**********Tammikuiseten maanantai**********
Kommentit (46)
Ehdin kyllä vaan pintapuolisesti tutustua kaikkien kuulumisiin.
Autoista: Meille ei kuulemma sellasta tule ennenkun ovat todella ekologisia. Mulla ei oo edes korttia ja mies siis oli ympäristöalalla, joten siitä nää meidän luomu ym. " hörhöilyt" . Nyt on tullu jotenki tarve selvittää ihmisille että lapsiperhe voi tulla toimeen ilman autoa. Aika paksua kyllä mun mielestä että eräskin tuttu kehtas sanoa tyyliin " miten te nyt lapsen teette, eihän teillä oo EDES autoa" ...Se ehkä unohti että asutaan nykyään täs Jyväskylän keskustassa et mitäs me autolla kun kävellen pääsee joka paikkaan. Mut aikamoinen kommentti silti:)
(.) Tänään aamulla oli vauvalla aikamoinen myllerrys mahassa. Kesti vaikka kuinka kauan. Muutenkin liikkeet tuntuu koko ajan paremmin
Jotenki silti jaksan olla huolissani. Tuntuu että vauva on kauheen alhaalla. Usein liikkeet tuntuu ihan alushousujen alueella vaikka vatsakumpu alkaa ylempää. Mut jos kerran vauva on kohdussa niin eikai se voi olla mitenkään väärässä paikassa?! Tuntuu vaan niin hassulta, että liikkeet tuntuu niin alhaalla kun vatsakumpu on ihan eri paikassa. Onkohan se sittenki jotain ihme läskimahaa?????Mistäs sitä tietää kun esikoinen on kyseessä...
Huomenna lähen Tampereelle metsästämään äitiyshousuja:) Sovittiin äiskän kanssa treffit sinne, hän tulee helsingistä ja mä täältä jyväskylästä. Huomenna on se imetystukiryhmäkin. Kivaa!
LIIKUNTAG: Mä oon nyt viikon käyny joka toinen päivä sauvakävelyllä ja sit venytelly ja tehny shindoliikkeitä. On niin hyvä olo. En vaan tajuu miks en aiemmin saanu aikaseks lähettyy...
Nyt iltapuuhiin, huomenna kuudelta ylös.
Beijaflor rv 20+0 (huh, tuli se puoliväli tännekin..enpä ois uskonu:) )
Nenn: Joo, mulla on tapahtunut jotain tuolla kohdunsuulla, viimeisimmän lääkäritarkastuksen mukaan (se oli se saksalainen lääkäri, niin jäi vähän epäselväksi MITÄ siellä sitten oli tapahtunut). Täällä Ruotsissa ennenaikasiin supistuksiin annetaan Bricanyl- nimistä lääkettä (se on mun mielestä sama, jota käytetään astman hoidossa?) mutta vasta 20+ viikoilta, jolloin sikiöllä on ees jonkinnäköiset eloonjäämismahikset. Näin olen saanut kuulla. En tiedä miksi vuodelepoa on nyt käsketty, ehkä just tuon kohdunsuun tilanteen vuoksi. Lääkäri sanoi, että ellei tilanne näytä paremmalta kotona tapahtuvan levon jälkeen niin lepoilua ja lääkitystä jatketaan sitten sairaalassa. Nyt on kuulema vielä liian aikaista, keskenmeno tulee jos tulee. Siitä oon kyllä ihan varma, että jos nyt rehkisin kuten ennekin niin km tulis ihan varmasti. Lepo rauhoittaa supistukset, mun kohdalla ainakin, ja ilman supistuksia ei kohdunsuulla tapahdu mitään radikaaleja muutoksia.
Lydi@: Mulla on edelliset raskaudet sujuneet hyvin, ei mitään ongelmia. Olen ollut ihan kuin normaalistikin olen, urheillut ja liikkunut ja tehnyt töitä. Sehän mua tässä ihmetyttääkin, miksi tää meni näin hankalaksi. Mutta mutta.. Jospa loppuraskaus menisi hyvin ja nää supistelut loppuisi. Edellisissä raskauksissa mun ekat supistelut on tuntuneet vasta viikkojen 30 jälkeen. Munkin on vaikea olla tekemättä mitään, varsinkin kun perhe on kotona; esikoinen pyytää pelaamaan ja lenkille ja kuopusta pitäis kanniskella sylissä ja on niin paljon mitä pitäs. kyllä mä olen ollut ylhäällä (istun jakkaralla) sen aikaa, et saan ruoat tehtyä, mies on siinä ihan käsi (meillä haettas varmaan pitsaa joka päivä). Mukava kun keittiössä on tollainen vanha sohva, siinä saa makoilla ruoan laiton ohessa ;) Pyykkiäkin oon pyörittänyt, mies ripustaa kuivuun (mutta mä siis lataan koneen ihan varmuuden vuoksi ;) Oletteko te muuten ottaneet selvää minkä sortin vauva on tulossa? Tai aiotteko ottaa selville?
Zatu: Unista vielä... Mullakin noi unet on olleet sun kokemasi kaltaisia kauhu-unia (kuolleita lapsia, sairaita lapsia, kadonneet lapset, hukkuva äiti, mies pettää...) Ihan älyttömän pelottavaa herätä itkuun, kun on oman lapsen hautajaisissa. Kestää tovin, ennen kuin tajuaa sen vaan olevan unta!
Mukavaa illan jatkoja kaikille!!!!!
Heh!
On kiva huomata, kun mammoilla viikot kasvaa, niin pino sen kun pitenee ;)
Zatu: Täytyypi sitten mummoina varoa, ettei törmäillä tuolla liikenteessä, kun on kovat myllyt alla ;)
Ardisia: Voimia lepoon!
Beijaflor: Jospa se ystäväsi luuli, että lapsia tehään vaan autoissa...hölmöä.
Öitä! Ja huomiseen pinoon!
Moi! Eilen ei vissiin ollut pinoa ollenkaan?
Tänään olin töissä ekaa päivää sitten toukokuun puolenvälin! Yllättävän hyvin meni päivä ilman pahimpia selkäkipuja, mut onkin kevyttä toimistotyötä nyt. Nyt kyllä supistelee kiitettävästi... Onneks keskiviikkona on se labrakäynti ja ultra niin selvinnee ehkä jotain.
Koeta Ardisia pysyä levossa! Kunhan muutama vko päästäis kaikki eteenpäin niin vois vauvoilla olla jotai mahkuja. Tunnen yhden reippaan 9v pojan, joka on syntynyt rv 24+5 painaen 480g.
Liikuntagallup: kuntosalitreenit kiellettiin multa kokonaan raskauden ajaks ton selän takia. Ei edes kevyesti saa tehä, kun helposti menee yli. Kävely ja uinti ois mulle ne sopivat liikuntamuodot tällä hetkellä. Pientä jumppaa olohuoneen lattialla olen yrittänyt kesän ajan tehdä selkäkivusta huolimatta. Liikunnasta tulee kyl älyttömän hyvä olo, kunhan vaa sais itsensä sohvalta ylös.
Nyt maanantaileffaa katsomaan...
t. Hermione02 ja Iines rv 19+2
Zatu:
[color=blue]Nenn [color=maroon]Hyvä, että isäsi voi hyvin. Oman isäni sydänkohtaus on aikaa sitten vienyt.
Voi että :(
Mun isällä oli myös sydänkohtaus pääsiäisenä pari vuotta sitten,joutui pallolaajennukseen ja sai lääkityksen... isällä on myös paniikkihäiriö. joskus huomaan jännityksen tuovan mullekkin paniikihäiriön oireilua.. :(
sitten " myllyistä" :))
Mä oon kanssa öh,hieman raskas jalkainen ja ikuinen " teini" autojen suhteen,mä kans tykkään tosta nykyisestä 2,5 L ooppelista(vectra),vaikka se on farkku,lähtee tosta koneesta ytyy,sillä on ihana härnätä miehiä valoissa :D tietty en lapset kyydis hurjastele,vaan vain kun tää mamma pääsee ratin taa ilman lapsia...
mä en voisi aatellakkaan autoa alle 2L koneella.. (hyi mua)siksi mua /meitä ei ihmetytä sen chryslerin kulutus,sillä saman vie toikin auto n.10/100 kaupunki ja maantie 8,5/100 (noin)
Nyt ukkupaapimaan,moro!
sain salbuvent-nimistä lääkettä ehkäisemään supistuksia, annetaankohan sitä edes enää? Tämä oli vuonna -97
Uskokaa vaan molemmat että kaikki menee teilläkin hyvin!