Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erehdyin käymään Helsingissä viikonloppuna - aivan kamala kokemus!

Vierailija
06.06.2021 |

Helpotus oli valtava kun pääsin takaisin omaan pikkukaupunkiini.

Helsingistä jäi mieleen vain se stressi ja ahdistus, kun pitää juosta koko ajan johonkin bussiin tai ratikkaan tai metroon tai junaan, kaikkialle kestää lähes tunti mennä julkisilla, jos ottaa taksin niin ruuhkassa istutaan. Ihmisiä joka puolella ja kaikki liikkuu nopeasti ja joutuu ihan varomaan, pahimpia pyöräilijät jotka olettivat että kaikki muut väistää heitä.

Miten kukaan voi nauttia helsingissä asumisesta? t. landepaukku

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadi on tosiaan epämiellyttävä.

Joka puolella lojuvia potkulautoja et maininnut etkä vyöryvää mutakuraa.

Vierailija
82/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla eikä ole minkäänlaista käsitystä milloin olen viimeksi Stadissa käynyt. En vain tee siellä juuri mitään. Yhdellä kaverilla pitäisi kyllä käydä ja yhdessä kokouksessa. En ole muuten koskaan pitänyt koko kaupungista. Muistuttaa Budapestia ja ei hyvällä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellinen tutkimus kirjoitti:

Ap:n kannattaa suunnata New York Cityyn ja testata tuleeko millainen kulttuurishokki

New York on turvallisempi. Myös monikulttuurisempi. Helsinki on monokulttuurinen, vain sompsuja ja iraakkeja. 

New Yorkissa jalkakäytävillä saa kuljeskella rauhassa, pysähdellä ja ottaa vaikka sivuaskeleen siellä polkupyörät ajavat säntillisesti kadulla tai jos on, pyörätiellä.

Liikenne ja autojen määrä on aika paljon suurempi kun Suomessa, mutta Suomessa pyöräilijät eivät uskalla ajaa kadulla.

Vierailija
84/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on maapallon pienin "suurkaupunki" jossa jokainen yrittää ja taas yrittää olla jotakin.

9/10 epäonnistujia ja määrä vaan kasvaa.

Sen surkeus oikein haisee!

Miksi sinä kuulostat katkeralta? Ei sun tarvitse toivottavasti Helsingissä asua tai käydä, jos noin paljon kaivertaa. Ihan normaaleja ihmisiä valtaosa meistä on ☺️

Vierailija
85/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteellinen tutkimus kirjoitti:

Ap:n kannattaa suunnata New York Cityyn ja testata tuleeko millainen kulttuurishokki

New York on turvallisempi. Myös monikulttuurisempi. Helsinki on monokulttuurinen, vain sompsuja ja iraakkeja. 

New Yorkissa jalkakäytävillä saa kuljeskella rauhassa, pysähdellä ja ottaa vaikka sivuaskeleen siellä polkupyörät ajavat säntillisesti kadulla tai jos on, pyörätiellä.

Liikenne ja autojen määrä on aika paljon suurempi kun Suomessa, mutta Suomessa pyöräilijät eivät uskalla ajaa kadulla.

Se johtuu liikennekulttuurista. Suomessa ajetaan jotenkin tosi aggressiivisesti. Joo ei täällä tööttäillä niinkun jossain muualla mutta ollaan hirveän passiivisaggressiivisia, ei anneta ohittaa, osoitetaan mieltä roikkumalla alle turvavälin, pelotellaan pyöräilijöitä, ei päästetä aina kävelijöitä tien yli. Oma kokemus autoilusta oli paljon rennompi jenkeissä, ei oikein näkynyt mitään typerää toimintaa. Itse ajoin kyllä lähinnä moottoriteitä ja maanteitä, ja jätin kaupungissa ajelun muille. Mutta mitä sivusta katsoin niin ei ihmeempiä ongelmia näkynyt. 

Vierailija
86/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi käynyt Helsingissä n. 20 vuotta sitten. Sillonkin istuin tilausbussissa onneksi, eikä tarvinnut kuin käydä jossain messuilla siellä jossain.

Ankea kaupunki,

Onneksi ei tarvitse käydä.

Vierailija
87/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeksi käynyt Helsingissä n. 20 vuotta sitten. Sillonkin istuin tilausbussissa onneksi, eikä tarvinnut kuin käydä jossain messuilla siellä jossain.

Ankea kaupunki,

😅

Vierailija
88/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on terveet jalat, et tarvitse mitään ratikoita/metroja/busseja. Menet pyörällä tai jalan kuten muutkin helsinkiläiset! Itse tapaan kävellä ainakin kaikki alle 5 km matkat näin kesällä.

5 km kävelyyn menee 50 min reipasta kävelyä, ei kaikilla riitä aikaa sellaiseen ainakaan monta kertaa päivässä.

Vierailija
89/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankea kaupunki,

Kuulostatpa asiantuntevalta... Teidän kylässä on voinut aika pysähtyä kun vuosituhat vaihtui, mutta Helsinki on vielä kehittyvä kaupunki.

Vierailija
90/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ankea kaupunki,

Kuulostatpa asiantuntevalta... Teidän kylässä on voinut aika pysähtyä kun vuosituhat vaihtui, mutta Helsinki on vielä kehittyvä kaupunki.

.

”Ajoin bussilla Mäntsälän läpi 20 vuotta sitten, oli paskaa.”

OK 🥲

Vierailija
91/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa kuten esimerkiksi Briteissä ihmiset ovat ymmärtäneet, että sujuvan liikenteen takaamiseksi pitää joustaa, päästää kaistanvaihtajat eteen tms. Erityisesti suurkaupungeissa kuten NYC Manhattanilla ja Lontoon keskustassa ei tarvitse kun laittaa vilkku päälle niin viereiseiselle kaistalle pääsee ongelmitta.

Tietenkin USASsa rural areas liikennekultuuri on toisenlainen mutta siellä riittää isoja baanoja ja vähän liikennettä niin ei haittaa. Siellä kun kaikkien pitää ajaa jos meinaa päästä ruokakauppaan niin kaikelaisia autoilijoita on liikenteessä.

Mutta isoissa metropoleissa liikenne on erilaista ja poliisi valvoo. Washingtonissa on laitettu sähköpolkulautailijat järjestykseen ja kukaan niistä ei uskalla ajaa enää jalkakäytävällä tai ylittää katuja suojateillä jalankulkijoiden seassa.

Koska ihmeessä Suomessa tuli hyväksytyksi se, että käytännössä kaikilla jalkakäytävillä saa pyöräillä? Liikenne on myös osa kulttuuria ja Suomessa sitä ei ole!

Vierailija
92/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreet feministit ovat pilanneet hesan.

Katsokaa nar kk ien ja ker j ä läisten määrää.

Vierailija
93/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vihreät feministit liittyy narkkareihin?

Vierailija
94/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ankea kaupunki,

Miksi pitäisi käydä jossain paikassa joka on alunperinkin tuntunut vastenmieliseltä? Tuskin se fiilis siitä mihinkään muuttuu. Olen syntynyt Helsingissä ja asunut Vantaalla, mutta kun yli 20 vuotta sitten kävin teininä työhaastattelussa siellä kohtelu oli välinpitämätöntä. Pyysin reittiapua työhaastatteluun ja mitään ei haluttu vastata, kolmen ihmisen toimesta. Edelleenkään en ole pystynyt pitämään kyseisestä kaupungista, vaikka olen siellä usein käynyt. Monessa muussa Euroopan kaupungissa olen käynyt mielelläni.

Vierailija
95/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä tyttöhyvä lue lehti'ä, edes netissä?

Piikityshuoneen vaikka nyt esim.

Vierailija
96/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ankea kaupunki,

Miksi pitäisi käydä jossain paikassa joka on alunperinkin tuntunut vastenmieliseltä? Tuskin se fiilis siitä mihinkään muuttuu. Olen syntynyt Helsingissä ja asunut Vantaalla, mutta kun yli 20 vuotta sitten kävin teininä työhaastattelussa siellä kohtelu oli välinpitämätöntä. Pyysin reittiapua työhaastatteluun ja mitään ei haluttu vastata, kolmen ihmisen toimesta. Edelleenkään en ole pystynyt pitämään kyseisestä kaupungista, vaikka olen siellä usein käynyt. Monessa muussa Euroopan kaupungissa olen käynyt mielelläni.

Ei tarvitse, tietenkään. Minusta on kuitenkin erikoista, että muodostat näin vahvan mielikuvan kokonaisesta kaupungista 20 vuotta sitten tapahtuneen pintaraapaisun takia.

Nyt kerroit käyneesi useammin, joten ymmärrän, jos et edelleenkään pidä kaupungista.

Vierailija
97/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina samaa marmatusta. Onko ihmisille edelleen uusi juttu, että makuja on monia?

Minä olen alun alkujani Kehän ulkopuolelta. Olen asunut sekä Vantaalla että Espoossa, joista jälkimmäisen tunnen kodikseni. Työpaikan takia muutan pian kantakaupunkiin avoimin mielin. Maallekin voisin joskus muuttaa, vaikka hiljaisuus (vähäinen ihmismäärä) saattaisi ruveta tökkimään nopeastikin.

Väitän kuitenkin, että avoimin mielin liikkeellä olevan ihminen viihtyy useammassakin paikassa. Yllätyksiäkin voi sattua, jos joskus menee mukavuusalueensa ulkopuolelle.

Vierailija
98/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä piikityshuoneita ei ole yhdessäkään kaupungissa. Narkkareita on silti joka paikassa, ja joka kaupungissa. Nyt ne piikittää vihreissä vessoissa, kaduilla, ja kotonaan.

Vai luuletko, että tavan ihmisistä tulee narkkareita, kun innostuvat: "Hei, ootko kuullut, Kurviin on tullut se uus Spigu Lounge, mennäänkö huomenna kokeilemaan??"

Piikityshuoneen myötä kaupunkiin ei tule edes yhtä ylimääräistä piikittävää nistiä. Sen sijaan niitä vermeitä jää lojumaan vähemmän julkisille paikoille.

Vierailija
99/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei helsinkiläisenä tulisi mieleenkään kysyä, miten joku voi nauttia Hettassa/Rovaniemellä/Turussa/Kuopiossa/Hauholla/jne. asumisesta.

Vierailija
100/139 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä piikityshuoneita ei ole yhdessäkään kaupungissa. Narkkareita on silti joka paikassa, ja joka kaupungissa. Nyt ne piikittää vihreissä vessoissa, kaduilla, ja kotonaan.

Vai luuletko, että tavan ihmisistä tulee narkkareita, kun innostuvat: "Hei, ootko kuullut, Kurviin on tullut se uus Spigu Lounge, mennäänkö huomenna kokeilemaan??"

Piikityshuoneen myötä kaupunkiin ei tule edes yhtä ylimääräistä piikittävää nistiä. Sen sijaan niitä vermeitä jää lojumaan vähemmän julkisille paikoille.

No noin se ilmeisesti jonkun öyhön mielessä menee. Ihmiset jotka eivät muuten sitä tekisi innostuvat kokeilemaan.

Spigu Lounge 😂 putosin. Näen jo silmissäni sellaisen yökerhomaisen narkkiklubin nahkasohvilla ja tunnelmavalaistuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän