Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muista, kun jätät perintöä, niin samalla jätät pelkkää riitaa ja epäsopua perillisille

Vierailija
06.06.2021 |

Tätähän monet eivät ymmärrä. Sitäkö te haluatte että jälkikasvu riitelee niin että välit menee lopullisesti? Sitäkö te haluatte?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lempilapsi tai lapsenlapsi voi myös kuolla ennen perinnönjättäjää. Tai perinnönjaossa ohitettu ”tottelematon” oma lapsi voi periä oman lapsensa, jolle vanhempien perintö on mennyt. Kuolinjärjestystä voi olla vaikea ennustaa.

Vierailija
22/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään lasta ja olen jättämässä omaisuuteni neljälle eri ihmiselle, joista kaksi on minulle sukua, ei kuitenkaan lähisukulaisia ja kaksi sitten vielä keskenään ihan eri ympyröistä. Tapelkoot ihan rauhassa, jos siltä tuntuu ja kai siitä perinnöstä voi kieltäytyäkin, jos ei sitä halua vastaanottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lempilapsi tai lapsenlapsi voi myös kuolla ennen perinnönjättäjää. Tai perinnönjaossa ohitettu ”tottelematon” oma lapsi voi periä oman lapsensa, jolle vanhempien perintö on mennyt. Kuolinjärjestystä voi olla vaikea ennustaa.

Kyllä, ja tämä usein on huomioitukin testamentissa, jos sellainen on tehty. 

Vierailija
24/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseton ei jätä sukulaisilleen mitään, niin riitaakaan ei synny. 

Vierailija
25/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan voi testamentista huolimatta vaatia lakiosansa itselleen. Turhaa siksi erotella nämä lempilapset ja ei niin lempparit, ellei joku nyt oikeasti ole pahassa huumekoukussa tms.

Vierailija
26/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ei kukaan ole riidellyt perinnöistä. Kyllä se on ihan riiteilijöiden oma syy jos alkavat kiukuttelemaan vainajan omaisuudesta. Omat lapseni (2 aikuista poikaa) ovat fiksuja ja rentoja ihmisiä, joille raha ja materia ei merkitse mitään. Eivät satavarmasti ole riitelemässä

Vierailija
27/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tappelee. Saavat jotain jännitystä elämäänsä.

Vierailija
28/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua. Minä olen saanut tähän mennessä 4 perintöä ja yhdestäkään ei ole tullut suvun kesken tappelua. Ehkä on fiksumpia sukuja ja tyhmempiä/ahneempia sukuja.

Vierailija
29/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeastaan odotan tulevaa perinnönjakoa.

Olen lapsikatraamme musta lammas. Se, jota aina syytettiin kaikesta, jolta mikään ei onnistunut, joka oli laiska, tyhmä ja saamaton, rumakin vielä.

Olen opiskellut ja työssäkäyvä, ihan normaali perheellinen ihminen.

Vanhempani jakavat edelleen "suosiotaan" esim hoitamalla vain veljieni lapsia ja minun lapseni eivät kelpaa mihinkään.

En malta odottaa, että pääsemme perinnönjakoon ja "yllättäen" minut on jätetty perinnön ulkopuolelle:D

Vierailija
30/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaaleissa perheissä/suvuissa tule perinnöistä mitään riitoja.

Olen tähän ikääni ollut osallisena tai seurannut sivusta ties kuinka montaa perinnönjakoa.

Ei kiistaa tai erimielisyyksiä eikä välien poikki menemistä, vaikka muutamankin kerran on esimerkiksi joku lapseton täti tai setä tehnyt testamentin kummitytölleen/pojalleen, ei muille sisarusparvesta.

Raha ja omaisuus on pelkkää rahaa ja omaisuutta.

Vierailija
31/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnönsaajien puolisot ovat niitä, jotka useimmiten ne perintöriidat aiheuttavat. Nehän ovat jo ennen perittävän kuolemaa arvoineet tämän omaisuuden, ja sitten vaativat omalle puolisolleen suurempaa perintöosuutta kuin mitä laki siitä määrää.

Vierailija
32/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun sukuun jossa kaikilta boomer-sukupolveen kuuluvilta on mennyt välit kaikkiin perintöriidoissa. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa toisten omaisuus ja toivonkin etten peri yhtään mökkiä tai metsää. Kiinnostuksen kohteeni ovat aivan muussa.

Vierailija
33/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset ovat saaneet jo kaksi perintöä, hyvin ovat saaneet jaettua ne, ei riitoja. Jopa omin voimin remppasivat perimänsä asunnon jotta saivat siitä hyvän hinnan. Hyvin meni kaupaksi.

Vierailija
34/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen sivusta seurannut, niin sisaruksissa on se yksi, jolle ei kelpaa mikään järjestely ja tämä sitten riitelee yksinään kaikkia muita vastaan yrittäen saada asiat oman päänsä mukaan.

.

Sen tiesin ettei omasta veljestä ole mitään apua kun asuntoja tyhjennetään tms, joten palkkasin apua ja lopuksi laitoin veljelle tilisiirron menemään. Olisivat pesät jakamatta vieläkin jos en olisi itse hoitanut. Sen verran vähän ollaan tekemisissä etten viitsi miettiä asetelman epäreiluutta enempää, ollutta ja mennyttä eikä hetkauta enää mun elämää, vanhempien viime vuosien kannalta surettaa. Pientä katkeruutta ehkä, mutta voin edes kuvitella olevani parempi ihminen :)

Vierailija
35/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen yleistys. Ei meidän sukumme ole noin riitainen. Toistaseksi kaikki perinnönjaot on menneet aivan sulassa sovussa riitelemättä, vaikka on isojakin omaisuuksia jaettu.

Vierailija
36/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun sukuun jossa kaikilta boomer-sukupolveen kuuluvilta on mennyt välit kaikkiin perintöriidoissa. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa toisten omaisuus ja toivonkin etten peri yhtään mökkiä tai metsää. Kiinnostuksen kohteeni ovat aivan muussa.

Itseasiassa sama, nyt kun ajattelen. Ihan tosiaan on välit menneet täysin. Mikähän niillä siinäkin on? Sukupolven yli syystä tai toisesta hypänneet nuoremmat - ei mitään ongelmaa.

Vierailija
37/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa sama, nyt kun ajattelen. Ihan tosiaan on välit menneet täysin. Mikähän niillä siinäkin on? Sukupolven yli syystä tai toisesta hypänneet nuoremmat - ei mitään ongelmaa.

Kyseiselle ikäluokalle raha näyttelee suurempaa roolia. Se on uskontoon rinnastettavissa oleva asia.

Vierailija
38/38 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä suosimisjutuissa aina kiinnostaisi kuulla sen toisen näkökulma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän