Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satakunnan perussuomalaiset nuoret vastustavat alle 25-vuotiaiden ilmaisia e-pillereitä

Vierailija
08.06.2021 |

Porilaiset poliittiset nuorisojärjestöt perussuomalaisia ja kristillisdemokraatteja lukuun ottamatta vaativat ilmaista ehkäisyä eli esimerkiksi kondomeja ja hormonaalista ehkäisyä nuorille.

Perussuomalaiset nuoret perustelevat kantaansa sillä, että hormonaalinen ehkäisy ei suojaa sukupuolitaudeilta ja että sen on puolueen mukaan todettu vaikuttavan haittaavasti muun muassa mielialaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastustan kaikenlaista uutta ”ilmaisen” jakamista. Vanhoissakin olisi kovasti karsittavaa.

Ennaltaehkäisy on halvempaa kuin jälkien siivoaminen eli abortit, sukupuolitaudit, sukupuolitautien aiheuttama lapsettomuus, ei-toivotut lapset, ei-toivottujen lasten mt-ongelmat jne.

Vierailija
22/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut vastustavat aina ja kaikkea. Paitsi Venäjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että vastustaa. Tässä konkurssissa ja verohelvetissä pitäisi alkaa enemmänkin alkaa miettiä, että minkä kaiken ei tarvitsisi olla "ilmaista." Nämäkin ehkäisyvälineet revitään veronmaksajan selkärangasta ja eivät todellakaan ole ilmaisia.

Pidättäydytään niissä tärkeissä peruspalveluissa ja hoidetaan ne kunnolla. Nyt rahaa suolletaan ties mihinkä. Vanhemmat itkee kun koulusta lähdetään 3km päähän vapaaehtoiselle retkelle ja lapsi ei jaksa polkea. Sitten kunnan pitäisi korvata taksi tälle laiskiaiselle. Se on vanhempien tehtävä tilata se taksi, jos ovat paisuttaneet kullannuppunsa liikkumakelvottomaksi.

Vierailija
24/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin perustella kantani: jos nuoret haluavat paneskella, niin kyllä sitten täytyy itse se ehkäisy huolehtia. Ei valtion tehtävän kuulu olla ihmisten hyysäys joka asiassa.

T. Persu

Ei kuulukaan hyysätä, mutta on iloinen asia, jos ennakoimalla tapahtumia voidaan maksaa pienempi hinta kuin seurauksista.

Vierailija
25/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kaikkea ilmaista, niin ei tarvitse veronmaksajien ainakaan kustantaa.

T. Persu

Vierailija
26/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä mua karmii perussuomalaisissa on se heidän äärettömän voimakas nais/tyttöviha. Halutaan viedä naisilta ihan kaikki.

Vierailija
27/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kaiken ilmaisuus johtanut johonkin hyvään? Viimeksi laajennettiin oppivelvollisuutta. Siitä aiheutuu kunnille isot kustannukset, mutta koulupudokkuus ei tule vähenemään edelleenkään. Se vain siirtyy muutamalla vuodella.

Seuraavaksi kai säädetään työttömyysturvasta, että sitä ei myönnetä alle 30-vuotiaalle vailla toisen asteen tutkintoa olevalle, ellei hän ole hakenut kouluihin edellisessä yhteishaussa. Nythän ikäraja on 25.

Näillä yhteiskunnan kustantamisilla ei ole mikään muu kuin infantilisoiva vaikutus kohteisiinsa. Ja väärä viesti tuo ehkäisyn kustantaminen onkin. Ihminen on sitten kypsä harrastamaan seksiä, kun kykenee itse hankkimaan ehkäisynsä. Jos ei itsellä ole rahaa, pitää olla kanttia pyytää sitä vanhemmilta.

Mitähän seuraavaksi halutaan jaella ilmaiseksi? Varmaan henkilöllisyystodistuksia, siinä sentään olisi joku järki että ne olisivat Suomen kansalaiselle ilmaisia.

Vierailija
28/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat nuoret naiset raskaaksi ja kotiin.

Vierailija
29/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä mua karmii perussuomalaisissa on se heidän äärettömän voimakas nais/tyttöviha. Halutaan viedä naisilta ihan kaikki.

Ne hyväksyy silpomisen kunhan se on tyttö, joka silvotaan ja sama koskee lasten hyväksikäyttötapauksia - ne hyväksyy sen kunhan sen tekee valkoinen mies. Yök.

Vierailija
30/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen ehkäisy on ihan hyvä ajatus, mutta miksi ihmeessä sen pitäisi jatkua noin korkeaan ikään asti?

Kas kun ei ajeta ilmaisia kondomeja alle 50-vuotiaille.

Eihän siinä olisi mitään järkeä näissä alhaisen syntyvyyden oloissa. Nykyään enää vain viisikymppisillä äijillä on jotain elämää spermassaan. Nuorilla miehillä laatu on katastrofaalisen huono. Ei mitään tarvetta ehkäisyyn mahoille ja tuhkamunille nuorille.

Vierailija
31/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen ehkäisy itse asiassa säästää rahaa, koska se vähentää aborttien tarvetta. Ilmaiseen ehkäisyyn sijoittaminen johtaa siis siihen, että jää enemmän rahaa niihin kouluihin ja vanhustenhuoltoon ym. tärkeämpiin asioihin.

Ja mitä ehkäisyn riskeihin tulee, niin raskaus aiheuttaa paljon suuremmat riskit, joten tosiasiassa tässäkin ehkäisy on se vähemmän riskialtis vaihtoehto.

Vierailija
32/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa Perussuomalaiset, noloa...

Vierailija
33/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsu maksaa jotain 50 senttiä kipale. Ei se nuorten ehkäisy ole rahasta kiinni.

Vierailija
34/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen ehkäisy itse asiassa säästää rahaa, koska se vähentää aborttien tarvetta. Ilmaiseen ehkäisyyn sijoittaminen johtaa siis siihen, että jää enemmän rahaa niihin kouluihin ja vanhustenhuoltoon ym. tärkeämpiin asioihin.

Ja mitä ehkäisyn riskeihin tulee, niin raskaus aiheuttaa paljon suuremmat riskit, joten tosiasiassa tässäkin ehkäisy on se vähemmän riskialtis vaihtoehto.

Aivan kuin ehkäisy ei tähän mennessä olisi ollut mitenkään mahdollista, ja siksi ei-toivottuja raskauksia olisi aiheutunut.

Ei.

Ne naiset, jotka tulevat raskaaksi ja hankkivat abortin, eivät tule muuttamaan huolettomia tapojaan, vaikka ilmaiset ehkäisypillerit tuotaisiin kotiovelle. Niitä on saanut ehkäisyneuvolasta kokeiluun ihan ilmaiseksi jo tähänkin saakka.

Suurin osa aborteista tehdään naisille, joilla jo on lapsia. Usein nainen tulee raskaaksi imettäessään vauvaa, jolloin hän ei syö ehkäisypillereitä.

Ilmaisesta ehkäisystä tulevat hyötymään ne, jotka jo nyt syövät ehkäisypillereitä, ja maksavat niistä itse. Ilmainen ehkäisy on suora tulonsiirto heille, joilla on tähänkin saakka ollut ehkäisyyn varaa.

Vierailija
35/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 24 v ikäinen ei kykene itse huolehtimaan seksuaaliterveydestään? Jotenkin aivan outoa ajatella, että yhteiskunnan tulee kustantaa ihan kaikki.

Vierailija
36/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortsu maksaa jotain 50 senttiä kipale. Ei se nuorten ehkäisy ole rahasta kiinni.

Jep. Ja niitä jaellaan jo nytkin ilmaiseksi kesäkumi-kampanjoissa ja terkan luona ja sp-tautien klinikoilla ja missä ikinä. Niitä saa nytkin ilmaiseksi ihan niin paljon kuin jaksaa käyttää.

Nuorten seksin harrastaminen on tutkimusten mukaan vähentynyt, eikä syynä ole vain viime aikojen korona. Tällaiseen katoavaan kansanperinteeseen on aivan turha heittää veroeuroja, kun niille on muualla suurempaa tarvetta. Eihän näillä diginatiiveilla edes ole omaa hormonitoimintaa enää juurikaan, mutta paniikkihäiriötä ja kaikenlaista ahdistusta kyllä. Eipä niidenkään hoitoon laitetut rahat ole mitään poikineet, vaan ahdistuminen, masennus ja panikointi vain lisääntyy vuosi vuodelta.

Vierailija
37/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vastustan kaikenlaista uutta ”ilmaisen” jakamista. Vanhoissakin olisi kovasti karsittavaa.

Ennaltaehkäisy on halvempaa kuin jälkien siivoaminen eli abortit, sukupuolitaudit, sukupuolitautien aiheuttama lapsettomuus, ei-toivotut lapset, ei-toivottujen lasten mt-ongelmat jne.

Paras ennaltaehkäisykeino on se, että aletaan panna vasta kun on varaa maksaa ehkäisystä, ellei ole aikomus tehdä lapsia.

Vierailija
38/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterveydenhoitajalta saa ilmaiseksi kondomeja, jos tarvitsee ehkäisyä. Nyt kun oppivelvollisuus nostettiin 18:aan, myös kouluterveydenhuolto koskee kaikki toisen asteen oppilaita. Sinne vain kumeja hakemaan.

Sen jälkeen onkin täysi-ikäinen ja vastaa ihan itse itsestään ja tekemisistään.

Vierailija
39/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilmaisia e-pillereitä, eikä niiden tarjoaminen kuulu yhteiskunnan ydintehtäviin joihin ei nykyäänkään riitä rahaa.

Vierailija
40/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole persu, mutta suhtaudun e-pillereihin suurella varauksella.

Minusta on vaan jotenkin väärin että naisen pitäis tärvellä kehoaan miesten makkaran takia.

Itse en ole syönyt ainoatakaan e-pilleriä, vaikka minunkin sukupolvelle niitä on syötetty teinistä asti. Muistan miten niitä löyty kaikilta kavereiltakin, ihmettelin mutten sanonut mitään, oisivat kuitenkin ihmetelleet miten joku ei niitä käytä.

Mieluummin olisin tehnyt abortin jos ois käyny huono tuuri nuorena, tai sitten vain oisin tullut äidiksi, kuin että ottasin koko ikäni hormoneita.

En ole ollut pitkissä parisuhteissa, joten onneksi en ole niin paljon joutunut ajattelemaan ehkäsyä, aina kun oon seksiä harrastanut oon tiennyt että siirä voi raskautua. Ja sitä toivoinkin jo sitten yli parikymppisenä.

Kumma ettei ne miehille saa kehiteltyä tällaisia vaarallisia ja sivuvaikutuksia aiheuttavia ehkäsypillereitä. Miehet on vissiin liian arvokkaita sellaiseen.

Vasektomiankin tekee turhan harva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi