Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-SYYSTOIVEET 06- Viikko 34

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laittanut viela mitaan tekstia; kun aloin kaivella muistin syvista hamarista tuota esittelypinoa! Sitakin voisi hiukan uudistaa; josko tuutupii viitsisit?

Elikka ei mitaan muuta uutta kaukomaitten helteisiin; pikkuhiljaa aletaan miettia myos meilla naita opiskelijoita ja heidan tavaroitaan...

Toivottavasti juttua riittaa myos talle viikolle!

-kp 20-

Vierailija
2/23 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tää on nyt sitten The Viikko jolloin eniten pelätään tädin tulevan ja toivotaan ettei ikinä tulis.

Ekaa kertaa piinailen, tää tuntuu nyt jo näin alkuviikosta ihan järkyttävän kamalalta, missähän kunnossa sitä on loppuviikosta. Onneks Ukkokulta ei oo kotona tällä(kään) viikolla, sen ei tarvii kuunnella mun rutinoita että tahtois testata, ei uskalla, ei kannata, mut silti tahtois. =)

LEVINIA, olen kamalan utelias tietämään missäpäin maailmaa oikein asustat kun luin tuolta viime viikon ketjusta teidän olosuhteista.

*nimim. tiedonhaluinen* =)

Toivottavasti saadaan syystoiveisiin plussia tämän kuun lopulla!!!

Eli PLUSSATUULIA!!

Jushka, kp22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisen nettiaktiivisuus on ollut melko huonoa, no osin senkin takia, että olin koko viime vkon kipeänä, joten en tehnyt muuta kuin makasin sängyssä.

Viikonloppuna oltiin kylässä ja tuttavaperheellä oli aivan ihania uutisia! Heille tulee huhtikuussa vauva! Ovat yrittäneet raskautta jo pari vuotta, hoidoissakin käyneet, mutta nyt tämä esikoistulokas sai alkunsa kuitenkin ihan luomusti! Tuli tosi hyvä mieli heidän puolestaan!

Itsellä nyt kp 11, joten pitäis laskennalliset parhaat päivät olla käsillä... :)

Vierailija
4/23 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en esita mitaan ' salaperaista' ; mutta tunnistamisen ' pelossa' en viittis maata mainita... toivottavasti ymmarrat. Kun kaikki ihmiset olisivatkin avoimia ja ystavallisia kaikkia kohtaan, taallahan vois puhua vaikka omilla nimillaan; mutta kun noita sekojakin loytyy... jopa nailla palstoilla valilla oikein puistattaa kun lukee hairikkojen viesteja joilla ei oo muuta tekemista kuin keksia typeria juttuja!

Joten Jushka- jatketaan vaan samalla linjalla ja terveisia!

Vierailija
5/23 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta mooses ymmärrän!!!

Utelias kun olen, kysyn, enkä vedä todellakaan herneitä nenuun vaikkei mulle vastatakaan.

Eli no hätä, jatketaan mallillaan. =)

Vierailija
6/23 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireinen viikko takana ja toinen edessä. eipä oo paljoo kerennyt kirjoitteleen, seuraillut sivusta kylläkin melkein päivittäin.

kiva kun tällä viikolla pääsee osa jo piinaileen, saadaan muutkin jännittää mukana ja jospa kekustelukin pysyisi aktiivisena. itsekin koitan kunnostautua.

ON: meillä muutettiin hieman suunnitelmia. odotellaankin tässä ensin ne yhdet luomumenkat ennen yritystä. minä olisin jättänyt ne väliin mielelläni mutta miehelle tämä oli tärkeä asia (ei siis itse menkat, vaan lasketun ajan siirtäminen kesään) joten annoin periksi. aluksi harmitti tosi paljon, olin jo niin henkisesti valmistautunut että tää on se eka yrityskierto mutta nyt jo ajatukseen melkein viikon totutelleena, eiköhän tämäkin asia tästä suttaannu. ja jos etsii jotain positiivista tästä aikataulun muuttumisesta niin ainakin se et nyt pelaaminenkin voi jatkua kuukauden pidempään.

nyt sitten sais mennä nää viikot nopeeta ja täti tulla kylään pian!

eipä sitten muuta kun plussatuulia ja mukavaa viikkoa muutenkin:)

heltsy kp12

Vierailija
7/23 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas riittää siis piinailun seuraamista. Toivottavasti tärppää! Viikot tuntuvat menevän hurjaa vauhtia. Täytyy kai kohta uskoa, että syksy on tosiaan ovella.

Olen taas huomannut, kuinka paljon onkaan kauniita vauvamahoja liikenteessä.. Sitten kun itsellä on vauvamaha, niin huomaa kaikki pienet vauvat. ;) Nyt odottelen kovasti milloin ystäväni saa vauvan. Pääsee taas hiplailemaan vauvavaatteita. ;)

Vierailija
8/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas päätin tulla jakamaan tänne tätä pakahduttavaa vauvakuumetta...

Perjantaina näin yhtä työkaveriani, jolla on 6 viikkoinen tyttö. Voi miten olikaan pieni ja suloinen! Pidin pikkuista sylissä ja tuntui niin kovin kevyeltä (4 kg), kun oma lapsonen on jo lähes 10 kg. Vauvakuume sai taas uutta vauhtia...

Muuten ei taas kuulu mitään uutta. Lomaa odotellessa... mulla alkaa tän viikon jälkeen 3 viikon KESÄloma. Tämän vuotiset lomat on pitämättä, kun toukokuun lopulla menin takas töihin. Lomalla aion ihan vaan olla... suunnitelmissa olis mennä tytön kans mökille ainakin viikoks. Miehellä alkais uusi työ syyskuun alussa, joten yhteistä lomaa ei oo.

Painoa olen yrittänyt pudottaa hiljalleen. Mitään varsinaista dieettiä en oo, enkä aio, aloittaa, mutta nyt vähän funtsin, et MITÄ syön ja kuinka PALJON. Samalla aion lisätä tuota liikuntaa. Vaa' alla en oo käynyt, mutta tuntuis, et vähän on pudonnut, kun farkuissa tuntuu olevan tilaa.

Kovasti jo haluaisin olla raskaana, mutta toisaalta... Edellisen raskauden aikana olin alkuun tosi pahoinvoiva ja väsynyt, saikullakin jonkin aikaa. Ja sitten raskauden puolivälistä jo kokonaan saikulla, kun supisteli töissä. Nyt oon funtsinu, et kuinkahan toisen raskauden aikana kävis. Meillä kun tuntuu töissä olevan jatkuva pula sijaisista... Mut tarviiko mun miettiä sijaiskuvioita tai sitä mikä olis töiden kannalta ihanteellisin aika toiselle lapselle (sellaista tuskin olisi, hoitoalalla on aina töitä)?? Sekavia ajatuksia...

Taidanpa lopetella tältä erää, kun työt taas kutsuvat!

Piinailijoille (ja muillekin) kovasti PLUSSAtuulia!!!

Sanjuska

Vierailija
9/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kannata turhaan miettiä sijaisasioita. Ikinä ei tiedä, milloin tärppää ja toisaalta onhan se työnantaja siellä sitä varten, joka miettii sijaisasiat. Naisella on se lapsentekoikä kuitenkin niin lyhyt ja töitä taas tehdään aika paljon kauemmin. Tottakai noi asiat itselläkin painaa sen verran, että koska aloitan nyt 9 kk pituisen (raskausaika ;) ) täydennyskoulutuksen työn ohella, niin haluan sen toki tehdä alusta loppuun kerralla. Sen vuoksi en vielä halua aloittaa yritystä, vasta marraskuussa aikaisintaan.. ;)

Vierailija
10/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla en kerennytkään tänne kirjoitella, kun on ollut kamala kiire töissä ja kotona.

Perjantaina pitäisi alkaa kuukautiset, joten katsellaanhan kuinka käy. Jotenkin on kuitenkin vahvasti sellainen olo, että kyllä ne kuitenkin tulee. Mutta toivossa eletään:)

Oltiin tänään leikkipuistossa, missä oli meidän esikoisen ikäinen tyttö ja sen kaksi vuotta vanhempi isosisko. Oli niin ihana katsoa sisarten välistä leikkiä ja kaveruutta. Kyllä sisaruksista on toisilleen paljon seuraa, toivottavasti meidänkin ihana tyttö sellaisen saisi mahdollisimman pian:)

Mutta nyt pitää mennä suihkuun ja sitten nukkumaan!

Mekku

Vierailija
11/23 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on ollut sen verran kiirettä, etten ole hetkeen ennättänyt kirjoittelemaan..Olen kyllä lukenut pinot päivittäin, mutta kirjoittaminen on jäänyt..Ei sillä, että eipä minulla oikein olisi ollut mitään kerrottavaakaan! :o)

Täällä siis eletään kp7/28 ja pian pääsee mies hommiin!Eilen jo kyselikin, että koskas hän pääsee aloittamaan oman urakkansa.. ;o) Ajattelin tässä kierrossa tikutella ovista, jotta voisin varmistua, missä kohdin kiertoa ovulaatio tapahtuu (jos tapahtuu, kaikkihan on mahdollista). Aloitin tikuttelun tänään, koska ainakin ennen edellistä raskautta ovulaatio tapahtui kp10-12 paikkeilla.

Olikohan jotain, galluppeja tai muuten vaan kommentoitavaa...?Täytyy varmaan käydä vielä lukemassa viimeinen pino kunnolla ja tulla sitten uudelleen vastailemaan myöhemmin!

Hyvää päivän jatkoa kaikille!!

Vierailija
12/23 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..on se vaan kumma juttu kun pitää tuntea huonoa omaatuntoa töiden puolesta näistä raskautumishaaveista. Taisi olla Sanjuska kun mietti sijaiskuvioita ja niitähän minäkin mietin. Tai lähinnä mietin, että ollaankohan töissä kauhean pahoillaan ja katsotaan mua pahasti jos (siis iso JOS) oon melkein heti jo raskaana kun töihin menen..Mutta faktahan kuitenkin on se, että työuraa on näin kolmekymppisenä jäljellä vaikka kuinka, mutta perheen perustamiseen aikaa taas välttämättä ei.. Kaikkia järkiselityksiä sitä yrittää omaan päähänsä takoa, mutta silti aina vaan huono omatunto vaivaa..taitaa olla vaan sitä, että me naiset ollaan niiiiin tunnollisia kaiken suhteen..ja mietitään kaikkea vähän liikaa.. plääh.

Kaikesta huolimatta, toivottavasti kaikki raskaudutaan pian!!

Vierailija
13/23 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan monella työkiireitä ja stressiä. se on sellasta tää syksynaika. itselläkin harjottelu menossa ja tosi väsyneeks tuntee iltasin ittensä, ei paljoo muuta jaksa tehä.

mä myös oon miettinyt noita työkuvioita. oon valmistumassa nyt joulun alla ja töihin siis ehtis muutamiks kuukausiks. tuskin sillon on mahkuja ees saada mitään pitempää pätkää. mutta mites noi äitiyspäiväraha-asiat menee, muistelisin et jos pystyis osottaan et työt ois jatkunu pidempään niin ois ois oikeutettu johki korotuksiin. sekavaa. no, eiköhän noita ehdi viä miettiin useeseen kertaan.

hei, ootteko muuten nähny nyt kuumeiluaikana vauvaunia? minkälaisia? kertokaa! mä nään useinkin, joskus mulla on ihana vauvamaha ja joskus vauva on jo sylissä ja esim. imetän sitä. aamusin on ihanaa herätä tollasen unen jälkeen.

Vierailija
14/23 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viimeeksi viime yönä synnytysunia.. Johtuen ehkä osittain siitä, että kaverini synnytti eilen ja sitä kautta taas putkahteli yli kolmen vuoden takaiset synnytystunnelmat mieleen. Nyt on viikon sisään syntynyt lähipiiriin kaksi uutta vauvaa. Ihanaa on hiplailla kaikkea vauvajuttuja, kun pähkäilee millä muistaisi tuoretta tulokasta.

Kummasti vain näyttää joka toisella naisella olevan ihana vauvamaha. Siitä olen taas alkanut haaveilemaan. Ei edes tarvitse paljon mielikuvitusta, että miltä se vauvamaha näyttäisi, kun muutenkin kaikki paino kerääntyy omenan lailla tuohon vatsan seutuville. ;)

Ja olen taas alkanut muistelemaan, miten nopeasti vauvat kasvavat ja kuinka lyhyt aika se vauva-aika oikeasti onkaan. Ehkä siihen taas voisi ryhtyä. ;) Toisaalta aina mietin sitä, että malttaako sittenkään luopua tästä mitä nyt on? Eli omasta ajasta (jota nytkään ei ole paljon). Ja vieläkin on tyttömme kanssa yöt välillä aika rikkonaisia. Miten sitä jaksaisi valvoa kahden kanssa ym. Tiedän, että nämä mietteet kuuluvat tähän prosessiin ja vauvakuumeen tunnistan, mutta silti on mahdollisuus, että minä kuitenkin jänistän.

No itse vain mietin aina näitä samoja. Varsinkin kun ei ole yritystä, niin voi jahkailla..

Vierailija
15/23 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONDELIINI: Osasitpa pukea hyvin sanoiksi ajatukseni, eli just samoja juttuja olen pohtinut. Ja on se kumma, että kokee huonoa omaatuntoa siitä, että haluaisi raskaaksi ja työhön tarvis sit sijaista... Mutta kuten itsekin kirjoitit, niin onhan tuota työelämää vielä kymmeniä vuosia edessä, mutta " vauvansaamisikää" ei ehkä niinkään (olen 31-v)...

Unista: Olen kyllä nähnyt vauvaunia jo nyt. Yks yö näin hyvin todellista unta, jossa synnytin alakautta (esikoinen syntyi sektiolla) tytön. Laitoimme vauvan tuplarattaisiin, joissa istui esikoinen kyydissä. Muistan paljon pieniä yksityiskohtia unesta, hassua!

Omaan napaan ei nyt kuulu ihmeempiä. Lomaa odotellessa... :)

T. Sanjuska

Vierailija
16/23 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin itsestäni ilmoitella pitkästä aikaa. Lueskellut olen kyllä kuulumisianne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa...Joten nyt...

Työkuvioista oli syntynyt keskustelua. Voisin kyllä yhtyä mielipiteeseen, että naisen hedelmällinen aika on niin lyhyt, ettei siinä kauheasti kannata työkuvioita miettiä..Tietäisipä työnantajanne kuinka tunnollisisa olette..

Itselläni myös koulutus työpaikalla jatkuu ensi huhti- toukokuuhun, joten siihen asti pitäisi pysytellä töissä. Sen takia onkin lykätty tätä vauvahaavetta. Muuten todella ihana ryhtyä tähän vauvanodotukseen, kun työsuhteeni viime talvena vakinaistettiin...Esikoista odottaessa oli suuri stressi määräaikaisena töiden jatkumsesta synnytyksen jälkeen jne...

Eli nyt vielä yksi satsi Diane Novia edessä ja sitten se saapi olla viimenen...

Vierailija
17/23 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Taas palailemassa tänne keskusteluihin. Meillä vauvakuume taitaa miehellä olla pysyvää ja minulla ajoittaista. Nyt se on kuitenkin taas aktivoitunut ja yritys on jälleen päällä...

Eli enköhän täällä tule pyörimään teidän kanssanne tänä syksynä aika kiitettävästi ;) Laitan esittelypinoon omat tiedot tässä vielä....

Jakselemisia kaikille!

-o-

Vierailija
18/23 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ehdin kirjoittamaan tai edes lukemaan mitä tänne kuuluu :((( mutta osa jo tuntuu piinailevan ihan kiitettävästi. Meille kuuluu sitä samaa, alps on oppinu konttaamaan ja menee hurjaa vauhtia eteenpäin. ovistestejä olen tässä muutaman kierron käyttäny, ihan vaan kokeilu mielessä ja nyton alkanut askarruttamaan asia ku niihin testeihin ei tuu vahvoja viivoja ollenkaan, kp 12-14 on haaleaa viivaa joka halistuu sitten entisestään kp 15, menkat on alkaneet tismalleen 14vrk tuosta kp 14 olevasta tummimasta viivasta, mutta nyt mietityttää että enkö sittenkään ovuloi koska viivoista ei tule lähellekkään yhtä tummia kuin kontrolliviiva saati että tulis tummempaa, osaako kukaan neuvoa..mutta sit kuitenkin oma olotila on tällä hetkellä semmonen että jos en ole raskaana niin sitten on joku tosi paha hormoonihäiriö menossa, nimittäin on pahaolo lähes tulkoon kokoajan, alamahalla juilii ja tuntuu painon tunnetta ja, tississä kihelmöi(eka raskauden aavistin siitä ku tissit kipeyty)nyt menossa kp 19/28...nooh reilu viikko vielä ja selviihän se :)

Vierailija
19/23 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piinailuni loppui jo keskiviikkona, kun menkat alkoivat. Olisi se kyllä ollut hassua jos olisi tärpännyt yhdestä vahingosta. Olin yhtäaikaa pettynyt ja huojentunut menkkojen alettua, huojennusta lisäsi vielä se, että asuntomme myytiin juuri ja muutto on siis lähellä, on kuitenkin puolen vuoden irtisanomisaika. Sitä paitsi, voin nyt juhlia huoletta synttäreitäni..;)

Pahoittelen, että olen huono kommentoimaan muiden kirjoituksia. Mutta itseäni ärsyttää se, etten muista muiden nimimerkkejä. Joku kuitenkin kirjoitti siitä, että tytön kanssa on nyt elämä helpompaa ja ajatus uudesta vauvasta tuntuu raskaalta, tai jotain sinne päin. Minulla on kuitenkin samansuuntaisia ajatuksia, nyt kun tyttö on reilu 2,5-vuotias ja uhma alkaa hellittää. Niin huomaan kyllä ajattelevani, että näin on hyvä olla, eikä tytölläkään ketään kenen kanssa tapella huomiosta. Mutta sitten on kuitenkin se kaipuu useammasta lapsesta, kaikista ihanteellisinta olisi jos tytöllä olisi jo pari isompaa sisarusta...

-kärttyli-

Vierailija
20/23 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talla sivustolla, kun ei noi tyojutut jaksa kiinnostaa (sori, piinailun kiukkuisuutta!) mutta kiva kun kirjoituksia tulee harvakseltaan mutta kuitenkin!

Karttyliko se harmitteli ettei muista nikkeja; joku jossain antoi vihjeeksi etta avais 2 samaa sivua kerralla joten kun toiseen kommentoi toisesta vois tarkistaa? En kylla ite oo kokeillu tuota systeemia...

Itella siis tays masennus paalla tan piinailun suhteen; joka paiva tulee lisaa tatioireita... nyt siis kp 24/29-31!

Viela kun jaksais viikon sinnitella testaamista!

Mutta mukavaa syksynalkua vaan kaikille...