Minua ei ole kutsuttu Ristiäisiin! Voinko kuitenkin mennä? Olen kuitenkin perheystävä
En siis sukua, mutta vierailen perheellä lähes päivittäin. Asuvat naapurissani. Minusta ikään, kuin tullut osa yhteisöä. Meillä on sen verta läheiset välit, että menen suoraan oven taakse vain ilmoittamatta eli kyllä minulle olisi pitänyt tulla kutsu.
Ehkä unohtunut? Ristiäiset on ensi viikonloppuna.
Voin varmaankin vain mennä eikä kannata välivierailuilla ottaa asiaa puheeksi ja tehdä kiusallista ilmapiiriä?
Kommentit (35)
Siis heillä on pieni vauva ja sinä tuppaudut joka ikinen päivä kylään?
Etsipä täältä aihe "Moukkamaisimmat vieraat, joita teillä on käynyt kylässä". Siellä eräs nainen kertoi, että samassa talossa asuva nainen tuli kylään joka ikinen aamupäivä ja istui hänen sohvallaan, eikä lähtenyt millään vihjailuilla pois. Ja tuppautui mukaan, kun nainen lähti kaupungille.
Jos tämä ei ollut provo, niin todennäköisesti sinä olet juuri tuollainen naapuri, joka ei jätä ihmisiä millään rauhaan, eivätkä he kehtaa vain sanoa sinulle, että emme jaksa nyt sinua joka päivä nähdä.
Jos taas olette oikeasti aidosti ystäviä, sinun pitää kunnioittaa ystäviesi rajoja ja pysyä poissa, jos et ole kutsuttu juhliin.
Jos sun on oikeasti ihan pakko mennä, niin mene ristiäisten JÄLKEEN auttamaan siivoamisessa. Siinä olisi tosi ystävän paikka.
Vierailija kirjoitti:
Nyt keksin! Menen soittamaan ristiäisten alkaessa ovikelloa ja tuon itse leivottuja pullia tarjolle. Sanon, että voin tulla auttamaan kattamisessa ja sen jälkeen sujahdan väkijoukkoon ja jään suustani kiinni johonkin pöytään ja jään ristiäisten loppuun asti.
T.ap
Ja sen jälkeen ei tarvitse enää käydäkään päivittäin kyläilemässä.
Jokaisissa ristiäisissä joissa olen ollut läsnä, tai joita tuttavapiirin lapsille on järjestetty, on ollut paikalla kastettavan lapsen perheenjäsenten lisäksi vain tämän isovanhemmat, vanhempien sisarukset perheineen, sekä lapsen kummit. Hyvin harvoin on ollut paikalla edes hyviä perheystäviä.
Olisi erittäin moukkamaista mennä kuokkimaan ristiäisiin, ovat kaikista perhejuhlista ehkäpä intiimeimmät.
Et voi. Sinua ei ole kutsuttu, etkä ole tervetullut.
Jos et ole provo, niin koita nyt ymmärtää ettei perhe halua sinua ristiäisiin! Älä mene sinne minkään verukkeen varjolla, pysy pois! Kyllä he olisivat kutsuneet jos sinut haluaisivat paikalle.
Eiköhän he halua tehdä edes jotakin elämässä ilman sinua. Et sinä ole perhettä vaikka kuinka itse luulet olevasi.
Voisit muutenkin ottaa vähän etäisyyttä, veikkaanpa ettei jokapäiväiset vierailusi ole naapureille ollenkaan niin mieluisia kuin sinä kuvittelet. Hekin ansaitsevat vapaata sinusta ja rajattomasta käytöksestäsi.
Onneksi en tunne kaltaisiasi ihmisiä. Johan tämä aloituskin kertoo ettei ap:lla ole minkäänlaista sosiaalista älykkyyttä, kun suunnittelee tunkeutuvansa juhliin ilman kutsua, ja kuvittelee että ihan vahingossa jäi kutsumatta.
Yritätkö siis väkisin tunkea heidän perheenjäsenekseen?
Tuosta jos mistä voi välit viilentyä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt keksin! Menen soittamaan ristiäisten alkaessa ovikelloa ja tuon itse leivottuja pullia tarjolle. Sanon, että voin tulla auttamaan kattamisessa ja sen jälkeen sujahdan väkijoukkoon ja jään suustani kiinni johonkin pöytään ja jään ristiäisten loppuun asti.
T.ap
Ehkä ei ole hyvä idea. Jompikumpi isoäiti hoksaa kyllä heti, että olet piikana ja käskyttää samantien tiskaamaan. Jos siellä on keittiö erikseen, niin sulkee vielä oven ja jää nojaamaan sitä vasten, ilkeimmät raahaavat vaikka lipaston siihen eteen ja saat olla tunnin verran yksiksesi.
Ne tietää, että kutsua tarvitse. Toki ehkä salaa toivovat, että ymmärrät pysyä poissa silmistä.
Olisi todella manipuloivaa ja itsekästä, jos ilmestyisit pullien kanssa auttamisen varjolla. Tiedät kyllä, mihin pyrit sillä: Isäntäväki ei kehtaa vieraiden kuullen sanoa, että sinua ei ole kutsuttu eikä haluta juhliin.
Minulla oli samanlainen ystävä kuin sinä. Hän ei kunnioittanut rajojani yhtään. Jos peruin tapaamisen, hän saattoi silti tulla ovelle ja sanoa että nähdään nyt vaan, ei se minua haittaa jos sulla on migreeni. Sitten hän pälätti pari tuntia ja minä makasin sängyssä kipeänä. Se oli oikeasti kurjaa.
Lopulta minun piti lopettaa koko ystävyys, kun näitä manipuloivia juttuja tuli enemmän ja enemmän.
Et mene. Korona aikana vieraita joudutaan karsimaan muutenkin. Sinne menee tärkeimmät ja läheisimmät!!
Vierailija kirjoitti:
Te, että nyt ihan ymmärrä tätä tilannetta. Olin eilenkin kyllässä sielä puoleen yöhön asti juttelimme yms. Tänää kävin aamulla auttamassa aamutoimissa. Eli tuo on ihan tavallinen vkon loppu kuvio meille.
Eli olemme hyvin läheisiä.
T.ap
Miksi ihmeessä olet vauvaperheessä kylässä vielä puoliltaöin??! Ja sen lisäksi tunget ”kylään” heti aamulla! Oletko ajatellut että univelkaiset vanhemmat haluavat nukkua? Itse olisin raivoissani jos joku roikkuisi meillä harva se päivä ja vielä noin myöhään! Minä haluan käyttää iltani joko omassa rauhassa olemiseen, tai vaikkapa seksin harrastamiseen, siihenkään ei pikkulapsiperheessä ole liikaa jaksamista tai tilaisuuksia.
Et taida ymmärtää miten paljon olet häiriöksi heidän perhe-elämälleen. Viikonloput on useimmissa perheissä sitä aikaa kun isäkin on kotona ja perhe voi viettää aikaa yhdessä, ja ap pilaa senkin.
Ainoa hyväksyttävä tapa on, että vanhemmat nimen omaan kutsuvat tai sanovat, että ”kiva kun käyt usein, tule huomennakin!” Muuten tuollainen ovikellon soittelu ilman kyläilykutsua on häirintää.
Anna hyvä ihminen tälle perheelle rauha! Kyläily kerran-pari viikossa (kutsuttuna!) on ok, ja silloinkin viivytään pari-kolme tuntia, ja lähdetään viimeistään iltakahdeksalta, jotta vanhemmat saavat levätä ja viettää parisuhdeaikaa rauhassa.
Jos kastetilaisuus on kirkossa niin kai sinne vo mennä takariville istumaan mutta jos si ole kutsuttu kahvitilaisuuteen niin ei.
Ei koska ristiäiset ei kuulu muille kuin perheelle. Yksityiset juhlat. Synttärit on sellaisia johon kutsutaan ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
T.ap
Teeppä se niin meillä on vihdoinkin yksi pätevä syy lisää hankkiutua sinusta eroon!
T. Perheen isä
Älä esitä minua!
T. Oikea ap