Muista, kun jätät perintöä, niin samalla jätät pelkkää riitaa ja epäsopua perillisille
Tätähän monet eivät ymmärrä. Sitäkö te haluatte että jälkikasvu riitelee niin että välit menee lopullisesti? Sitäkö te haluatte?
Kommentit (38)
Valtion pohjattomaan kitaan kaikki vaan. Kärvistelkööt jälkeläiset maailmassa jossa 11 miljardia ihmistä ja automaatio vienyt 90% työpaikoista.
Niin että parasta olisi, että jokainen viime töikseen tuhoaisi omaisuutensa ja polttaisi viimeisenkin euron, jotta kukaan ei vain saisi perintöä?
Ja näin jäisi jälkikasvulle hyvä mieli ja välit?
Pitääkö sitten olla jättämättä perintöä? Miten se tapahtuu? Ei liene muuta keinoa kuin kuluttaa koko omaisuutensa elinaikanaan, sillä muussa tapauksessa aina joku sen perii. Jos ei muu, niin valtio.
Vierailija kirjoitti:
Ups
Mitä ups?? Sitäkö te haluatte?
Ehei.
Ohmiset ovat aivan itse vastuussa, jos riitelevät TOISEN ihmisen omaisuudenhoidosta.
Omia lapsia kohtaan pitää olla tasapuolinen, mutta muilla sukulaisilla ei tuollaista velvoitetta ole. Kertoo paljon näistä riitelijöistä, että jo etukäteen pitää ohjeistaa muita oman omaisuutensa testamenttaamisesta. He saavat riidan aikaiseksi oli asia mikä hyvänsä ja näin osoittavat, ettei heille kannata jättää perintöä.
Minä ainakin jätän aktiivisesti ennakkoperintöä. Jälkikasvuni (4 kappaletta) ovat hyvin tietoisia omaisuudesta ja miten se jaetaan. Puhuin heidän kanssaan asiasta ennen testamentin tekoa.
Kaikilla on vankka pohja jo omalla taloudellaan. Säästettiin puolison kanssa kaikille oma pesämuna aikuisuutta varten. Jokaisen omaisuus on vain karttunut. On opetettu tekemään fiksuja päätöksiä ja fiksuja päätöksiä on pyritty tekemään perinnönkin suhteen.
En ymmärrä miksi asiasta tulisi riitaa.
Voi sen omaisuuden testamentata syöpätutkimukselle, jos omaiset alkavat sitä etukäteen omistella. Ja valtiokin on hyvä vaihtoehto.
En jätä perintöä. Kuolinpesäni tulee olemaan luultavasti ylivelkainen. Olen jo kirjoittanut ohjeet miten tulee menetellä jotta eivät joudu vastuuseen veloistani. Minulla on henkivakuutus, josta saavat jokainen tasasumman. Se ei mene velkoihini, jos joku aikoo niin väittää. Mieheni on kuollut ja olen pyörittänyt ylivelkaisen pesän kuvion. Vakuutusrahat saa pitää vaikka vainajalta jäisi velkaa, koska ne rahat eivät ole vainajan vaan omaisten.
Olen myös sitä mieltä, että sekä omien vanhempieni että puolison vanhempien olisi pitänyt hankkiutua eroon omaisuudestaan ennen kuolemaansa, olisi ollut jälkipolville helpompaa. Omaisuudesta on pelkkää harmia, kuten edesmennyt puoliso totesi.
Mulla on onneksi vain yksi lapsi, joten riitaa ei tule. Yksi monista ainoan lapsen eduista.
Mitä ne välit sen kummemmaksi muuttuu, kun tämä ,joka ei saa perintöä , on jo nyt ilman mitään syytä halunnut olla itsekseen. Kenenkään apua suvusta ei ote vastaan.
Vierailija kirjoitti:
1 lapsi.
Niin minullakin. Ja tämä "riitelee" jo yksinäänkin rahoistani. Lainojaan ei maksa ja aina pitäisi olla antamassa. Luojani, jos näitä olisi enemmän. On jo perinyt useita sukulaisiaan ja kaikki hassannut menemään. Lapsilisiäkin pihisti eläen säästin, 18-vuotiaalle kivan summan, ja äkkiä meni nekin taivaan tuuliin.
Vierailija kirjoitti:
En jätä perintöä. Kuolinpesäni tulee olemaan luultavasti ylivelkainen. Olen jo kirjoittanut ohjeet miten tulee menetellä jotta eivät joudu vastuuseen veloistani. Minulla on henkivakuutus, josta saavat jokainen tasasumman. Se ei mene velkoihini, jos joku aikoo niin väittää. Mieheni on kuollut ja olen pyörittänyt ylivelkaisen pesän kuvion. Vakuutusrahat saa pitää vaikka vainajalta jäisi velkaa, koska ne rahat eivät ole vainajan vaan omaisten.
Olen myös sitä mieltä, että sekä omien vanhempieni että puolison vanhempien olisi pitänyt hankkiutua eroon omaisuudestaan ennen kuolemaansa, olisi ollut jälkipolville helpompaa. Omaisuudesta on pelkkää harmia, kuten edesmennyt puoliso totesi.
Höpöhöpö.
Hyvin hoidettu perinnönjako mahdollistaa monisukupolvisen vaurastumisen. Minä ainakin haluan lapsilleni ja lapsenlapsilleni helpompaa elämää ja vähemmän velkaa. Se on helppoa, kun ottaa asioista selvää ja käy läpi perinnönjaon ja tekee testamentin ennen omaa kuolemaansa.
Ja tietysti on pitänyt omaisuudestaan huolta, että on lapsilla jotain perittävää.
Vierailija kirjoitti:
1 lapsi.
Saa se riidan aikaiseksi itsensä kanssa jos on vaikka jakomielitautinen :D
Tuskinpa jätän, kun ainoa lapsi perii kaiken. Ja on hyvin vastuullinen niin raha-asioissa kuin muutenkin ja hyvässä, kovatuloisessa ammatissa. Mutta raha ei koskaan ole pahitteeksi, jos hän vaikka sairastuu ja menettää työkykynsä.
Vierailija kirjoitti:
Ehei.
Ohmiset ovat aivan itse vastuussa, jos riitelevät TOISEN ihmisen omaisuudenhoidosta.
Tämä. Onneksi nämä riitelevät taitavat olla harvassa
Jättää pelkkää käteistä. Se on helppo jakaa. Kaikki muu on pelkkää kiusantekoa perillisille.
Oletko itse riitainen vai riitaisasta suvusta? Ei mun suvussa ole riidelty yhdestäkään perinnöstä. Riitely on kyllä ihan riitelijöiden itsensä vastuulla eikä sen kuolleen.
Ups