luuli että esitettiin onnellisia. Mutta ei se niin ollut. Joskus sä voit olla toisen kanssa onnellinen, teillä voi olla paljon hyviä hetkiä. Ja sit kuitenkin teillä on myös huonoja hetkiä ja tosi vaikeita hetkiä. Siksi sitä eroakin mietitään kauemmin kuin kaksi päivää. Itse mietin sitä on-off varmaan kaksi vuotta ainakin. Yritettiin, epäonnistuttiin. On hyviä muistoja ja huonoja. Ihmiset ei aina ymmärrä näitä "vaikeasti selitettäviä" suhteita, jos ei ole itse elänyt sellaisessa. Edelleen rakastan ex-miestäni joka on myös lasteni isä, kunnioitan ja meillä on hauskaakin yhdessä. Mutta me emme vaan pysty elämään pariskuntana/ avioipuolisoina / rakastavaisina enää koskaan. 

Alkuperäiseen aiheeseen, postaan paljon kivoja ja positiivisia juttuja omaan instaan. Koska niitä oikeasti tapahtuu mun elämässä nykyään paljon ja olen myös päättänyt keskittyä niihin. Ja päättänyt etten välitä siitä mitä kaikki muut ajattelee minusta saatikka minun sometilistä. Ihan sama. Se on minun, ja teen sillä mitä haluan. :)

Vierailija
15/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta se vasta täydellisen elämän kanava onkin. Varmaan siinä tulee joku sokeus todellisuuteen, kun muut postailevat aina niitä ns. täydellisiä kuvia ja hetkiä elämästään. Useampi taitaa myös seurata vaikuttajia, joilta ammenetaan ideoita ja sitä kuvaa millaista elämän pitäisi olla pari-kolmekymppisenä. Ei kukaan halua jäädä "huonommaksi" muita. Varmaan moni on oikeasti tahtomattaan ja tiedostamattaan (!) kateellinen muille näiden näennäisesti täydellisestä elämästä ja haluaa sitten luoda kuvan että omakin elämä olisi sellaista, vaikkei niin olisikaan.

Nuo "minähän en mitään naamakirjaa käytä" -kommentit onkin todella hyödyllistä antia keskusteluun. :D

Ystäväni asuessaan Meksikossa kertoi, että joka kerta kun postasi kuvan rannalta (tyyliin kerran kuussa tai harvemmin), häneltä lähti pari seuraajaa kavereista. 

Vierailija
16/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä mitä ap tarkoittaa. Omassa tuttavapiirissä on pari ihmistä, joista voisi sanoa että he ovat keskimääräistä itsekeskeisempiä ja he juuri ovat noita jotka kehuvat ja korostavat itseään ja esim. lastensa todistuksia jne. somessa. Tärkein motiivi on itsensä korostaminen ja some on siihen loistava väline.

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/narsismin-piirteet-some…

Vierailija
17/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai itkevästä vaimosta?

Niih. Mieti sitä.

Tiedätkö, kun joka päivä ei ole pakko postata mitään. Minnekään.

Vierailija
18/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmiselvästi kiinnostaa, kun voi sitten postausten perusteella arvioida sen tutun parisuhteen tilaa ym. ja pohtia, miksi se laittoi sitä ja tätä.

Vierailija
19/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli sellainen että piti jostain syystä postailla hirveästi kuvia meistä omaan someensa. Itse harvemmin postailin mitään. Monet varmaan ajatteli että meillä oli täydellinen suhde sen perusteella, millaisen kuvan exäni some antoi. Tehtiin paljon asioita, matkusteltiin, käytiin syömässä ym. Moni ei tiennytkään että hän vikitteli samalla puolta kaupunkia minun selkäni takana. Kun erosin hänestä, moni kaverini oli ihan puulla päähän lyöty miksi päästin niin täydellisen miehen menemään. En kyllä edelleenkään tajua, miksi exäni halusi postailla niin paljon kuvia kanssani, kun vielä samaan aikaan lisäili noita random iskuyrityksiään kavereikseen joten he toki myös näkivät hänen jakamansa sisällön.

Vierailija
20/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmiselvästi kiinnostaa, kun voi sitten postausten perusteella arvioida sen tutun parisuhteen tilaa ym. ja pohtia, miksi se laittoi sitä ja tätä.

Niinpä, ap on kyylä, jolla ei ole omaa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi