Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**********Tammikuiseten maanantai**********

21.08.2006 |

Uusi viikko ja uudet kujeet =)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmat ovat lähteneet kouluun ja nuorimmat nukkuvat vielä, tämä on kyllä harvinaista herkkua! En ole kerinnyt lukea viikonlopun pinoja, innostuin niin kun ei ollut vielä uutta pinoa!

Viikonloppu hurahti pienessä remonttipuuhassa ja sen jäkeisessä siivouksessa. Vaihdettiin saareke uuteen, pienenpään ja samalla käytännöllisempään käytöltään (miehellä ja appiukolla on keittiökalustefirma, tää on sen hyvä puoli, huonot on jatkuvat iltatyöt).

Nyt pitäisi tapetoida keskimmäisen tytön huone, kaikki muut onkin jo tapetoitu (makkarit siis). Tapetit olleet valmiina jo yli vuoden, mutta on ollut niin paljon muuta. Talo on siis aika uusi, rakenettu 2000, mutta tapetit sai jo uusia, ne olivat jo parhaansa nähnyt. Samalla meni vaihtoon kaikkien makuuhuoneet ja takkahuoneesta hajotettiin takka ja tehtiin vanhimmalle makkari sinne. Nyt ainoana miinuksena on se että meiltä puuttuu muksuilta tv-huone, nyt nehän istuu kaiket illat mediän kanssa. .. =)

Perjantaina käytiin katsomassa suurempaa venettä, nyt meillä on ihan avoin, tavallinen ja ajateltiin lisäksi ostaa vähän suurempi ja katettu että pääsis tänkin porukan kanssa tutkimaan tätä kaunista saaristoa mitä tässä ympärillä on. Asutaan meren rannalla ja voin kehua että paratiisilta tuntuu, ainakin näin kesäisin. talvisin sitten on aika pimeää, ei näy yhdenkään naapurin valoja (lähin naapuri asuu kyllä tossa 200 metrin päässä, mutta välissä on sankka metsä:. No riittä itsensäkehuminen.

Raskauteen kuuluu hyvää, virtsatientulehdukseen sain vätkyjä antibiootteja, dalacin nimeltään, ja nyt on pahoinvointia ja väsyttää. Muuten kaikki on hyvin!

Nyt vuoroa muille!

nenn 21+2

Vierailija
2/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Ja Huom! G A L L U P P I A laitoin liikunnasta masukkaana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]kun pinoa ei ollu niin en laittanu mitään juttua etes lauantain kasautumaan.

[color=darkviolet](.)Ihme pistos mikä oli jäi toivottavasti siihen yhteen iltaan, koska (koputtaa puuta)sen jälkeen se ei oo huudellu itestään. Muuten oon voinu hyvin ja eilen päivällä tuntu hentosia liikahuksia samoin iltasella, joten hyvillä mielin oon ollu :)

Eilen nukkumaan mennessä otti jotenki nivusiin niin nappasin ukon kakkostyynyn jalkojen väliin. Sai ukko ottaa itelle uuen tyynyn kaapista. Tuumas vaan, ett oispa kiva olla joskus tyyny. .

Lauantaina kyykin mustikassa ja eilen vattupuskissa, joten ei ihmekkää ett illalla väsytti ja kolotti. Menin paljo ennen kymmentä sänkyyn ja simahin samantien. Poikkeuksetta melkein joka ilta tulee kuuhattua puolille öin nyt, ku on kotosalla.

Tänään ois akan hammaslekuritarkastus. Saa nähä miten menee. Lahjoin akan barbilla, että lähtee. Piti vaihtaa hammaslääkäriä, kun ei omaan suostunu lähteen lahjomisesta huolimatta. Jääny kammo ja en kyllä ihmettele, ku se vanha nainen on jotenki " hyökkäävä" . Viimeksikki samantien räpsäyttää kumihanskat käteen ja tulee akkaa kohti, ku me kerettiin istahtaa hammashoitohuoneeseen. Ja akka huusi heti, ku näki sen naisen. .eli eipä aukassu suuta sit ollenkaan.

Nyt jo tuossa kyseli, että millon lähetään. No, katotaan sit yhen aikaan onko enää kovin innostunu asiasta.

Viikonloppu meni perinteisesti puuhastellessa tässä mökillä. Rakennettiin ´03 ja ns. muutettiin kesken eräseen mökkiin ja tekemistä riittää :) Sisältä ei taia puuttua, ku parit listat, mut ulkopuolella on kaikenlaista hommaa. Ukko sai takakuistin nyt hyvälle mallille. Maalaili eilen kaiteita. Ainoastaan pystylaudotus on laittamatta.

Puoltoistakerroksinen talo eli ku tulee tilanpuute niin aletaan nakutella yläkertaa valmiiks. Yläkerrassa on vaan akkunat paikallaan ja niin no on yläkerran kuistia jo vähä tehty. Ukko ois varmaan tehny sen jo valmiiks joku aika sitten, mut lattialaudotuksen alla on iso ampiaispesä niin. .kuhan pakkaset tulee niin pesä saa kyytiä.

Nyt taian mennä pesaseen tukan.

Z ja Säde 17+3

Vierailija
5/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

netin takkuilun jälkeen täällä taas :)

[b]himpula[/b] muljahtelee masussa,ny alkaa liikkeet olla jo tosi selviä,vaikkei potkuja niin tunnu,vaan muljahteluja,mutta semmoista ettei voi erehtyä :D

Zatu: Mulla on ollut kans hassua pistoa,mutta 1-1,5 cm navasta alaspäin.Luulen että jok kudos venyy ja sen takia siihen välillä pistää..

Pahempana vaivana pidän öisiä kannattimen kipuja,jotka on tosi pahoja,ottaa siis aikuisten oikeesti kipeää! samaa oli edellisessäkin..

Eilen siskon mies tuumas että oon kasvanut. Kysyin että pituuttako?? mutta ei kuulemma vaan mahasta :)

Huomenna olis neuvola ja ekaluokkalaisen vanhempainilta.

tänään olis pojalla myös kaveri synttärit.

appiukko täyttää tänään 61 ja sisko perjantaina 24.

Oma ukko käy huomenna ja keskiviikkona katsoos paria auto ehdokasta,ollaan kateltu noita chryslerin voyagereita ja grand voyagereita...

lauantainakin käytiin tervajoella päin autokaupoissa ja voin sanopa ,että ikinä EI mennä enää Kupen autoon, siellä ei olla yhtään myynti alttiita!! oltais haluttu yks musta voyager koe ajoon,(oli sisällä,helpossa paikassa) niin tää myyjä ei voinu sitä antaa vaan käski kokeilla pihalla olevaa lähes vastaavaa..mitä laiskuutta ja tyhmyyttä!! jos me katotaa jotain tiettyy niin ei sen ostoon auta ajaa muuta autoa,joka auto on yksilö, prkle!

en tiedä,vaikuttaako vieläkin ikä myynti alttiuteen vai mikä vaikka mäkin oon jo 27 ja mies 26...

meitä nuoremmat myyjä " klopit" on taas ollut paremmasta päästä, kai niiden silmis me taas ollaan jo wanhoja :DD

no joo,mut ei kai mulla muuta...?

Maria ja himpula 19+1

Ai niin, [b]nenn[/b], on pitänyt kysyä kuinka isäs voi?? luin sillon keväällä teidän toukokuisten juttuja..

Vierailija
6/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vko 20.

Keskiarvo/ Vaihteluväli

Pituus 210 mm

Lakimitta 48 mm vaihteluväli=43-52 mm

Vartalon ym. 145 mm vaihteluväli=130-165 mm

Reisimitta 32 mm vaihteluväli= 28-35 mm

Paino 320 g

Vierailija
7/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maria -79 (?) huono muistaa nickejä.. Toi voyager on ainakin tosi huono tavaratiloiltaan,meillä edellinen auto oli kyseinen,vaunut ei mahtunu takaosastoon ja aina jos johonkin reissuun piti lähteä joutu ottamaan osan penkeistä pois. Grand voyageria suosittelen ainakin tilojen puolesta. (tosin jossain auto lehdessä oli joku aika sitten testattu tila- ja muitakin autoja ja noissa chryslereissa oli ollu eniten tyyppi vikoja...en nyt muista lehteä) Meillä tällä hetkellä pontiac transport autona,jossa myöskin ongelmana tavara tilan puute. Ja yksi tärkeä juttu,testatkaa turvavöitten pituus,meillä molemmissa amerikkalaisissa autoissa NIIN lyhyet vyöt ettei tavallista turvakaukaloa saa vöillä kiinni!

Omaa napaa: ei mitään uutta,vaavi liikkuu aina välillä ja olo hyvä. Tänään mamma-vaate ostoksille jyväskylään :) Muutamat housut jo oonkin ostanu ja pari paitaa. On niin paljon mukavempia nää mamma housut ku tavalliset farkut,että on pakko saada lisää. Aika hyvin noi matalalantioiset farkut vielä jalkaan mahtuu.

Kirjottelen illemmalla lisää :)

Hauskaa päivänjatkoa!

T:Isa ja masukki 18+1

Vierailija
8/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa pikkuhiljaa minunkin mieleni kääntyä odottamisen suuntaan.

Äitipolilla kävin rakenneultrassa ja kaikki ok. Vaikka on hiukan supistellu oli paikat kiinni ja kunnossa. Istukkakin oli siirtynyt ylemmäs (viimeksi se oli kohdunsuulla) en tiedä olenko helpottunut vai en, koska pelkään synnytystä KAMALASTI! Kaksi aikaisempaa synnytystä takana, ensimmäinen oli kuin pahimmasta painajaisesta, paitsi että vielä kamalampaa.

Onneksi lupasivat että kun sen aika koittaa voidaan ajatella käynnistystä. Toinen lapsi nimittäin käynnistettiin eikä minulla ole siitä mitään muuta kuin hyviä kokemuksia.

Jospa se tästä. :)

Vierailija
9/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoarviona 240g, viikkoja on 18+5

Vierailija
10/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, me tykästyttiin grand voyageriin sen takia,koska niissä on sitten siihen päivittäis ajeluun tilaa,mazda ,toyota oli hirveen ahtaita ,kun taas voyagerissa aikuinenkin pystyi istua takana.

Mutta pitää katsoo noi vyöt sitten tarkasti,kiitos vinkistä..

mä oon kans noita auto juttuja lukenut ja sen huomion tein,että tarkka pitää olla öljyjen suhteen,iha mikä tahansa essolainen ei käy..

Hassua ,meillä on isommat lapset(7&9) aivan innoissaan myös tuohon chrysleriin,oli vissiin niin mukavasti tilaa ja jos ottaa sen 6 rek. niin takanakin on omat penkit,ei yhtenäinen. siinä tuntuis muuten olevan hieman enemmän tilaa,verraten yhtenäiseen takapenkkiin joka on 7 rekisteröidyssä..

no joo,nyt naaman laittoon ettei pelästytä kanssa ihmisiä kaupassa :)

PS: Himpula on tuosta mun ekasta kirjoituksesta asti myllännyt,ihan tekee ennätyksen,vau!

Vierailija
11/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viikonalkua kaikille!

Kävin perjantaina ultrassa. Kaikki näytti olevan ihan mallillaan. Baby oli hirveän vilkas niin, että käsilöllä oli ihan tekeminen reisiluun mittaamisessa. Miehen ja minunkin mielestäni kuvat olivat paljon epäselvempiä kuin esikoisen kanssa. Miehen mielestä myös kätilö vaikutti vähän hätäiseltä. Sukupuolesta ei ollut mitään merkkejä, joten jännitys säilyi.

Liikunta harrastuksista oli galluppia: Olen itse käynyt aikaisemmin 1-3 kertaa viikossa jossain liikuntaharrastuksissa, lähinnä erilaisissa jumpissa. Mikään himoliikkuja en kyllä ole. Nyt suunnitelmat ovat seuraavat: Onnistuin pääsemään työväenopiston vesijumppa-ryhmään syyslukukaudeksi. Torstaina alkaa paikallisen urheiluseuran järjestämä mammajumpparyhmä ihan kotikulmilla. Näihin kahteen olen aikonut nyt ottaa osaa liikunnanmerkeissä.

ON. Väsymystä ja päänsärkyä, niitä minulla riittää, mutta muuten ihan ok. Olen vielä sinnitellyt kesällisissä strech-capreissa ja mekoissa työpaikalla, mutta housuissa on jo nappi jätettävä auki. Äitiyshousuja tarvitaan pian. Alennusmyynnistä osti yhdet matalavyötäröiset mustat farkut, joista aion ottaa vyötärönauhan irti ja korvata sen leveällä resorilla. Suoria housuja tarvitsen myös. En vielä tiedä menisinkö kauppaan vain tuunaisinko viime talvisista housuista. Edellisestä raskaudesta housuja ei ole jäljellä kuin kahdet trikoot, joten jumppa asu nyt ainakin on. Jotain vatsan peittävää takkia pitäisi myös katsella.

No tässä tästä tulikin vaatetus-aiheinen juttu! Jatkan vielä vähän. Mistä olette saaneet pehmeitä rintsikoita, kun minulla on ainakin rinnat ovat hyperherkät, joten pitsit on saanut jo unohtaa?

Nyt lähden lounastauolle! t:bien

Vierailija
12/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon][b]Gallup[/b], jouduin jättämään juoksun pois heti plussattuani ja siirryin sauvakävelyyn. Tällä hetkellä sauvakävelen ja käyn jonkin verran salilla tai teen kotona lihaskuntoliikkeitä. Aion jatkaa tuota sauvomista niin pitkälle kun kunto/olotila antaa periksi. Syyskuussa aion aloittaa äitiysjoogan ja mahdollisesti uimisen. Toissapäivänä kävin 40 min. reippaalla sauvakävelyllä ja tein kotona lihaksista pakarat, selän, rintalihakset ja ojentajat. Tuli todella hyvä olo, tälle mahalle sopiva annos liikuntaa. Selästä täytyy erityisesti pitää huolta, kun on noita välilevyn pullistumia ja käsilihaksia koitan kanssa pitää kunnossa, että jaksaa nostella vauvaa.

Rintsikoista; mulla on aina ollut vaan pitsisiä, en ole oikein osannut topattuja käyttää. Nyt ne on olleet tosi pop alusta saakka, viime viikolla koitin käyttää pitsisiä ja hyi kun ne hiersi! Mulla on parit " tavalliset" ja sitten yhdet toooosi ihanat Passionatan pehmustetut rintsikat (Stockalta ostetut) joita en myisi mistään hinnasta, harmi vaan kun alkaa käydä liian pieniksi.

Minä sitten repäisin ja varasin illaksi ultra-ajan yksityiseen neuvolaan. Rakenneultraan on vielä niin pitkästi, 3 viikkoa, ja liikkeitä ei tunnu joka päivä. Ihmeen kauan mulla hermot pitikin... Saiskohan selville sukupuolen.... Kerron sitten viimeistään huomenna miten meni, ellen innostu illalla kotona avaamaan konetta.

Aamukampa: 8 viikkoa töitä jäljellä....

[b]

Sinda& Nipsu rv 18+2[/b]

[/color]

Vierailija
13/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Nenn [color=violet]piirtelin mielessäni teiän mökistä kuvaa merenrannalla :) Onko teillä aidattu piha? Meillä oli haaveissa ostaa joenrantatila, mutta ei sitten saatu sitä. Toisaalta onneksi, koska olisin varmaan tullut hermoraunioksi pelosta, että akka livahtaa omin luvin rantaan. Nyt meillä jokeen matkaa n. 300-400m.

[color=blue]Maria [color=maroon]minäkin päädyin lohuttelemaan itteeni, että kohtu kasvaa ja paukkuu ja siitä tuo pisto. Jännä vain, että se tuntu niin pienellä alueella, jota ei voinu mielestäni alueeksi kutsua. . No, onneksi molempien asukkaat möyrii :)

[color=blue]Treema [color=violet]hienoa, että kaikki ok ultrassa. Itellä tullu kans mietittyä kukahan tän beibin synnyttäs. Meillä kun ei myöskään helpoimman kaavan mukaan edellinen tapahtunu.

[color=blue]Bien [color=maroon]mie ostin vasta Seppälästä topatut rintsikat. En nyt sanois, ett omat rinnat erityisen herkät on, mut ainainen jöpötys päällä. Eli ei voi kovin ohkasia rintsikoita pitää, jos ei halua katseita kerätä :/ Nää topatut otin kokoo isommat ja hyvä niin, koska varustus on sen verran paisunu. Saa nähä miten viikkojen kertyessä käy.

Triumphin pitsiset mitkä mulla on niin niissä saa kivasti vaihtelua eri värisillä irtotoppauksilla. Eli ohkanen pitsi jää rintaa vasten. Ei välttämättä hyvä, jos nännit extra herkkänä.

[color=blue]Autoista [color=violet]pitää laittaa mielipidettä. .makuasioita kun on monia. Meille siis tulossa toinen lapsonen. En oo koskaan halunnu etes farmaria. Jenkeissä on sitä jotain, mutta haluaisin jonkun vanhan missä tyyliä. Niissä ei varmaan kovin " lapsiystävällisiä" ole saatavilla. Aina jonkunlaista autokuumetta ilmassa :) mutta velkaa ei ole haluttu auton takia ottaa.

Astroja on kauan myös kateltu sillä silmällä, mieluista ei oo vaan sattunu kohalle. Ukko laitto viime viikolla oman autonsa myyntiin ja meinas, että mun käytössä olevan vois myös. En suostunu. En haluais kirveelläkään siitä luopua, vaikka pakko myöntää, että se kaipais remppaa. No, katotaan nyt miten käy. Vereksempi pirssi ois kyllä hyvä, mutta ei meiän autot oo ikinä vanhuuden takia välille jättäneet. Ukko onneks osaa ite korjata, jos jotai on niihin tullu.

Hups. .tää juttu venähtää, ku alkaa mieluisesta asiasta höpöttään :)

Nyt murkinalle ja hamppilekuriin.

Vierailija
14/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan pariin kuukauteen ehtinyt kirjoitella (eikä kukaan varmaan enää muistakkaan mua), mutta nyt taas olen kotona lasten kanssa, jos vaikka ehtisi vähän tiuhempaan kirjoitella...

Zatu ja Maria-79; mulla myös tuota pistelyä aika ylhäällä (kohdun yläreunassa???) ja kai tuo normaalia sitten on, vaikka kyllähän tuo on huolta aiheuttanut. Tietysti mielessä on käynyt myös, että voisko olla vikaa istukassa (irtoamassa), mutta kai silloin olisi tullut myös verta? Mutta jos tosiaan näin monella sitä on tässä vaiheessa ollut, niin ei kai se voi olla mitään hälyttävää...

Maria-79; Autosta, me ostettiin juuri (viime to) Toyotan Previa, 7 hlön ja siinä on myös reilu tavaratila (mahtuu siis vaunut). Tuosta Pontiacin tila-autossa tuo tavaratila ei tosiaan ole mikään iso, jos kaikki penkit käytössä ja niissä on kuulemma paljon kaikkia pikkuvikoja (?). Isabelluska mainitsi noista turvavöistä, me ei olla vielä ehditty testamaan noiden vöiden riittävyyttä kaukaloon, mutta meillä tulee kylläkin käyttöön tuo kuopukselta jäänyt gracon autobaby (?), jossa siis tuo erillinen jalusta. Mutta nyt normaalissa käytössä ovat kyllä tuntuneet ihan reiluilta... Meillä siis tuo Previa automaattivaihteilla ja keskellä kapteenin penkit ja myös ihan taakse mahtuu aikuinenkin. Todella mukava auto ajaa!

ON: ovat tuolla varsinaisessa työpaikassakin (olin siis tässä välissä muualla töissä) huomanneet mahan kasvun. Eli kai se on ihan oikeasti kasvanut vaikka itsestä tuntuu että ei siinä ole kuin vähän enemmän läskiä :/. Liikkeitäkin on alkanut tuntua ihan mukavasti ja tuntuvat jopa kädelle! Meillä olisi rakenneultra edessä ensi viikon perjantaina, mutta sukupuolta emme taida kysyä, emme ole aikaisemminkaan kysyneet kenestäkään lapsestamme. Se yllätys taidetaan jättää sitten sinne synnärille ;)

maria80 ja Patu-Alli rv 18+3

Vierailija
15/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas alkoi uusi viikko, hauskaa kun viikko tulee just maanantaina täyteen, helppo laskea. Lauantaina vähän shoppailin, tuli ostettua neljät mammahousut, paita ja alusvaatteita. Luulisi riittävän jonkun aikaa :-)

Rintsikoista: mä käytän normaalistikin Triumphin supersoft liivejä. Ovat pehmoiset t-paita liivit ilman hörhellyksiä eikä niissä ole liikaa toppausta. Vaikka varustus on jo vähän turvonnut, vanhat menee vielä päälle ihan mukavasti. Löytyy ainakin City Marketeista ja hinta jotain 40 eur.

Liikunnasta: jätin noi kamppailulajit kun plussasin ja nyt ohjelmaan kuuluu kävelylenkit ja uinti. Pyöräilläkin voisin, mutta tulee harvoin lähdettyä. Jotain mammajumppaa tai -joogaa haluaisin nyt syksyllä koittaa, kuhan saa aikaiseksi...

Mäkin haluaisin uuden auton, mutta rahaa ei ole. Meillä vanha farkkuvolvo ja toimii ihan ok ja tilaakin riittää, kaipa sillä pärjäillään ihan kivasti. Miehellä pikkunen kauppakassi työmatka-autona.

(.) liikkeitä tuntuu harvakseltaan. Ei edelleenkään selkeitä potkuja lähinnä semmoisia muljahduksia ja työntöjä, ihan kuin natiainen venyttelisi tai jotain :-) Tekee välillä tosi häijyä kun tuntuu että yrittää tulla nahan läpi ulos. Lauantaina kävin kunnon kävelylenkillä ja sunnuntaina uimassa, supisteluja ei ollut yhtään, sitten illalla sohvalla niitä tulee ja näköjään nyt kun töissä istuu, voiko johtua siitä että maha on istuessa vähn kuin " kasassa" ? Keskiviikkona neuvola, kai ne Kelan paperit nyt sit saan. Ja eikö se sokerirasituskin ole joskus rv 24-26 tai jotain... Kaipa se passitus sinnekin tulee.

Ja Wei, laitahan viestiä jos niistä haalareista olet kiinnostunut.

Mirabella ja Albert rv 21+0

Vierailija
16/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh!

Huomaa, että kesä meni " laiskotellessa" . Tanssitreeneistä oli paussia kesä-heinäkuun ajan, ja nyt eilen treenit jälleen alkoivat. Kyllä muuten hiki lensi. Onneksi mulla on esikoisesta tallella tukivyö, joka tuntui hyvältä koko treenin ajan. Salsa-kolttuun piti kyllä tuunata pieni jatkopala, ompelin leveästä resorista uuden vyötäröpalan :) Välillä oli pakko huilia ja jättää kovimmat rääkit sivuun. Mulla ei ollut sykemittaría mukana, en siis päässyt tsekkaamaan, kuinka rapakunnossa sitä ollaan... Toisaalta aioin joka tapauksessa skipata rankimmat (samban ja jiven), koska pulssi huitelee parhaimmillaan jossain 183, joten ei liene ihan mammaystävällistä. Mutta hyvä olo oli koko illan ja sain vielä " Aatunkin" herätettyä hieman liikkeisiin illalla leffaa katsoessani, kun hieroin alamasua.

Uimista olen kanssa ajatellut. Naapuripaikkakunnalla on kiva, siisti pikkuhalli, jossa esikoinenkin tykkää käydä polskimassa. Itse asiassa käytiin samaisessa hallissa esikoisen kanssa aikoinaan vauvauinnissa. Liekö se syynä, että likka on tätä nykyään täysi vesipeto. Meillä on mökki tuossa Turun Saaristossa ja melkeimpä koko kesäloman vietimme mökin rannassa pulikoiden ja nautiskellen.

Autoista sen verran, että meidän huushollissa ei nelipyöräisillä prameilla. Molemmilla on vanhat Toyotan rutkut alla, isännällä maasturi ja mulla tavallinen sedan-malli. Velkaa ei olla haluttu ottaa autoja varten. Talosta ja mökistä on ihan tarpeeksi. Otettiin vielä hieman lisää lainaa laajennusprojektia varten. Olen kyllä haaveillut hieman käytetystä farmarista tai pikkumaasturista...No ootellaan lottovoittoa. Taidan ostaan kunnon auton, kun lapset on pesästä lentäneet ja rahaa on kuin rosvopäälliköllä...heh, eiks se näin usein mene?

Äitee 18+0 ja " Aatu"

Vierailija
17/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieletön:

Taidan ostaan kunnon auton, kun lapset on pesästä lentäneet ja rahaa on kuin rosvopäälliköllä...heh, eiks se näin usein mene?

Äitee 18+0 ja " Aatu"

juuri näin se menee ;) katsos kun talletat kaikki lapsilisät yms eri tilille (lapsiin kun ei tietenkään mee rahaa) niin a vot! on lasten lähdettyä rahaa kuin roskaa ja roskaa kuin *piip* !

HUom- tämä oli vitsi (varmistukseksi)

nyt laittaa eka luokkalaista synttäri kuntoon kaverille..

Vierailija
18/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehh!

vakavasti sanottuna: kun olisinkin niin outolintu, että esim. lapsilisän saisin talletettua syrjään omille jälkiläisilleni

...Itse olin aina kateudesta vihreä, kun kavereilla oli joku täysin yliluonnollinen haltijakummi tms. hammaskeiju, joka talletti niiden tilille rahaa aina josku ja jouluna. Sitten mopo-autokortti-iässä oli niiden kavereiden aika mukava käväistä pankissa kuittaamasaa autokoulumaksut.

Itse kärvistelin 15-vuotiaasta asti viikonloppuisin paikkallisella snagarin luukulla ja väänsi makkaraperunoita nälkäisille. Syy tähän oli persaukiset vanhemmat ja oma " pikkudiivan" elämäntyyli. Halusin kevarikortin ja pärrän, kun " kaikilla" muillakin oli! Ja sainkin. En tietenkään tuliterää pärrää, vaan isin hieman tuunaaman ja sain erottautua edukseni :O

Juu että semmosta. Taidan siis sittenkin siirtää tämän " tee työsi ja ansaitse" -ideologian polvessa eteenpäin ;)

Vierailija
19/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marialle että kiitos kysymästä, isä voi taas hyvin. Muille tiedoksi että hän sai tos keväällä lievän sydänkohtauksen ollessaan ulkomailla työkeikalla. Oli tosi surkea olo koko perheellä kun isä oli sairaana toisella puolella maailmaa, Equadorissa. Kotiin pääsi niin pian kuin mahdollista oli ja sitten vietti pari päivää sairaalassa jatkotutkimuksissa. Mitään varsinaista " syytä" ei löydetty ja lääkitystä ei ole tarvittu. Selvittiin säikähdyksellä. Kiva kun muistit kysyä Maria =)

Sindalle, ei meillä ei ole aitaa, ja matkaa rantaan on 36 metriä talosta. Vahdin näitä ja sen lisäksi lapsilla jotka kasvavat meren äärellä on veteen toisenlainen suhtautuminen, eivät ole vielä koskaan menneet veteen ilman aikuisia ja läheltä piti tilanteita ei ole ollut. tietenkään en luota näihin pieniin vaan vahdin ja täällä sisällä on turvalukot kaikissa ovissa, molemmat juniorit kun ovat karkaavaisia =9 Enemmän pelkään tietä joka on myös 40 metrin päässä talosta, vauhtirajoitus on 80 km tunnissa, mutta todellisuudessa ihimset hurahtavat ohi 100 km tuntivauhtia.

Autoistq, voin suositella mercedes vitoa. meillä ollut se nyt vuoden, tuotu saksasta (ei tullut halvemmaksi mutta oli enemmän valinnanvapautta) siellä niitä käytetään muutoinkin kuin takseina. Kilometrejä oli 150 000 ja vuosimalli -99, ollaan oltu todella tyytyväisiä tähän autoon. Paikkoja on 7 ja penkkejä voi muutella ja poistella maun ja tarpeen mukaan. Ne saa sekä selkä meno että paluu suuntaan =) Tilaa on todella paljon, vaunuille auton takaluukussa plus 7 hengen laukut ja matkasänky. Ei tee edes tiukkaa! Ajomukavuus on todella hyvä, ja turvallinen auto. Näissä voyagereissa ongelmanahan on ollut turvallisuus, eivät ole läpäisseet näitä autolehtien teettämiä testejä, joskin tietysti täyttävät sen minimivaatimuksen että voidaan tuoda ja myydä niitä. Lisäksi voyagerit ja muut amerikkaliaset vievät niin saakelisti bensaa, dieselinä on vaikea löytää. Meidän on diesel ja vie 8 litraa kaunpunkiajossa per sata kilometriä.

Meillä on aiemmin ollut Chevrolet Van, mutta sen besankulutus oli viedä meidät perikatoon, vaikka ainahan nämä amerikkalaiset ovat kivan näköisiä ja sisältä tyylikkäitä. meidänn autossa on nojatuolit jokaiselle, ja dieselvero on tietysti sen takia vähän korkeampi. Tietysti Mersussa maksaa myös merkki turhaa, mutta näissä pakettiautoissa se hinta ei minusta kuitenkaan ole niin hirvittävän suuremmat kuin muissa merkeissä. Meillä perheessä jo nyt 7 henkeä, eli pian menee vitokin ahtaaksi, kuitenkin vanhin poika on jo 15 ja käy vaan suuremilla lomilla, eli tällä samalla yritetään pärjätä!

Vaahtoan aina tilaisuuden tullen näistä tilaautoista, kun monet eivät tiedä kuinka hyvä vaihtoehto vito todellakin on!

=) nenn

Vierailija
20/46 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisiä täältä sängynpohjalta!

Eilisen päivän olin jalkeilla, aattelin kokeilla miten massu reagoi kun pyykkään ja laitan perheelle oikein kunnon ruokaa, pelasin pikkuerän futistakin esikoisen kanssa (no maalissa seisoin vaan, ei saa suuttua..) Ja joo.. Koko illan kärsin sellaisista supistuksista, että.. Olin jo ihan valmis lähtemään polille näyttäytymään (kuten käsky on käynyt), mutta mies ei malttanut lopettaa puuhastelujaan (" ootetaan vielä hetki, kyllä ne siitä. Käyt vaan pitkäkseen" ) Hahahahah.. No, onneksi ei lähdetty, sillä yön aikana tilanne rauhottui, mutta tänään EN nouse ylös kuin vessaan ja näin tietokoneelle pikku hetkiksi ;)

ZATU ja NENN ovat myöskin olleet remppahommissa viikonloppuna. Meillä on nyt meneillään talon julkisivun panelointi ja maalaus (joka mun OLI tarkoitus tehdä) sekä kaikennäköistä muuta pientä hommaa täällä sisällä. Meillä on ikivanha talo (1900- luvun alusta) jota entisöidään (joku idiootti mennyt modernisoimaan kaiken mun mielestä ihanan joskus 60-70-luvulla.. Blääh.). Mieheni on onneksi kirvesmies/puuseppä, että kaiken saa itse tehtyä kunhan aika riittää. Mieheni on yrittäjä, monesti sitä vaan yöllä näkee. Nyt on ollut kotona, kun olen ollut kipee (lue: raskaana :)

Munkin on pakko kommentoida sulle MARIA79 noista Chryslerin tila-autoista... Meillä oli noin vuoden ajan Voyager. Enkä ikinä enää ota sellaista!!!!! Koko ajan sai jotakin olla remppaamassa ja osat KALLIITA. Vaihdettiin, kun kuopus siirtyi kaukalosta turvaistuimeen, jota emme hyvällä tahdollakaan saaneet kiinni (kasvot tulosuuntaan) penkkeihin. Isabelluskalla tais olla samaa kokemusta? Etupenkille ois onnistunut, mutta siinä oli airbag, jonka purkaminen ois maksanut jotain 4000kr. Me vaihettiin 7- sarjan bemariin ja ihan hyvin sinne aiotaan mahtua kolmen lapsen kanssa. Tuossa Voyagerissa oli varmasti vähemmän tavaratilaa (siis kun kaikki penkit paikallaan) kuin meidän nyk. autossa. Grand Voyager on isompi tavaratilaltaan. Ostakaa se jos välttämättä sellaisen tahdotte. Varautukaa myös ihan kauheisiin bensalaskuihin. Mulla menee ihan kylmät väreet kun muistelen, miten kauheesti me tuhlattiin rahaa siihen paskaa (sorry jos jollain ko. Voyager on....)

Liikunta- gallupiin... Mun liikunta on nyt jäänyt. Tarkoitus oli jatkaa Pumpia ja Steppiä ihan loppuun asti, mutta eip onnistu. Voi kun sais ees sauvakävelylenkkejä tehdä tai uida.

Joku viikonloppuna kertoili unistaan? Mä nään ihan skitsoja unia, joka kauheeta pornoo tai sitten painajaisia, jotka on todella todentuntuisia. Liittyyköhän nää raskauteen vai vaan stressiin, josta mä nyt kanssa kärsin? En myöskään nuku hyvin, vaam ikäänkuin säpsähtelen hereille koko ajan.

Nyt sapuskaa naamaan... Kirjoitelkaahan ahkerasti tammikuiset!

Ardisia ja Luukas