Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys veloille

Vierailija
08.06.2021 |

Lisääntyisitkö siinä tapauksessa, jos voimassa olisi globaali yhden lapsen politiikka? Älä kneejerkkaa sekunnissa EN, vaan mieti kysymystä hetki, ikään kuin vastaisit tenttiin ja siksi aivojen käyttö on vaadittua.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,koska olisin surkea vanhempi.

Vierailija
2/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vela?

Mikä on kneejerkka?

Vierailija
4/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloista voi tulla maksuhäiriömerkintä jos ne jättää maksamatta.

Vierailija
5/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekemällä yhden lapsen voisin taianomaisesti saada koko planeetan väestön yhden lapsen politiikkaan, tekisin lapsen heti.

Jos yhden lapsen politiikka olisi jo muutenkin vallalla, antaisin olla.

N42

Vierailija
6/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet tuon seikan muuttavan tilannetta ja ajatuksia yhtään mihinkään? Lapsihan se on se yksikin....

Vierailija
7/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempani olisivat saaneet tehdä vain minut, niin voi hyvä elämä sitä painostuksen määrää saada lapsenlapsi... Olen vahva ihminen, mutta en kyllä tiedä olisinko NIIN vahva, jos rehellisiä ollaan. 

Vierailija
8/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat muuttuu saataviksi

Vierailija
9/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska vihaan lapsia.

Vierailija
10/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta, kuinka mä vihaan tätä englannin viljelemistä suomen kielessä! Ja vielä noin typerällä tavalla! Opettele suomea! Laajenna sanavarastoasi! Lue vähemmän amerikkalaista paskamediaa!

Vierailija
11/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vapaaehtoinen lapsettomuus siis reaktio globaaliin politiikkaan?

Minä kun luulin olevani vain trendikkäästi itsekäs, kun nautin aikuisesta elämästäni enkä ole kiinnostunut laittamaan lasten tarpeita omieni edelle, mitä se vanhemmuus välttämättä vaatii. Noin muutoin minulla ei ole mielipidettä muiden ihmisten lapsilukuhaaveista, kunhan he huolehtivat ja rakastavat heitä kaikkia tasapuolisesti.

Eli vastaus on ei, en tekisi.

Vierailija
12/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään agendaa lapsettomuuden taustalla esim. liikakansoitukseen liittyen. En yksinkertaisesti koe soveltuvani vanhemmaksi.

Vierailija
13/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja kneejerkkaa?!?

Vierailija
14/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Vierailija
15/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut tarvetta lisääntyä, multa varmaan puuttuu joku geeni. Tai no, koska oon mies, niin puuttuu kromosomi. Ja puuttuu se nainenkin, joka lapsen synnyttäisi, tosin.

En koe mitään vastuuta ihmiskunnan tulevaisuudesta. Elän omaa elämääni aiheuttamatta toisille sen suurempaa kärsimystä, ja se mielestäni riittää. En ole koskaan osannut kuvitella itseäni perheenisäksi.

Vierailija
16/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuusäätiöstä saa velkaneuvontaa

Vierailija
17/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
18/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kneejerkkaa? Knee on polvi mutta mitä jerkkaa meinaa?

Vierailija
19/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tekisinkö lapsen, koska tuntisin niin suurta tuskaa siitä, että ihmiskunta kuolee hitaasti sukupuuttoon globaalin yhdenlapsenpolitiikan takia? No en todellakaan tekisi! Ei se, että tekisin, edes ratkaisisi ongelmaa, koska jos oletetaan, että ihmiset noudattaisivat ko. politiikkaa (ja osa jäisi väkisinkin lapsettomiksi), niin syntyvyys jäisi silti väestönuusiutumisluvun alle.

Paljon järkevämpi ratkaisu "ongelmaan" olisi tuon globaalin politiikan muuttaminen, koska osa ihmisistä ihan haluaa enemmän kuin yhden lapsen.

Toki jos tarkoitat, että olisi voimassa globaali pakko hankkia tasan yksi lapsi, niin sitten riippuisi tottelemattomuudesta seuraavista sanktioista...

Vierailija
20/25 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, edes yhtä.