miten pian oireet alkaa?
kauhee vauvakuume ollut jo pitkään mutta eipä ole tärpännyt vielä... mulla on kaksi tyttöä ja nyt kolmatta haaveillaan! mietin tässä että miten pian hedelmöittymisestä oireet taas alkokaan?? mulla pahoinvointia ja väsymystä mutta olen kova kehittelemään päässäni näitä merkkejä raskaudesta... ei nyt muistu mieleen miten edelliset raskaudet meni että oliko oireita jo ennen kun menkkojen oli ees pitäny alkaa.
ovis on vissiin ollu tossa 20 päivän tienoilla mutta en ole lainkaan varma. harrastettu ollaan kyllä menkkojen jälkeen ahkerasti kun en ole niin tietonen noista oviksista :) eikä tuu sitten mitään paineita miehellekään että nyt ois pakko :)
(kirjotin tän jo tonne lapsettomuus-palstalle epähuomiossa, ei siis ollu tarkotuksella!!)
terv. marjo kp 20/30 yk8
Kommentit (6)
mutta mulla on just samanlainen olo kun viimeksi tulin raskaaksi. Mutta kun olis vasta rv2, niin en nyt tiedä voiko olla yhtään mitään oireita, vai kuvittelenko vaan. Olen ollut vuoroin pahassakin vauvakuumeessa ja nyt viime aikoina en edes oikeastaan yhtään. Kaksi tyttöä on entuudestaan. Mua vaivaa ihmeellinen väsymys ja huono olo ja se sellanen ihmeellinen maku suussa, onko se nyt metallin makua vai mitä, en tiedä. Ihan hupsuahan se on tässä vaiheessa vielä mitään edes ajatella, mutta sen verran tämä mietityttää, että pitipä tänne tulla vilkuilemaan ja edes jollain tavalla ääneen ihmettelemään.
vasta kun testasin plussan menkkojen ollessa viikon myöhässä, eli viikolla 5-6 Nyt kun toista yritetään, kuvittelen jatkuvasti oireita ennen menkkoja. Juurikin väsymystä ja pahaa oloa, mutta eipä ole ainakaan vielä tärpännyt.
Sehän on varmaan tosi vaihtelevaa, että milloin oireet alkaa. Mulla alkoi ihan välittömästi, siis jo varmaan 2. viikolla. Esim. kahvin tuoksu teki pahaa ja väsymys jyräsi toden teolla. En ensin edes osannut yhdistää näitä raskauteen, koska tämä on ensimmäinen raskauteni. Pitkälle ei vieläkään ole ehditty, eli olen kutakuinkin 6-7 rv:lla. Toivon, että kaikki menee hyvin, vaikka pientä vuotoa on ollut ja alavatsakipua (ei samaan aikaan).
Muistaakseni... Menkat oli reilun vkon myöhässä, mutta siihen mennessä en ollut huomannut mitään oireita - niinpä plussa oli aika suuri - mutta sitäkin iloisempi - yllätys. Oireet tosiaan alkoi seittemännellä vkolla, eli 6+jotain. Näin muistelisin.
Mulla alkoi kolmessa raskaudessa jo pari päivää ennen menkkojen myöhästymistä! Eli tosi aikaisin. Erityisesti kolmannessa raskaudessa tunsin tisseistäni jo ajoissa että nyt tapahtuu ja samoin eri kohteet alkoi haista oudolle. Mäkin olen herkästi luulotautinen mutta nuo oireet kyllä erottui luulotaudista. Viimeisessä raskaudessa voin pahoin koko raskauden ajan joten ei ihme että etoi jo ennen menkkojen myöhästymistä!
Paitsi tällä kertaa taisi väsymys alkaa jo aikaisemmin, mutta etominen ja semmoinen metka metallin maku suussa ilmaantuivat noin rv 6 täyttyessä. Toivottavasti sulla on tärpännyt! :)
Fuulis 12+3