Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMAATUSKAT viikkoon 34

21.08.2006 |

Huomenta!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisii tänään 11kk täyttäneiltä " syyskuisilta lokatytöiltä" !

Harvoin tulee kirjoitettua tänne maatuskoihin, tuntuu että silloin kun ois vapaata aikaa niin sitten jotenkin haluaa vaan olla! =) Varsinkin nyt kun tyttöset ovat siirtymässä ns. termiittivaiheeseen =O Ja niinkuin joku tuossa mainitsikin, on se kumma miten se kielletty kiinnostaa: johdot, tv-taso, takan nuohousluukut, keiitiön laatikot ja kaapit, sanomalehtiäkin aina jostain onnistuvat kaivamaan vaikka miten yrittää piilottaa.. Noooh, tää on nyt tätä aikaa..

Molemmat nousevat ahkerasti seisomaan tukea vasten ja höpöttävät koko ajan jotain omaa kieltään ja kiljahtelevat. Ja uusia kuhmuja/mustelmia/haavoja ilmestyy joka päivä, siperia on kova opettaja=/ Osaavat itse juoda tuttipullosta, tai kyllähän siinä koko ajan pitää olla kannustamassa. Meidän aamurutiineihin on tullut nyt potalla istuminen ja lähes joka aamu tulee kyllä ainakin toiselta saalistakin ;-)

Syöminen sujuu tällä hetkellä tosi hyvin molemmilta ja kaikki menee. Onneks! Oli tuossa aika pitkä kausi että piti päivittäin heittää melkein koskemattomia lautasellisia ruokaa pois, ja se oli kyllä todella turhauttavaa, vaikka hyvin tiesi että " syömättömyyskaudet" on normaaleja. Kulmahampaita tekevät molemmt tyttöset nyt, vähän on lämpöä ja joskus itkettää lusikoinnin välissä.

Tavallista maitoa oon alkanu käyttämään ruoanlaitossa, viili ja piimä ovat suurta herkkua =) Tuntuu ihanalta kun pikkuhiljaa saa alkaa antamaan " oikeitten ihmisten ruokaa" .

Mitäs sitten..... aijuu tutti on meillä sängyssä, laittavat suuhun kun mennään nujkkumaan, sitten kun ovat nukahtaneet, tutti plumpsahtaa ulos. Niin ja automatkoilla on tutti esillä myös.

IHANAA kun meillä oli sisälämpötila ALLE 24astetta! Voi ei ne kesän 27-28astetta oli niin tuskaa kun KOKO ajan oli niin hiki ja nihkeä olo. Oon aina sanonu etten Suomessa ala valittamaan ikinä helteestä, tänä kesänä se on ollut lähellä..

Kylvetättekö muuten lokavaaveja tällä hetkellä? Meillä on kylvyt loppuneet siihen ekaan suihkukertaan, oli niin kivaa suihkussa, istuskella vaan ja yrittää vettä kiinni, ja kiljua ja nauraa. Ja se on kyllä niin ihanan vähätöistäkin, verrattuna kylpyyn! Varsinkin kun helleaikana piti jatkuvasti suihkutella, oli niin kuuma.

Hohhoijaa minunkin nukkumaanmenoaika lähestyy, tai siis on ihan just! Miten näin aamutorkulle on tullut niin aamuvirkkuja lapsia ;-)

Niin, vielä sen verran että vaikka termiittivaihe on alkanut niin kyllä tämä touhu on koko ajan muuttunut antoisammaksi ja ihanammaksi!! Kehitystä tapahtuu koko ajan ja alkavat myös koko ajan enemmän ymmärtää sanoja ja puhetta.

Täältä tähän,

Jännä, " Milla" ja " Mella"

Vierailija
22/44 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä käyny täällä lukemassa mutta en vaan ehdi kirjottaa, mukamas.

Jesse on sellanen vintiö että oksat pois, pysyy paikoillaan vaan kun nukkuu ja silloinkin kyllä pyörii ja vääntelehtii mutta jota kuinkin kumminkin. Just olin kirjottanut kaverille s-postia että Jesse nousee tukea vasten mutta ei kävele vielä kun ihan muutamia senttejä mutta tänään totesin että se siitäkin, kyllä nyt saa olla koko ajan siirtämässä kaukosäädintä kauemmas pöydältä. Mutta ihanaahan se vaan on että poika kehittyy, olenhan mä sit odottanutkin.

On tänään ollu taas sellanen päivä että ihanaa kun se on nyt lopuillaan. Poika kaatu potalla istuessa ja verta tuli suusta, mies meinas että nytkö se hyvin alkanu potta vaihe päättyy mutta kyllähän tuo vielä ilta tortut väänsi pottaan ilman mitään mukinoita. Sormestakin tuli verta tänään kun leikki limu tölkillä =( tyhmä äiti kun oli sellasen pienelle antanu.

Tänää käytiin hammaslääkärilläkin, oli Jessen vuoro, minä se olen siellä ravannu alvariinsa ja hoidot vaan jatkuu :( Mutta Jessellä hyvä suu ja seuraava käynti vasta elokuussa 2008. Saatiin hammasharja, ei mitään erikoista uutta tietoa tullu. Paitsi masentaa ihan itteä kun se sano et fun light mehua ei oikein suositella kun se kuluttaa hampaan pintaa ja just kun mä olin löytäny siitä ihanan juoman. Mitään ei nykyään saa juoda/ syödä ilman että siinä olis terveyshaittoja.

Mies meni nukkumaan, masentaa sekin, tavallaan ymmärrän, ittekin nukuin tänään tunnin päiväunet kun Jesse heräs jo 5.30 meijän väliin möyryämään ja sit kaikki noustiin pian kuuden jälkeen. Olis vaan ollu kiva viettää yhteistä aikaa, vaikka itte mä tänne koneelle tulin kun olisin voinu mennä miehen viereen. No joo...

Mitähän muuta, galluppeja en taas muista, jotain oli harrastuksista puhe mutta ei meillä ole mitään, vauvauintikin lopetettiin kun se oli niin huonoon aikaan, olis ollu kyl muuten tosi kiva. Muuta en ole saanu aikaseks.

Niin ja joku kyseli et mitä tapahtuu jos kädestä otetaan niin meillä on jo pitkään ollu niin että meteli syntyy jos otan kädestä pois ellen sitten tee vaihtaria.

Pitäs kai mennä sinne sänkyyn vaikka mitä sillä on enää väliä kun mies on jo nukahtanu ja mua ei niin nukuta nyt kun ne päivätirsat nukuin.

Huomenna olin suunnitellu et menen shoppailemaan, mutta mies masensi heti et eiks huomenna ole siivous päivä, ja pah. Vaikka olin kyl suunnitellu et siivoon kun perjantaina tulee kaveri kylään mutta ehtiihän sitä vaikka viel perjantaina :)

No joo taidan kyl lopetella ettei rupee tulee ihan turhan päivästä tekstiä.

hyviä unosia

T.Silja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita galluppeja vaan mitä pikaisesti tuolta löysin, meillä uppoo kyllä aikalailla kaikki ruoka, olen vielä ollu ihan noissa valmiissa lasten ruoissa että en ole itte Jesselle tehny ruokaa, nyt olen aamulla antanu sitten tuota pika kaura puuroa taas ja se on ylättävä kyllä uponnu myös ihan hyvin, välillä tuli kyllä niin jyrkkä ei jos kohta vois antaa illallakin niin jos pääsis niistä puuroista eroon.

Neuvolassa muuten sanoivat et maitoa vasta 1v että hapanmaitotuotteita saa nyt alkaa antaa pikkuhiljaa, mites teille muille? Oletteko jo antanu maitoa ihan suoraa? Mä yhesti sekotin 20ml rasvatonta ja 80ml nania yhteen. Mutta en ole enepää antanu kun se neuvolan tätsy sano et vasta 1v ajattelin kyl ehkä ens kuussa taas vähän.

Mä kylvetän Jesseä yleensä kerran viikossa (liian harvoin), tänään se kävi suihkussa kun tukka haisi niin pahalle niin piti suihkutta että oli hammaslääkärissä puhdas poika ( ei ole kyllä mikään huippu juttu se suihku mutta ei se kovin hanttiinkaan pistä).

Tutti meillä on jatkuvasti käytössä, yöllä pulpahtaa pois melkein heti suusta. Mutta kyllä se välillä kesken leikin saattaan tutin pistää suuhun jos vastaan tulee kun meillä on niitä 1000 ja 100. Mä olen kyllä sitä mieltä et saa ajoissa luopua tutista mutta on se kyllä välillä sellanen tuki ja turva että kyllä sitä ikävä tulee sitten mullekkin.

Joku puhui hampaiden narskutuksesta (en nyt muista kuka) mutta tänään Jessekin narskutti ekan kerran, hyi että se teki pahaa, toivottavasti ei tule tavaks, ei tee hyvää hampaillekkaan.

No nyt mä taidan koittaa taas lopettaa.

T. Silja

Vierailija
24/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Eihän tää mitään pakkopullaa pitäs tieteskään olla, mutta kun eihän se oikeesti parin rivin naputtaminen vie aikaa hirveesti, eihän?:O).

Siljalle tsemiä, kuulostit hiukan masentuneelta iltaisessa viestissä.. Niinhän ne ukot tuppaa olee sellasia, että ei aina aatokset kohtaa yhteisen ajan merkeissä..Nimimerkillä:Kokemusta on!

Muttamutta..Osaakos kukaan muu räjäyttää kaurapuuroa mikrossa??? Eilen illalla sitten tekasin Elovenat Milolle mikrossa, ja voi vilttihattu; kupu kun oli lautasen päällä, niin sain puurot kaapia pitkin aluslautasta..Nyt aamulla koitin ilman kupua ja vielä pahempaa;nyt kaavittiin sitten jo seiniltäkin, heh!Taidanpa sittenkin vielä harrastaa vauvapuuroja ja siirryn sitten vuoden iässä niihin minuutti-pikapuuroihin...

Hitsi, johan tuo poju taas itsensä kolhi tossa touhutessa, ja nyt tuli hiukan suusta verta..aina sattuu ja tapahtuu.

Meillä enempi kylvetään ja tykkää kovasti, suihku ei oo niin mukavaa näköjään.

Mun pitäs alkaa penskojen vaatekaappeja siivoomaan, ja pieneksi jääneet panna pussukkaan, kun huomenna meen yhden kaverini luokse ja se haluaa ostella niitä..omatekoinen kirppis, ikäänkuin.

Sain eilen lenkkarit Milolle lainaksi, mutta en oikein onnistu niitä saamaan sille jalkaan, kun pistää varpaat ihan kippuraan..Onko muilla samanlaista? Elefantenin kävelykengät kyllä menee kuin lasikenkä Tuhkimolle, mutta toi lenkkari pahasti tökkii.

Alettava hommiin, tai kaikki menee pommiin...

Ollaan kuulolla, hauskaa päivää ja onnea sankarit!

Truutta De Vito

Vierailija
25/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä yrittää aina mahdollisimman usein käydä täällä pinoutumassa, mut välillä tuo typy pitää niin kiireisenä et ei mitään mahista... Ja tahtoisin kyllä et jatkettais tätä pinoutumista tuol taaperoidenkin puolella! Täältä on ollu niin mukava lukea muiden juttuja ja verrata niitä omiin kokemuksiin, et en haluis luopua!

Sitte gallupeihin:

Meidän tyttö tuntuu syövän mitä vaan mitä tarjotaan. Määrä riippuu vähän päivästä ei niinkään ruuasta. Samaa ruokaa menee välistä pari hassuu lusikkaa vaan ja välistä koko purkki!

Kädestä jos jotain vie, ni siitä tulee hirveet raivarit! Vaikka tuntuu, et pelkkä kieltäminenkin riittää, ni typy suuttuu...

Hampaita me narskuteltiin ku ekat ylähampaat tuli ja se oli hirveetä kuultavaa. Onneks ei olla nyt pitkään aikaan enää harrastettu sitä!

En sitte enempää muistakaan...

Ruoka-aikakin häämöttää, joten täytyy mennä. Huiskis! :)

Vierailija
26/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas synkän näköstä ulkona, meinaa sit vissii vettä ropotella. oltii aamupäivällä ulkoilemassa, ja hivenen kastuttii, MUT onneks ei olla sokerista.. Harmihan se ois jos sulais maantasalle...

Trutti, kyllä vaan nauratti toi puuro härdelli. Oon myös poksauttanu puurot pitkin mikron seiniä. Kerra koitin valmistaa perunan mikrossa, kun ei tarttenu ku yhen, ni jopas jotakii, sinne se vaan pamahti taivaan tuulii. JA kerra sulatin suklaatii kakun päälle mikrossa, ei tarttenu juu korjata pitkin seiniä, mutta kamalaa sähkövaloilmiötä alkoi näkyä mikron sisällä.. hui.. ja tulihan sieltä hieman savua... Se oli kyllä vanhamikro, joka ei ilmeisesti tykännyt sulatuksesta, lähti vaihtoon...

Tytylle uppoo myöskin melkeimpä mikä vaa ruoka, paitsi se kala.. Tosin nyt on muutaman päivän syöny ku pikkulintu, johtuisko niistä vampyyrihampaista. Syötii miehen kanssa äske hernesoppaa ja annoin Anninkii maistaa teelusikankärellisen.. jammmmm.. Hyvin menis vaikka lautasellinen, mutta vissii se on se 1vee, kun saa syödä ns.normaalii ruokaa.

" Oikeeta" maitoa en oo vielä antanu. Viiliä, jugurttia oon maistattanu. Viili ei kyllä oo kamalan hyvi uponnu sellaisenaan, hed.soseen kera menee, mutta on kyllä sotkusta puuhaa, kun niitä viilin roikaleita tippuu sinnetänne ja eilenkii tytyn naama oli puoliks viilissä+kuning.soseessa...

Jaa, makuuhuoneessa hiljeni.. Taidan käydä soffalle lukee höpöhöpö lehtee, seiskaa...Näyttää olevan Susanna S. ja idols-Christian etukannessa..

Palailen myöhemmällä raportoimaan tohtorilla käyntiä, jos kerkiin, mies lähtee yövuoroon..

Siijuu...

-eekkis-

Vierailija
27/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti pitää Truutalle kertoa, että meillä maisteltiin eilen Pasta Toscanaa suurella menestyksellä eli ruoka katosi purkista ennätystahtiin ja jopa oikeaan osoitteeseen :D. Meilläkin on siis vihdoin opiskeltu ahkerasti noita karkeampia eväitä ja maistuvat jo tosi hyvin *JEE*!!! Luonnonjogurtista ja viilistä tykkäävät tosi paljon, raejuusto vielä hiukan puistatti. Puuroa olen tehnyt tavan maitoon ja aletaan varmaan pikkuhiljaa siirtymään tavan kotiruokiin kun kikkarekammosta on vihdoin päästy.

Tutti on tuolle jannulle tosi tärkeä mutta typytyyllä eksyy mieluummin peukku suuhun kuin tutti. Leluista tapellaan edelleen ja kaikki " kielletty" on ihanaa. Typsy ilmeisesti luulee, että sana " ei" on jotenkin kannustukseen liittyvää eli innostuu vaan kahta kauheammin paukuttamaan tv-tason lasiovea tai kiskomaan johtoja. Typsy viihtyy vielä lattiatasossa, mutta jannu sitten " kiipeilee" siskonsakin puolesta.

Mitäs muuta... vähän laiskasti luin pinoa eli teletappien innoittamana " UUDESTAAN" ...

Vierailija
28/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on helteiltä jäänyt tavaksi jokailtainen suihku ja lauantaisin sitten kylvetään hitaasti ja nautiskellen :). Meillähän aluksi vallan vaan suihkuteltiin ja kylpy tuli joskus 3kk korvilla kuvioihin. Suihku kun tosiaan on niin paljon nopeampi... Mites olettekos " saunottaneet" lapsukaisia? Ei kai sitä virallisesti saisikaan vasta kuin vuoden ikäisenä... Me ollaan toistaiseksi löylytelty vielä kullan kanssa kahdestaan, kun ipanat on unilla, jotenkin tuntuu niin monimutkaiselta pelkkä ajatuskin saunoa porukalla :D.

Vierailija
29/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään kuulla että miehen sisko on raskaana, ihanaa josko vaikka tuo mummon hössötys vähän laantuis kun tulee toinen mitä pitää hössöttää. En olis kyl koskaan uskonu tästä pariskunnasta, ensinnäkin tuntuvat aika ura ihmisiltä ja toiseks ovat ottaneet sellasen asuntolainan mitä varmaan maksavat vielä eläkevuosina ja rakennus projekti alkaa ens vuonna mutta jokainen tehköön valintansa ja onnea ja jaksamista heille toivon. Olis vielä kiva nähdä pian tämä miehen sisko et pääsee kuulemaan kuulumiset ja voinnit ihan tältä itseltään. Harmi että ne muuttavat Espooseen :( sitten kun se heidän uus lukaali on valmis.

Ei tää tänne kirjottaminen mitään pakko pullaa ole mä vaan en saa aikaseks, olis kiva kirjottaa useammin.

Mulla on ihan hirvee sisustus vimma, tekis mieli maalaa eteinen ja hankkia sinne peiliovet ja ostaa uusia verhoja mutta.... mä en osaa mulla ei ole yhtään silmää sisustaa.

Ja nyt mulla on vauvakuumekkin mutta ehkä se saa odotella ens vuoteen.

Ihan mystisesti eilen hävis ainakin kolme pullotuttia, en tajuu missä ne on, pulloja on mutta tutit on hävinny, olenkohan menettäny viimeisen aivosoluni ja heittäny ne roskiin. Ihmeellisesti asiat tässä huushollissa häviää.

No joo mutta ei tällä kertaa enempää. Menen kattelemaan Jessen vaatteita, tattee kaivaa 80cm vaatteet esille.

T.Silja joka on niin innoissaan tulevasta Jessen serkusta :)

Vierailija
30/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen sanonu että tänään vois Jesse saunoa mutta aina se jää, Jesse menee jo nukkumaan kun me saadaan sauna päälle, joten ehkä se saa odotella, oisko kerran ollu istumassa siellä alalauteella ihan joku 5min.

Vierailija
31/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan ilmottautumaan ja samalla kertomaan että tätä maatuskaa ei varmaan täällä hetkeen nyt näy..

Nyt on niin suuri suru päällä että ei kauheesti jaksa muuta ihmetellä.

Varasin meidän vanhemmalle koiralle ensiviikoksi lopetusajan ja sitä on nyt täällä itketty jo kolmatta päivää..

Katellaan sitten ens viikolla mitkä on meiningit kun voi alottaa sen surutyön ja toipumisen.. jos tästä nyt ikinä toipuu, on tuo vaan niin rakas koira ollut koko tämän 13 vuotta.

Pärjäilkää ja jakselkaahan te muut.

-Mari-

Vierailija
32/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten pojulla korkea kuume. Ihmettelinkin tuossa puolilta päivin kun oltiin babybiossa että onpas poika ihmeen rauhallisesti sylissä sellaisessa puolihorroksessa koko leffan ajan. Sitten tuntuikin sukkien läpi todella kuumat jalat ja arvasin että jaaha...kuumettako herralla nyt on. Aamulla herätessä ja lähtiessä oli virkeä kuin peipponen, ihmeellisesti se sitten yhtäkkiä nousee se lämpö. Tosin hän nyt touhuaa ihan normaaliin tyyliinsä...että tarkkaillaan tilannetta.

MARILLE tsemppiä, voin vain kuvitella tunteesi, onhan koirakin perheenjäsen ja sulla ollut niin kauan. Meillä ehti koira vain viisi vuotiaaksi kun kuoli ja se oli kamala paikka.

Hitsi kun on niiiin huono muisti, en muista nyt mistä on ollut puhe tässä viime päivinä. Sorry.

Täytyy siis palata kun oon lukenut pinon uudestaan...nyt vaipparoskiksen tyhjennykseen ja sitten ruokailemaan.

Vierailija
33/44 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enstes... MARI, jaksamisia. Koira ihmisenä tiedän tunteen. Toissa vuonna piti viedä anopin pikkuterrieri piikille, hankala paikka. Ja tän mei vanhemman koiran kanssa käytii viime vuonna totista kamppailua, kun selkä meni eikä tienny kuinka kauan sitä pitää. Näki vain, miten koiraan sattuu. Monet itkut on itketty. Meillä oli joskus kotona kissa, Rolle, joka kuoli " liian aikaiseen" , 8v. Kesken leikin sai todennäköisesti syd.kohtauksen. Eläin on kuitenkin kuin perheenjäsen.... :/

Käytii siellä tohtorilla, terve tyttö, jolla vain risat näkyy selvästi. No, yksi huoli pois. Ei tartte enää mietiskellä asiaa.

Kylvettämisestä oli puhetta, meillä käydään joka toinen päivä kylvyssä. Mutta toki joka ilta tehdään iltapesut. Saunassa ollaan istuskeltu, ja tytykin nykyään tykkää siitä. Ei olla kauan, mutta muutaman kerran on punaposkisena tullut pois...

Jeps, nyd tää matuska lähtee syömään, palaillaa...

-eekkis-

Vierailija
34/44 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Marille ihan hurjasti voimia! Tiedän myös kuinka raskasta on saattaa rakas lemmikki viimeiselle matkalle :(.

Vierailija
35/44 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps flunssa se on sitten pojassa. Huh heijaa, eikö koskaan ' tervettä' pidempää jaksoa?!

Kertokaahan mikä olisi sellainen sopiva hinta synttärilahjalle, kun kyseessä pihapiirin lasten kutsuja?

Jaa nyt aamutoimiin ennenkuin raksamiehet saapuvat sisälle, vuosikorjaukset meneillään taloyhtiössä.

Niin piti vielä kysyä...voiko flunssaisen/kuumeisen lapsen kanssa olla kuinka kauan ulkona? Kun olisi mentävä asioille niin pakko ottaa poika mukaan.

Vierailija
36/44 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensteks Marille voimia! Tiedän, että lemmikin menettäminen on rankkaa. Itse olen menettänyt niitä useampia. Viimeisin oli mun ja miehen eka " vauva" Leevi-kissa. Se kuoli viime syksynä 5-vuotiaana. Jäi auton alle mun silmien edessä. Olin sillo aika viimesillään raskaana ja tunteet muutenki pinnassa, ni voit kuvitella et oli rankkaa... Syytin itseäni koko tapahtumasta ja ärsytti kun kaikki oli vaan huolissaan musta (tai lähinnä vauvasta, koska itkin koko ajan) eikä surru Leeviä. Tottakai kaikki suri meidän pikkusta, mut ei vaan sitä ymmärtäny. On se vieläkin tosi arka paikka mulle, mut aika parantaa haavat ja vaan ne muistot jää!

Sitte meidän typyyn. Kylvyssä me käydään sillon tällön. Yleensä jos ollaan menossa kaikki pesulle, ni tyttö saa kylpeä ammeessa sen aikaa kun me pestään itsemme ja sit otetaan pimu viel suihkuun. Muuten käydään vaan suihkussa. Ja tietty kerran viikkoon uimassa :)

" normaalia" maitoa tai maitotuotteita en oo vielä antanu. Ihan vaan näit kaikkii vauvoille tarkotettuja juttuja vaan. Just eilen viimetteeks kaupassa mun äiti kyseli, et millon meinaan lopettaa korvikkeen antamisen ja siirtyy tavan maitoon. Minä siihen, et sit 1v:lle saa antaa. Äiti katto vaan vinosti hymyillen ja sano, et sinäkin oot kuule saanu puol vuotiaasta laimennettuu täysmaitoo ja noin hieno nainen on sustakin tullu...

Vähän pistää miettimään. Onkohan se niin just, et millon ja mitä antaa? Mut sit taas toisaalta ku neuvolasta näin neuvotaan, ni ei oikeen uskaltais ehkä tehdä toisin...

Meillä on nyt menossa sellanen hyvän syömisen ja nukkumisen kausi. Ei tartte aina heittää puolia annoksia roskiin eikä yöllä ravata tauotta tyttöä nukutamassa. Päikkärit ovat ikävä kyllä pysyneet yhtä lyhyinä... Mut muuten oon tosi tyytyväinen :D

Onkos teillä muuten tietoo, et missä vaiheessa siirrytään yksiin päikkäreihin? Tekeekö lapsi itse sen siirron vai pitääkö siinä jotenkin " auttaa" ?

Sit pitäis alkaa silittää... ei yhtään huvittais... Silittäminen on kyllä yks niistä kotihommista jotka mä erittäin mielellään jättäisin tekemättä! Mutta kun ei sitä kukaan muukaan tee... äh... kai se on pakko :(

Tulen taas myöhemmin kurkkimaan mitä muille kuuluu :) Heipä hei!

Vierailija
37/44 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tarina lähti johonkin bittiavaruuteen..kyllä ketuttaa..

Ekaks Marille Iso hali ja jaksuja surulliseen aikaan...

Sitten muihin höpöhöpö-juttuihin, jotka tuntuu tieteski ihan tyhjänpäiväiseltä, kun on isompiakin asioita ihmisillä.

Napiaisille ekaks;jänskä juttu, että jo tosiaan vauvoillakin on noin erilaiset mieltymykset ruokien suhteen..Se oli aikas erilailla maustettu se toscana, kuin muut purkkiruuat, joten saattaapi olla, että vaatis muutaman maistelukerran, että Milo siihen tottuu..Kahtellaan.. Noista lasten mieltymyksistä vielä..Itse en oo voinut sietää homejuustoa, kuin vasta muutaman vuoden ja sitten taas meijän nelosen suurta herkkua on Aura-juusto! Syö sitä suoraan paketista lusikalla, jos vain saa luvan..Yks penskoistamme taas söi margariinia suoraan purkista, kuhan äidin silmä vältti, ja kaverini tyttö joi kermanekan tyhjäksi 2-vuotispäivänään, ennenkuin vieraat ees ehti kahvipöytään..Että meitä on moneen junaan, heh..

Sarjassamme Milon tähtihetkiä: Eilen puuhasin omiani(Lue:istuin netin äärellä)ja aloin ihmettelemään, kun poitsu on liian hiljaa..Meninpä katsomaan, ja voi äitimaa..Jätkällä oli koko naama ihan ruskee, hirveen onnellinen hymy huulilla ja natusteli Dumle-namua paperin läpi! Oli jäänyt namipäivästä jonkun sisaruksen namu semmoseen paikkaan, että toi vihikoira sen löysi, ja voi miten loukkaantunut oli, kun tyhmä äiti vei herkun pois! Eipä oo suu tuohesta pienilläkään:O).

Hiostava sää senkus jatkuu..Illalla kun olin töissä tauolla, niin Itiksessä tuli vettä ihan simona, ja olin onskana, että Jippii, ilma raikastuu..Kun tulin kotiin, niin pyh ja pah, ihan oli yhtä kuiva maa, kuin lähtiessäkin..Olikin vaan joku paikallinen sadekuuro..

Nyt kiittimet ristiin(lainaanpa taas Eekkiksen kivaa sanontaa), että saan tämän höpötyksen pinoon asti ja samalla morotsut ja onnea kaikillen!

Truide

Vierailija
38/44 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime viikko posiolla mökkeilemässä ja en oo tällä viikolla ehtinyt pinoutua. Meillä on kova asunnonhaku päällä. Saatiin asuntolainapäätös ja nyt katsellaan rivitaloa tai vanhaa omakotitaloa karkkilasta. Toivottavasti löytyisi tän vuoden puolella, kun menen alkuvuodesta töihin. Sais Eetu sit aloittaa päivähoidossa karkkilassa.

Yritän vastailla noihin galluppeihin.

HASSUT TAVAT Eetu tekee semmosta " röhkimis" ääntä kun se oikein innostuu jostain. On ihan älyttömän huvittavan kuuloista =))

Mä IKÄVÖIN kanssa kokonaisen yön nukkumista. Mutta kyllä näihin öihin on jo tottunut. Nyt saa sentään nukkua jopa 6h putkeen. Ekan puolen vuoden aikana heräilya oli tunnin välein refluksin takia.

YÖT Eetu menee kasilta nukkumaan ja nukkuu tonne seiskaan. Kuuden pintaan annan maitoa. Välillä nukkuu tosi hyvin. Välillä itkeskelee. Nyt ukkeli tekee 4 hammasta samaan aikaan, joten on vähän levoton tyyppi.

TUTTI Tarvii tuttia nukutuksessa ja välillä lohdutukseks. Välillä jos löytää pöydältä ni pitää huvikseen suussa.

Eetu kans SUUTTUU verisesti, jos otan jonkun tavaran pois sen kädestä. Tietysti vain sellaiset, joihin se ei saa koskea.

RUOKA Hyvin uppoo kaikki. Ollaan nyt jo annettu tavan jugurttia (maustamatonta) ja siihen hed.sosetta mukaan. Tosi hyvin menee vaikka on hapanta. Tulee paljon halvemmaksi, kun noi vauvajugurtit. Joudun antamaan aika paljon jugurttia Eetulle, kun maito ei oikeen maistu. Maisteltu ollaan kyllä ihan kaikkea =))

KYLVYSSÄ käydään joka toinen päivä. Eetu tykkää ihan hirveesti. Se läiskyttää siellä niin, että itekkin oon aina ihan litimärkä.

Oltiin just neuvolassa maanantaina ja pituutta on 77cm painoa 10kg 600g. Hyvin kasvaa. Poitsulla on kuulemma iso jalka ikäisekseen. 21 kokoisia kenkiä meillä on. Ostettiin muutamat, kun seisoskelee jo ilman tukea. Kohta lähtee varmaan liikkeelle. (hirvittää) =)))

No nyt täytyy lähteä lattialle leikkimään. Kaikille synttärisankareille onnittelut ja palaan, jos ehdin vielä tänään.

T. Nasu ja vauhtiEetu

Vierailija
39/44 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks Romille; Kyllä näin kesällä voi varmaan pikkukuumeisen lapsen kanssa mennä ulos ihan hyvin niin, että saat asiasi hoidettua..JOs nyt hirviän korkea kuume oisi, niin tuskinpa ees aattelisit lähtöä ihmisten ilmoille, uskoo hän..Lähinnä kait se on siitä kiinni,että vaavi ei " rasita" itseään, ja niinhän ei käy, jos kerran rataskyydillä liikutte..

Sitte saunomisesta; Meillä Milo käy ihan oikeesti isin kanssa saunassa ja aika lämpimässä vieläpä..Istuvat alalauteilla ja sitten juovat paljon vettä ja suihkuttelevat tiheesti..Ei varmaan nla anna siunausta moiselle hommalle, mutta enen sentäs lapset syntyikin saunassa...

Mutta nyt alan painumaan..

Nasulle onnea myönteisestä lainapäätöksestä!!!

-T-

Vierailija
40/44 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasu, meilläkin sai molemmat napsut 21 kalossit. Mutta onpa tuota äiteelläkin siro 40 ja isillä vaatimaton 47... :).

Raejuustoa kokeiltiin eilen uudestaan ja kas, levisipä leveä hymy molempien kasvoille.

Mutta nythän nuo vekarat otti ja heräs ennen aikojaan, höh. Ei ne vielä ois saanu herätä ;)). Eli lyhyestä virsi kaunis. Mukavaa viikonloppua kaikille!