Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä Arttu Wiskarin "tuntematon potilas" laulu kertoo? En tajua

Vierailija
05.06.2021 |

Vaikka kuuntelee kuinka monta kertaa, en ymmärrä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Janne Rintala ja Olli Saksa ovat kirjoittaneet kappaleen. Arttu Wiskari on laulun esittäjä. Tämä selviää esim. Spotifysta biisin lisätiedoista. Oikeastiko ihmiset luulee että artistit kaikki kirjoittaa biisinsä itse. Se on Artulle kirjoitettu biisi, mutta hän ei ole edes tekijöiden joukossa vaikka varmasti on haastateltu tms jos omasta papastaan kertoo. Silti ei ole biisin tekijä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kyynel silmään kun tätä biisiä kuuntelee. Arttu on kyllä hienosti osannut kirjoittaa sanat. Hieno laulu. Terveisiä taivaaseen.

Arttu ei itse biisejään kirjoita. Vain esittää. Näistä biisien tekijöistä oli kerran juttua Kodin Kuvalehdessä

Tämä biisi kertoo hänen vaaristaan ja kyllä tämä on Artun biisi. Ihan turhaa saivartelua.

Vierailija
42/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Janne Rintala ja Olli Saksa ovat kirjoittaneet kappaleen. Arttu Wiskari on laulun esittäjä. Tämä selviää esim. Spotifysta biisin lisätiedoista. Oikeastiko ihmiset luulee että artistit kaikki kirjoittaa biisinsä itse. Se on Artulle kirjoitettu biisi, mutta hän ei ole edes tekijöiden joukossa vaikka varmasti on haastateltu tms jos omasta papastaan kertoo. Silti ei ole biisin tekijä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kyynel silmään kun tätä biisiä kuuntelee. Arttu on kyllä hienosti osannut kirjoittaa sanat. Hieno laulu. Terveisiä taivaaseen.

Arttu ei itse biisejään kirjoita. Vain esittää. Näistä biisien tekijöistä oli kerran juttua Kodin Kuvalehdessä

Tämä biisi kertoo hänen vaaristaan ja kyllä tämä on Artun biisi. Ihan turhaa saivartelua.

Arttu on antanut tiimille taustatarinan, ei tehnyt sanoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvelutalossa asuvasta vanhuksesta, jolla on pahoja muistiongelmia.

Ja hänen vaimostaan, joka jää odottamaan poispääsyä ensiksi mainitun kuoltua.

Siinä viimeisessä säkeistössä, joka löytyy tästäkin ketjusta.

Luetun ymmärtäminen, tosiaan.

Luetun ymmärtäminen tosiaan. Lapsenlapsen näkökulma siinä on. Ei puolisosta puhuta vaarina.

Vierailija
44/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artun kappale "Sirpa" on iloinen rallatus Samoin kuin "Kahvimaitoa"

Vierailija
45/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleen käy samoin kirjoitti:

Stalin ei tehnyt näille vanhuksille mitään vaan silloin kun he oli nuoria ja terveitä . Teistä tulee myös vanhuksia jotka makaa vaipoissa lääkehumalassa huumattuna. Teillä on sama kohtalo ilman sotaakin . Kaikista tulee vanhuksia . Ihan samoin kitaristi sekoilee vanhainkodissa ja postin jakajat lähtee yöllä jakamaan postia yöpaidassa. Ei se ole dementiaa vaan elettyä elämää hyvät ihmiset . Wiskari itse vanhuksena kusee alleen ja paskantaa yrittää lähteä keikalle eikä pääse.

Kyllä se on dementiaa. Toki nuppi voi ihan loppumetreillä mennä sekaisin ilman sitäkin, mutta silti on selkeä ero dementoituneen ja ei-dementoituneen vanhuksen välillä.