KULTAINEN 60-LUKU: VIIKKO 34 >
Hyvää huomenta !!
Ajattelin aloittaa taas uuden pinon, vaikka ed. viikkoistakin oli nostettu :-) Täällä oli sellainen 50/50 viikonloppu. Lauantai oli ihan ok, mutta sunnuntain sitten oksentelinkin sujuvasti ja vain sängyssä oli hyvä olla, tai ei nyt hyvä, mutta kohtalainen. Alkaa tämä oksentelu jo ottaa aivoon-ihan toden teolla. Ei oikein mihinkään voi mennä, kun aina saa pelätä pahinta :-( Toivon todellakin, että loppuisi muutaman viikon kuluttua. Yöllä en nukkunut oikeastaan yhtään, 4x ws:ssä, kerran kävin syömässä, ja sitten heräsin jo aikaisin ja mietin syntyjä syviä. Aamusta nukuin kuitenkin muutaman tunnin. Tälläista tämä alku raskaus on siis omalla kohdallani. Nyt aamu on kuitenkin käynnistynyt ihan mukavasti, ja sain syötyä ja juotua omppumehua- Ja aattelin lähteä ulkoilemaan hieman ja jos sais jotakin kotonakin tehtyä. Viikon kuluttua on ensimmäinen neuvola, ja sen jälkeen käyn sitten ultrassa katselemassa mitä siellä on ..
Sonjaemmalle- tsemppiä tähän kiertoon ja jaksamista noiden sumuttelujen ja pistoksien kanssa. On se vain jännää, ettei ole tullut suurempia oireita noista lääkkeistä. Kerroit, että nyt annosta suurennettiin ..
Teti-kiva oli taas lukea kuulumisia :-) Siellä vauva alkaa pian potkimaan, niin, että tunnet potkut. Oot ihan oiekassa tuon työn suhteen, itse aattelin kanssa, että minähän olen saikulla just niin kauan kun olo alkaa helpottamaan, ja nämä ensimmäiset 12 vkoa on ne riskialttiit viikot, joten ei kannata riskeerata.
Muutenkin kiva, että olet voinnut hyvin.
Pietu- Eikös sielläkin jo olla menossa kuudetta viikkoa kohti ? Nopsaa menee nämä viikot. Onko mitään uutta tunnetta rintamalla ? Mukava kuulla, että sielläkään ei kärsitä tästä kammottavasta huonovointisuudesta. Olen muuten lukennut, että B-vitamiini auttaisi asiassa, olenko oikeassa ? Muutenkin B-vitamiinit taitaa olla nollassa, koska suunpielet ovat auki, ei tee mieli hymyillä, koska kipeää tekee.
vm69- Kyselit lenkkikaveria, missäköhän päin maailmaa asut ? Itse olen täällä vantaalla .. Ajattelin aloittaa syksyn myötä jumpan vantaan naisvoimistelijoissa, heillä kun oli kaikenlaista jumppaa tarjolla tässä lähistöllä.
Senniina- kauanko joudutte odottamaan vastausta labrasta ? Olipa muuten tyyristä- Meidän olisi kanssa pitänyt viedä näyte nyt syksyllä labraan felicitas klinikalle Hesaan ja mielestäni (muistaakseni) se oli paljon halvempaa ...
Trattis-missä oikein olet ? Onkos siellä käytössä vielä nämä clomit ?
Ja kaikille muillekin hyvää maanantaita ja mitä kuuluu .. Levinia taisi mainita, että piina alkaa pian bdbd vain sille suunnalle !!!
t. emmi rv-9+1
Kommentit (53)
oli Senniinalla ! Nyt vain plussatoiveita sille suunnalle ja kaikki peukut pystyyn, että luomu-plussaa tulisi. Teillä hoidotkin varman alkaa jo tämän syssyn aikana, jos ette luomuttele ennen sitä. Jännittääkö sinne tutkimuksiin meno ? Itse oon sellainen hermoheikko ihminen, ja jännitän kaikkea mahdollista, joten olisi se luojan lykky, jos saisimme pitää tämän luomu-vauvan ' tällä kertaa'
vm69-hyvää ja antoisaa ' työmatkaa' , eikös se sellainen ole, tai ainakin itse päättelin jostakin, että olisi. Teilläkin alkaa pian piina, joten ei muuta kuin plussa onnea sinnekin.
Levinialla oli jo oikein kunnon piina käynnissä .. Onkos teillä lämmintä siellä välimeren rannalla :-) Mietin vain, että jos itse olisin siellä niin saattaisi olla kamala olotila, kun täälläkin nämä lämpöiset ilmat on olleet ihan kauheita tässä oksennus-kunnossa olevalle. Anyway peukutuksia, että plussa tulee.
Itse olin eilen kutakuinkin normaali kunnossa :-) jippii .. Nyt olen kahden päivän ajan syönnytkin eritavalla, eli aikas normaalisti niin kuin ennen raskauttakin. Juonnut olen paljon. Vatsa vaikuttaa kutistuneen, ja se hieman ihmetyttää, vai oisko ollut turvotusta se pömppö ? Wc:ssäkin olen käynnyt kahden viime yön aikana vain kerran ja sekin ihan aamuyöstä. Hieman huolestuttaa, mutta se mitä on tullakseen tulee, vaikka kuinka pelkäisin. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Eikös raskaudessa nämä olotilat vaihtele, välillä voi olla hyviäkin päiviä ?
Teti meillä on sellainen kuukausi eroa LA:ssa. Joten, jos kaikki menee hyvin niin teillä on jo iso -vaavi silloin kun me vasta saadaan omamme.
Ja Pietu sitten huhtikuussa. Jännää.
Sonjaemmalla on varmaan ollut kiirettä töissä, mutta mitenköhän siellä on sumuttelut lähteneet käyntiin ja pistokset ? Toivotaan, että kaikki on hyvin.
Torstait kaikille ! t. emmi rv-9+4
Emmi69: Ei jännitä tutkimuksiin meno, koska tämä on toinen kerta.
Tosin ekalla kerralla ei ehditty juuri tutkia, kun raskauduin ekasta clomikierrosta. Se vähän jännittää/mietityttää, että mitä ehdottavat hoidoksi. Inssiä varmaan ekaksi, kun mitään vikaa ei pitäisi missään olla. Luomuyritys on tietty tässä rinnalla kokoajan;-) Uskon kyllä vakaasti, että tällä kertaa teillä onnistuu. Kaikessa inhottavuudessaan tuo pahoinvointi on ollut hyvä merkki!
Nyt on ruvettava oikeasti töihin. Tässä rupee vallan kuvittelemaan, että on huono olo...
Piti ahkerasti tehdä töitä, mutta nyt olen jo niin toinen jalka menossa, että ei tule keskittymisestä mitään.
Emmi69: Kyllä, kyseessä on " työmatka" . Eli siis työporukalla, mutta ei mitään muuta työhön liittyvää.
Kaikki olotilat voivat olla raskaudessa mahdollisia. Yritä olla liikaa huolehtimatta. Joo, tosi hyviä neuvoja ihmiseltä, joka taas levinian tavoin kyttäilee ja etsii itsestään oireita. Eihän niitä edes vielä tässä vaiheessa kiertoa voisi edes olla.
Senniina: Mä en nyt muista kuinka pitkä sun vuorotteluvapaa onkaan? Ajattele, nyt plussaat kohta ja vuorotteluvapaalta melkein samantien äitiyslomalle... että älä suotta stressaa töistä, joku muu tekee ne!
Nyt mä tosissani poistun ja palailen vasta sunnuntaina.
Kovasti pitää kiirettä ja huomenna olen pois täältä omalta toimistolta joten pitää hoitaa muutamia juttuja tänään valmiiksi.
Teillä on kivoja uutisia, Emmillä olo parantunut, Senniinalla hyvät simppatulokset (meillä oli huonommat, en muista prosentteja enää mutta sanottiin että ei pitäisi olle este luomuraskaudelle, eli teillä hyvin asiat sen suhteen!). Ja voi että viikot vierivät, Tetilläkin jo 14 kasassa, huimaa!
Minä olen sumutellut tässä nyt kolme päivää, tänään neljäs. Ei mitään ihmeempiä oireita, eilen oli vähän orastavaa päänsärkyä mutta se meni ohi. Piikithän aloitan vasta vajaan kahden viikon päästä, joten tässä mennään vain hissukseen eteenpäin. Tätiä odottelen tässä kylään ihan minä hetkenä hyvänsä, normaali menkkaturvotus päällä.
Olenkin tässä lilnjoilla vasta sitten ensi viikolla joten täytyy jo toivotella viikonloppuja. Mennään kavereiden mökille viikonlopuksi, toivotaan hyvää säätä.
Piinailijoille kovasti peukkuja plussan puolesta.
Herkistelin tuossa joku päivä sitten ja kerroin lauluharrastuksestani, jonka myötä olen myös surujani läpikäynyt. Keskenmeno ei niihin kuulu, mutta tässä mainitsemani Enkelit-teoksen sanat, kun se on niin valtavan vaikuttava teos. Pitkä teksti, mutta loppu on niin kaunis, niin kaunis..
Oli piika pikkarainen, Aino ahkera emäntä,
vatsaa täyttä vaalitteli, kahta pientä piilossansa,
kantoi kuun ja kantoi kaksi, kantoi kohta kolmannenki.
Tuli surma suota myöten, kalma kangasta on myöten.
Kului kuu, kului toinen, kohta vuosi vierähteli.
Pieni piika pikkarainen, Aino ahkera emäntä,
tuopa siltaa siivotessa, lattiaa lakaistaessa
kuuli kummaa kujerrusta, valitusta sillan alta.
Mietti nyt piika pikkarainen, Aino ahkera emäntä:
Mitä on tuo itku sillan alta, kuta kummainen kujerrus,
joka särkevi syämmen, mielen murtavi minulta?
Se oli piika pikkarainen, Aino ahkera emäntä,
otti liekin liedestänsä, tulisen tulisijalta,
otti soihdun sormihinsa sekä valkian varaksi,
aukoi luukun lattiasta ja sillan kannen siirrätteli:
kuuli rottien rapinen, viiksiniekkojen vikinän.
Astui alas askelman ja astui toisen ja kolmannenki:
näki mustia matoja, näki kyitä käärmehiä.
Astui silti alemmaksi portaan kaksi, kolmannenki.
Jopa oli vastassansa kaikki peloista pahimmat
sekä kauhut kauheimmat.
Nouse luontoni lujasti, syntyni syvästä maasta,
isän luonto, emon luonto, päälle luontoni omani,
millä painan painajaisen alle maan, alle manaisen.
Aino ahkera emäntä kaiken kesti, kaiken katsoi,
näki häipyvän näkyjen, katoavan kaiken kauhun.
Tuopa piika pikkarainen kaivoi maata kaksin kourin,
mullan murti, maan hapersi, sorti seinän sormillansa.
Löysi kolon kaivannosta ja kolosta puisen arkun,
löysi lapset lauan päältä, kauan kaivatut kanansa,
puhisteli pienoisensa itkemillänsä vesillä,
kantoi ulos kellarista ylle maan ja alle taivaan.
Lapset lintuina lehahti, kohti taivasta kavahti.
Viel palasi lintu toinen, istui koivun latvasehen.
Sieltä lauloi emollensa, kantajallensa kujersi:
Älä itke maammoseni, sure kaunis kantajani,
vaikka lensi lapsosesi, kohti taivasta kavahti,
tuonne pilvien pihoille, asunnoille aurinkoisen,
luokse kaunoisen Jumalan.
Sieltä, kaunis kantajani, suojelemme sukuasi ja
vaaroilta varjelemme.
Nostelen vähän, jotta pysytään etusivulla=) Ei kaahannu ferrari vielä viime yönä paikalle. Inhoan muuten niitä yöllisiä iskuja, kun pitää nousta lääkettä ottamaan. Yleensä varaankin ne yöpöydälle. Kovat kivut siis ja tartten boxillisen panadolia. Täytyykin tiistaina pyytää jytkympää lääkettä kipuihin.
Mitähän varten sitä muuten kuvittelee, että raskautumiskierto olis jotenkin erilainen. Aina mietin, että tuleeko pms:t, jos on raskaana. Siis esim. siivousinto, v-käyrän nousu, itukuisuus.. Kertokaahan raskautuneet kokemuksianne. Ite en muista, kun siitä on 7 vuotta aikaa..Paitsi se oireettomuus tietty.
Ihania uutisia senniinalla, nyt vain peukut pystyssä että sieltä se yllätysplussa tulee. Kyselit noita alkuoireita, minulla ei kyllä tosiaan ollut oireita, ei edes rinnat kipeänä. Alamahaa nippasi erilailla kuin menkkojen alkaessa sinä päivänä vasta kun plussan tein. Mielialaltani olen ollut herkempi vasta plussauksen jälkeen(nyt erottaa erittäin helposti esim. pikkuvauvan itkun...). Taitaa olla aika yksilöllisiä nuo alkuoireet kun lukee noita pinoja.
Sonjaemmallakin päivä vain lähenee. Toívotaan ettei pahoja sivuoireita tule. Tetin ja emmin raskauskuulumisia on ihana lukea ja toivotaan että emmin olo nyt vain kohentuu.
Kuinkas meidän seuraavat piinailijat? Taisi olla nyt lähipäivinä useampikin. Tulkaahan kertomaan kuulumiset, piinataan yhdessä.
Minä sain sitten tilattua äsken neuvola-ajan. Kyselin terkkarilta kannattaako käydä yksityisellä ultrassa mutta hän oli sitä mieltä että odottaa sinne np-ultraan kun se on kuitenkin jo lokakuun alussa. Taidan tehdä juuri niin että en nyt ryntäile mihinkään ultraan vaan nautin joka päivästä täysin jotka saan olla raskaana. Ja kun noita vahvoja oireita tällä kertaa tuntuu olevan(mahan turvotus ja nipistelyt,rintojen arkuus ja tänä aamuna oli hetkittäinen etova olo ennen kuin sain puuroa napaa). Neuvola-aika onkin sitten jo 12.9 eli silloin olisi noin 8+5 tai jotain sinne päin. Jotenkin nämä oireet ovat tuoneet sellaisen odottamisen ilon minulle parina viime päivänä. Toivotaan että kaikki menee loppuun saakka hyvin.
Nyt on lähdettävä ottamaan kuvun alle murkinaa mutta palaillaan....
-pietu-
Kiitoksia Pietu " ennakko-oireinfosta" . Kaikillahan se menee omaa rataansa ja raskaudetkin voivat olla samalla ihmisellä kuulema kovin erilaisia. Maanantaina olen varmaan taas pari päivää viisaampi=)
Illalla tiedossa syöntiä sisävesilaivalla työporukan kanssa. Otan kyllä vähän viintäkin...
elikka tatioireita huomaan ja paljon... kp 24
-levinia69-
Levinia: samoissa kp:ssä ollaan, eilen olin varma, että täti kurvaa paikalle tänään, mutta ei ainakaan vielä ole tullut! tänään ei ole tätioireita ollutkaan, ja jos oikein kuvittelee vois jopa tunnistaa pientä rintaoireilua.
plussia odotellen!
Juuri tulin Ruotsi-Suomi -maaottelusta. Sielläkin maha antoi merkkejä, vaikka takuulla olin keskittynyt ihan muuhun. Mukava olo, tämä voisi vielä johtaa vaikka plussaan... mutta muutama päivä vielä, niin eiköhän tuo varmistu. nyt menossa kp 26/noin 30.
Peukkuja bd meille kaikille. :)
Hei kaikille!
Olen tätä pinoa ja palstoja muutaman ajan lueskellut ja ajattelin rivin pari laittaa. Meillä on kolmannen vauvakuumetta - tai minulla on, mies myöntyi - ja ensimmäinen piinailtava kierto menossa. Muut lapset meillä ovat taapero ja vuosikas; me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Kakkosta odottaessa olin Odotus-palstan 60-luku pinossa, mutta sielläkin tosi laiska kirjoittelija.... Mutta jos esittelisi itsensä nyt ja aina välillä jotain kirjoittaisi! Kai täällä saa " hiljainenkin" olla ;) ?
Ma niin luulin omavani terveen maalaisjarjen, ja olla liikaa piinaamatta tata viikkoa; mutta kun ON kaikkia oireita (heh hee)
KP 22 - ja on kuvotusta, ruokahaluttomuutta, paansarkya jne jne jne
Pitanee lopettaa hetkeks taa nettailu; mutta kun siitakin tulee oireita hih!