Alternate-day fasting, onko täällä kyseisen paaston harjoittajia?
Kokemuksia kiinnostaisi kuulla. Oletteko laihduttaneet vai ihan muuten vain halunneet paastota? Kauanko olette jatkaneet vai onko jäänyt pysyväksi tavaksi?
Pätkäpaastosta minulla on kyllä jo kokemusta. Vuorokausi menee helposti, ja muutamia pitempiäkin pätkiä on tullut kokeiltua mutta harvakseltaan. Nyt olin taas vaihteeksi reilut 40 h syömättä ja meni tosi helposti. Mietin, että pitäisikö ottaa ihan tavaksi.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Läskiä tuli lisää ja lihakset meni.
Ei todellakaan "losing fat while maintaining lean body mass"
Jaa. Millainen lähtötilanne sulla oli? Olitko siis jo melko hyvässä kunnossa, harrastitko liikuntaa ennen ja aikana?
joko taas on keksitty uusi ja hyvä. miksi niitä vanhoja hyviä ihania ja tietenkin maksullisia diettejä ja paastoja voi noudattaa. joka vuosi tulee muutama uusi juttu joka on ainakin sata kertaa parempi kuin edellise. ja kirsikkana kakussa kalonji mainostaa myrkyllistä, monissa maissa kielletyä lihotustuotetta jolla saa pyrstön ja tissit kasvatettua. tosin aiheuttaa myös maksavaurioita. kelly väittää käyttäneensä ainetta vuosikausia ja sanoo maksansa olevan kunnossa, ilmeisesti vika on korvien välissä. juttu on iltalehdessä.
Mä laihdutin joskus tuolla metodilla, mutta se oli niin raskasta etten jaksanut paria viikkoa kauempaa. Tehokastahan se kyllä on ja olo on paastolla oikein hyvä. Minulle vaan tuossa metodissa paastoaikaa tuli liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä laihdutin joskus tuolla metodilla, mutta se oli niin raskasta etten jaksanut paria viikkoa kauempaa. Tehokastahan se kyllä on ja olo on paastolla oikein hyvä. Minulle vaan tuossa metodissa paastoaikaa tuli liikaa.
Siis millä tavalla raskasta, jos kerran oli hyvä olo?
Tykkään paastofiiliksestä, vatsa ja kroppa ylipäätään toimii paremmin. Mutta "tavallisella" pätkäpaastolla painoa lähtee aika hitaasti, tosin olen kyllä syönyt aika vapaasti mitä mieli tekee. En tässä elämänvaiheessa jaksaisi mitään ketoa tai supertarkkaa makrojen laskemista, jotka varmaan saisivat painon laskemaan vähän tehokkaammin. ap siis
Nostan, josko tulisi lisää kommentteja.
ADF ei ole elimistölle paras mahdollinen (sama kuin jojoilu) ja liikuntaharrastusta se haittaa myös. Eikä sovi loppuelämän ruokavalioksi. Siksi 16:8 esim. paljon parempi.
Läskiä tuli lisää ja lihakset meni.
Ei todellakaan "losing fat while maintaining lean body mass"