Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilastietoja halutaan siirtää it-järjestelmästä toiseen ilman suostumuksen kysymistä – lakiin vaaditaan muutosta

Vierailija
04.06.2021 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkerit iskee heikoimpaan lenkkiin.

Vierailija
2/5 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako se sinulle kuuluu missä järjestelmässä/ohjelmistossa tietosi säilytetään? Tuohan on täysin tekninen yksityiskohta jolla ei ole itse kansalaiselle mitään merkitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa kaikki tiedot tulee olemaan kaikkien saatavilla. Nää on niin nähty.

Vierailija
4/5 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä miksi ylipäätään tarvitaan eri potilastietojärjestelmiä. Eikö 1 kansallinen potilastietojärjestelmä riittäisi, jolloin tiedot olisivat keskitetysti saatavilla tarvittaessa. Jos potilas muuttaa elämänsä aikana kymmeniä ellei jopa satoja kertoja voi potilastiedot olla hajallaan ympäri Suomea.

Vierailija
5/5 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ymmärrä miksi ylipäätään tarvitaan eri potilastietojärjestelmiä. Eikö 1 kansallinen potilastietojärjestelmä riittäisi, jolloin tiedot olisivat keskitetysti saatavilla tarvittaessa. Jos potilas muuttaa elämänsä aikana kymmeniä ellei jopa satoja kertoja voi potilastiedot olla hajallaan ympäri Suomea.

Sitä varten meillä on arkistokatseluoikeus terveydenhuollossa, jotta nähdään muiden sairaanhoitopiirien tietoja. Ei kaikkia, mutta tärkeimmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme