Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri pesee pyykkiä jatkuvasti. Asuu yksin!!

Vierailija
05.06.2021 |

Joka ikinen päivä pesukone linkoaa 2h.
En tajua mistä tuo pyykki tulee. Asuu yksin ja minä hänen alakerrassaan. Joku vanha rotisko vielä mikä pitää sellaista tum tum tum tum ääntä!
Kuulostaa sille kuin joku olisi kohta tulossa katosta läpi!
Voiko valittaa?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuvallakin voi olla atooppinen iho tai tosi paha psoriasis, mieti sitä.

Mulla on, mutta en silti pese koko ajan pyykkiä. 

Vierailija
82/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää. Hänellä voi olla vaikka falskaava sulkijalihas ja krooninen ripuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilija,  joka pesee hikiset trenivaatteet aina kotiin tultuaan?

Vierailija
84/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se tumps tumps kuuluu siitä kun sängynpääty hakkaa seinään.

Vierailija
85/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja pesen pyyhkeet kerran viikossa 60 asteessa. Toisen koneellisen pyykkiä pesen tanssitunnin jälkeen ja siihen tulee jumppavaatteiden mukaan muuta tummahkoa pyykkiä 40 asteeseen. Lakanat menee joka toinen viikko 90 astetta ja kesäisin menee valkopyykki 40 astetta kerran viikossa, koska mulla on paljon valkoista kesävaatetta. 2-4 koneellista viikossa siis on normi. Jos pesen talvitakkeja kesävarastointiin tms miin sitten se tulee lisäksi. Petivaatteet vien itsepalvelupesulaan.

Vierailija
86/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pesee siellä rahaa! Ilmoita poliisille!

Vierailija
87/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen nyt talvivaatteita varastoon. Paksuja toppavaatteita ei saa kerralla montaa koneeseen, joten sori, kolme koneellista pesen. En tosin iltamyöhään tai seitsemältä aamulla. Kohta kestää.

Vierailija
88/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja pyykkikone pyörii tunnin verran kerran viikossa. Iso 9 kg Samsung, tehokaskin vielä.

Yhdessä pesussa menee lakanat, pyyhkeet ja vaalea puuvilla, seuraavalla viikolla sekalainen 40°:n pesu. Käytän värin- ja nöftänkerääjää.

Yhtään useammin ei ole tarvis pyykätä.

Itse pesen erikseen aina pyyhkeet. Eriksen tyynyliinat ja keittiöpyyhkeet. Luutut,  Pölyrätit.

Treenikuteita tulee- niin  joka toinen pv ne. Käytän valkoisia kauluspaitoja, ne  usein ja ei muuta  joukkoon. On verhopesua, kodin koristetyynyt jne kausihuollot.

Mutta ihan ns omaa hnekilökohtaista vaatettakin vaan tulee.

Tarkka värien suhteen ja materiaalien.

Väljästi- koska kuidut pitää huuhtoutua kunnolla- En tuki teknisiä vaatteita  huuhteluaineilla- silloin  funktionalisuus pilalla. Rnkä huuhteluaineita muutoinkaan- laatupyykki ei vaadi moista kemiaa.

Teen usein ns lisähuuhtelunkin.

Otan lakanat vuoteesta ja pesen heti sinä pv yhtäkyytiä sen puolen- Mulla on joka lauteilla omat suojusliinat, ihan se alinkin ja ylimmällä 2 paksua froteeta- saunan pesua ei juurikaan kun vahvat suojat. mutta helpompi pestä noita laudeliinoja kuin harjata saunaa.

Eli pyykkiä muodostuu eri tasoisesti pitkin kuuta/ vuotta.

Takit vien aina pesulaan, samoin jakkupuvut/ housupuvut, ulsterit, erikoiskaulaliinat   ja ne mitkä vaatii kemiallisen pesun-kuivapesun plus suojauksen joka hylkii likaa.

Vierailija
89/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja pyykkikone pyörii tunnin verran kerran viikossa. Iso 9 kg Samsung, tehokaskin vielä.

Yhdessä pesussa menee lakanat, pyyhkeet ja vaalea puuvilla, seuraavalla viikolla sekalainen 40°:n pesu. Käytän värin- ja nöftänkerääjää.

Yhtään useammin ei ole tarvis pyykätä.

Pesetkö alushousut ja rintaliivit käsin? Eikö sinulla ole silkkiä tai villakiutuja, jotka tarvitsevat oman aineen ja ohjelman?

Vierailija
90/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää,ei pyykinpesusta voi valittaa. 

5 VUOTTA VANHA KETJU.

Vierailija
91/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n naapuri valittaa jatkuvasti kyttäävästä naapurista.

Voihan se naapuri olla vaikka käytettyjen vaatteiden diilaaja, ostaa kirppiksiltä tms. halvalla, pesee ja fiksaa niitä ja myy sitten voitolla niitä jollain alustalla eteenpäin.

Tassut pyykkikoneen alla ei toimi, kokeilin itse laittaa kumitassut pyykkikoneen jalkojen alle juuri siksi että äänet vaimenisi, mutta varsinkin lingotessa kone alkoi retkuilla puolelta toiselle mikä tuhoaa rummun laakerit hyvin nopeasti, joten otin ne pois. Koneen alla on oltava kova ja periksiantamaton alusta, ja kone on tietysti säädettävä vatupassilla vaateriin.

Vierailija
92/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukenut liikaa akkareita. Ja pesee siellä rahaa. 😆

Vierailija
93/93 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parin päivän keikkatyössä ja työkaveri sanoi vaihtavansa lakanat joka päivä. Toisessa paikassa kysyttiin pesenkö puhtaita vaatteita kun sanoin peseväni kaikki vaatteet päivän käytön jälkeen. Kukin tavallaan..tosissaan ne olivat molemmat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän