Suositelkaa mulle koirarotua!
Olen erilaisia nettitestejä tehnyt, mutta haluaisin mieluummin kuulla kokemuksen kautta mikä koirarotu voisi sopia mulle.
Eli. Olen paljon kotona, mutta tilanne saattaa muuttua toivon mukaan syksyllä. Arkeni saattaa olla suhteellisen hetkistä: päivät pois kotoa ja 4-5 kertaan viikossa olen poissa kotoa pari tuntia.
Koska asun yksin pienessä kerrostaloasunnossa, harkitsen koiraa jolla ei olisi tarvetta liikkua paljon. Seurallinen koira olisi ihana, mutta toisaalta olisi hyvä, että koira pärjää myös yksin.
Olen miettinyt mm. shibaa ja tiibetinspanielia.
Ehtisin ulkoiluttaa koiraa aamulla noin vajaa puoli tuntia ja iltapäivällä /illalla 0,5-1,5 tuntia päivästä riippuen.
Ja mieluiten terve rotu. Mopsit yms ovat ihan ehdoton ei.
Kommentit (23)
Shibaa nyt ei ainakaan tuohon tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Trololooo
Hmm, en olekaan ennen kuullut tälläisestä rodusta, pitääpi vilkaista
Miks ottasut koiran, jos arkesi on hetkistä ja koira joutuisi olemaan vaan yksin kotona? Hieni elämä koiralle luvassa.
Tarvitsee se koira seuraasi muulloinkin kuin lenkkien ajan. Älä ota koiraa.
Et tarvitse koiraa eikä koira tuollaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trololooo
Hmm, en olekaan ennen kuullut tälläisestä rodusta, pitääpi vilkaista
Juu, vilkaise tarkkaan ja huolella
Pehmolelu. Pärjää pienessä kerrostaloasunnossa yksikseen, viihtyy myös sylissä, ei sairasta koskaan eikä tarvitse edes tuota vajaata puolta tuntia liikuntaa.
Lyhytkarvainen portugalin podengo, tutustu netissä rotuun. Todella ihana koira ,pieni mutta suuri sydäminen koira,silti ei mikään sylikoira, jaksaa lenkkeillä jne todella reipas ja terve rotu on,suosittelen
Pehmolelu on sulle ap paras vaihtoehto lemmikiksi.
Siis olet joka arkipäivä päivät poissa ja lisäksi vielä yli puolet viikosta illallakin monta tuntia poissa? Älä hommaa koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Miks ottasut koiran, jos arkesi on hetkistä ja koira joutuisi olemaan vaan yksin kotona? Hieni elämä koiralle luvassa.
Sattuipa sopivasti,ajattelin näet ehdottaa villakoiraa. Mulla ois tuolla saatavilla aika monta yksilöä,kaikki harmaita,ei kovin kookkaita vielä. Haluaisin päästä eroon.
Kovin on sikiävää sorttia,tuppaavat jo leviämään tuvan puolelle.
Saa hakea,milloin vaan.
Ihan saat ilmaiseksi.
Tämä tarjous ei toistu.
Vierailija kirjoitti:
Ei koiria kerrostaloon!!!
Asumismuoto ei kylläkään ollut aloituksessa se pahin epäkohta.
Vierailija kirjoitti:
Pehmolelu. Pärjää pienessä kerrostaloasunnossa yksikseen, viihtyy myös sylissä, ei sairasta koskaan eikä tarvitse edes tuota vajaata puolta tuntia liikuntaa.
Ja mieti mitkä säästöt.
Hammaslääkäri nolla euroa
eläinlääkäri nolla euroa
astutus nolla euroa
kaikki muu hölynpöly nolla euroa
tarvikkeet nolla euroa
Ei hauku,ei oksenna,ei pissi matolle...
Ihan kuin ne mun villaduudlet...
Tipsu, mutta eihän sekään pärjää koko päivää yksinään kerrostalossa. Aamulla, päivällä, iltapäivällä, illalla lenkille. Itsellä ollut tipsu rivarissa, ja se on terve ja hyväluonteinen. Toki niissäkin eroja.
ei koiraa tuollaiseen arkeen, joutuisi olemaan liikaa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tulin ehdottamaan. Niitä on nykyisin eri rotuisten koirien näköisiä. Niissä on se hyvä, että voi valita puhtaasti ulkonäön perusteella, eikä tarvitse luonteesta tms. välittää.
Trololooo