Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vertailen uutta lemmikkiä entisiin lemmikkeihin

Vierailija
04.06.2021 |

Meillä on nuori kissa ja olen vähän harmistunut siitä kuinka erilainen se on verrattuna niihin kissoihin mitä minulla oli. Se on niin persoonaton ja vähän tylsä. Entinen kissamme oli aina itsevarma, maukui minulle, tuli syliin, oli verbaalinen ym. Tätä kissaa taas täytyy maanitella että tulee luokse, ei välitä minusta yhtään :( jos naukuu niin tekee sitä itsekseen. Siksi minun on hankala luoda yhteyttä tähän nykyiseen kissaan, onko normaalia että tuntee pettymystä omaa lemmikkiä kohtaan? Olen ajatellut jopa luopumista kun en saa ajatuksiani pois edellisestä kissasta joka oli meille hyvin rakas. Saanko täältä yhtään vertaistukea asiaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on keskenään paljon erilaisempia kuin koirat. Jopa silloin, kun on eri rotuihin kuuluvia koiria.

Minulla on ollut muutama erityisen persoonallinen ja ihmisrakas kissa ja ne ovat jääneet hyvin mieleen.

Vierailija
2/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistavittusit.

T. se kissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut samanlaista koirien kanssa, mutta huomannu, että kun aikaa kuluu ja tutustuu enemmän ja enemmän tähän uuteen persoonaan, sitä oppii arvostamaan ja rakastamaan. Anna uudelle kissalle aikaa. Älä laita kiertoon, se ansaitsee mahdollisuuden.

Vierailija
4/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on vielä alitajunnassa ikävä entistä lemmikkiä, ja et sen tähden ole oikein tutustunut uuteen. Kyllä siitäkin vielä persoona sukeutuu kun annat tilaisuuden ja aikaa kuluu.

Vierailija
5/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä kun tutustut kissaan ajan kanssa. Minuakin aina aluksi jotenkin ärsyttää uusi lemmikki ja haluan pitää sen vähän etäällä. Johtuu ihan siitä että on ikävä vanhaa. Mutta kun antaa aikaa tutustumiselle, aina olen rakastunut uuteen persoonaan ja vanhaa lemmikkiä pystyy muistella lämmöllä ilman pakahduttavaa surua.

Vierailija
6/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otimme uuden kaverin tabby kissan kun olimme surreet tarpeeksi ( 5 vuotta) kun edellinen lapsemme ( poikakissa hänkin) sairastui ja jatkoi matkaa💔

Uusi ” lapsemme ” on aivan erilainen kuin edellinen ; eri luonne ja Eri persoona

Ap;n kissa vaistoo että kaikki ei ole Ok ja ei tule itse kaveeraamaan ; teillä on tunne molemminpuoleinen.

Anna kissallesi mahdollisuus: et voi vaatia että se olisi samanlainen kuin edellinen kattisi , se ei ole kissan vika. 😻

Vierailija
7/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjau kirjoitti:

Itse otimme uuden kaverin tabby kissan kun olimme surreet tarpeeksi ( 5 vuotta) kun edellinen lapsemme ( poikakissa hänkin) sairastui ja jatkoi matkaa💔

Uusi ” lapsemme ” on aivan erilainen kuin edellinen ; eri luonne ja Eri persoona

Ap;n kissa vaistoo että kaikki ei ole Ok ja ei tule itse kaveeraamaan ; teillä on tunne molemminpuoleinen.

Anna kissallesi mahdollisuus: et voi vaatia että se olisi samanlainen kuin edellinen kattisi , se ei ole kissan vika. 😻

Joo, on ollut pitkään tunne molemminpuolinen. Se ei tykkää minusta enkä minä siitä :( yritän kyllä kokoajan mutta usein jää vain yritykseksi. Koskaan en pakota sitä mihinkään. Usein elän kuin sitä ei olisikaan kuitenkin muistaen ruokkia ja siistien hiekkalaatikkoa. En vain tunne sitä kohtaan oikein mitään ja pelkään että se tulee olemaan loppuelämän niin. Olen antanut jo monta mahdollisuutta. Ehkä minun pitää olla vain kärsivällinen. Ap

Vierailija
8/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii tää on vähä sama ku et miksei uusin lapsi oo samanlainen ku aikasemmat. Sellasta se vaan on.

Vierailija
9/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan se on ollut sulla? Muutoksia voi tapahtua vielä paljonkin, mutta niihin voi kulua kuukausia tai vuosia. Itse en ikinä antaisi kissaa tuon takia pois, kun mitään "oikeaa" ongelmaa ei ole. Lemmikkiin pitäisi sitoutua kun sen ottaa vaikka se ei kaikkia toiveita täyttäisikään. Eri asia tietysti jotkut oikeat käytösongelmat tms., joiden takia ei vaan pärjää vaikka yrittäisi.

Vierailija
10/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kärsivällinen AP ❤️

Anna itsellesi ja kissallesi aikaa, saatte tutustua toisiinne.

Tee itse se päätös joka on se tärkein: älä vertaa enää vanhaan kissaasi se on takanapäin vaan uusi perheenjäsen on jo kotona 😻

Tsemppiä ja paljon hyvin hetkiä teille molemmille 🐾

Vierailija
11/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan se on ollut sulla? Muutoksia voi tapahtua vielä paljonkin, mutta niihin voi kulua kuukausia tai vuosia. Itse en ikinä antaisi kissaa tuon takia pois, kun mitään "oikeaa" ongelmaa ei ole. Lemmikkiin pitäisi sitoutua kun sen ottaa vaikka se ei kaikkia toiveita täyttäisikään. Eri asia tietysti jotkut oikeat käytösongelmat tms., joiden takia ei vaan pärjää vaikka yrittäisi.

Ei tällaisia tuntemuksia voi ennustaa. Onko sinusta oikein elää lemmikin kanssa jota ei rakasta vaan hoitaa vain velvollisuudentunnosta? Kyse ei ole siitä että olen tunteeton eläintenvihaaja, pidän oikeasti eläimistä (olen aina pitänyt lapsesta saakka). Tämän yksilön kanssa en vain ole samalla aaltopituudella. Yritän vain selviytyä tämän asian kanssa. Ap

Vierailija
12/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niin, että jos antaisit sen nyt pois, tulisiko sinulla sitä ikävä ja kaduttaisiko? Jos ajattelet, että ei, mielestäni silloin on aika etsiä sille rakastava koti. Todennäköistä näet on, että se rakkaus ei sieltä ajankaan kanssa löydy, vaan jos velvollisuuden tunteesta pidät kissan, jota et rakasta, alat katketoitumaan tilanteeseen ja tuntemaan kissaa kohtaan negatiivisia tunteita, jotka kissa aistii, ja teidän lähentyminen käy koko ajan vaan epätodennäköisemmäksi.

Jos nyt siitä luopuisit, niin mitä aikoisit tehdä; olla ilman lemmikkiä vai ottaa taas uuden ja toivoa parempaa matchia?

Vierailija
13/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele niin, että jos antaisit sen nyt pois, tulisiko sinulla sitä ikävä ja kaduttaisiko? Jos ajattelet, että ei, mielestäni silloin on aika etsiä sille rakastava koti. Todennäköistä näet on, että se rakkaus ei sieltä ajankaan kanssa löydy, vaan jos velvollisuuden tunteesta pidät kissan, jota et rakasta, alat katketoitumaan tilanteeseen ja tuntemaan kissaa kohtaan negatiivisia tunteita, jotka kissa aistii, ja teidän lähentyminen käy koko ajan vaan epätodennäköisemmäksi.

Jos nyt siitä luopuisit, niin mitä aikoisit tehdä; olla ilman lemmikkiä vai ottaa taas uuden ja toivoa parempaa matchia?

No voisin kyllä luopua vaivatta. En todennäköisesti hankkisi uutta lemmikkiä kun en haluaisi samanlaista. Kyllä se vain niin on että joihinkin lemmikkeihin kiintyy ja joihinkin taas ei. Ei se näköjään olekaa automaattista. Ap

Vierailija
14/15 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisin kyllä luopua vaivatta. En todennäköisesti hankkisi uutta lemmikkiä kun en haluaisi samanlaista. Kyllä se vain niin on että joihinkin lemmikkeihin kiintyy ja joihinkin taas ei. Ei se näköjään olekaa automaattista. Ap

Selvä, sitten kyllä sinuna alkaisin etsiä kissalle uutta kotia. Turhaan kiusaat teitä molempia enempää tilanteella ja hukkaat elämiänne.

Vierailija
15/15 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko tuohon soveltaa sitä, että kyllähän parisuhteeseenkin pitää suhtautua niin, että sitoutuu sen kestävyyteen, kunnes kuolema erottaa, mutta jos kemiat ei kuitenkaan kohtaa ja homma ei yrityksistä huolimatta toimi, niin erotaan ja molemmat etsivät toimivammat kumppanit?