Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuraskaus, pahantuulinen mies

Vierailija
08.06.2021 |

Puranpa ongelmaani tänne, kun en missään muuallakaan kehtaa tästä puhua...

Meillä on kaksi lasta, 2v ja 7v. Odotan toivottua, kolmatta ja samalla myös viimeistä lastamme nyt aika lailla viimeisilläni. Pari viikkoa sitten todettiin, että mulla on verenpaineet koholla ja kovien supisteluiden takia käskettiin himmailla nosteluita ym rehkimisiä. Nämä ihan miehen kuullen lääkäriltä, joten tietää tosiaan tilanteen. Sain luvan olla kotona, kunhan lepään, seurailen paineita ym. Maanantaina käynnistys.

Toki teen osani kotitöistä, vietän lasten kanssa aikaa ja teen asioita mitä vain suinkin pystyn. Just nyt se ei ole hirveän paljon, normaalisti teen paljon enemmän.

Raskaus on muuten sujunut kivasti, ja nämä rajoitteet on tosiaan nyt tulleet ihan loppuvaiheessa. Eli ei mistään viikkokausien kuormittavasta tilanteesta ole kyse. Itse hoidan omien töiden lisäksi nämä arjen asiat normaalisti suurimmaksi osaksi itse, joten tiedän, miten homma toimii.

No joo. Ongelmaan.

Mies on nyt ollut viikon kotona, ja on koko ajan aivan perkeleen pahalla päällä. Jatkuvaa äyskimistä ja tiuskimista sekä piikittelyä niin minulle kuin lapsillekin.

Syyksi riittää, ettei saa tehdä jotain projektia rauhassa niin pitkään, kuin huvittaa. Esimerkiksi jos on useamman tunnin tehnyt asiaa x ja se keskeytyy kysymykseen "Tulisitko kahville välillä?" niin mies äkäilee. Lopettaa tekemisensä kesken, paiskaa tavarat niille sijoilleen ja teatraalisesti huokaillen marmattaa että voihan tämän tietysti jättää tekemättäkin. (Kyse ei siis ole projektista, joka olisi just nyt saatava valmiiksi.)

Isommille ostoksille olen tarvinnut miehen kaveriksi (=auttamaan taaperon ja kassien kanssa) ja lopulta niistäkin reissuista on tullut vain pahaa mieltä, kun mies on ruvennut äkäilemään ajan kulusta ja siitä ettei nyt voida pysähtyä ostamaan janoaan valittavalle taaperolle juomaa, "kun tässä menee koko päivä".

Olen miehelle pahoitellut, että nämä pari viime viikkoa ovat nyt tällaisia. Olen myös kysynyt, mikä oikein on se perimmäinen syy, miksi on koko ajan huonolla tuulella.

No syyt ovat tällaisia:
- Kun lapset kiukuttelevat
- Kun lapset sotkevat
- Kun lapset eivät aina muista laittaa tavaroita paikoilleen
- Kun taaperon vatsa on nyt helteillä ollut sekaisin ja on joutunut pestä pyllyä ja vaatteita
- Kun 7v haluaisi tehdä muutakin kuin olla kotona
- Kun taapero ei istu niin kuin kirkossa iskän projektien aikana, vaan haluaisi touhuta mukana
- Kun lattialla on hiekkaa
- Kun jompikumpi lapsista kaataa vahingossa vettä lattialle

Jne. Ei kuulemma kummempaa.

Maanantaina tosiaan käynnistys, kuten jo yllä kerroin, mutta tiedättekö, tämä jatkuva raivoaminen saa minutkin alakuloiseksi ja pahalle mielelle, ja tuntuu että koko sakki saa olla miehen äkäilyn takia varpaisillaan.

En mä nyt tiedä, mitä tällä haen. Neuvoja, miten toimia, tai neuvoja, miten kestää vielä hetki miehen äkäilyjä.

Tällä hetkellä tuntuu lähinnä siltä, että vauvan synnyttyä pakkaan kolmikon autoon ja lähden lasten kanssa mökkeilemään viikoksi, kahdeksi, ja jääköön äkäpussi kotiin kaikessa rauhassa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisko seksiä? Mua on harmittanut, kun mies joutui elämään puutteessa varmaan vuoden tuossa raskauden aikana, eikä saanut minkäänlaista seksiä tai hellyyttä. Kääk-

Vierailija
42/44 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten itsekäs mies. Kysy siltä miten ajatteli olla läsnä perheelleen jos joku puuhasteluprojekti on se mihin käyttää kaiken aikansa? Missä on rakkaus lasten äitiä kohtaan, miksei halua huolehtia sinusta ja perheestään olemalla läsnä? Pienten lasten kanssa ei nyt vaan pysty syventymään rajattomasti omiin projekteihin, lapset ja perhe tulee ensin. Omia puuhasteluja voi tehdä kun lapset nukkuu ja viikonloppuisin vanhemmat voi vuorotella jotta saa omaa aikaa.

Omassa loppuraskaudessa en voinut juurikaan liikkua liitoskipujen takia. Mies hoiti aivan kaiken ja osti mulle vaikka mitä viihdykettä. Kärsin myös kuumista aalloista ja toi kylmäpusseja, peitteli ja viilensi. Mielestäni tämä mitä mun mies teki on ihan vähintä mitä mies voi puolisolleen tehdä jota rakastaa ja joka on kantanut sitä lasta sen 9kk. Vaadi mieheltäsi enemmän ja terapiaan jos ei osaa käsitellä tunteitaan. Jatkuva mököttäminen ja riidan haastaminen on henkistä väkivaltaa. Ethän opeta lapsillesi, että tuollainen käytös toisia kohtaan on hyväksyttävää hyväksymällä tämän heidän isältään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi miten itsekäs mies. Kysy siltä miten ajatteli olla läsnä perheelleen jos joku puuhasteluprojekti on se mihin käyttää kaiken aikansa? Missä on rakkaus lasten äitiä kohtaan, miksei halua huolehtia sinusta ja perheestään olemalla läsnä? Pienten lasten kanssa ei nyt vaan pysty syventymään rajattomasti omiin projekteihin, lapset ja perhe tulee ensin. Omia puuhasteluja voi tehdä kun lapset nukkuu ja viikonloppuisin vanhemmat voi vuorotella jotta saa omaa aikaa.

Omassa loppuraskaudessa en voinut juurikaan liikkua liitoskipujen takia. Mies hoiti aivan kaiken ja osti mulle vaikka mitä viihdykettä. Kärsin myös kuumista aalloista ja toi kylmäpusseja, peitteli ja viilensi. Mielestäni tämä mitä mun mies teki on ihan vähintä mitä mies voi puolisolleen tehdä jota rakastaa ja joka on kantanut sitä lasta sen 9kk. Vaadi mieheltäsi enemmän ja terapiaan jos ei osaa käsitellä tunteitaan. Jatkuva mököttäminen ja riidan haastaminen on henkistä väkivaltaa. Ethän opeta lapsillesi, että tuollainen käytös toisia kohtaan on hyväksyttävää hyväksymällä tämän heidän isältään?

Samaa mieltä! Veit sanat suustani. Miehen täytyy nyt ymmärtää, että ne lääkärin määrämät rajoitukset ovat vauvan ja äidin terveyden takia! Tässä on nyt perimmältään elämän ja kuoleman kysymykset ja aikuinen ihminen kiukuttelee. Nyt ap sanot sille, että voisiko laittaa sen oman egon, omat hetkelliset toiveet ja omat turhautumiset syrjään, koska tässä ei nyt ole kyse HÄNESTÄ.

Vierailija
44/44 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies antoi kiukuttelulleen noita surkeita syitä, niin kai nyt sentään totesit että noin huonoilla syillä kiukuttelun on syytä loppua NYT. Että tässä on nyt vähän keskeisempi projekti meneillään kuin miehen projektit, projekti nimeltään perhe. Lapset tulevat meluamaan ja sotkemaan vuosia, joten se ei käy syyksi kiukuttelulle tai teidän kaikkien elämä on kurjaa. HÄN halusi kolmannen lapsen ja sinä olet teistä se joka voi nyt huonosti eikä jaksa sitä että toinen leijuu mustana pilvenä kaiken päällä ja syyllistää. Sanot vaan suoraan, että tämä on sellainen tilanne jossa miehen homma on hallita omia tunnetilojaan ja huolehtia lapsistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän