**********Tammikuiseten maanantai**********
Kommentit (46)
nenn:
Vanhimmat ovat lähteneet kouluun ja nuorimmat nukkuvat vielä, tämä on kyllä harvinaista herkkua! En ole kerinnyt lukea viikonlopun pinoja, innostuin niin kun ei ollut vielä uutta pinoa!Viikonloppu hurahti pienessä remonttipuuhassa ja sen jäkeisessä siivouksessa. Vaihdettiin saareke uuteen, pienenpään ja samalla käytännöllisempään käytöltään (miehellä ja appiukolla on keittiökalustefirma, tää on sen hyvä puoli, huonot on jatkuvat iltatyöt).
Nyt pitäisi tapetoida keskimmäisen tytön huone, kaikki muut onkin jo tapetoitu (makkarit siis). Tapetit olleet valmiina jo yli vuoden, mutta on ollut niin paljon muuta. Talo on siis aika uusi, rakenettu 2000, mutta tapetit sai jo uusia, ne olivat jo parhaansa nähnyt. Samalla meni vaihtoon kaikkien makuuhuoneet ja takkahuoneesta hajotettiin takka ja tehtiin vanhimmalle makkari sinne. Nyt ainoana miinuksena on se että meiltä puuttuu muksuilta tv-huone, nyt nehän istuu kaiket illat mediän kanssa. .. =)
Perjantaina käytiin katsomassa suurempaa venettä, nyt meillä on ihan avoin, tavallinen ja ajateltiin lisäksi ostaa vähän suurempi ja katettu että pääsis tänkin porukan kanssa tutkimaan tätä kaunista saaristoa mitä tässä ympärillä on. Asutaan meren rannalla ja voin kehua että paratiisilta tuntuu, ainakin näin kesäisin. talvisin sitten on aika pimeää, ei näy yhdenkään naapurin valoja (lähin naapuri asuu kyllä tossa 200 metrin päässä, mutta välissä on sankka metsä:. No riittä itsensäkehuminen.
Raskauteen kuuluu hyvää, virtsatientulehdukseen sain vätkyjä antibiootteja, dalacin nimeltään, ja nyt on pahoinvointia ja väsyttää. Muuten kaikki on hyvin!
Nyt vuoroa muille!
nenn 21+2
nenn:
Vanhimmat ovat lähteneet kouluun ja nuorimmat nukkuvat vielä, tämä on kyllä harvinaista herkkua! En ole kerinnyt lukea viikonlopun pinoja, innostuin niin kun ei ollut vielä uutta pinoa!Viikonloppu hurahti pienessä remonttipuuhassa ja sen jäkeisessä siivouksessa. Vaihdettiin saareke uuteen, pienenpään ja samalla käytännöllisempään käytöltään (miehellä ja appiukolla on keittiökalustefirma, tää on sen hyvä puoli, huonot on jatkuvat iltatyöt).
Nyt pitäisi tapetoida keskimmäisen tytön huone, kaikki muut onkin jo tapetoitu (makkarit siis). Tapetit olleet valmiina jo yli vuoden, mutta on ollut niin paljon muuta. Talo on siis aika uusi, rakenettu 2000, mutta tapetit sai jo uusia, ne olivat jo parhaansa nähnyt. Samalla meni vaihtoon kaikkien makuuhuoneet ja takkahuoneesta hajotettiin takka ja tehtiin vanhimmalle makkari sinne. Nyt ainoana miinuksena on se että meiltä puuttuu muksuilta tv-huone, nyt nehän istuu kaiket illat mediän kanssa. .. =)
Perjantaina käytiin katsomassa suurempaa venettä, nyt meillä on ihan avoin, tavallinen ja ajateltiin lisäksi ostaa vähän suurempi ja katettu että pääsis tänkin porukan kanssa tutkimaan tätä kaunista saaristoa mitä tässä ympärillä on. Asutaan meren rannalla ja voin kehua että paratiisilta tuntuu, ainakin näin kesäisin. talvisin sitten on aika pimeää, ei näy yhdenkään naapurin valoja (lähin naapuri asuu kyllä tossa 200 metrin päässä, mutta välissä on sankka metsä:. No riittä itsensäkehuminen.
Raskauteen kuuluu hyvää, virtsatientulehdukseen sain vätkyjä antibiootteja, dalacin nimeltään, ja nyt on pahoinvointia ja väsyttää. Muuten kaikki on hyvin!
Nyt vuoroa muille!
nenn 21+2
Joko teitte venekaupat? Toivottavasti löytyi mieluinen.
Meillä on 7 metrinen hc-vene, ja liikumme lähes päsääntöisesti merellä. Miten mahtaa vauva viihtyä veneessä? Ja missä vauvaa on paras pitää, jos on esim. ristiaallokkoa? Ilmeisesti syli on silloin paras paikka? Olisi kiva kuulla kokemuksiasi.
Näin muuten viikonloppuna Lauttasaaren uivassa venenäyttelyssä pelastusliivejä 3-10 kiloisille. Onhan niitä toki ollut aiemminkin, mutta näissä oli ihan uudenlainen niskartakaisu. Ei sitä hirveää kovaa " levyä" jota vauvat kuulemma inhoavat vaan sellainen geelityynyratkaisu. Hinta oli aika suolainen mutta meneehän se sitten kymppikiloon saakka.
nenn:
Perjantaina käytiin katsomassa suurempaa venettä, nyt meillä on ihan avoin, tavallinen ja ajateltiin lisäksi ostaa vähän suurempi ja katettu että pääsis tänkin porukan kanssa tutkimaan tätä kaunista saaristoa mitä tässä ympärillä on. Asutaan meren rannalla ja voin kehua että paratiisilta tuntuu, ainakin näin kesäisin. talvisin sitten on aika pimeää, ei näy yhdenkään naapurin valoja (lähin naapuri asuu kyllä tossa 200 metrin päässä, mutta välissä on sankka metsä:. No riittä itsensäkehuminen.Raskauteen kuuluu hyvää, virtsatientulehdukseen sain vätkyjä antibiootteja, dalacin nimeltään, ja nyt on pahoinvointia ja väsyttää. Muuten kaikki on hyvin!
Nyt vuoroa muille!
nenn 21+2
Näinköhän enää edes muistatte minua..Nyt olen taas kotona lasten kanssa ja aikaa tänne kirjoitteluunkin on ehkä hiukan enemmän.
Maha kasvaa ihan kivasti ja liikkeitä tuntuu pitkin päivää, jopa miehen käteenkin! Kannattaa minks kokeilla, josko teilläkin tuntuisi, eikös sulla ollut enemmän viikkojakin kuin mulla?
Seksistä, meillä alkaa olla melkoisen kuollutta sillä saralla, taitaa olla sellainen vaihe ettei oikein kumpikaan jaksa vaikka haluja olisi. No viikon päästä alkaa miehelläkin kesäloma, jos vaikka sitten tulisi vähän piristystä siihenkin puoleen...
Olen kyllä jotenkin pudonnut ihan teidän kuulumisista, mutta koitan vähän päästä tässä kärryille.
Niin tuosta kutomisjutusta vielä; mulla ei ole sellaista intoa tullut, mutta koti kyllä saa vauhdilla uutta innolla. Reilu viikko takaperin vessa sai uutta ilmetta pienen pintaremontin sekä muutaman uuden esineen muodossa ;)..
maria80 ja Patu-Alli rv 18+3
maria80:
Näinköhän enää edes muistatte minua..Nyt olen taas kotona lasten kanssa ja aikaa tänne kirjoitteluunkin on ehkä hiukan enemmän.Maha kasvaa ihan kivasti ja liikkeitä tuntuu pitkin päivää, jopa miehen käteenkin! Kannattaa minks kokeilla, josko teilläkin tuntuisi, eikös sulla ollut enemmän viikkojakin kuin mulla?
Seksistä, meillä alkaa olla melkoisen kuollutta sillä saralla, taitaa olla sellainen vaihe ettei oikein kumpikaan jaksa vaikka haluja olisi. No viikon päästä alkaa miehelläkin kesäloma, jos vaikka sitten tulisi vähän piristystä siihenkin puoleen...
Olen kyllä jotenkin pudonnut ihan teidän kuulumisista, mutta koitan vähän päästä tässä kärryille.
Niin tuosta kutomisjutusta vielä; mulla ei ole sellaista intoa tullut, mutta koti kyllä saa vauhdilla uutta innolla. Reilu viikko takaperin vessa sai uutta ilmetta pienen pintaremontin sekä muutaman uuden esineen muodossa ;)..
maria80 ja Patu-Alli rv 18+3
Nella1971:
Joko teitte venekaupat? Toivottavasti löytyi mieluinen.Meillä on 7 metrinen hc-vene, ja liikumme lähes päsääntöisesti merellä. Miten mahtaa vauva viihtyä veneessä? Ja missä vauvaa on paras pitää, jos on esim. ristiaallokkoa? Ilmeisesti syli on silloin paras paikka? Olisi kiva kuulla kokemuksiasi.
Näin muuten viikonloppuna Lauttasaaren uivassa venenäyttelyssä pelastusliivejä 3-10 kiloisille. Onhan niitä toki ollut aiemminkin, mutta näissä oli ihan uudenlainen niskartakaisu. Ei sitä hirveää kovaa " levyä" jota vauvat kuulemma inhoavat vaan sellainen geelityynyratkaisu. Hinta oli aika suolainen mutta meneehän se sitten kymppikiloon saakka.
Ei olla vielä tehty kauppoja, myyjänä on tuttu jolla ei ole kiirettä. Vene jota katoismme oli Delfin Cabin 580 (jos muistan oikein =) ) eli pienempi kuin teillä. Appivanhemmilla on saman kokoinen kuin teillä, Flipper 760 ja sillä ollaan menty tähän asti joka kesä, pienten ja isompien lasten kanssa. Se on umpinainen vene, kuten myös tämä jota nyt katselemme, eli tapaan ottaa mukaan vauvalle turvakaukalon, siellä vauva aina viihtyy, nukkuu suurimman osan ajasta, hereillä ollessaan näkee veneen ikkunasta ohi hurahtavia maisemia =9
Ongelmia on avoimessa veneessä, 1-2 vuotiaan kanssa joka ei halua istua paikollaan... Siksi meillä on nyt mietinnässä tuo isompi vene. Se on aika vanha, 83 vuosimallia ja tietysti kulunut, mutta täyttää tarkoituksensa. Tällä nykyisellä veneellä ja 20 heppasella moottorilla kun ei ole pitkiä matkoja voinut tehdä, aina ollaan oltu riippuvaisia appivanhempien kyydistä. Hintahan noissa veneissä hirvittää, eli sen takia asia on vielä mietintämyssyssä.
Kyllä isossa veneessä on helpompaa olla vauvankin kanssa kun on hoitomahdollisuudet jne. Onko teidän vene umpinainen vai avonainen? Huom. en ole varma " sanastosta" yleensä puhun näistä veneasioista ruotsinkielellä, ja siksi olen epävarma =)
en tiedä saitko vastausta kysymykseesi, olen kyllä näissä asioissa pelkän " matkustajan" paikalla, eli en mikään kokenut merikarhu =)
että miksi joudut olemaan makuullaan? Olet varmaan kertonut ennekin,mutta minulta se on jäänyt huomaamatta. Olen samaa mieltä kuin sinä näistä bensarosvoamerikkalaisista, vaikka tunnustankin että V8 moottorin äänen saa mu veren vieläkin kiehahtamaan,,aahh sitä ääntä =)
Maria80:lle että hyvin vielä muistan sut! =) Terevetuloa takaisin!
Itse puhuin tänään neuvolan tädin kanssa joka sanoi että nyt suurin riski minulle on keskenmenoriski, tämän streptokokin takia, se riski ilmeisesti säilyy loppuraskauden. No onhan mulla sitten ollut onnea kun on ollut hoitamattomana virtsatientulehdus 1½ kuukautta enkä ole edes tuntenut supiustuksen supistusta. Nyt pidän vaan peukkuja että pääsisi kriittisten viikkojen yli (28) ja sitten voi vähän hengähtää.
Maanantaita kaikille!
Tervehdys kaikille tasapuolisesti!
Hengissä täällä ollaan, vaikkakin väsyneenä. Kolme yövuoroa takana ja nyt onneksi kaksi vapaapäivää edessä.
Heti ekaksi liikuntagalluppiin: Minä harrastan tällä hetkellä pyöräilyä (töihin ja takaisin, yhteensä 22km). Muuta ei juuri tule työpäivinä tehtyä. Vapaapäivinä sitten sauvakävelen. Jumpat ja pacet olen jättänyt jo hetki sitten taakseni, kun maha alkoi hytkyessä haitata.
(.) Voi hyvin. Papu liikkuu päivittäin runsaasti ja liikkeet tuntuvat edelleen ihanilta. Aina pistää hymyilemään, kun niitä tuntee. Vointi muutoin hyvä. Ummetus täällä ajoittain vaivana.
Perjantaina seuraava neuvola, jossa tarkoitus katsella niitä Kelan papereita.
Mut nyt ruokaa laittamaan...
Sulina + Papu rv 21+4
Aika ajoin olen seuraillut tammikuisten kuulumisia, vaikken itse ole vielä edes pinoutunut, saatika kirjoitellut kuulumisia. Nythän tästä voisi ottaa vaikka päivärutiinin, kun aikaa on..
Meille tulossa 3. lapsi tammikuun viimeisenä päivänä. Muuten raskaus mennyt ihan vanhasta muistista, mutta nyt riesana ollut reilun viikon ajan vuoto. Niukkaa se on ollut ja verilorahduskin oli varsin pieni. Lääkäri tosin määräsi vuodelepoon, joten täällä sitä köllötellään kolmatta päivää.. Lapset on tämän päivän hoidossa kun mieskin on töissä, joten tätä voi jo kutsua levoksi. Vuodon syy ei selvinnyt ultrassa, mutta vauvalla kaikki näyttäisi olevan hyvin ja sehän on pääasia. Välillä tosin mietityttää, miten kauan tätä tiputtelua kestää ja kuinka herkästi se uusii. Masentaa, kun just aloin nauttia vatsapömpästä ja olla energisempi ja parempi tuulinen.
No, tulihan omaa napaa. Luin pinosta, että ardisia myös vuodelevossa, muistanko oikein, että suppareitten takia? Onko sulla muita lapsia? Miten pakkolepo sujuu?
Ihania syys(?)kelejä toivotellen ja joutuisaa aikaa toivoen,
L, huomenna tasan 17
Supistuksien takia olen vuodelevossa ainakin syyskuun lopulle saakka. Lääkäri ei kovin vihreää valoa näyttänyt, kun kysäisin onko mulla enää mahiksia töihin ennen äippälomaa (joka mulla alkaa varhennettuna noin 20.11.)
Tässähän nää päivät menee.. Mies vie ja hakee pojat (2v ja 5v) hoidosta omien työaikojensa mukaan. Kovin on hiljaista... =) Mutta täytyy yrittää nauttia. Jännä, kuinka monesti sitä terveenä toivois, että kun sais nukkua ja olla omissa oloissaan, niin sitten näin luvan kanssa se tuntuu puulta. Huomenna tulee useampi työkaveri kahvittelemaan, mukavaa. Niitä onkin jo ikävä, sekä vanhuksia, joita hoitelen. Itse työntekoa en kyllä kaipaakaan =)
Ottakaahan rauhallisesti, ettei vaivanne pahennu. Mie hyppäisin Lydi@ varmaan kattoon, jos tässä vielä verenvuotoa tulis, ääk. MInkä ikäiset sun lapset on Lydi@??
Ja Nenn, kummallista, ettei sulla supistellu; multa otettiin melkein ensimmäiseksi tuo pissakoe kun menin lääkäriin supparien takia, se on kuulema yleisin syy alku- ja keskiraskauden supistuksiin.
Sain muuten tänään aikaiseksi ja tilasin ajan yksityiselle sukupuolenarviointiultraan =) Poikia oottaessa en ees oo tahtonut tietää, nyt en malta oottaa :) Olen kyllä ihan varma, että tulokas on poika, mutta haluan varmistaa vielä ennenkuin hankin uusia vaatteita, esim. toppahaalari pitää " Luukakselle" ostaa (pojat on meillä myöhäiskevään lapsia ja ihan pienet vaatteet ovatkin kesä/hellevaatteita). Ja onhan se muutenkin mukava nähdä, jotta kaikki ok masussa.
Nyt pitkälleen taas.....
/Ardisia
Luin tuossa vahingossa, että Kultikutri joulukuisista on jo saanut vauvan rv24+3. Selailin heidän pinojaan (utelias.... Ajankuluksi ;) ja käsitin, että hänelläkin supistukset alkaneet aikaisin ja on ollut vuodelevossa ja useamman viikon. SIIS APUA!!!! Mulle tuli tosi huoli. Jotenkin oon aatellut, et kun mä nyt vaan otan rauhallisesti niin ei joudu synnyttään ennen aikojaan, mutta ei se näköjään auta :(
Äh, en mä tiedä miksi tämän tänne kerroin, tuntuu vaan niin pahalta, kun tietää, että 24viikolla syntyneet on vielä niin kauhean pieniä ja itse kun en oo vielä ees viikolla 19, on vielä liian pitkä aika siihen, että lapsella on ees jonkinnäköiset eloonjäämismahdollisuudet hyvällä ennusteella.
*huokaa*
ei tää stressaaminen ja huolestuminen tilannetta paranna.
Löysin mammafarkut ja paidan.. ja lindexsissä ja kappahlissa kävin kuolaamassa vauvan vaatteita :D ne on niin söpöjä..ja pieniä.. Ootan että pääsen jyväskylään shoppailemaan vauvan vaatteita..heti jos joku kertois jonkun arvelun että kumpi sieltä on tulossa :)
Autoista vielä sen verran että Transport toimii hienosti kesällä,alkaa köhiä syksyllä ja talvella siinä on kaikkia omituisia pikkuvikoja =D Mut mä tykkään siitä kamalasti. Ajattelin mennä kokeilemaan tota autobabya..se vois olla kiva istuin.
Pitipä kysymän että onko täällä muita keiltä alkaa maitoa tulla aikaisin? Mulla on nyt pikkuhiljaa alkanu valua (viikkoja n.18) Usein aamulla kun herää on märät läntit etumuksessa.. Näin mennyt joka raskaus,vaikka kivaahan se on kun maitoa tulee,mutta mielellään saisi tulla vasta vähän myöhemmin...
Nyt touhuumaan lasten kanssa :)
T:Isa ja masukki 18+1
Meillä 3 ja 4v tytöt. Varmaan tiedätkin, kumpaa sorttia odotetaan syntyväksi.. :) Miten kestät illat kotona makuulla, kun muu perhe on kotona? Mulla tekee kyllä todella tiukkaa, lapset ja kodinhoito kun on mun vastuulla pääasiassa. En malttais millään olla sekaantumatta. Varsinkaan päivän ruolistaan, mitä mies toteuttaa..
Onko sulla aikaisemmissa raskauksissa ollut samanlaista vaivaa? Mulla aikaisemmat raskaudet menneet omalla painollaan, selkävaivoilla ja levottomilla jaloilla häystettynä. Merkillistä, että nyt ei ollut noita tavanomaisia vaivoja, mutta nyt on tämä vuoto. Olen aika kova tyyppi panikoimaan, mutta nyt oon jostain ihme syystä ollut varsin rauhallinen. Ajatus on pysynyt tässä hetkessä. Ei auta alkaa ajattelemaan mitään kauhujuttuja tai muiden kommentteja tyyliin: " toivottavasti kaikki menee hyvin.." Tottakai kaikki menee hyvin, muuta en ajattelekaan.
Pidä säkin ajatus kirkkaana ja tässä hetkessä. Sitten kun vauva on maailmassa ei ole aikaa mammiskella tällä lailla, siitä pitää kaikki 3 huolen. Hyviä vointeja ja mielenkiintoisia leffauutuuksia ja hyviä lehtiä :)
Isabelluska:
Pitipä kysymän että onko täällä muita keiltä alkaa maitoa tulla aikaisin? Mulla on nyt pikkuhiljaa alkanu valua (viikkoja n.18) Usein aamulla kun herää on märät läntit etumuksessa.. Näin mennyt joka raskaus,vaikka kivaahan se on kun maitoa tulee,mutta mielellään saisi tulla vasta vähän myöhemmin...
Ei kuitenkaan ihan " länteiksi paidassa" asti, mutta hieman kuivunutta maitoa (ainakin haisee sille) on ollut rinnanpäissä muutamaan otteeseen. Mulla on yleensä alkanut tulla tuota maitoa n. kuukautta ennen synnytystä ihan tipoittain ja nopeasti onkin sitten noussut kunnolla synnytyksen jälkeen.
maria80 rv 18+3
no niin, viikonloppu meni tältä osin hiljaisissa merkeissä. olin viikonloppuna pitkästä aikaa (ja toivottavasti vikan kerran ennen äippälomaa) töissä koko viikonlopun ja kyllä siinä energiat meni. vaikken ees mitään kummempaa puuhaillut.
(.) lauantaina varsinkin kävi hirmuinen myllerrys, eilen vähän rauhallisempaa. eli ihan ok meiningillä mennään, tarkemmin selviää sitten perjantaina tayssissa.
autogallup: meillä tällä hetkellä fiat punto. tulevat vaunut kyllä menee kyytiin ilman mitään pyörien poistoa tms (testattiin veljen vastavilla vaunuilla). mutta ollaan kyllä katseltu farkkua siihen kaveriksi. täältä bussilla esim tampereelle voi olla hankalaa vaunujen kaa. ja yhtään pitemmille reissuille ei tuohon puntoon kyllä kamat mahdu. ollaan mietitty fiatin, toyotan, nissanin farkkuja. nyt mulla neljä viikonloppua putkeen vapaana, ehkä jonain lähdetään kauppoja kierteleen.
liikunta: kävelyllä pyritään tuon sapan kaa käymään viikottain. lisäks käyn salilla. viime viikolla just tehtiin uus ohjelma, raskausajaksi. lisäks sain mukaan pumppiin suunnatut ohjeet mitä liikkeitä kannattaa muuttaa ja millä tavoin. (voin kyllä ohjeita jakaa muillekin jos kiinnostusta) kuntonyrkkeilyä meen torstaina testaan, et jos omaan tahtiin säkkiä hakkailis tj. ja uimahalliin on kyllä vielä käyntikertoja kortissa, että ehkä sinnekin jossain vaiheessa. mut sanottakoon nyt siis vielä että vaikka oon tottunut liikkumaan aika paljon, oon aina ollut tällainen pyöreämpi.
maria79: ei kai teillä elisan nettiä oo? meillä eilen koko päivän netti poissa, yhdentoista aikaan illalla oli kuulema palaillut.
tikru ja simppis 21+3
meillä oo tarttenut kummallekkaan neidille lisämaitoa antaa synnärillä,sitä kun tosiaan on tullut ihan omasta takaa reilusti.
Sukupuolijutuista vielä sen verran kun joku jolla oli kaks tyttöä,ilmeisesti toivoo nyt poikaa.. Meillä taas hyvin vahva tyttö toive edelleen :) Jotenkin kaupassakin tulee vaan kateltua niitä tyttövaatteita.. senkin takia haluaisin päästä kysymään sukupuolta että osaisin henkisesti valmistautua poikaan ennen synnytystä :D Tähän asti tyttötunteet on paikkansa pitäneet ja pappakin ennusti meille kolmatta tyttöä :) No nähtävääksi jää... vielä n.20 viikkoa aikaa spekuloida....
Eipä muuta tällä kertaa..
T:Isa ja masukki
piti vielä tuohon aiempaan viestiin lisätä. käytiin tänään kaupassa, ja kyllä tuli paha mieli niitä juustohyllyjä katsellessa. voi kun ois viini ja juustot maistunut niiiiin hyviltä;P ja sitten vielä kassojen vieressä energia-juomaa, sekin ois kyllä maistunut.
tavallisesti meillä noita juustoja syödään ehkä kolmen kuukauden välein, jos sitäkään. ja energia-juomaakin oon tainnut juoda viimeks vuosi sitten. nyt ois vaan tehnyt niiiin mieli...
tikru taas
[color=blue]PISTOSTA viestitin neuvolatätilleni [color=maroon]ja hän ei voinut tietenkään varmalla sanoa, mut epäili kohdunkasvua syyksi. Jos ei uusi niin käski olla huoleti.
[color=blue]Mieletön [color=violet]heh aattelet aikalailla samoin ku mie, ett vanhana sitten viimestään unelma-auto alla. Mun lentävä lause menee jotenki, ett eläkerahoilla vaikka ostan jonku tosi siistin V8:n tai kaks paikkasen urheiluauton ja kaasuttelen sillä :D
[color=blue]Nenn [color=maroon]ei se mitn ett sekotit nimimerkkejä. Mie aina kirjotan lapulle kelle haluan mitäki kommentoida.
Hyvä, että isäsi voi hyvin. Oman isäni sydänkohtaus on aikaa sitten vienyt.
Mukavaa kuulla, että muitakin löytyy täältä jotka saa värinöitä kunnon koneista (V8/V6) :) Meillä on yks Chevy Fleetside ollut ja vaikka se oli vaan 5.8 koneella ja vanha niin ottasin sen vaikka heti takasi meiän pösön tilalle (ukon auto). .omasta Sierrastani en haluis luopua kuten jo aiemmin mainihin.
[color=blue]Ardisia!! [color=violet]Nyt pysyt siellä pehkuissa *tsot tsot*, vaikka voin vain kuvitella kuinka hankalaa se on pitemmän päälle. Kyllähän jokainen vapaaehtosesti, mut ku jotain on pakko niin se on ihan eri juttu.
Unista, että mie oon nähny kans hirveitä painajaisia. Yks yö heräsin heti sen jälkeen, ku löysin kuolleena pari pientä lasta hylättynä lasten kiikkuihin. Karmee tunne kolmen aikaan yöllä, ku on niin pimeetä ja herää painajaisesta :/
[color=blue]Lydi@ [color=maroon]toivottavasti vuoto loppuu ja masuasukki jatkaa kasvuaan turvallisesti bdbdbd
[color=darkviolet](.) Oon ottanu rennosti tänään, ku jotenki pahalle tuntu alaselässä. Juili inhottavasti ja sit tuli sellanen tunne, ett piti käydä tsekkaamassa pöksyihin. .en tiiä mut mie oon vainoharhanen! Ja aattelen heti pahinta. Tosi tervettä. .
Ukko lähti käyttään akkaa lenkillä (kuulostaa niinku meillä ois koira) siis akka haluaa pitkästä aikaa pyöräillä ite niin nyt pitää ulkoiluttaa :D Tosi hyvä, ku mie luulin jo kammon sille jääneen jostai kaatumisesta, ku ei se oo piiitkiin aikoihin halunnu koskee apurataspyörään.
Meni muuten TOSI hienosti hammasreissu akan osalta. Mukisematta anto kattoo hampaat :) ja kaikki oli kunnossa. Multa löyty pari reikää eli ens kuussa sit paikkaukseen :/ joskus sanonukki hammaslekurilleni, ett mieluummin menisin synnyttään. Kyseli meinaan, ett vieläkö sä jännität näitä käyntejä, vaikka oot synnyttänykki. Ei voi mitään.
Ihanaa iskin uuen värin päähän. Punatukkaset tytöt pääsee mihin vaan ;) violettia en löytäny kytykaupasta ja vaihtelu virkistää. Hyvin tarttu, mut punanen on siitä kurja ettei se kauaa pysy. Pitäs käyttää hoitoainetta, jossa on punasävyä.
Pitääpä tulostaa muutama kuva akasta ja lähettää serkulle. .
Z
tuota teidän vuodelepokäskyä vähän ihmettelen. On se jännä juttu kun neuvotaan niin erilailla, mulla oli kakkosesta ennenaikaisia supistuksia, tosi pahasti, mutta lääkärintarkastuksessa todettiin että kohdunsuulla ei ole mitään tapahtunut ja sen vuoksi piti jatkaa elämää kuten aiemmin. Esikoista sain nostella ja sanottiin vaan että jos se vauva on syntyäkseen, se syntyy vaikka olisin vuodelevossa. Kuulemma monet joilla supistelee ennenaikaisesti loppujen lopuksi menevät yli ajan. itse en oikein uskonut, murehdin ja huolehdin läpi raskauden ja lopputulos? Meni 10 päivää yli lasketun ajan.
Seuraavassa kahdessa raskaudessa on ollut verenvuotoja, mutta aina tarkastuksen yhteydessä on käsketty elää normaalisti. Ehkä teillä sitten on ollut jotain häppeningiä tuolla kohdunsuulla? Tässä vaan ihmettelen... kertokaa jos satutte näkemään ja kerkiämään =)
Zatuhan se kyseli aidoista, eikä sinda!