Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette teinistä, jonka keskiarvo on yli 9,5 todistuksessa?

äiti35
07.06.2021 |

Kaverini lapsella, joka käy 8-luokkaa ja siirtyy nyt 9-luokalle, oli keskiarvo todistuksessa 9,6. Nyt puhun siis lukuaineista. Aivan käsittämätöntä, miten kellään voi olla noin hyvä keskiarvo.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti? Ajattelen että se on hyvä koulussa. Joko luonnostaan tai vanhemmat painostaa kuin jossain keskitysleirillä. Saatan myös (ystäville) heittää hyväntahtoista läppää mutta johtuu siitä että olen vaan kade

t. Kiinnostuin koulusta vasta täysi-ikäisenä, olin sitä ennen seiskan oppilas

Vierailija
2/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ajattelisin, että tuollainenhan minäkin olin. Tai tuo oli kaikkien aineiden keskiarvo, lukuaineistaa ka oli liki 10 (ruotsin asenneysi laski sitä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummilapsilla on 😊

Vierailija
4/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lukuaineiden keskiarvo oli ylioppilastodistuksessa 9,7, mutta en kyllä yhtään muista peruskoulun keskiarvoja. Aina ne oli jotain 9,0 - 9,5 väliltä kuitenkin. Ysillä taisi olla 9,6.

Kirjoitin ylioppilaaksi 1980-luvulla ns hyvästä koulusta. Omen aina halunnut opiskella ja oppia uutta, se on minun intohimoni. Yliopistotutkintojakin on kertynyt minulle peräti neljä!

Vierailija
5/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että loistavaa! Varmaan lapsesta asti tykännyt lukemisesta, laskemisesta ja läksyjen teosta. Niin itsellä tuli hyviä arvosanoja, kun koulu oli mieluinen ”harrastus” - oppimisen iloa parhaimmillaan. :)

Vierailija
6/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikanaan 9,2. Koko luokan keskiarvo oli opettajan kertoman mukaan 8,5. Koska koko luokka oli hyvä, pidin keskiarvoani normaalina. Luin kyllä kokeisiin ja tein läksyt, mutta ehdin harrastaa ja olla kavereiden kanssa paljon. En stressannut koulusta. Aivan tavallisen peruskoulun olen käynyt.

Vierailija
7/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululaiseni lukuaineiden keskiarvo on tasan 10. Ei tee hirveesti töitä koulun eteen, palauttaa tehtävät ajallaan ja läksyt hoitaa niinku kuuluukin, mutta esim. kokeisiin lukee kerran pikaisesti alueen läpi jos sitäkään. Ei siis oo kauheen kiinnostunut koulusta, joka ei haasta tarpeeksi. Tasoryhmät ois hyvä juttu hänen kaltaisilleen, tasapäistäminen ja hitaimman mukaan meneminen tekee koulusta liian tylsää toisille.

Vierailija
8/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös tuota luokkaa.. Lukiossa en sitten jaksanut enää panostaa oikeastaan ollenkaan, eikä lukion päästötodistus ollut lähellekään noin hyvä. Silti ihan hyvät (E:n) paperit kirjoitin, yrittäjänä toimin nykyään, enkä koskaan edes hakenut yliopistoon kuten alunperin olin ajatellut.

Ja omilla lapsillani samanlaisia todistuksia, jotenkin ehkä toivoisin että edes joku jaksaisi opiskella pidemmällekin, mutta enpä tiedä kun itse en ole kovin kunnianhimoinen ja siten vähän huono esimerkki. Joka tapauksessa, tuskin niin kovin harvinaista? Jotnekin olen jopa ajatellut että nykyään saa helpommin numeroita kuin ennen..

Vierailija
9/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei oo ollut mutta pojalla oli ja teki läksyt nopeesti, kiire pelaamaan ja vähän luki. 

Vierailija
10/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkoululaiseni lukuaineiden keskiarvo on tasan 10. Ei tee hirveesti töitä koulun eteen, palauttaa tehtävät ajallaan ja läksyt hoitaa niinku kuuluukin, mutta esim. kokeisiin lukee kerran pikaisesti alueen läpi jos sitäkään. Ei siis oo kauheen kiinnostunut koulusta, joka ei haasta tarpeeksi. Tasoryhmät ois hyvä juttu hänen kaltaisilleen, tasapäistäminen ja hitaimman mukaan meneminen tekee koulusta liian tylsää toisille.

Nykyään arvosanat ovat kyllä kärsineet inflaation.

Nr 4 edeltä

Vierailija
11/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että teini on kiinnostunut koulusta ja siellä opetettavista aineista.

Häntä kiinnostaa oppia uusia asioita ja hän lukee mielellään. Todennäköisesti hänellä on mielessään jo joku ala, minne hän haluaa kouluttautua.

Pakolla ei saa yhtäkään nuorta lukemaan.  Sillä toiset ovat jo lähtöjään käytännön ihmisiä ja heitä kiinnostaa enemmän tekeminen käsillään ja toiminen, kuin pelkkä lukeminen.

Heitäkin kiinnostaa oppia ja tietää enemmän niistä aineista, jotka heitä kiinnostaa.

Vierailija
12/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen ja tunnollinen, ei lintsaa

Vierailija
13/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat, tyttäreni ja poikani. Molemmat nyt töissä lukiossa ja molemmat apulaisrehtoreita, tykkäävät olla opettajana eivät halua rehtorin virkaan, lomat rehtorilla lyhemmät. Ovat perhekeskeisiä ihmisiä. Puolisot myös opettajia. Kuten myös minä ja mieheni.

Vierailija
14/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa kaikista kymppiä? Pitäisi kyllä vähän enemmän yrittää. Toivottavasti kyseinen vetelys edes urheilee ikäluokassaan sm-tasolla. Muuten ei voi tuollaista löysäilyä käsittää

Vierailija
15/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään arvosanat ovat kyllä kärsineet inflaation.

Nr 4 edeltä

Voi olla, kyllä mä muistan kuitenkin että omallakin luokalla oli se yksi kympin oppilas, itse olin 9-9,4 oppilas peruskoulussa ja lukiossa arvosanat joissain aineissa laski. Lapseni on ymmärtääkseni ainoa kympin oppilas luokallaan, tai sellainen maine hänellä ainakin on. Muut pyytää usein häntä opettamaan jos eivät opettajan opetuksesta ymmärrä. Se on huono juttu kun pienellä panostuksella saa kymppejä, tekee tiukkaa myöhemmin yliopistossa kun pitäisi oikeasti lukea.

Vierailija
16/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös muiden tasosta, kuinka hyvät numerot itselle tulee. Kovatasoisessa koulussa voit olla kasin tai ysin oppilas, tavalllisessa ysin tai kympin. Kai arvostelu nykyäänkin niin menee?

Vierailija
17/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että toivottavasti johtuu siitä että on fiksu ja oppii nopeasti, eikä siitä että on ahdistunut ylisuorittaja ja perfektionisti joka käyttää kaiken aikansa pakonomaiseen opiskeluun. Ja toivottavasti vanhemmat eivät vaadi pelkkää täydellisyyttä lapselta.

Molempia tapauksia on nähty, ja jälkimmäinen johtaa vain mielenterveyden romahtamiseen myöhemmin. Nämä vähällä vaivalla hyvän todistuksen saaneet on niitä jotka ovat menestyneet elämässä ja joilla on koulun ulkopuolella normaali ja stressitön elämä harrastuksineen.

Sinänsä yli 9.5 keskiarvo ei ole mitenkään harvinaista eikä vaadi mitään neroutta. Minullakin oli noin 9, vaikka en panostanut kovinkaan paljoa koulunkäyntiin. Kokeista sain helposti 9.5-10 arvosanoja, mutta olin ujo enkä tarpeeksi aktiivinen tunneilla, niin sain sitten todistukseen joistain aineista ysejä. Muutamassa aineessa (liikunta, musiikki, kielet) sitten oli arvosanat useimmiten kaseja.

Vierailija
18/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että se haluaa johonkin tiettyyn kouluun, johon vaaditaan hyvä todistus. Vaikka Ressun lukioon.

Vierailija
19/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee saamaan kavereita

Vierailija
20/29 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä, toivottavasti säilyttää ahkeruutensa jatko-opintoihin asti. Jonkun 8,5 - 9 keskiarvon jo saa lukematta kokeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi