Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ystäviä jotka ei vastaa viesteihin tai puheluihin?

Vierailija
04.06.2021 |

Viesteihin vastataan monen päivän viiveellä ja lyhyesti. Puhelimitse jos koittaa saada kiinni ei voi kovin kiireellistä asiaa olla koska saa soitella moneen kertaan ja useana päivänä että onnistaa. Alkaa mennä hermo.

Kommentit (219)

Vierailija
21/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yksi kaveri joka viestitteli tosi harvoin ja muutamalla sanalla. Asuttiin satojen kilometrien päässä toisistamme ja ystävyys olisi kyllä vaatinut vähän enemmän panostusta. Silti hän halusi tavata sen pari kolme kertaa vuodessa. Epäilen että voidakseen kertoa entisille opiskelukavereille mun kuulumisia.

En halunnut enää maksaa niitä vähiäkään matkoja hänen luo jos koko ajan oli tunne että viestini ovat vain riesa, eivätkä pienet kuulumiset lainkaan kiinnostaneet, vain ne isot elämänmuutokset.

Eri asia tietysti jos juoruilee muille ja sinä hänet tunnet tietysti mutta voiko olla että olisi vain omaa tulkintaasi? Itse en ole kova viestittelemään, lähinnä sovin tapaamiset viestein. Tapaaminen on se oikea tapa pitää yhtteyttä minusta. Kuitenkin jos välillä kysyin kuulumisia yhdeltä kaverilta hän tuntui närkästyvän ja oletti että odotan aina jotain isoja uutisia häneltä kun niin harvoin päästiin näkemään. Mutta ei, ihan vaan halusin kuulla miten menee. Olkoon miten pieni tai iso asia vaan. En tiedä mistä hän oli keksinyt että odotan aina jotain mullistavia tapahtumia.

Vierailija
22/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin myös kommentoimaan että oli.

En viitsinyt katsella ylimielistä käytöstä ja annoin olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaankin ylimielistä. En tiedä mikä siinä on taustalla, mutta on ylimielistä roikottaa toista ja jättää vastaamatta. 

Vierailija
24/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri ei vastaa, niin miksi soitat . Ärsyttää selitellä asioita ja syitä miksi kaveruus päättyi. Olen laittanut estolistalle, mutta silti näkyy lokissa nää soittajat. Minulle kolme ihmistä yrittää soittaa, kaikki ovat tehneet jotain ikävää minulle. Ex mies uhkasi tappaa, sukulainen ollut velkaa jo vuosia ja silti pyytää palveluksia, erä ystävä haukkuu minua tyhmäksi! Miksi heille vastaisin. Pitäisikö näiden häiriköiden takia muutta puhelinnumeroa, häiritsevää nähdä että ovat taas yrittäneet soittaa.

Vierailija
25/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri ei vastaa, niin miksi soitat . Ärsyttää selitellä asioita ja syitä miksi kaveruus päättyi. Olen laittanut estolistalle, mutta silti näkyy lokissa nää soittajat. Minulle kolme ihmistä yrittää soittaa, kaikki ovat tehneet jotain ikävää minulle. Ex mies uhkasi tappaa, sukulainen ollut velkaa jo vuosia ja silti pyytää palveluksia, erä ystävä haukkuu minua tyhmäksi! Miksi heille vastaisin. Pitäisikö näiden häiriköiden takia muutta puhelinnumeroa, häiritsevää nähdä että ovat taas yrittäneet soittaa.

Vaihda vaan, ja laita uusi heti salaiseksi niin saat olla rauhassa. Samalla voit kilpailuttaa liittymän.

Vierailija
26/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei tiedä tehneensä väärää niin olisi hyvä selittää, muuten kaveri jää ikuisiksi ajoiksi pohtimaan mikä sille tuli ja enkai vaan loukannut. Tosin voivathan nuo sinunkin tutut miettiä ehkä samaa vaikka heidän teot on aika räikeitä. Mutta heille ei tarvitsisi selittää.

Vierailija
27/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vastaan viesteihin sitten kun kerkeän, sama koskee puheluita. Jos tämä ei kelpaa, niin oi ja voi.

Miksi oletat, että olen heti käytettävissäsi kun suuressa armossasi päätät soittaa? Aika itsekästä.

Sekoitat nyt kaksi aikamäärettä. Heti vastaaminen tarkoittaa todellakin heti vastaamista eli alle 5 minuuttia.

Tässä keskustellaan vastaamisesta saman päivän tai viimeistään seuraavan päivän aikana.

Minulla oli "ystävä" joka ei vastannut puheluihin ja vastasi viesteihin satunnaisesti viikon viiveellä.

Asiahan oli selvää pääsin lihaa ja lakkasin pommittamasta (kerran kuussa) häntä viesteillä.

Vierailija
28/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ystävä olla tavoitettavissa 24/7 ja sylitellä joka toinen päivä?

Mulla on useita ystäviä, osa maailmalta, vaikka välillä menee vuosiakin ettei olla yhteyksissä, joka kerta juttu jatkuu kuin oltais eilen tavattu.

Mun mielestä ystävyys kestää välimatkan.

Vierailija
29/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin koko suhteen kun ei toimi niin ei toimi.

Vierailija
30/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Mulla on useita ystäviä, osa maailmalta, vaikka välillä menee vuosiakin ettei olla yhteyksissä, joka kerta juttu jatkuu kuin oltais eilen tavattu.

Mulla ei kestä.

Vierailija
31/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Vastaan viesteihin sitten kun kerkeän, sama koskee puheluita. Jos tämä ei kelpaa, niin oi ja voi.

Miksi oletat, että olen heti käytettävissäsi kun suuressa armossasi päätät soittaa? Aika itsekästä.

Sekoitat nyt kaksi aikamäärettä. Heti vastaaminen tarkoittaa todellakin heti vastaamista eli alle 5 minuuttia.

Tässä keskustellaan vastaamisesta saman päivän tai viimeistään seuraavan päivän aikana.

Minulla oli "ystävä" joka ei vastannut puheluihin ja vastasi viesteihin satunnaisesti viikon viiveellä.

Asiahan oli selvää pääsin lihaa ja lakkasin pommittamasta (kerran kuussa) häntä viesteillä.

Minkä standardin mukaan heti vastaaminen onkin 5min?

Et sinäkään häävi "ystävä" ollut jos kerran kuussa viestin laitoit, vaikka olette olevinaan niin sydänkäpysiä. Tämä kaverisi varmasti piti sinunkin ympärilläsi lainausmerkkejä.

Vierailija
32/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäystävyys on vaikeaa. Asun kaverini kanssa n.300km erillään ja jos käyn päiväseltään hänen luonaan, istun 7h julkisissa kun kumpikaan ei asu keskustassa omassa kaupungissaan. Lisäksi reissuun menee piheimmilläänkin 100e kun syödäkin pitää. En millään jaksa tätä kuukausittain joten ystävyys on viestien varassa.

Minusta pari kertaa vuodessa tapaaminen myöskään ei ole tarpeeksi yhteydenpitoa. Siinähän vieraantuu ihan täysin ja tapaaminen menee peruskuulumisten vaihtamiseen.Haluan että ystävälle voi laittaa joskus mieleen tulleen ajatuksen tai hömppäjutun ja saada sille vastakaikua. En itsekään tykkää monta kertaa viikossa viestittää mutta periaatteessa viestittely on minusta hauskaa ja luo tunteen että toisen jutut kiinnostavat puolin ja toisin.

Vierailija
33/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Mulla ei kestä.

Ei minullakaan. En myöskään pidä ”ystävinä” ihmisiä, joka jakaa omaa elämäänsä kerran kolmeen vuoteen.

Vierailija
34/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mutta ei ole enää. Jäi aina tosi tympeä vaikutelma tuosta ja niinhän siinä kävi että kun lakkasin järkkäämästä itse mitään niin toinen ei kysellyt perään edes kuulumisia. Mielestäni on ok jos ei halua olla jonkun kaveri, mutta senkin voisi ilmaista niin että molemmille jää hyvä mieli tai edes neutraali. Nyt meni 25v ystävyys siinä tuollaiseen.

Näin kävi.

Vastasitko monisanaisesti kun joskus ehkä kysyi kuululumisia?

Vierailija
35/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Mulla ei kestä.

Ei minullakaan. En myöskään pidä ”ystävinä” ihmisiä, joka jakaa omaa elämäänsä kerran kolmeen vuoteen.

Tämä.

Vierailija
36/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla oli "ystävä" joka ei vastannut puheluihin ja vastasi viesteihin satunnaisesti viikon viiveellä."

No mulla saattaa puhelin olla helposti viikon unohtuneena vaikka autoon.

Vierailija
37/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Mulla ei kestä.

Ai.

Mun mielestä on taas erittäin mielenkiintoista kun aikaväli on pitkä. Silloin yleensä molemmille on tapahtunut merkittäviä asioita.

Mua ei sinänsä kiinnosta mitä kaveri on eilen syönyt tai tuliko sen lapselta pissa housuun vai ei yms pikkuasiat, joista jotkut ilmoittelevat päivittäin.

Vierailija
38/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tavattiin, tavattiin aina toisen tai tämän jälkikasvun ehdoilla max. 1h puolessa vuodessa.

Vierailija
39/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän puhelinta paljon kiinni. Vastaan kyllä viestiin mutta saattaa mennä päiväkin ja enemmän. Samaten toisinpäin.

Vierailija
40/219 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen ystävä on mulle sellainen jolle ekana viestittää ilot ja surut ja tietää että toinen on " there for you".

Tuollainen " viestitän 2 kertaa vuodessa tehdäkseni tapaamisen" on enemmän kuin joku kaukainen sukulainen jota tapaa velvollisuudentunnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi