Uskovainen, mitä puoluetta äänestät?
Mä olen kaupunkilaisesta lestadiolaissuvusta ja pienestä pitäen oppinut, että kokoomusta äänestetään. Keskusta olisi myös ok, jos asuttaisiin maalla. Myös kristillisdemokraatteja on ok äänestää.
Nyt 40-vuotiaana minulle on tullut jonkinlainen poliittinen uudestisyntyminen. Itse en siis ole lestadiolainen. Yhtäkkiä olen alkanut miettiä, että miten ihmeessä voi olla ok äänestää Kokoomusta, jolle "koti, uskonto ja isänmaa" on vain korulause. Politiikka ei todellakaan ole kristillistä. Sen sijaan esimerkiksi vasemmistoliiton politiikka lähimmäisestä huolehtimisen näkökulmasta tuntuu paljon kristillisemmältä, mutta selkäytimeeni on iskostunut, että paljon suurempaa syntiä ei voisi olla kuin äänestää vasemmistoliittoa. Toki yhdenvertaisuus etenkin LGTB:n näkökulmasta on vasemmistoliitolla vahva, mutta miksi se olisi jotenkin pahempi verrattuna Kokoomuksen taloudellisiin arvoihin verrattuna. Onko sinulla kokemuksia tai näkemyksiä tähän?
Uskovainen, mitä puoluetta äänestät? Miksi? Mihin kristilliseen suuntaan kuulut?
Minusta ei. Tyttöjen ja poikien "ympärileikkausta" ei voi minusta verrata.