18-vuotiaan kotiintuloaika?!?!
Miehen siskon perheessä pojalla on edelleen kotiintuloaika klo 24.
Mitä mieltä?
Meidän kolmetoista vuotiaallakaan ei ole kotiintuloaikaa.
Kommentit (10)
Meillä ei ole 18-vuotiaalle kotiintuloaikaa. Sen sijaan hän vapaaehtoisesti ja ainakin summittaisesti kertoo missä on ja mihin asti. Se ei ole kyttäämistä vaan perheenjäsenten huomioonottamista ja peruskäytöstapoja. Me vanhemmat toimimme samalla tavalla toisiamme kohtaan. Ja aina ilmoitetaan myöhästymisistä ettei kenenkään tarvitse turhaan huolestua.
Meillä ei lapsilla ole ollut koskaan kotiintuloaikoja, kun kumpikin osasi tulla ajoissa kotiin. Täysi-ikäiset yleensä laittoivat viestin, jos eivät tulleet yöksi kotiin. Sekä mies että minä ollaan hyväunisia, joten yleensä me ei edes kuultu, mihin aikaan kotiin kömmittiin. Ja jos heräsinkin, nukahdin heti uudestaan.
Ehkä hänen vanhempansa ovat hysteerisiä av-mammoja. Ehkä juuri se mamma, joka toisessa ketjussa soittelee täysi-ikäisen poikansa kavereita hereille krapula-aamulla, kun poika on ollut yhden yön reissussa.
Ei ole meillä ollut aikuiselle kotiintuloaikaa mutta velvollisuus ilmoittaa mikäli ei tule yöksi kotiin. Ja hyvin kaikki lapset kotona asuessaan tuota sääntöä kunnioittivat.
Kyllä mä painelin meneen jo 15-vuotiaana aikalailla ilman mitään kotiintuloaikoja. Saatoin vaan laittaa viestin, että jään kaverille x yökylään jne. Mutta mielestäni 13-14v. täytyy vielä olla ajat. Itsellä se meni niin, että ennen mopoa edes päässyt yksin mihinkään, koska piti olla kuski. Sitten se vapaus koitti mopon myötä. Ja sehän olisi lähtenyt, jos olisin jotain törttöillyt. Toki ilmottaa pitäisi aina mihin jää, jos ei yöksi kotiin mene, niin kauan kun kotona asuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä painelin meneen jo 15-vuotiaana aikalailla ilman mitään kotiintuloaikoja. Saatoin vaan laittaa viestin, että jään kaverille x yökylään jne. Mutta mielestäni 13-14v. täytyy vielä olla ajat. Itsellä se meni niin, että ennen mopoa edes päässyt yksin mihinkään, koska piti olla kuski. Sitten se vapaus koitti mopon myötä. Ja sehän olisi lähtenyt, jos olisin jotain törttöillyt. Toki ilmottaa pitäisi aina mihin jää, jos ei yöksi kotiin mene, niin kauan kun kotona asuu.
Aikamoinen kauhukakara olit.
Mullaki oli jonku tasone kotiintuloaika 18 vuotiaana. Eli äiti halus et tuun kotii 9 ja saatto soitella perää jos ei kuulunu. Mut jos tulin myöhemmi nii eipähänsiihe mitää voinu sanoa. Pyyteli et ilmotan jos menee myöhempää tai en tuu lainkaa kotii. Itteä tää ei häirinny ku tiesin kyllä et hän haluaa vaa tietää et kaikki on Ok, eikä oo sattunu jtn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen kauhukakara olit.
Mikä tuossa on sinun mielestä sellaista, että nimittelet kauhukakaraksi?
Kyllä täysi-ikäiselläkin voi aivan hyvin olla kotiintuloaika, jos asuu vanhempien kodissa ja heidän rahoillaan. Oma lapsi ei enää asu kotona mutta kun asui, oli sovittu että yöllä kahteen mennessä pitää tulla, muuten voi yöpyä muualla. Ei ole kohteliasta kolistella aamuyöllä kotiin kun muut nukkuvat, etenkin jos ei maksa asumisestaan mitään.
Olen sitä mieltä niin kuin varmaan suurin osa ihmisistä, että kumpikaan noista ei ole ok.