Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset feikkaa täydellistä elämää / parisuhdetta somessa?!

Vierailija
08.06.2021 |

Usein olen huomannut, että mitä enemmän niitä pariskuntaselfieitä facebookiin tuutataan, sitä pahemmin kulisseissa on kuohunut. Mitä enemmän postaillaan ''todistusmateriaalia'' täydellisistä asioista, sitä epätäydellisempää se arkielämä usein on.

Kysymys kuuluukin, MIKSI? Kenelle tällä todistellaan, että mun elämä on niiiiiin ihanaa ja parasta bestiä. Hyvin usein nää tyypit on myös niitä passiivisaggressiivisia "positive vibes only" - ajatusmallin omaavia henkilöitä, mikä vissiin selittää sen, että on pakko tuupata some täyteen täydellistä elämää tai pää ja kulissit hajoaa muuten.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ihan samaa.

Olen juu itsekin somessa ja seuraan kavereitani, ja joitain kirjailijoita jne. Ja jos joku vanha tuttu tai koulukaveri on oikein esittämällä alkanut esittää tai muuten sekoillut somessa niin vähin äänin olen lakannut seuraamasta.

Olen kuitenkin tietoinen, että tää on ilmeisesti aika yleistä että esitetään täydellistä. Onko se joku pakopaikka sitten, kulissi missä voi leikkiä jotain unelmamimää. En tiedä.

Ja joo, aikaisemmin joku kommentoi ettei sinne kukaan viitti likaisesta pöntöstä laittaa kuvaa - niin on siinä muitakin välimuotoja kuin täydellinen feikkielämä tai kodin likaisin kohta ja tyyliin selfie kun ollaan just tapeltu puolison kanssa. Kaikkea ei tarvitse näyttää, editoitut kohokohdat on mun mielestä ihan ok, kun ei silmät ja suut täynnä valehdella kaikkea koko ajan.

Vierailija
22/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä oli sellainen että piti jostain syystä postailla hirveästi kuvia meistä omaan someensa. Itse harvemmin postailin mitään. Monet varmaan ajatteli että meillä oli täydellinen suhde sen perusteella, millaisen kuvan exäni some antoi. Tehtiin paljon asioita, matkusteltiin, käytiin syömässä ym. Moni ei tiennytkään että hän vikitteli samalla puolta kaupunkia minun selkäni takana. Kun erosin hänestä, moni kaverini oli ihan puulla päähän lyöty miksi päästin niin täydellisen miehen menemään. En kyllä edelleenkään tajua, miksi exäni halusi postailla niin paljon kuvia kanssani, kun vielä samaan aikaan lisäili noita random iskuyrityksiään kavereikseen joten he toki myös näkivät hänen jakamansa sisällön.

Mies postaili paljon? Yööök...

Olen kieltänyt monien muiden tavoin minusta otettujen kuvien nettiin laittamisen ja en todellakaan jaksaisi katsoa ja kuunnella sekuntiakaan jotain ihmistä, jolle postailu olisi arkea. En usko, että meillä olisi mitään yhteistä. Kaikenlaisia outoja tyyppejä te jaksatte ja ymmärrätte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluukin: miksi sinä seuraat muita somessa?

En ymmärrä minkä takia pitää edes olla jossain fb:ssa.

Miksi pitää yhteyttä tuttuihin/kavereihin? 

Mitä väliä on tutuilla ja kavereilla? Ystävät ovat ystäviä ja heidän kanssaan voi viestitellä muutenkin, muilla ei pitäisi olla mitään kummoista väliä.

Vai kiinnostaako sinua oikeasti jonkun "tutun" tekemiset ja kuvat??

No ilmiselvästi kiinnostaa, kun voi sitten postausten perusteella arvioida sen tutun parisuhteen tilaa ym. ja pohtia, miksi se laittoi sitä ja tätä.

Niinpä, ap on kyylä, jolla ei ole omaa elämää.

Näin. Ap on aiheuttanut ihan itse ongelmansa.

Vierailija
24/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niillä täydellisen elämän postaajilla on aina suuret määrät tykkäyksiä? Joka viikko tehtailevat uusia päivityksiä muka-onnellisesta elämästään ja joka postauksesta tykkää sata ihmistä. Olen ihmetellyt keitä ne peukuttajat ovat. Se feikkaaminen on niin selvää, että en itse jaksa peukuttaa. Lähinnä tunnen hienoista myötähäpeää.

Vierailija
25/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä aggressiivisia kommentteja. Saako korona-aika ihmiset voimaan näin huonosti.

Vierailija
26/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muka kukaan sinne masennuspäiviään postais? Ketä ne kiinnostaa ja ketä huvittaisi katsella jotain ankeaa kuvaa likaisesta vessanpöntöstä?

Tai itkevästä vaimosta?

Niih. Mieti sitä.

Alapeukuista päätellen nautittavaa olisi katsoa kuvia, joissa ystävä/muu kärsii.

Likainen vessanpönttokin olisi kivempi katsoa kuin myöntää, että jollain menee oikeasti hyvin.

Mutta kun ei se someaddiktin jokaviikkoinen oman onnellisuuden ja menestyksen todistelu somessa ole merkki siitä, että hänellä menisi oikeasti hyvin. Pikemminkin päinvastoin.

Itse olen iloinen nähdessäni somessa kuvia tuttavieni huippuhetkistä, jos joku niitä haluaa julkaista. Mutta hieman raskasta sen sijaan on sellainen jokaviikkoinen huutelu somessa, että 'katsokaa miten onnellinen olen'. Ja surullista, koska kertoo siitä, että jotain sellaiset ihmiset yrittävät todistella itselleen.

Vierailija
27/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä aggressiivisia kommentteja. Saako korona-aika ihmiset voimaan näin huonosti.

Samaa ihmettelin ap:n vihaisesta aloituksesta. Miten ap ja hänen kirjoituksestaan tykkäävät voivatkin olla noin aggressiivisia? He ovat varmaan juuri niitä koronan aikana kotona eristyksissä olleita muiden ihmisten inhoajia, jotka eivät ymmärrä, kun osa ihmisistä elääkin aika tavallista arkea. Sen takia ap sitten itkee muiden postailuja ja kaivelee oikein kaivelemalla niistä merkkejä ikävyyksistä.

Vierailija
28/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin ap:n vihaisesta aloituksesta. Miten ap ja hänen kirjoituksestaan tykkäävät voivatkin olla noin aggressiivisia? He ovat varmaan juuri niitä koronan aikana kotona eristyksissä olleita muiden ihmisten inhoajia, jotka eivät ymmärrä, kun osa ihmisistä elääkin aika tavallista arkea. Sen takia ap sitten itkee muiden postailuja ja kaivelee oikein kaivelemalla niistä merkkejä ikävyyksistä.

Et itse kyllä vastannut yhtään sen mukavammin: "ap itkee" :-D

Vierailija
29/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muka kukaan sinne masennuspäiviään postais? Ketä ne kiinnostaa ja ketä huvittaisi katsella jotain ankeaa kuvaa likaisesta vessanpöntöstä?

Tai itkevästä vaimosta?

Niih. Mieti sitä.

Alapeukuista päätellen nautittavaa olisi katsoa kuvia, joissa ystävä/muu kärsii.

Likainen vessanpönttokin olisi kivempi katsoa kuin myöntää, että jollain menee oikeasti hyvin.

Mutta kun ei se someaddiktin jokaviikkoinen oman onnellisuuden ja menestyksen todistelu somessa ole merkki siitä, että hänellä menisi oikeasti hyvin. Pikemminkin päinvastoin.

Itse olen iloinen nähdessäni somessa kuvia tuttavieni huippuhetkistä, jos joku niitä haluaa julkaista. Mutta hieman raskasta sen sijaan on sellainen jokaviikkoinen huutelu somessa, että 'katsokaa miten onnellinen olen'. Ja surullista, koska kertoo siitä, että jotain sellaiset ihmiset yrittävät todistella itselleen.

Minäkin tykkään katsoa kavereiden kuvia vaikka siitä kuinka he ovat syöneet terassillaan hyvää ruokaa, käyneet uimassa, retkellä rannalla tai ihan mitä vain. Niistä saa itsekin ideoita ja hyvää arkea. Ystäväpiiriini ei kuulu mitään haihattelijoita, vaan normaaleja suurinpiirtein ikäisiäni 40-60 vuotiaita mukavia ihmisiä iloineen ja suruineen.

En yritä lukea rivien välistä tai katsoa kuvia suurennuslasilla, vaan tykkään aidosti.

Vierailija
30/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et itse kyllä vastannut yhtään sen mukavammin: "ap itkee" :-D

No voi voi sitten, itketään yhdessä. :(

Vierailija
31/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä oli sellainen että piti jostain syystä postailla hirveästi kuvia meistä omaan someensa. Itse harvemmin postailin mitään. Monet varmaan ajatteli että meillä oli täydellinen suhde sen perusteella, millaisen kuvan exäni some antoi. Tehtiin paljon asioita, matkusteltiin, käytiin syömässä ym. Moni ei tiennytkään että hän vikitteli samalla puolta kaupunkia minun selkäni takana. Kun erosin hänestä, moni kaverini oli ihan puulla päähän lyöty miksi päästin niin täydellisen miehen menemään. En kyllä edelleenkään tajua, miksi exäni halusi postailla niin paljon kuvia kanssani, kun vielä samaan aikaan lisäili noita random iskuyrityksiään kavereikseen joten he toki myös näkivät hänen jakamansa sisällön.

Varmaan juuri omaa sädekehäänsä kiillottaakseen: Katsokaa nyt, miten paljon minä panostin tähän suhteeseen ja rakastin ihan kauheasti tätä naista. Ei voi ainakaan minun vikani olla, että ero tuli.

Onhan tuo ihan kamalan raukkamaista, mutta osa on saattanut uskoa tuohon feikkaamiseen ja kuvitellut, että jätit aivan suotta hienon miehen.

Vierailija
32/34 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää nämä äidit jotka poustaa koko ajan someen ja näyttää tekevän aamusta iltaan jotain.

Vierailija
33/34 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ääripää on sitten se, että kaikki omat ongelmat ja epätäydellisyyden esitellään somessa jonkinlaisena voimaantumisena.

- Tai täkin riippuu tyypistä, miten esittelee. Yleensä ne on kavereista ne tietyt jotka hurahtaa milloin minkäkin epätäydellisyytensä esittelyyn. Vähän aikaa avaudutaan rahaongelmista, seuraavaksi otetaan selfieitä vatsamakkaroiden kanssa ja julistetaan kehopositiivisuutta. Sitten taas jotain muuta.

Vierailija
34/34 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miten suhtautua niihin täydellisiin kuviin, sillon kun kyseessä on kuitenkin ihan yksityishenkilön tili. Siis esim ylhäältä päin otettu täydellinen kahvikuppi käsissä ja viltti -asetelma. Tiedän, että sitä varten täytyy laittaa kameranjalkaviritys tai kuvaaja, ja kuitenkin kuva laitetaan siihen tyyliin, että tässä nyt tälleen rennosti vaan kahvia juon.

Niin että pitäiskö näitä tykkäillä valokuvina joiden asetteluun, toteuttamiseen ja jälkikäsittelyyn on käytetty aikaa ja vaivaa, vai huolettomina arkikuvina joita nyt on vaan otettu? Vaikea selittää. Sama jos on täydellinen poseeraus keittiössä, sinkku somepersoona jotain puuhastelemassa, alan miettiä onko sillä kuvaaja, onko kaveri ottanut, onko itse ottanut itselaukaisijalla että tittidii Tässä mä vaan muina miehinä touhuan ja juoksen välillä katsomaan kanerasta tuliko hyvä kuva: D äääk kertokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi