Shoppailuriippuvaiselle tukea?
Kaveri on pahassa nettishoppailukierteessä. Homma on tehty liian helpoksi, kun tavaran tilaamiseen menee Netissä vain hetki ja noutaa voi ruokakaupan automaateista.
Päihde-, peli- ja seksiriippuvaisille on tukea, samoin syömishäiriöihin. Onko ostamisvimmaisille tukea?
Olen täysin kyllästynyt kaveriin, jonka elämä pyörii nykyisin vain tavaroiden ja rahan puutteen ympärillä. Olen jo lopettanut hänen kuskaamisensa autollani hakemaan painavia lähetyksiä.
Hänelle todellakin tulee yllätyslaskuja, sillä ei pysty muistamaan, mitä kaikkea on tilannut ja hakenut noutoautomaateista kotiinsa.
Mielelläni ohjaisin hänet shoppailuongelmaisten tuen piiriin. jos sellaista on.
Kommentit (6)
Kaikissa riippuvuuksissa on samoja piirteitä.
Kiinnostaisi myös! Selviän laskuista mutta haluaisin vaan vähentää shoppailua. Livenä en shoppaile lähes ollenkaan, mutta netistä joka kuukausi jotain. Koko ajan tulee ilmoituksia alesta, uusia kivoja vaatteita, influensserit hehkuttaa meikkejä ja ihonhoitotuotteita… yritän sulkea silmäni kaikelta tältä ja ostaa vain tarpeeseen. Silti joka kuukausi ostan jotain ylimääräistä, eikä rahaa jää juurikaan säästöön :/
Huomaan, että itselläni shoppailu liittyy tunne-elämän häiriöihin… kun on paha olla, shoppailu muka tuo sen hyvän olon. Vaikka loppujen lopuksi se vaan lisää pahaa oloa, varsinkin jos alkaa olla vaikeuksia selvitä laskuista. Eli siis, ystävällisi on luultavasti mielen kanssa ongelmia, joka aiheuttaa shoppailuhimoa. Terapiaan? Ja tunne-elämä kuntoon, elämään sisältöä muualta kuin nettikaupoista… on kuitenkin vaikea taival tuo
Epäilen, että tuo liittyy masennukseen. Toisaalta rahahuolet masentavat, joten ojasta allikkoon menee.
Kannattaisiko asentaa omalle koneelle mainostenesto-ohjelma? Itselläni on sellainen. Kun lisäksi estää sähköpostissa kaikki mainosten lähettäjät, voisi ainakin ostaminen vähentyä. Facebookin mainoksien estämismahdollisuutta en tiedä.
Voisiko tukea saada peliriippuvaisten ryhmistä? Vähän tai aika paljonkin samanlainen ongelma pohjimmiltaan. Luulee tekevänsä ostamalla hyvän sijoituksen ja jo parin päivän sisällä ostos harmittaa.
Kiinnostaisi kans tietää. Olen pulassa osamaksujen kanssa.