Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa mulle koirarotua!

Vierailija
08.06.2021 |

Olen erilaisia nettitestejä tehnyt, mutta haluaisin mieluummin kuulla kokemuksen kautta mikä koirarotu voisi sopia mulle.
Eli. Olen paljon kotona, mutta tilanne saattaa muuttua toivon mukaan syksyllä. Arkeni saattaa olla suhteellisen hetkistä: päivät pois kotoa ja 4-5 kertaan viikossa olen poissa kotoa pari tuntia.
Koska asun yksin pienessä kerrostaloasunnossa, harkitsen koiraa jolla ei olisi tarvetta liikkua paljon. Seurallinen koira olisi ihana, mutta toisaalta olisi hyvä, että koira pärjää myös yksin.
Olen miettinyt mm. shibaa ja tiibetinspanielia.
Ehtisin ulkoiluttaa koiraa aamulla noin vajaa puoli tuntia ja iltapäivällä /illalla 0,5-1,5 tuntia päivästä riippuen.
Ja mieluiten terve rotu. Mopsit yms ovat ihan ehdoton ei.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenmaan lentokoneseisoja.

Vierailija
22/23 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos ottaisit koiran sijaan vaikka akvaarion tai jonkun muun sellaisen eläimen, joka kykenisi olemaan noinkin kauan aikaa yksin kun koirasi joutuisi olemaan.

Tai kanin (kaneista minulla on kokemusta vain yhden lukio aikaisen kaverin kautta, koten en ole 100% varma, mutta muistelen, että ne eivät kaivanneet läheskään yhtä paljon omistajansa läsnäoloa kuin koirat, kaveri käytti kaniaan ulkona päivittäin - kulki nätisti valjaissa kaupunkiympäristössäkin ja välillä oli pihalla siirrettävässä häkissä puputtamassa voikukkia). 

akvaariokin on tosi kiva harratus, kalojen touhuja on kiva katsella ja akvaario itsessään on nätti sisustuselementti, akvaariokalojen tuonnissa on toisinaan epäeettisyyttä, mutta nykyisin löytää kyllä viljeltyjäkin kaloja ja akvaarioissakin on paljon valinnanvaraa, että mihin suuntaan lähtee. Jotkut pitävät sitä vain vesikasvien kasvattamona ja hoitavat niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä jos ottaisit koiran sijaan vaikka akvaarion tai jonkun muun sellaisen eläimen, joka kykenisi olemaan noinkin kauan aikaa yksin kun koirasi joutuisi olemaan.

Tai kanin (kaneista minulla on kokemusta vain yhden lukio aikaisen kaverin kautta, koten en ole 100% varma, mutta muistelen, että ne eivät kaivanneet läheskään yhtä paljon omistajansa läsnäoloa kuin koirat, kaveri käytti kaniaan ulkona päivittäin - kulki nätisti valjaissa kaupunkiympäristössäkin ja välillä oli pihalla siirrettävässä häkissä puputtamassa voikukkia). 

akvaariokin on tosi kiva harratus, kalojen touhuja on kiva katsella ja akvaario itsessään on nätti sisustuselementti, akvaariokalojen tuonnissa on toisinaan epäeettisyyttä, mutta nykyisin löytää kyllä viljeltyjäkin kaloja ja akvaarioissakin on paljon valinnanvaraa, että mihin suuntaan lähtee. Jotkut pitävät sitä vain vesikasvien kasvattamona ja hoitavat niitä.

Kani huono idea. Kanit ovat todella seuralisia eläimiä joita pitäisi aina olla mielellään vähintään kaksi koska ihminen ei korvaa lajitoverin seuraa, apn kani kärsisi yksinäisyyttään koska ap niin paljon poissa. Lisäksi kani ei ole häkkieläin vaan sen tulisi saada olla vapaana niin paljon kuin suinkin, ja koska ap on niin paljon poissa kani istuisi häkissään tylsistymässä.