Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusattu poika sai käytöksestä tyydyttävän

Epäoikudenmukaista
05.06.2021 |

Itsekin kyseli ihmeissään ettei ole kovin reilua kun kiusataan ja opettaja rankaisee siitä minua. Selitäppä siinä sitten miksi näin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi minullekin. Yksi kiusaamisen muoto oli se, että minua ärsytettiin. Heiteltiin vaikka kumeilla. Ja kun kimmahdin siitä, MINUA toruttiin. Jos en reagoinut mitenkään, kiusaaminen jatkui.

En varmasti ole ainoa.

Vierailija
22/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen 10 on nykyisin 8 ! 

Ennen siis jos käyttäytyi hyvin ja asiallisesti, ei kiroillut, ei kiusannut, huolehti läksynsä, oli reilu kaveri... 10. 

Nyt sillä samalla käytöksellä saa numeron 8. 

Ennen huonosta käytöksestä lähdettiin laskemaan numeroa, vähäisestä yhdeksikköön ja huomattavammasta häiriköinnistä kahdeksikkoon jne. 

Nyt lähdetään siitä kasista liikkeelle ja siitä voi joko laskea tai nostaa. Nostoon tarvitaan aktiivisuutta jokaisella käytösalueella.

Joo, ja tätä menoa parinkymmenen vuoden päästä nykyinen 8 on varmaan 6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi minullekin. Yksi kiusaamisen muoto oli se, että minua ärsytettiin. Heiteltiin vaikka kumeilla. Ja kun kimmahdin siitä, MINUA toruttiin. Jos en reagoinut mitenkään, kiusaaminen jatkui.

En varmasti ole ainoa.

Tästä varmaan pojankin kohdalla kysymys

Vierailija
24/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä vanhempi tiedät, miten lapsesi koulussa käyttäytyy? Moni lapsi käyttäytyy eri lailla kotona ja ryhmässä. Vanhemmille asiat kerrotaan vain omasta näkökulmasta, itselle parhain päin. Jos käytös on 7, sille on syynsä. Se tarkoittaa, ettei käytös ole riittävän hyvää.

Vierailija
25/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama numero käyttäytymisestä ja olin kanssa yläasteella koulukiusattu, kiltti, hiljainen, syrjäänvetäytyvä, silti opettajat rankaisi mua:( samoin kun en halunnut ilmaisutaidon tunnilla osallistua kiusaajien kanssa samaan näytelmään,numero laski kasista kutoseen,että thanks a lot vaan sillekin opettajalle.

Vierailija
26/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan tajunnut sitä, miksi käyttäytyminen ja huolellisuus piti yhdistää yhdeksi numeroksi. Ihan idioottimainen päätös. Ne ovat kuitekin kaksi aivan eri asiaa. Saatat tehdä tehtäväsi todella hyvin ja huolellisesti, mutta silti voit olla kerrassaan p*s*a ihminen - ja päinvastoin.

Olin karmea pulisija tunneilla koko peruskoulun ajan: pälä-pälä itään, etelään, länteen ja pohjoiseen, mutta tein silti aina läksyni. Kirjat, vihot, penaalit ja jumppatuntivaatteet olivat joka kerta mukana, en koskaan unohtanut mitään minnekään. Lisäksi kaunokirjoitukseni oli erittäin hyvää ja selkeää, sain siitä opettajilta monesti hyvää palautetta. Normaalia olikin sitten lukukausitodistuksissani seuraava: käyttäytyminen 8, huolellisuus 10. (Joskus oli jopa näinkin: käyttäytyminen: 7, huolellisuus 10.) 7. luokan keväästä lähtien nämä arvosanat sitten yhdistettin, jolloin se olikin sitten 9 peruskoulun loppuun asti. N42

Vierailija
27/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opet antaa kiusaajille ysin tai kympin käytöksestä. Tytreni kiusaaja oli esitellyt käytösnumeroaan vahingoniloisena päättäjäisissä.

Vierailija
28/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä todistuksella ole mitään väliä tuossa vaiheessa. Käytösnumero on lisäksi yksi turhimmista numeroista. Opettaja ei pysty tietämään jokaisen oppilaan kohdalta, mitä käytöksen taustalla on. Näkee vain sen mitä ehtii nähdä.

Vierailija
29/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli 7 käytösnumerona ja minä jouduin táppeluihin koulussa.

Vierailija
30/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa minä kyllä soittaisin  opettajalle. Olisit soittanut heti tänään. Minusta opettajalle saa soittaa, jos on tuollainen tilanne takana, tai jopa rehtorille. Käytösnumero on lapselle itselleen tärkeä, vaikka se muutoin onkin "tarpeeton". t. ope itsekin

Vierailija
31/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tulin minunkin kiusatulle pojalle huono käytösnumero KOSKA KOKOAJAN PITI PUOLUSTAUTUA KIUSAAJIA KOHTAAN!  Mutta ei tullut kiusaajllekaan hyvä numero.  Nyt kun kiusaamisesta ei enää ole ja poika on jo eri koulussa, käytösnumerö on 9.

Vierailija
32/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kokoomuslainen opettaja? Monet ovat. Lyödään lyötyä. 

Vierailija
33/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli käyttäytyminen aina 9 peruskoulun 9. lk:n syksyyn asti. Sitten päätin petrata oikein kunnolla. Onnistuin siinä ja sain päästötodistukseen siitä kympin.

Vierailija
34/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytös ja huolellisuus 9. Oli normaalia ennen kaikilla.

Vierailija
35/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusattu ei oo aina vaan pelkkä uhri, vaan voi iteki käyttäytyä omituisesti/kuaipäisesti muita kohtaan ja sen kokema kiusaaminen on vaan ihmisten reaktiota siihen.

Vierailija
36/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajathan suosivat hyviä tyyppejä, eli niitä joista tykkäävät. 

Itsellä nyt ei kiusaamista ollut, mutta joskus esim. jos riehuimme tunnilla niin että ärsytin vieressä istuvaa kaveriani niin opettaja suuttui sille kaverilleni ja käski sen antaa minun opiskella rauhassa vaikka itse oletkin liian hölmö oppimaan mitään. 

Kerran luokan ikkuna oli auki tunnin aikana mutta meni koko ajan kiinni kun hakanen oli rikki. Valitin opettajalle että huono ilma luokassa. Opettaja käski erään toisen oppilaan joka istui ikkunan vieressä niin laittaa päänsä ikkunan väliin jotta se pysyy auki. 

Haha, se oli wanhanliiton aikaa, eli vähän rajumpia kommentteja opettajilta. Tuskin nykyään enää onneksi tuollaisia puhelevat. 

Vierailija
37/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään käytös arvioidaan tiukemmin kriteerein kuin ihan vähänkin aikaa sitten. Kysy perustelut luokanohjaajalta.

Vierailija
38/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni koulussa ei ole kiusaamista lainkaan. On vain riitoja ja ristiriitatilanteita lasten välillä, tämä siis kuraattorin ja opettajan suusta.

Koko kevät väännetty siitä että koulun pitää puuttua jatkuvaan kiusantekoon ja härnäämiseen mutta ei tarvitse kun kiusaamista ei kerran ole.

Eli tässäkin kiusaamisen kohteesta tehdään syyllinen. Vaikea vastailla lapsen kysymyksiin että miksi on näin.

Vierailija
39/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on aina kaksi puolta.

Näin sanoivat minunkin lapseni kiusaajan vanhemmat. Eivät vain pystyneet kertomaan, mitä meidän lapsi oli tehnyt tai sanonut. Ei sitä saaneet opettaja, rehtori tai muutkaan ammattilaiset selville. Jotkut lapset ihan oikeasti ovat vain pahoja ja kiusatut ihan oikeasti syyttömiä.

Vierailija
40/49 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on aina kaksi puolta.

Näin sanoivat minunkin lapseni kiusaajan vanhemmat. Eivät vain pystyneet kertomaan, mitä meidän lapsi oli tehnyt tai sanonut. Ei sitä saaneet opettaja, rehtori tai muutkaan ammattilaiset selville. Jotkut lapset ihan oikeasti ovat vain pahoja ja kiusatut ihan oikeasti syyttömiä.

Meillä tämä sama, kiusaajan vanhempi yritti vierittää syytä lapseni niskaan mutta ei pystynyt kertomaan mitä tämä olisi tehnyt. Koulu ei välittänyt puuttua lainkaan, opettaja puhui siitä et kaikkea sattuu ja pitää sopia riidat. Haloo, riita ja jatkuva kiusaaminen ovat eri asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi