Erehdyin käymään Helsingissä viikonloppuna - aivan kamala kokemus!
Helpotus oli valtava kun pääsin takaisin omaan pikkukaupunkiini.
Helsingistä jäi mieleen vain se stressi ja ahdistus, kun pitää juosta koko ajan johonkin bussiin tai ratikkaan tai metroon tai junaan, kaikkialle kestää lähes tunti mennä julkisilla, jos ottaa taksin niin ruuhkassa istutaan. Ihmisiä joka puolella ja kaikki liikkuu nopeasti ja joutuu ihan varomaan, pahimpia pyöräilijät jotka olettivat että kaikki muut väistää heitä.
Miten kukaan voi nauttia helsingissä asumisesta? t. landepaukku
Kommentit (139)
Joo, eipä tuonne mieli tee, joskus on vain jollakin työasialla pakko käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisiin kulkuvälineiSiin ei ole pakko juosta. Yleensä on useita vaihtoehtoja kullekin reitille ja näin lähes paikkaan kuin paikkaa pääsee vähintään 5 minuutin välein.
Aikamoinen harhaluulo, jos puhutaan pk-seudun reunamista. Ruuhka-ajan ulkopuolella oman bussin vuoroväli 30-40 minuuttia.
Sille hän ei mitään voi, että haluat asua jossain perälähiössä. Itse asuin aikoinaan Viikissä ja kyllä sinne pääsi vähintään seitsemällä eri bussilla, joilla suurimmalla osalla oli aamu ja iltapäivisin 10 minuutin vuoroväli. Sen kun valitsi meneekö bussi+ metro yhdistelmällä vai pelkästään bussilla . Eipä siinä tarvinnut aikatauluja tiirailla aina joku vuoro tuli muutaman minuutin odotuksella.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo enemmän susta kuin Helsingistä. Ja jos pyöräilijät Helsingissä pelottavat niin älä koskaan erehdy käymään Hollannissa. Siellä ne vasta päälle tulevatkin.
Eikä tule, vaan ajaa pyöräteitä pitkin. Suomessa ei ole kunnon pyöräilykulttuuria, pyöräteitä on heikosti ja liikennesääntöjä ei osata. Täällä neoikeasti ajaa päälle.
Miten ihmeessä sait yhden viikonlopun aikana käytettyä junaa, bussia, ratikkaa ja metroa ja vieläpä niin että sinulla oli niihin kiire?
Seuraavaan provoon vähän enemmän ajatusta
Vierailija kirjoitti:
Suunnittelin että pitäisi joskus käydä katsomassa minkälainen se Tripla on. Tietääkö muuten joku että kumman katujengin reviiriin Tripla kuuluu, somal- vai iragklaanin?
0/5. Niin väsynyttä, niin väsynyttä.
Minä joudun käymään Kontulassa töissä. Vieläpä julkisilla.🥶
En minäkään viihdy täällä, mutta täällä on mun koko elämä. Kaikki perheenjäsenet ja ystävät. Olis aika typerää muuttaa yksin jonnekin, mistä ei tunne ketään. Suoranainen itsemurha.
Joskus leikillään jutellaan kavereiden kanssa, että jos meistä useampi muuttaisi samaan paikkaan ja perustettaisiin kommuuni. Ei kai täällä kovin moni oikeasti viihdy. Mutta kun on tänne syntynyt, niin on vaikea päästä pois.
Käyn Helsingissä museoissa, näyttelyissä, konserteissa ja teattereissa yleensä päiväreissulla tai yhden yön matkalla kotikaupungistani. En korona-aikaan ole käynyt kuin kerran muissa asioissa ja aion taas alkaa käymään, kunhan paikkoja aketaan syksyllä avata normaalisti toivottavasti! On kiva kävellä keskustassa, kun ei tule tuttuja vastaan ja voi olla anonyymi.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään viihdy täällä, mutta täällä on mun koko elämä. Kaikki perheenjäsenet ja ystävät. Olis aika typerää muuttaa yksin jonnekin, mistä ei tunne ketään. Suoranainen itsemurha.
Joskus leikillään jutellaan kavereiden kanssa, että jos meistä useampi muuttaisi samaan paikkaan ja perustettaisiin kommuuni. Ei kai täällä kovin moni oikeasti viihdy. Mutta kun on tänne syntynyt, niin on vaikea päästä pois.
Mun on hyvin vaikea kuvitella tilannetta, ettei viihdy kotipaikassaan, jossa on asunut ikänsä, sehän on tosi surullista. Mä nimittäin todellakin viihdyn niin hyvin täällä (Hgissä), etten ikinä haluaisi asua missään muualla, no olen kai sitten onnekas ja etuoikeutettu.
Itse asun Lontoossa ja aina kun menen Helsinkiin ajattelen miten mukavan rauhallista siellä on ja miten nopeasti pääsee paikasta toiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on hyvin vaikea kuvitella tilannetta, ettei viihdy kotipaikassaan, jossa on asunut ikänsä, sehän on tosi surullista. Mä nimittäin todellakin viihdyn niin hyvin täällä (Hgissä), etten ikinä haluaisi asua missään muualla, no olen kai sitten onnekas ja etuoikeutettu.
Riippuu varmaan luonteenpiirteistä. Mulle tää on liian hälyinen ja urbaani.
Helsinki on nykyään yksi iso kasa paskaa! Vaikka ensimmäiset 35v elämästäni olen digannut kyllä kaupungista!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kadut mustemmaksi, Helsinki paremmaksi!
Äänestä Vihreitä paremman Helsingin puolesta!
Multiculture rules
Suurin osa helsinkiläisistä asuu keskustan ulkopuolella. Niin minäkin. Työpaikkani on aina ollut keskustassa. Rakastan Helsinkiä; meren rantoja, toreja ja puistoja. Ihanat kirkot, teatterit ja museot. Asun väljästi mieheni kanssa yli 100 neliön rivitalossa. Nyt kesällä olemme kuin paratiisissa. Juhannuksena pysymme täällä. Muutamia ystäviä tulee meille ja grillataan omalla pihalla. Jos on lämmintä, pulahdamme mereen uimaan. Näin meillä Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt Helsingissä, asunut Töölössä koko ikäni. Kunnes löysin elämälläni jotain muuta jamuutin muualle. Nyt 20vuotta myöhemmin katselen sitä kaupunkia ihmeissäni. Ihan kamalaksi mennyt! En todellakaan kaipaa entistä kaupunkia, vaikka Töölössä oli ihana elää ensimmäiset 25vuotta.
T: Onnellinen maalainen.
Sama täällä, asuin Helsingissä ensimmäiset 20 vuotta ja siitä sitten pikkuhiljaa hivuttautuen kehä kolmosen toiselle puolelle. Ei ole ollut ikävä, en oikeastaan koskaan edes käy siellä ellei ihan pakko esim sairaalassa.
Ahdistavaa se kiire,kiire,kiire joka paikkaan. Ja vaikkei olisikaan kiire, niin sinne ,kun menee, niin jostain muista imemällä sen kiireen saa itselleenkin kehitettyä. En tykkää, en palaisi takaisin - päinvastoin, mieli vetää vielä enemmän maalle.
Ei se ole kiirettä, se on huomaavaisuutta muita kohtaan. Jos kassalla jonottaa 10 ihmistä, on kohteliasta hoitaa ostokset, ja antaa seuraavalle tilaa, eikä jäädä rupattelemaan kuulumisia kassan kanssa. Tai siirtyä liukuportaissa oikealle, jotta kiireiset voivat ohittaa vasemmalta. Eivätkä bussikuskit jää odottelemaan jokaista huitojaa, näin aikataulut pitävät, ja seuraava bussi tulee 5 minuutin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juoksentelit ratikoihin ja metroihin yms? Seuraavahan tulee muutamassa minuutissa. Toisin kuin maalla.
Jostain syystä helsinkiläiset juoksee, niin kuin olisi viimeinen evakuointivuoro menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juoksentelit ratikoihin ja metroihin yms? Seuraavahan tulee muutamassa minuutissa. Toisin kuin maalla.
Jostain syystä helsinkiläiset juoksee, niin kuin olisi viimeinen evakuointivuoro menossa.
Tarkoitat junantuomia,asunut täällä vuodesta 61
Eihän tällaista voi hyväksyä enää vihreät itsekään! Että lakiin vedoten on oikeus estää muiden kulku ja hankaloittaa muiden elämää rajattomasti! Ja että syödäkin saisi enää ulkomailla kasvatettua ruokaa. Paraneeko maailman ilmasto, jos Suomessa ei kasvateta omaa ruokaamme!. Soijaa ja nyhtökauraa vaaditaan muidenkin syövän kouluja, vanhustentaloja, armeijaa myöten. Luulisi, että perustuslakiin vedoten jokaisella olisi oikeus syödä, mitä itse haluaa, mutta ei voi muita pakottaa syömään oman ideologiansa mukaan. Tekisivät edes kunnon työtä asiansa eteen, nyhtäisivät lupiinia ja kurttulehtiruusua, joita eivät siedä ja poimisivat marjoja sensijaan, että vaativat muita tekemään sitä. Minä ainakin perustuslakiin vedoten vaadin lihaa, jota ei sotien jälkeen lapsuudessani ollut. Nälkää en nähnyt, mutta ruoka oli ykspuoleista, aina perunaa ja ruskeaa kastiketta. Mutta se piti hengissä. Pitäisi näiden nykyvihreiden elää se aika, että oppisivat asettumaan muidenkin asemaan. Toivon todella, että kansa heräisi huomaamaan, mitä nämä vihreät oikeasti ovat, kunnon kommunisteja, stalinisteja, jotka tuhoavat Suomen. Vapaus on joillakin, mutta vastuuta ei ole. Luulin vuosia sitten heidän ajavan Suomen luonnon asiaa ja äänestin kerran heitä. Herääminen tapahtui ja toivon muidenkin heräävän huomaamaan, että meillä kaikilla on perustuslain mukaisia oikeuksia, ei tarvitse tanssia vihreän pillin mukaan! Pitäisi poliisillakin olla jotakin valtaa, mutta heidänkin valtansa on siirretty vihreille. Ei saa poliisikaan sanoa eikä puuttua, saa syytteen, jos puuttuu. Herätkää siis hyvät ihmiset! Äänestysprosentit saisivat laskea vieläkin, kun kohta ei saa enää kulkeakaan kuin polkupyörällä tai sähköpotkulaudalla/kaupunkipyörällä kannabishuuruissa, kun senkin vapauttamista ajavat. Voi, voi sentään!!!
Meitä oli kymmeniä tuhansia helsinkiläisiä, jotka viettivät upean viikonlopun kotikaupungissaan. :D