Kysymys veloille
Lisääntyisitkö siinä tapauksessa, jos voimassa olisi globaali yhden lapsen politiikka? Älä kneejerkkaa sekunnissa EN, vaan mieti kysymystä hetki, ikään kuin vastaisit tenttiin ja siksi aivojen käyttö on vaadittua.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vela?
Mikä on kneejerkka?
Veloista voi tulla maksuhäiriömerkintä jos ne jättää maksamatta.
Jos tekemällä yhden lapsen voisin taianomaisesti saada koko planeetan väestön yhden lapsen politiikkaan, tekisin lapsen heti.
Jos yhden lapsen politiikka olisi jo muutenkin vallalla, antaisin olla.
N42
Miksi kuvittelet tuon seikan muuttavan tilannetta ja ajatuksia yhtään mihinkään? Lapsihan se on se yksikin....
Jos vanhempani olisivat saaneet tehdä vain minut, niin voi hyvä elämä sitä painostuksen määrää saada lapsenlapsi... Olen vahva ihminen, mutta en kyllä tiedä olisinko NIIN vahva, jos rehellisiä ollaan.
Voi jumalauta, kuinka mä vihaan tätä englannin viljelemistä suomen kielessä! Ja vielä noin typerällä tavalla! Opettele suomea! Laajenna sanavarastoasi! Lue vähemmän amerikkalaista paskamediaa!
Onko vapaaehtoinen lapsettomuus siis reaktio globaaliin politiikkaan?
Minä kun luulin olevani vain trendikkäästi itsekäs, kun nautin aikuisesta elämästäni enkä ole kiinnostunut laittamaan lasten tarpeita omieni edelle, mitä se vanhemmuus välttämättä vaatii. Noin muutoin minulla ei ole mielipidettä muiden ihmisten lapsilukuhaaveista, kunhan he huolehtivat ja rakastavat heitä kaikkia tasapuolisesti.
Eli vastaus on ei, en tekisi.
Ei mulla ole mitään agendaa lapsettomuuden taustalla esim. liikakansoitukseen liittyen. En yksinkertaisesti koe soveltuvani vanhemmaksi.
En ole koskaan tuntenut tarvetta lisääntyä, multa varmaan puuttuu joku geeni. Tai no, koska oon mies, niin puuttuu kromosomi. Ja puuttuu se nainenkin, joka lapsen synnyttäisi, tosin.
En koe mitään vastuuta ihmiskunnan tulevaisuudesta. Elän omaa elämääni aiheuttamatta toisille sen suurempaa kärsimystä, ja se mielestäni riittää. En ole koskaan osannut kuvitella itseäni perheenisäksi.
Takuusäätiöstä saa velkaneuvontaa
Kneejerkkaa? Knee on polvi mutta mitä jerkkaa meinaa?
Ai että tekisinkö lapsen, koska tuntisin niin suurta tuskaa siitä, että ihmiskunta kuolee hitaasti sukupuuttoon globaalin yhdenlapsenpolitiikan takia? No en todellakaan tekisi! Ei se, että tekisin, edes ratkaisisi ongelmaa, koska jos oletetaan, että ihmiset noudattaisivat ko. politiikkaa (ja osa jäisi väkisinkin lapsettomiksi), niin syntyvyys jäisi silti väestönuusiutumisluvun alle.
Paljon järkevämpi ratkaisu "ongelmaan" olisi tuon globaalin politiikan muuttaminen, koska osa ihmisistä ihan haluaa enemmän kuin yhden lapsen.
Toki jos tarkoitat, että olisi voimassa globaali pakko hankkia tasan yksi lapsi, niin sitten riippuisi tottelemattomuudesta seuraavista sanktioista...
En,koska olisin surkea vanhempi.