Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuraskaus, pahantuulinen mies

Vierailija
08.06.2021 |

Puranpa ongelmaani tänne, kun en missään muuallakaan kehtaa tästä puhua...

Meillä on kaksi lasta, 2v ja 7v. Odotan toivottua, kolmatta ja samalla myös viimeistä lastamme nyt aika lailla viimeisilläni. Pari viikkoa sitten todettiin, että mulla on verenpaineet koholla ja kovien supisteluiden takia käskettiin himmailla nosteluita ym rehkimisiä. Nämä ihan miehen kuullen lääkäriltä, joten tietää tosiaan tilanteen. Sain luvan olla kotona, kunhan lepään, seurailen paineita ym. Maanantaina käynnistys.

Toki teen osani kotitöistä, vietän lasten kanssa aikaa ja teen asioita mitä vain suinkin pystyn. Just nyt se ei ole hirveän paljon, normaalisti teen paljon enemmän.

Raskaus on muuten sujunut kivasti, ja nämä rajoitteet on tosiaan nyt tulleet ihan loppuvaiheessa. Eli ei mistään viikkokausien kuormittavasta tilanteesta ole kyse. Itse hoidan omien töiden lisäksi nämä arjen asiat normaalisti suurimmaksi osaksi itse, joten tiedän, miten homma toimii.

No joo. Ongelmaan.

Mies on nyt ollut viikon kotona, ja on koko ajan aivan perkeleen pahalla päällä. Jatkuvaa äyskimistä ja tiuskimista sekä piikittelyä niin minulle kuin lapsillekin.

Syyksi riittää, ettei saa tehdä jotain projektia rauhassa niin pitkään, kuin huvittaa. Esimerkiksi jos on useamman tunnin tehnyt asiaa x ja se keskeytyy kysymykseen "Tulisitko kahville välillä?" niin mies äkäilee. Lopettaa tekemisensä kesken, paiskaa tavarat niille sijoilleen ja teatraalisesti huokaillen marmattaa että voihan tämän tietysti jättää tekemättäkin. (Kyse ei siis ole projektista, joka olisi just nyt saatava valmiiksi.)

Isommille ostoksille olen tarvinnut miehen kaveriksi (=auttamaan taaperon ja kassien kanssa) ja lopulta niistäkin reissuista on tullut vain pahaa mieltä, kun mies on ruvennut äkäilemään ajan kulusta ja siitä ettei nyt voida pysähtyä ostamaan janoaan valittavalle taaperolle juomaa, "kun tässä menee koko päivä".

Olen miehelle pahoitellut, että nämä pari viime viikkoa ovat nyt tällaisia. Olen myös kysynyt, mikä oikein on se perimmäinen syy, miksi on koko ajan huonolla tuulella.

No syyt ovat tällaisia:
- Kun lapset kiukuttelevat
- Kun lapset sotkevat
- Kun lapset eivät aina muista laittaa tavaroita paikoilleen
- Kun taaperon vatsa on nyt helteillä ollut sekaisin ja on joutunut pestä pyllyä ja vaatteita
- Kun 7v haluaisi tehdä muutakin kuin olla kotona
- Kun taapero ei istu niin kuin kirkossa iskän projektien aikana, vaan haluaisi touhuta mukana
- Kun lattialla on hiekkaa
- Kun jompikumpi lapsista kaataa vahingossa vettä lattialle

Jne. Ei kuulemma kummempaa.

Maanantaina tosiaan käynnistys, kuten jo yllä kerroin, mutta tiedättekö, tämä jatkuva raivoaminen saa minutkin alakuloiseksi ja pahalle mielelle, ja tuntuu että koko sakki saa olla miehen äkäilyn takia varpaisillaan.

En mä nyt tiedä, mitä tällä haen. Neuvoja, miten toimia, tai neuvoja, miten kestää vielä hetki miehen äkäilyjä.

Tällä hetkellä tuntuu lähinnä siltä, että vauvan synnyttyä pakkaan kolmikon autoon ja lähden lasten kanssa mökkeilemään viikoksi, kahdeksi, ja jääköön äkäpussi kotiin kaikessa rauhassa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aidosti halunut noin montaa lasta. Kyllä hän siitä häipyy ja jäät lasten kanssa yksin

Vierailija
2/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh noh,rauhoituhan AP 😑

Ei tee hyvää verenpaineelle 🤓

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitko, että joka kohdassa oli "lapsi jotain".. ? Mies on kyllästynyt perhe-elämään. Ja uskallan sanoa, että lapsen syntymän jälkeen se pahenee.  Vaikka kuinka lapsi olisi ollut haluttu, se ei nyt sitten ollutkaan sitä mitä mies halusi....

Vierailija
4/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta valituksen perään.

Ap,etkö muuta osaa ??

Vierailija
5/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa ryyppäämään ja pitämään hauskaa. Kai osaat yksin mennä synnyttämään, että mies saisi lomaa.

Vierailija
6/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkoitat siis, että odotat neljättä lastasi.

Tee jatkossa vähemmän ja pistä mies tekemään enemmän. Perhe on teidän yhteinen ja jos olette parisuhteessa, niin taakan pitää mennä tasan puoliksi. Vaikka olisi miehellä työ ja blaablaa, niin vapaa-aika puoliksi ja piste. Myös sinulle mahdollisuus keskittyä "omiin projekteihin". 

Veikkaan, että mies kiukuttelee, koska arvaa, että kun vauva syntyy, niin hänen pitää huolehtia kahdesta ensimmäisestä lapsesta. Ihan juuri näin onkin. Älä ainakaan jousta vauvan hoidosta miehen oikuttelujen takia.

Vierailija
7/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa Ap:lla mielikuvitus hiipumaan....

Vierailija
8/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aidosti halunut noin montaa lasta. Kyllä hän siitä häipyy ja jäät lasten kanssa yksin

Niin, itse asiassa olen miettinyt, että onko kyse siitä. Toisaalta mies on meillä ollut nimenomaan se vauvakuumeilija, itselläni on kestänyt pidempään että olen halunnut seuraavan (mikä näkyy tossa kahden ensimmäisen lapsen välisessä ikäerossakin).

En siis oikein ymmärrä tätäkään logiikkaa..

Ap

Vierailija
9/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitko, että joka kohdassa oli "lapsi jotain".. ? Mies on kyllästynyt perhe-elämään. Ja uskallan sanoa, että lapsen syntymän jälkeen se pahenee.  Vaikka kuinka lapsi olisi ollut haluttu, se ei nyt sitten ollutkaan sitä mitä mies halusi....

Huomasin, ja olen huomannut. Olen yrittänyt keskustella, tarjota miehelle omaa aikaa, suorastaan tyrkyttää että tekisi jotain kavereidensa kanssa tai vaikka yksin. Ei kuitenkaan mene ja tee. Meillä on ollut parisuhdeaikaakin.

Ja tosiaan tästä lapsen haluamisesta... Itselleni kynnys seuraavaan raskauteen on ollut suurempi, ja mies on ollut meillä se joka on suorastaan kyllästymiseen asti puhunut siitä, että voitais jo tehdä se kolmas lapsi.

Ap

Vierailija
10/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt vasta tajunnut, miten paljon uudesta lapsesta tulee lisähommaa.

Vierailija
11/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis aina hoitanut kaiken ja mies on saanut olla vapaamatkustaja? Miksi ihmeessä? Nyt miesreppanalle on tullut yllätyksenä, että lapsista on vaivaa, kun on joutunut vähän ottamaan vastuuta. Tosin voi tuo olla myös miehen tapa reagoida jännitykseen ja elämänmuutokseen, ei vaan osaa hahmottaa ja tuoda esiin todellisia tunteitaan ja syitä käytökselleen.

Vierailija
12/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota noin, en ole raskaana enkä mitään muutakaan erikoista pode, kunhan olen olemassa. Ongelmaan. Mies äkäilee ja tosiaankin, ihan älyttömän pienestä ja siitä minä tulistun, ei siis millään jaksaisi sulattaa. Minun mielestä äkäilevä MIES on jopa pahempi kuin äkäilevä NAINEN. Mies muuttuu äkäiltäessä äärimmäisen vastenmieliseksi ja jopa ämmämäiseksi ja ämmämäinen mies on kauheinta mitä tiedän. Minäkin äkäilen joskus, joo, mutta minut on suhteellisen helppo lepyttää, kuitenkin..., mutta tuntuu, että mies äkäilee äkäilemistään puhuu tai sanoo mitä vain. Saa perkele äkäillä ihan rauhassa, vaikka koko kesän, täytyy keksiä jotain...!

Vierailija
13/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi lapsia niin kauan kun ei itse tarvitse olla paljoa arjessa mukana. Nyt vituttaa kun joutunut entiseen verrattuna tekemään enemmän.

Vierailija
14/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niin keksitty tarina kuin olla voi.

Kyllästyttää nämä tyhjänpäiväiset mielikuvituksesta väännetyt provot.

Vierailija
15/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

baby blues

Vierailija
16/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tarkoitat siis, että odotat neljättä lastasi.

Tee jatkossa vähemmän ja pistä mies tekemään enemmän. Perhe on teidän yhteinen ja jos olette parisuhteessa, niin taakan pitää mennä tasan puoliksi. Vaikka olisi miehellä työ ja blaablaa, niin vapaa-aika puoliksi ja piste. Myös sinulle mahdollisuus keskittyä "omiin projekteihin". 

Veikkaan, että mies kiukuttelee, koska arvaa, että kun vauva syntyy, niin hänen pitää huolehtia kahdesta ensimmäisestä lapsesta. Ihan juuri näin onkin. Älä ainakaan jousta vauvan hoidosta miehen oikuttelujen takia.

Kolmas tämä kyllä edelleenkin on, mutta muuten järkeviä sanoja kyllä.

Varmasti onkin niin, että liikaa on jäänyt vähän niin kuin varkain minun kontolleni, ja nyt kun tilanne on eri, mies joutuu käymään asian läpi.

Itselläni ei tosiaan hirveästi ole viime aikoina projekteille ollut aikaa, joskaan en ole sellaisia kaivannutkaan. Lisäksi olen ihan mielelläni priorisoinut lapset ja perheen muun edelle ja ajatellut että mun aikani tulee sitten myöhemmin. Välissä olikin vuosia helpompaa, kun ekan ja toisen lapsen välissä on useampi vuosi.

Mutta varmaan on niin, että muutosta pitäisi tulla tavalla tai toisella.

Vierailija
17/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

APUA, APUA ja APUA. MIES ei halunnutkaan lasta, eikö se saatanan idiootti olisi voinut kertoa siitä tunnelmastaan tai käyttää kumiukkoa. On kyllä perkeleellinen äijä, pitäis peeniksen housuissaan eikä äkäilisi jälkeenpäin. On meitä kaikkia, on...on...

Vierailija
18/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mielistele miestä. Jätät vaan tekemättä. Jos marmattaa, poistu huoneesta ja mene lepäämään. Sunhan käskettiin levätä. Viisasta on noudattaa ohjetta.

Vierailija
19/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mies on halunnut lisää lapsia, koska on ajatellut sillä lailla kahlita naisen kotiin. Ehkäpä halusi myös leikkikavereita itselleen. Ei kuitenkaan tajunnut olevansa isä eikä kaveri, jolloin omakin työtaakka kasvaa. Luuli sinun hoitavan kaiken. Puhuttelun paikka. Muistuta, että hän on ollut se, joka on halunnut monta lasta. Sinä olet lapset kantanut, ja se on kovaa työtä. Kaipa se lapsen syntymä on aina jonkinlainen kriisin ja hämmennyksen paikka, mutta nyt olisi aika ryhdistäytyä ja aikuistua. Lapset luultavasti kiukuttelevat, koska isäkin kiukuttelee ja tunnelma on kireä. Lisäksi lakkaat pyytämästä miestä kahville, juokoot kylmänä tai olkoot ilman.

Vierailija
20/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis aina hoitanut kaiken ja mies on saanut olla vapaamatkustaja? Miksi ihmeessä? Nyt miesreppanalle on tullut yllätyksenä, että lapsista on vaivaa, kun on joutunut vähän ottamaan vastuuta. Tosin voi tuo olla myös miehen tapa reagoida jännitykseen ja elämänmuutokseen, ei vaan osaa hahmottaa ja tuoda esiin todellisia tunteitaan ja syitä käytökselleen.

Ei nyt ihan näinkään, mutta suurimman osan kyllä. Tässä tosin merkittävinä tekijöinä miehen työt. Itsekin siis työelämässä, mutta normaali 8-16 työaika, miehellä pitkiä päiviä ym. joten tietysti on sitten vähän vähempi päässyt ottamaan koppia arjesta.

Sinänsä kumma, jos reagoi vauvan tuloon nyt näin kun vastaavaa ei ollut kahden ensimmäisenkään kohdalla. Miehen työkin on pysynyt vuosien varrella samana, joten seinäkään ei selittävää tekijää..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä