Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisareni hoidattaa lapsensa (5v ja 8v) koko kesäkuun ja osin heinä- elokuussa iäkkäillä vanhemmillamme...

Vierailija
06.06.2021 |

Meidän vanhemmat 79v ja 83v, eivät enää oikeasti ole parhaassa kunnossa, sisareni sanoi että ei ole muuta vaihtoehtoa. Omg.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että äiti ei uskalla sanoa ettei jaksa. Liikkuu osin rollaattorilla, isä vähän parempi mutta ei hyvässä kunnossa kuitenkaan.

Tuohan on lasten heitteillejättöä. Liian vanhoja.

Tee huoli-ilmoitus kunnalle.

Tiedän tapauksen jossa sairas mummo väsytti itsensä ja sai hoitorupeaman jälkeen sydänkohtauksen ja kuoli.

Vierailija
82/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat hakea päivystävältä päiväkodista paikkaa.

Haluavat vain ilmaisen hoitopaikan.

Hyi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sossuille. Itseä ärsyttää tällaiset jotka hoidettavat lapsensa ilmaiseksi muilla.

Hyväksikäyttöä.

Vierailija
84/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin 5-6v, sydänsairas ja reumaattinen mummoni vei minut ja pari vuotta vanhemman serkkuni Lappiin retkeilemään ihan omasta halustaan. Mummo käveli hitaasti, mutta toki me lapset ymmärrettiin ja autettiin. Ei tuon ikäiset välttämättä vaadi siis mitään suurempaa hoitamista, toiminnanohjausta, ruokaa ja aikuisen katsomaan perään kyllä. Lapsissa on kyllä toki paljon eroja, toiset on vaativampia kuin toiset, mutta useimmat käyttäytyy isovanhemmilla ihan hienosti :)

Mutta onhan tuo pitkä aika. Järkevämpää olisi viedä 5v päiväkotiin edes osaksi viikkoa ja 8v sitten ainakin jossain välissä jollekin leirille, etteivät isovanhemmat rasitu liikaa.

Vierailija
85/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin 5-6v, sydänsairas ja reumaattinen mummoni vei minut ja pari vuotta vanhemman serkkuni Lappiin retkeilemään ihan omasta halustaan. Mummo käveli hitaasti, mutta toki me lapset ymmärrettiin ja autettiin. Ei tuon ikäiset välttämättä vaadi siis mitään suurempaa hoitamista, toiminnanohjausta, ruokaa ja aikuisen katsomaan perään kyllä. Lapsissa on kyllä toki paljon eroja, toiset on vaativampia kuin toiset, mutta useimmat käyttäytyy isovanhemmilla ihan hienosti :)

Mutta onhan tuo pitkä aika. Järkevämpää olisi viedä 5v päiväkotiin edes osaksi viikkoa ja 8v sitten ainakin jossain välissä jollekin leirille, etteivät isovanhemmat rasitu liikaa.

Ei tuollaiset vie päiväkotiin kun se maksaa!

Vierailija
86/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa poika laitettiin päiväksi ulos ja poika kiersi kaverilta kaverille.

Näin hoidattivat lapsensa.

Soittivat lapselle kun voi mennä kotiin.

Ja meilläkin oli monesti. Ja söi.

Kannattaa itsekkäiden ottaa tällainen ilmainen kesähoitopaikka vinkki.

Vierailija
87/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi kyllä isovanhemmat kuolla kupsahtaa aika nopeasti.

Ja nyt kun on vielä korona.

Vierailija
88/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu. Tai kuoli-ilmoitus vanhemmista.

Vierailija
89/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen vähän saa ap ymmärrystä aloitukselleen.

Rollaattorin kanssa liikkuvaa vanhempaa joka ei uskalla sanoa ei, ei laiteta lapsia hoitamaan.

Tämä ! Minkälainen valopää uskaltaa tehdä noin ?

Ottaako hän vastuun mummon lonkkamurtumasta, joka muuten johtaa usein kuolemaankin tai 5 vuotiaan syöksystä auton alle .

Sisaresi on sadisti ap. Lasten kaltoin kohtelusta tehdään lasu , kenelle voi ilmoittaa vanhusten tahallisesta terveyteen kohdistuvasta uhasta ?

Vierailija
90/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksesta voi tehdä huoli-ilmoituksen.

Vierailija
91/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isovanhemmille sopii, niin mitä se sulle kuuluu?

Meillä isovanhemmat ovat läheisiä lastenlasten kanssa eikä yhdessäolo heille ole mitään työtä ja haluavat olla toistensa kanssa, ihan lomatkin.

Järki hoi! Ap:n viestin perusteella tässä ei ole enää pelkästä läheisyydestä kyse. Itseään saa tuo äiti syyttää, jos jotain sattuu. Noin iäkkäät ihmiset eivät enää jaksa valvoa pikkulapsien toilailuja.

Vierailija
92/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäitä ihmisiä ei voi kaikkia niputtaa samaan pinoon. Osa on todella hyvässä kunnossa ja he jaksavat hyvin, toiset taas ei. Osa on hyvinkin skarppeja, osa taas ei. Mitä tulee Ap:n mainitsemaan tilanteeseen, niin 5-vuotiaalla on oikeus päivähoitoon ja 8-vuotiaan voi laittaa leireille.

Missä voi kahdeksanvuotiaan panna koko kuukaudeksi leirille ja sitten vielä osaksi heinäkuuta ja elokuutakin?

Ei voi. Viikko on aika maksimi ja pienillä paikkakunnilla ei välttämättä ole kovin laajaa tarjontaa.

Sinänsä siis ymmärrän hyvin ap:n siskon tilannetta. Pienten lasten kesäaikainen hoito on melkoista sumplimista, itse aikoinaan pidin miehen kanssa lomat peräkkäin ja palkkasin sukulaistytön vahtimaan lapsia. Kaikilla ei sitä miestä kumminkaan ole eikä varaa palkata hoitajaa

Toisaalta ap:n vanhemmat vaikuttavat myös kiistämättä liian huonokuntoisilta vastaamaan leikki-ikäisten hoidosta ison osan kesää.

Miten ap voisi tätinä olla avuksi? Viisivuotias voi tosiaan olla päiväkodissa, voisiko kahdeksanvuotias olla osan ajasta tädillään?

Vierailija
93/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan loppu kun hoida 5- ja 8-vuotiaita yhden päivän.

Ja olen paljon nuorempi.

Vierailija
94/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäitä ihmisiä ei voi kaikkia niputtaa samaan pinoon. Osa on todella hyvässä kunnossa ja he jaksavat hyvin, toiset taas ei. Osa on hyvinkin skarppeja, osa taas ei. Mitä tulee Ap:n mainitsemaan tilanteeseen, niin 5-vuotiaalla on oikeus päivähoitoon ja 8-vuotiaan voi laittaa leireille.

Missä voi kahdeksanvuotiaan panna koko kuukaudeksi leirille ja sitten vielä osaksi heinäkuuta ja elokuutakin?

Ei voi. Viikko on aika maksimi ja pienillä paikkakunnilla ei välttämättä ole kovin laajaa tarjontaa.

Sinänsä siis ymmärrän hyvin ap:n siskon tilannetta. Pienten lasten kesäaikainen hoito on melkoista sumplimista, itse aikoinaan pidin miehen kanssa lomat peräkkäin ja palkkasin sukulaistytön vahtimaan lapsia. Kaikilla ei sitä miestä kumminkaan ole eikä varaa palkata hoitajaa

Toisaalta ap:n vanhemmat vaikuttavat myös kiistämättä liian huonokuntoisilta vastaamaan leikki-ikäisten hoidosta ison osan kesää.

Miten ap voisi tätinä olla avuksi? Viisivuotias voi tosiaan olla päiväkodissa, voisiko kahdeksanvuotias olla osan ajasta tädillään?

Itse hoidin oman lapseni siten, että lapsi oli sijaishoitopaikassa ja otin yksinhuoltajana virkavapaata kun kesäloma ei riittänyt. Olen pienipalkkainen.

Vierailija
95/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Ap sisko on kyllä pimeä.

Ei muuta mahdollisuutta. Just joo.

Hyväksikäyttäjä. Näitä riittää.

Vierailija
96/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko aloitusta. Ensinnäkin nuo iät ovat vähän yläkanttiin. Ei noin vanhoja äidin puoleisia isovahempia ole kovinkaan usein 5-vuotiailla. Muutenkin ihan järjetön aloitus, jos olisi tottakin. Puhu siskollesi tai vanhemmillesi, mutta miksi tänne kirjoitat?

Vierailija
97/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee rumaksi, mutta sitä on sisaren toimintakin.

Jos olisi mun systeri kysyisin onko teillä pahakin taloudellinen ahdinko kun haluat näköjäån äkkiä perintösi ?

Ihan sama vaikka ei ikinä enää puhuisi mulle.

Vierailija
98/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko aloitusta. Ensinnäkin nuo iät ovat vähän yläkanttiin. Ei noin vanhoja äidin puoleisia isovahempia ole kovinkaan usein 5-vuotiailla. Muutenkin ihan järjetön aloitus, jos olisi tottakin. Puhu siskollesi tai vanhemmillesi, mutta miksi tänne kirjoitat?

Itsellä on 91-vuotias äiti ja nuorin lapsenlapsi on 16 - vuotias.

Vierailija
99/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hoidin oman lapseni siten, että lapsi oli sijaishoitopaikassa ja otin yksinhuoltajana virkavapaata kun kesäloma ei riittänyt. Olen pienipalkkainen.

Tuotakin kannattaa harkita. Kaikki eivät voi kumminkaan olla kesää poissa duunista, eli työnantaja ei välttämättä anna palkatonta. Esimerkiksi minulla on töissä rajattu sitä, paljonko vuosilomaa saa ottaa kesälomakaudella (neljä viikkoa max, minulla on vuosilomaa 7 viikkoa), eikä lomarahoja saa vaihtaa lomaksi kuin viikn verran, ja sitä ei saa pitää kesällä.

Vierailija
100/107 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56v, rakastan lapsiani ja olen valmis rakastamaan myös lapsenlapsia jos niitä tulee, samoin kuin auttamaan hoidossa.

Mutta kyllä olisin tyrmistynyt jos tuossa mittakaavassa hoitoa vaadittaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi