Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanat ja kamalat kätilöt ;)

21.03.2006 |

Kävin muutama viikko sitten K-SKS:n pelkopolilla juttelemassa. Kätilö oli todella mukava ja luottamusta herättävä, sopivasti empaattinen, mutta kuitenkin kertoi asioista realistisen tuntuisesti, kaunistelematta.

Sattumalta huomasin kalenterissani tältä palstalta joskus syksyllä poimimani kamalaksi haukutun kätilön nimikirjaimet, jotka olin kirjoittanut muistiin - ne täsmäsivät myös tämän ihanan kätilön nimeen! Hävetti, että olin edes laittanut nuo kirjaimet muistiin. En nyt edes aio tarkistaa, löytyykö samoja alkukirjaimia useammilta kätilöiltä, vaan haluan pitää itseni vapaana kaikenlaisista ennakkokäsityksistä ja luokitteluista!

Nyt odottelen jo kovasti, milloin lopullinen lähtölaskenta vihdoinkin alkaa ja pääsen hommiin kätilöni kanssa, kuka hän sitten onkin...

Eliisa rv 40+4

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta K-S:n keskussairaalasta neljästä synnytyksestä, joten mukaan on mahtunu monenlaista kätilöä, kun vuorotkin aina ehtivät vaihtua. Mitään kamalaa kokemusta mulla ei oo, mutta kylläkin sellaista, että olen aistinut kätilön olevan vähemmän innostunut työstään, ilmeisesti jonkinlaista väsymystä omaan työhönsä. Eniten mua on ärsyttäny jotku kätilöt siellä osaston puolella, mutta sehän ei ole enää niin kamalaa, ku synnytys on jo takana ;) Kannattaa suoraan sanoa omat mielipiteensä asioista eikä antaa muiden pompotella itseä. Ja siitä maidon herumisesta ei kannata ottaa stressiä, mulla se ainaki nousee parhaiten vasta kotona, ku saa olla tutussa ja rauhallisessa ympäristössä. Kutososastollahan ne aika lailla tuputtaa sitä imettämistä ja sen jotku kokee tosi ahistavana. Vitosella taas lisämaitoa saa huomattavasti helpommin.

Tsemppiä synnytykseen, selviät siitä varmasti kunnialla!

Vierailija
2/2 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietin, että omassa synnytyksessäni oli monenlaisia vaiheita. Kätilöt ehtivät pitkän synnytyksen aikana vaihtua monesti. Oli varmasti helppoa olla " hyvä kätilö" silloin, kun olin voimissani ja hyvällä tuulella ja " huono kätilö" silloin, kun voimat alkoivat loppua ja tuntui, ettei mikään etene. Itselleni oli ainakin tervehdyttävä kokemus käydä hankalimmalta tuntuneen kätilön kanssa kokemus jälkikäteen läpi. Jotenkin siihen tuli sellainen inhimillinen maku. Oli helpottavaa sanoa ääneen, mitkä asiat ärsytti ja oli mielenkiintoista kuulla, miksi toinen oli toiminut " ärsyttävästi" . ;D Asioilla on aina puolensa. Kätilötkin ovat vain ihmisiä ja synnytys ja lapsivuodeaika niin kovin täynnä tunnemyrskyä.

Tituliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla