Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤~¤ Helminauhat maanantaina ¤~¤

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=yellow] Tästä se lähtee taas uusi viikko käyntiin! [/color]

[color=blue]Mitenkäs viikonloppu helminauhoilla sujui?[/color]

[color=purple]Mulla viikonloppu meni lähinnä nukkuessa.. jotenkin on alkanut taas väsyttää kauheasti ja päivät menee ihan sohvalla röhnätessä..[/color]

[color=orange]Ehdin jo säikähtääkin, kun en pariin päivään kunnolla tuntenut Vilin liikkuvan, mutta eilen illalla kävi sellainen muljaus mahassa, ettei jäänyt epäselväksi, etteikö mahassa joku heittäis kuperkeikkaa![/color]

Nyt siivoomaan..=/

mammutti ja vili rv 15

Vierailija
2/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Keltainen on ihan hyvä väri, Mammutti - pieni verkkokalvojen tarkennusjumppa näin aamutuimaan tekee ihan hyvää ;)

Mä en ole vielä kyökännyt enkä oksentanut ja oon ollut jo melkein tunnin ylhäällä - edistystä!

Masu on kadonnut jonnekin, se vähän pelottaa. Suomessakin sukulaiset odottaa mun masun näkemistä, ja sit joudunkin viikon päästä astelemaan lentokoneesta tämmösen lituskan kanssa :( Pitää varmaan tunkea joku tyyny paidan alle.

Mut palataan myöhemmin...hyvää viikon alkua!

Makkara rv14+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muutama rivi itsekin rustata, jotta tulis pinoomme hiukan pituutta.

[b][color=maroon]Makkara[/color][/b] : Mullakin semmonen fiilis, et masu kasvoi hetki sitten aika vauhdilla, ja nyt hyvä jos ei oo takapakkia mennyt.. =( Kai siis kuluu kuvaan, ja seuraavaks tulee jokin hirmu kasvupyrähdys! =)

Meillä (taas) pikku remonttia talossa. Alkaa todella kyllästyttää, kun sit on joka paikka ihan kaaoksessa. Ryjää on kertynyt ihan liikaa, kaapit pursuaa jos jonkinlaista turhuutta. Kirppikselle pitäis tavaraa kuskata, mut kun ne loosipaikat on mielestäni aika hintavia.. Voisin esim. joitain vauvan vaatteita myydä vaikka 0,05e/kpl (osa käytetymmän näköisiä kuin toiset, mutta kun ei niitä ole kahdella ekallakaan tullut käytettyä, ni turhaa säästän niitä kolmannelle, vaatteita on kuitenkin muutenkin ihan tarpeeksi). Niitä 0,05e vaatteita kun saisi myydä

aika

paljon, jotta sais edes sen loosihinnan maksettua (halvin muistaakseni tässä lähistöllä 14e/vk, toinen olikin sit vissiin 10e kalliimpi..).

Nyt tuntuu, että kaikki ottaa päähän. Remonttia meillä tekee osakseen myös kissanpennut (4kpl). Arvatkaa onko

rauhallista

menoa noilla 3,5v ja 2v muksuilla + neljällä 7vk ikäisillä pikkukisuilla? Jep. No, onneksi ovat pian luovutusiässä, ja pääsevät uusiin koteihinsa (kaikki ovat [b]onneksi[/b] jo varattu!). Ihanaa, sit pääsee eroon tuosta haisevasta kissan sisäastiastakin *yöks*.

Tällaista siis täällä meillä! Ainiin, ja kaiken kruunaa, että kaivoista (meillä niitä 2kpl) molemmista on vesi loppu. Mikäs tän mukavampaa. Kertakäyttöastiat rules! Tosin ei ne oikein kelpaa teen juontiin/puuron syöntiin jne, eli pakko on kunnon astioitakin käyttää, ja niitä on sit mukava yrittää tiskata, kun ei vettäkään tule (ja vieläpä norm. jo totuttu astianpesukoneeseen). Pyykkivuori kasvaa kasvamistaan, reissataan tänään äitini luo pyykkeinemme.. Tähän ei nyt ihan pikkusateet auta, joten toivomme sellaista parin päivän kaatosadetta aamusta iltaan ja illasta aamuun, ni vois vaikuttaa jo kaivoonkin asti.

Johan tuli

parin rivin

löpinät.. =)

Minni & [color=teal]Mulperi[/color] 14 (Wau, tajusin vasta, että alkaahan taas välillä uusi viikkokin! =)

Vierailija
4/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää mahan tarkkailu ihmeellistä. Ehkä tää rv 14 on jotenkin kummallinen kaikille :). Toisilla vaikuttaa maha kadonneen kokonaan ja mulla se muuttaa muotoaan hetkestä toiseen. Välillä se on littana ja mitään ei tunnu ja välillä kova ja pullottava, jopa arka ja ihme möyrintää täynnä. Se elää ihan omaa elämäänsä. Nyt on ollu kaikenlaisia juilimisia jo parin viikon ajan ja äsken päiväunilta herätessä totesin että jaha, se on päättäny siirtyä navan kohdalle tuolta alhaalta. Siis yläreuna on YHTÄKKIÄ navassa! Onko se nyt noussut sieltä lantiosta vai mitä? Talk about oman navan selostus :), pahoittelen. Onko muilla arkuutta kohdussa havaittavissa ja samanlaista " pullahdusilmiötä" ? Pahoinvointi on muuten kadonnu myös yhtäkkiä, saa kyllä pysyäkin poissa!

Sellaset selostukset tällä kertaa.

Pääsky ja poikanen rv 14+3

Vierailija
5/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikille!

Tänään on omassa navassa taas tapahtunut niin paljon, että pakko päästä jakaan ihania uutisia ja olotiloja, varsinkin kun mies on kokouksessa eikä pysty vastaamaan puhelimeen, vaikka olisi niin ihania neuvolauutisia taas kerrottavana:) Vauvan syke kuului hienosti, mutta tyyppi pakoili doppleria, neuvolatätikin nauroi, kun kuului kova myllerrys vaan, kun meidän Puuhis yritti vältellä laitetta. Maha oli kasvanut kovin ja kohtukin noussut eli kaikki tukee sitä ultran uutta laskettua aikaa, mikä tosiaan meni tammikuun puolelle.Mutta pysyn helminauhoissa, kun tää on niin tuttua jo tää porukka ja kuten aiemminkin sanoin, jos Puuhis tulee isäänsä, se ei ole missään ajoissa, ei omana laskettunakaan aikana;)

Paineet on mulla kamalan alhaiset, tänään taas olen ottanut lukua olohuoneen lattialle, kun ei meinaa taju pysyä mukana.Oksentanut en ole neljään päivään, etoo kyllä vielä vähän, mutta ilmeisetsi elämä alkaa voittaa taas.

Tänään uskalsin ostaa ensimmäisen tavaran Puuhikselle, pehmo-Ihaan (jota olen varmaan itse lapsesta asti halunnut;)).

Omanapaisen viestin jälkeen toivotan piristävää maanantaita kaikille ja odottelen muiden kuulumisia!

sjt+puuha-pete 16+6 (jee, huomenna 17 täynnä!)

Vierailija
6/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

en ole kauheasti jaksanut käydä täällä pinoutumassa kun on ollut NIIN VÄSY.

Viime torstaina oli neuvola, kaikki oli hyvin, sain kyllä kuulla painosta, että ihan tuohon tahtiin ei tarvis nousta, no itekkin yllätyin, kun ekasta nousi tasaiseen tahtiin, nyt oli tullut kyllä liikaa kiloja. No mulla pahaanoloon on helpannut napostelu ja INTOHIMO on Pommac limsa:)

Mulla masu kasvaa kauheaa vauhtia, mutta oisko se sit kun edellisestä synnytyksestä on vain 1vja 7kk.

Kaikille helminauhoille ihanaa odotusta

sartsa ja masukki h 14+ 1

Vierailija
7/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys kaikille!

tänään kuulin ensimmäistä kertaa sydänäänet, ihanaa! Painokin oli mulla pudonnut 2 kiloa, ei kyllä haittaa kun on vielä noita kiloja jäljellä edellisestä raskaudesta. Verenpaine oli kans koholla, ootinkin millon se alkaa reistailemaan. Esikoista (=Tinja) odottaessa ramppasin äitipolilla joka viikko tarkkailussa ja olin sairaalassa yötäkin sen takia. Toivottavasti nyt ei ihan niin nousisi,en millään haluais sairaalaan yöks raskauden aikana kun hirvittää tuo synnyttämään lähtökin kun joutuu olemaan Tinjasta erossa.

Nyt täytyy mennä syömään, on niiiiiiiin kauhea nälkä!

miube85 & 13+1

Vierailija
8/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut kirjoitella tänne.... tuonne MSN puolelle kylläkin. Siirtykäähän sinne rupattelemaan!!!

Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. Välillä on nipistelyjä yms. ja välillä tuntuu Piiperon liikkeetkin. Kuvotus on piikuhiljaa helpottanut, enää ei yökkäilytä niin paljon.

Neuvolaa tässä odotellaan.... joka vasta ensi viikolla.

Kedelig ja Piipero rv 13+3 ????

Vierailija
9/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Minni[/b]lle jaksamista kuivien kaivojen kanssa! Me kituutettiin yksi kesä samassa tilanteessa ja syksyllä sitten tehtiinkin porakaivo. Kyllä se vesi vaan on tärkeää.

[b]Pääsky[/b]: mun kohtu pullahti myös ylös ihan samoilla viikoilla (14+). Tuntui ihan hassulta, kun alkuun vauvan möyrintä tuntui ihan alhaalla ja yht´äkkiä joku koputtelikin navan sisäpuolta :D

[b][color=pink][size=2](.) [/size][/color][/b]Tänä aamuna olin [b]sokerirasituksessa[/b]. Onneksi se on nyt tältä erää takana! Ensi viikon neuvolakäynnillä sitten kuulen tulokset, toivottavasti arvot ovat kohdallaan.

Soitin myös neuvolaan ja sain ajan lääkärille, kun hiivaoireet tuntuvat tekevän come backiä ja viime viikolla supistelukin ilmaantui kuvioihin. Toivottavasti ei ole vakavammasta kyse.

Muuten olo on ollut teräksinen. Eilen sain lopultakin aikaan poimia viinimarjoja ja pöhistää ne mehuksi asti. Nurmikonkin leikkasin pitkästä aikaa. Tämä päivä onkin sitten mennyt huilaillessa, taisi sokerirasitus ottaa voimille.

Mukavaa päivää kaikille!

[color=red]♥ [/color]Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 16+2

Vierailija
10/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Sartsa, miube ja sjt olivat kaikki saaneet hyviä uutisia neuvolasta!![/color][color=orange]Kiva kuulla!![/color]

[color=blue]Pääsky:[/color] Mulla myös alkanut tuntumaan liikkeet lähempänä napaa, vaikkakin maha pullahti jo rv 8 tienoilla aika isoksi ja on siitä asti jatkanut kasvuaan tasaiseen tahtiin.. Kohtukin tuntuu (noitten läskien alta) pikkasen navan alapuolella kovana möykkynä, kun alkaa oikeen tunnusteleen.

Liikkeitä en ihan joka päivä välttämättä tunne, mutta välillä muljahtaa kuitenkin mukavasti!

[color=pink]Minnikö taistelee veden kanssa ?![/color] Se tuo vesi (ja moni muu asia) on niin itsestäänselvyyksiä, että ei osaa ajatella elämää, niin ettei sitä olisi..Mutta oikeen kun miettii niin vois kuvitella että olispa sitä aika`nesteessä´ jos yhtäkkiä vesi loppuisi..!

koittakaahan pärjäillä! Toivotaan pikaista sadetta sinne!!!

m&v rv 15 (kuukautisten mukaan 14+3, mutta se ultrakone sitkeästi antoi neljä päivää aikaisemman ajan, niin luotan siihen)

Vierailija
11/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kivaa kuulla että sulla samanlainen kokemus viikolta 14+! Tää kun on mun eka raskaus ja kaikki on uutta. Veljen vaimo synnytti 3 kk sitten ja kyselin hänen raskausajastaan kun oli myös hänen eka raskautensa mut hänellä alkoi liikkeitä tuntua vasta myöhemmin eikä maha tosiaankaan pullahtanut vielä näillä viikoilla. Se on vaan hassua kun on lukenu näistä keskiarvoista miten juttujen pitäis edetä ja sit kulkee itte muutaman viikon etuajassa :). On kyllä yksilöllistä tää touhu. Muutenkin tuntuu että mahassa on hyperaktiivinen tyyppi kun nyt jo möyryää päivittäin aika paljon. Mulla on muuten kaksi päivää ollu ihmeen energinen olo ja on ihmeellistä miten ruoka tänään maistui niin että siitä voi jopa nauttia toisin kuin kolmen viime kuukauden aikana. Toivottavasti kaikki helmet pääsee pahoinvoinnin pimeästä suosta mahdollisimman pian!!!

Pääsky taas ja se poikanen

Vierailija
12/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kiitos myös sun vastauksesta! Ei enää muuten mennä samalla viikolla kun menit pomppaamaan harppauksen eteenpäin :). Mut tarpeeks lähellä kuitenkin...

Vierailija
13/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa helmikset, kyselen uudestaan kun tuo viikonlopun pino on varmaan mennyt monelta ohi: eli kuinka moni teistä on jo kertonut työpaikalla raskaudesta? Tai milloin aiotte kertoa? Meillä oli vihdoin ja viimein loppuviikosta se np-ultra , josta saatiin hyviä uutisia eli kaikki on kunnossa (jihuuu!). sen jälkeen teki mieli kertoa töissä, mutta maltoin kuitenkin mieleni. Nyt tavoitteena oottaa rakenneultran yli jos vaan pystyy piilottelemaan sinne asti. ainakin vielä onnistuu hyvin koska mahaa ei ole. Kai se sit on pakko aiemmin jos maha sattuu pullahtamaan ennen sitä..

Vieläkös monella on ultrassa vielä käymättä?

Eipä tässä nyt tällä kertaa muuta -

Viherrys 13+3

Vierailija
14/14 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tuo np-ultra vihdoin huomenna, tosin ollaan jo kahdesti päästy kurkkaamaan kaksosia, mutta yhtä ihanaahan se on aina.

Töissä en ole vielä kertonut, kun kesäloma jatkuu vielä tämän viikon. Varmaan sitten heti ensi viikolla kerron, kun ei tätä mahaa enää kauheasti pysty peittelemään. Ja muutenkin on mukavampi kertoa tilanteesta, etteivät laske minun varaani ihan hirveästi. Kun ei tiedä mihin asti sitä näiden tuplien kanssa pärjää töissä. Esikoisestakin kun olin ihan älyttömän väsynyt joskus raskauden puolivälin jälkeen.

[b]Annuliinu ja Iciar[/b] oletteko tulossa Monikkoperhevalmennukseen? Eka osa näkyi olevan Kättärillä ensi viikon keskiviikkona.

aama ja Kesä&Heinä rv13+0