Seksi synnytyksen jälkeen
Milloin aloitit uudelleen seksielämän lapsen saamisen jälkeen?
Meillä on kuukauden ikäinen vauva ja koen olevani maailman epäseksikkäin nunna maitoa tihkuvilla, kipeillä rinnoilla varustettuna. En käsitä miten pääsemme enää koskaan naisena ja miehenä lähestymään toisiamme ja voiko mies enää koskaan kiinnostua minusta seksuaalisesti.
Raskauskilot minulta ovat jo tippuneet, joten imetyksestä luonnottomiksi turvonneita ja vuotavia rintojani lukuunottamatta omasta kehostani minulla ei ole epämiellyttävää oloa.
Muiden kokemuksia, miten te olette päässeet uudelleen käyntiin? Ja kauanko siihen meni aikaa? Imetystä kannustetaan jatkamaan vuosi, mutta jos tämä on näin vaikeaa, kivuliasta ja meidän aikuiselämämme täysin estävää, en itse aijo imettää kuin puoli vuotta... Jatkuva valvominen ja väsyneenä hortoilu on jo itsessään riittävän kuormittavaa.
Kommentit (29)
Kun lähtee sairaalalta niin voi soittaa tsekkiblondille ja käydä tyhjään kassit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on neljä lasta, kaikki alateitse syntyneitä, yhtään tikkiä en ole tarvinnut. Esikoisen kohdalla odottelin kiltisti, että jälkivuoto loppuu, eli kyllä siinä varmaan se kuukausi meni. Muiden kohdalla olen luottanut enemmän omiin tunteisiin ja vaihteluväli on ollut sitten viikon molemminpuolin, kondomin kanssa toki ja muutenkin tavallistakin huolellisemmalla puhtaudella.
Seksuaalisuus on alkuun erilaista, lapsen syntymä mullistaa minäkuvaa. Mutta sanoisin omasta kokemuksesta, että siihen äitiyden ja seksuaalisen naisen roolin yhdistämiseen pääsee parhaiten käsiksi kun vaan ”hyppää syvään päähän ja alkaa uimaan”. Mikäpä sitä olisi sen eroottisempaa kuin hedelmällisyys? Olet erilainen kuin ennen, ihan uudella tavalla upea ja haluamisen arvoinen, hyvä siitä tulee.
VArmaankin olet haluamisen arvoinen ...mutta miten itse. Saatko siis orgasmin ja jos, niin miten?
Se ihan ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen on aina mennyt niin, että en ole itse tullut. Siihen on joku henkinen este, keho tuntuu vielä itselleen vieraalta ja ehkä jännittääkin jotenkin. Sittemmin homma on kyllä toiminut ja hyvin onkkin. Jokainen raskaus ja synnytys on vain parantaneet herkkyyttäni ja rohkeuttani nauttia kehostani ja seksistäkin, ei ole mitään vaikeutta saada orgasmia ja keinoja siihen kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on neljä lasta, kaikki alateitse syntyneitä, yhtään tikkiä en ole tarvinnut. Esikoisen kohdalla odottelin kiltisti, että jälkivuoto loppuu, eli kyllä siinä varmaan se kuukausi meni. Muiden kohdalla olen luottanut enemmän omiin tunteisiin ja vaihteluväli on ollut sitten viikon molemminpuolin, kondomin kanssa toki ja muutenkin tavallistakin huolellisemmalla puhtaudella.
Seksuaalisuus on alkuun erilaista, lapsen syntymä mullistaa minäkuvaa. Mutta sanoisin omasta kokemuksesta, että siihen äitiyden ja seksuaalisen naisen roolin yhdistämiseen pääsee parhaiten käsiksi kun vaan ”hyppää syvään päähän ja alkaa uimaan”. Mikäpä sitä olisi sen eroottisempaa kuin hedelmällisyys? Olet erilainen kuin ennen, ihan uudella tavalla upea ja haluamisen arvoinen, hyvä siitä tulee.
VArmaankin olet haluamisen arvoinen ...mutta miten itse. Saatko siis orgasmin ja jos, niin miten?
Se ihan ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen on aina mennyt niin, että en ole itse tullut. Siihen on joku henkinen este, keho tuntuu vielä itselleen vieraalta ja ehkä jännittääkin jotenkin. Sittemmin homma on kyllä toiminut ja hyvin onkkin. Jokainen raskaus ja synnytys on vain parantaneet herkkyyttäni ja rohkeuttani nauttia kehostani ja seksistäkin, ei ole mitään vaikeutta saada orgasmia ja keinoja siihen kyllä riittää.
Jätä se sika.
Vuosikin voi mennä ilman yhdyntää, eihän naisella tosiaan haluja välttämättä ole synnytyksen jälkeen. Olet vasta saanut vauvan, keskity nyt siihen, seksin aika kyllä tulee myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikin voi mennä ilman yhdyntää, eihän naisella tosiaan haluja välttämättä ole synnytyksen jälkeen. Olet vasta saanut vauvan, keskity nyt siihen, seksin aika kyllä tulee myöhemmin.
Voi kuule mennä aika montakin vuotta.
On ymmärrettävää että toipuminen ottaa aikaa, hormonit sekaisin ym. ym. Kuitenkin, kokemukseen (ikävä kyllä) perustuen, olisi hyvä jossakin vaiheessa jollakintapaa yrittää edes jotakin seksuaalista harrastaa. Syystä että seksittömyydestä tulee aivan liian helposti "uusi normaali". Seksittömyys on huono, pirullinen noidankehä joka ruokkii itse itseään, siepaten ympäriltään uusia syitä seksittömyyteen. On kuuma,on kylmä,syksy masentaa,keväällä ei kerkiä,talvella ei tarkene,eikö sinulla ole mitään muuta mielessäsi, minä tarvitsen omaa aikaa, seksiä vongataksesiko niitä kukkia ostit? Äidin ja lapsen suhde on maailman vanhin ja vahvin ihmissuhde. Kuitenkin olisi ihan kohtuullista että lapsen tulon jälkeenkin miehen sijoitus perheen/talouden rankingissa olisi jotakin muuta kuin 163 (sijalla 162 autotallin liiketunnistimellinen ulkovalo, sijalla 164 anopin häälahjaksi ostama ruma kukkaruukku). Edelläkirjoitettu tietysti sillä olettamuksella että mies on ihan normaalilla järjellä varustettu, kunnioittaa ym. sellaista perusasiaa.
Kiitos nostosta! Kaksi aloitusta. Mielenkiintoista kommentointia.
Ekalta reilun 10 vkon kuluttua ja kyllä sattui ensin. Reilu 4kk synnytyksestä ei enää sattunut ollenkaan. Toiselta 8 vkon kuluttua ja tunto oli vielä hukassa pitkään jumissa olleen vauvan vuoksi. 3kk kuluttua oli jo hyvä.
Meillä kova vetovoima toiseen niin seksielämä ei alun jälkeen eronnut mitenkään entisestä.