Satakunnan perussuomalaiset nuoret vastustavat alle 25-vuotiaiden ilmaisia e-pillereitä
Porilaiset poliittiset nuorisojärjestöt perussuomalaisia ja kristillisdemokraatteja lukuun ottamatta vaativat ilmaista ehkäisyä eli esimerkiksi kondomeja ja hormonaalista ehkäisyä nuorille.
Perussuomalaiset nuoret perustelevat kantaansa sillä, että hormonaalinen ehkäisy ei suojaa sukupuolitaudeilta ja että sen on puolueen mukaan todettu vaikuttavan haittaavasti muun muassa mielialaan.
Kommentit (42)
En ole persu enkä edes vihreä, mutta en todellakaan kannata mitään ilmaisia e-pillereitä nuorille. Itse sain pillerit 16-vuotiaana eikä minulla ollut hajuakaan haittavaikutuksista. Olin kiukkuinen kuin ampiainen ja vasta nyt monen vuoden lopetuksen jälkeen tunnen tuntevani aidosti itseni taas. Lehmänhermot on saatu takaisin. Lisäksi hormonien päätyminen vesistöön on jo oikeasti ongelma, kun nuorten miesten hedelmällisyys alkaa olla tasoa nolla.
Mielestäni koko e-pillerit pitäisi muuttaa vaikeammin saataviksi ja suosia ennemmin hormonitonta kierukkaa, kondomia yms. E-pillerit viimeisenä vaihtoehtona. Nyt sellaiset saa kuka vaan, jopa minä sain, vaikka sanoin suoraan, etten tiedä, onko meillä suvussa jotain taipumusta veritulppaan (en tunne sukuani). ”Tuskin teillä sitten on”.
Kyllä vain, abortit parempia!