Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huawein suomalaisjohtajan radikaali ajatus: Seitsenpäiväinen työviikko heti käyttöön Suomessa – ”Minulla ei ole neljään vuoteen ollut kesälomaa”

Vierailija
04.06.2021 |

”En oo koskaan pitäny kesälomaa, enkä pidä!”

Itse sovin juuri pomon kanssa että jäänkin kesälomalle jo viikkoa aikaisemmin ensi viikon jälkeen. En halua 55-vuotiaana näyttää seitsemänkymppiseltä niinkuin tämä Mika.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/huawei-johtajan-radikaali-ajatus-sei…

Kommentit (634)

Vierailija
541/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noiden ajatusmaailmassa ihmisellä ei ole muuta arvoa kuin tuottavuus. Sairasta, miten tällaiseen puheeseen ei puututa sivistysvaltiossa. Samaa tulee säännöllisin väliajoin milloin kukakin yritysjohtaja ja kokoomus peesaa. Käytännössä puhuvat orjuudesta. Muistakaa, että Kiina on diktatuuri ja sitä tämä tyyppi haluaa meillekin. Aika nousta vastarintaan.

Nimenomaan! Meidän pitäisi olla ylpeitä siitä mitä meillä on täällä Suomessa! Sen sijaan aina löytyy noita pöljiä joiden mielestä pitäisi apinoida Jenkkejä, Kiinaa, mitä nyt milloinkin. Lähtisivät sinne sitten jos siitä menosta niin kauheasti tykkää.

Vierailija
542/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä loistava :D 

https://aws1.discourse-cdn.com/inderes/optimized/3X/a/d/ad827719ee0c4df…

Mietin kuvia katsottuani, onko hän fyysisesti sairas? Hän näytti hyvältä aiemmassa kuvassa.

Tuo toinen kuva ei voi olla vuodelta 2015 vaan ennemminkin 2005. Ei kukaan voi vanheta noin paljoa viidessä vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluahan se on jättää lomat pitämättä.

Se pitää lomaa suurimman osan aikaa, jotkut pitää "työaikana" kun puhelin on päällä huvijahdin kannella makaillen.

Vierailija
544/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin kuvia katsottuani, onko hän fyysisesti sairas? Hän näytti hyvältä aiemmassa kuvassa.

Tuo toinen kuva ei voi olla vuodelta 2015 vaan ennemminkin 2005. Ei kukaan voi vanheta noin paljoa viidessä vuodessa.

Samaa mieltä. Aiemmassa kuvassa kun olisi ollut jopa nuoren näköinen ikäisekseen. Kovin radikaali vanhentuminen silti, ihan harmaa ja kuiva iho jne.

Vierailija
545/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hänen edustamansa yritys ei jaa näitä samoja arvoja. Huonoa mainostahan tuollainen on eikä ollenkaan nykyaikaa. Nykyajan rekryvaltteja IT-taloilla ovat tasapaino työelämän ja vapaa-ajan kanssa.

Vierailija
546/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisesti. 

Toisaalta tiedän, että ulkonäköni romahti syöpähoitovuosieni aikana kovien kipujen vuoksi.

Vierailija
547/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomia olisi, mutta hän ei pidä?

Aika pöljää 😂.

Vierailija
548/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Too much work makes Mika a dull man.

Vierailija
549/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenpä oikein julkisuuteen kertomaan, että "Olen työnarkomaani, minulla on hyvin kovat, kylmät ja mustavalkoiset arvot, minulla ei ole elämää, luon suuruus- ja sankarikuvitelmia itsestäni vaikka oikeasti olen orjan asemassa, uhraan elämäni rahan takia ja elän kuin robotti".

Voi Mikaa...

Ei lisää tuollaista menoa ja ihmisiä Suomeen. Onneksi täällä pidetään työtä arvossa, mutta useimmat ihmiset ovat inhimillisiä ja heillä on myös elämä.

Vierailija
550/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se että näyttää kasvoiltaan huomattavasti ikäistään vanhemmalta, kertoo myös muuten yleisestä hyvinvoinnista ja terveydentilasta. 80 tunnin työviikot voivat olla tuossa iässä ja valmiiksi ylirasittuneella henkilöllä suorastaan kohtalokkaita terveyden kannalta. Elimistö ei pääse toipumaan ja korjaamaan itseään levon avulla ja mahdollisesti jo alkaneet sairaudet pahenevat tai puhkeavat.

Vierailija
551/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä Mika on kuin meidän maajussit? Hehän voivottelevat aina somessa kun ovat töissä 24/7/365.

Kuitenkin somessa hehkuttavat 2-3 kertaa vuodessa etelän rantalomiaan(ennen koronaa) ja viikkoja kotimaisissa kylpylöissä ja laskettelukeskuksissa. Kunta hoitaa heille oikein tuuraajatkin ilmaiseksi.

Näin se Mikallakin menee, pitää töistä taukoja mutta ei kutsu niitä lomiksi.

Ehkä minäkin voisi sanoa etten pidä lomia, olen ollut 20 vuotta esimieshommissa ja olen ollut lomilla tavoitettavissa aina ja tsekkaillut sähköposteja jne. Noh, tämä sopii toisille ja toisille ei.

Vierailija
552/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamasta näkee että lomaa on pidetty ja rommicola on maistunut.

Tissuttelu ainoa elämänilo.

Vierailija
553/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika ei vaikuta ihan terveellä.

Erikoista, että pitää ihan lehteen päästä kertomaan muunneltua totuutta Kiinan työkuvioista.

Olen itse samalla alalla Mikan kanssa, ja oma huomioni on ollut, että Kiinassa vaihdetaan usein työpaikkaa paremman palkan perässä. Työnhakijoita on paljon, vaihtuvuus on kovaa ja palkat asiantuntijatasolla korkeammat kuin Suomessa. Korkeita palkkoja on pakko maksaa jos haluaa pitää työntekijöistään kiinni.

Hassua, että Mikan näkemys Kiinan työmarkkinoista on päinvastainen sen kanssa mitä itse olen nähnyt. Ehkä hän tuijottaa enemmän vaihtuvuutta ja hakijoiden määrää eikä näe tavallisten korkeakoulutettujen työläisten todellisuutta.

Toki voi olla että Mikan kertomukset koskettavat kouluttamattomia, lukutaidottomia ihmisiä. Kiinassakin näkyy se ilmiö, että ulkomailta tuodaan puoli-ilmaisia työntekijöitä yksinkertaisiin töihin. Siksi Kiinassa on paljon teollisuutta lähellä Pohjois-Korean rajaa.

Vierailija
554/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä Mika on kuin meidän maajussit? Hehän voivottelevat aina somessa kun ovat töissä 24/7/365.

Kuitenkin somessa hehkuttavat 2-3 kertaa vuodessa etelän rantalomiaan(ennen koronaa) ja viikkoja kotimaisissa kylpylöissä ja laskettelukeskuksissa. Kunta hoitaa heille oikein tuuraajatkin ilmaiseksi.

Ehkä minäkin voisi sanoa etten pidä lomia, olen ollut 20 vuotta esimieshommissa ja olen ollut lomilla tavoitettavissa aina ja tsekkaillut sähköposteja jne. Noh, tämä sopii toisille ja toisille ei.

Mielenkiintoista katkeruutta.

Maitotilalliset tekevät töitä myös yöllä, kun vasikoita syntyy - ja viikonloppuisin.

Lomaa heillä taitaa olla peräti 22 päivää vuodessa ja he maksavat maatalouslomittajille tuurauksesta lyhyiden lomiensa aikana. 

Minusta ei olisi maatalousyrittäjäksi, koska tarvitsen lepoa iltaisin ja viikonloppuisin.

En usko, että sinustakaan olisi. 

Vierailija
555/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista. Itse vanhenin 10 vuotta yhden vuoden aikana hoitaessani koliikkivauvaa. Ei tarvittu kuin unen puutetta.

Voihan se olla että Mika luulee olevansa korvaamaton ja skippaa yöunia tämän luulonsa takia.

Vierailija
556/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista katkeruutta.

Maitotilalliset tekevät töitä myös yöllä, kun vasikoita syntyy - ja viikonloppuisin.

Lomaa heillä taitaa olla peräti 22 päivää vuodessa ja he maksavat maatalouslomittajille tuurauksesta lyhyiden lomiensa aikana. 

Minusta ei olisi maatalousyrittäjäksi, koska tarvitsen lepoa iltaisin ja viikonloppuisin.

En usko, että sinustakaan olisi. 

En ole katkera maajusseille, vaan se naurattaa kun voivotellaan someen ettei ole koskaan lomia, mutta samaan someen tulee vähän väliä näitä lomakuvia.

Vierailija
557/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamalaa

Onko tämä vasta 55- vuotias? Näytti ihan 85- vuotiaalta.

Mikä saa näyttämään 20 vuotta ikäistään vanhemmalta?

Hei nyt jotain rajaa näihin ikäjuttuihin.

Näyttäähän hän rasittuneelta ja kenties vähän ikäistään vanhemmaltakin, mutta ei nyt sentään 20 tai 30 vuotta!

Jos ette tiedä miltä näyttää tyypillinen 85-vuotias, niin kannattaa käydä jossain palvelutalossa tsekkaamassa. Ovat "hieman" erin oloisia ja näköisiä kuin tämä hemmo.

Tässä vertailukohteena muistisairas 85-vuotias.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-ja-corolla-katosivat-jalkia-ja…

Vierailija
558/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika ei vaikuta ihan terveellä.

Erikoista, että pitää ihan lehteen päästä kertomaan muunneltua totuutta Kiinan työkuvioista.

Olen itse samalla alalla Mikan kanssa, ja oma huomioni on ollut, että Kiinassa vaihdetaan usein työpaikkaa paremman palkan perässä. Työnhakijoita on paljon, vaihtuvuus on kovaa ja palkat asiantuntijatasolla korkeammat kuin Suomessa. Korkeita palkkoja on pakko maksaa jos haluaa pitää työntekijöistään kiinni.

Hassua, että Mikan näkemys Kiinan työmarkkinoista on päinvastainen sen kanssa mitä itse olen nähnyt. Ehkä hän tuijottaa enemmän vaihtuvuutta ja hakijoiden määrää eikä näe tavallisten korkeakoulutettujen työläisten todellisuutta.

Toki voi olla että Mikan kertomukset koskettavat kouluttamattomia, lukutaidottomia ihmisiä. Kiinassakin näkyy se ilmiö, että ulkomailta tuodaan puoli-ilmaisia työntekijöitä yksinkertaisiin töihin. Siksi Kiinassa on paljon teollisuutta lähellä Pohjois-Korean rajaa.

P-korealaisia on pakotettu siirtotyöläisiksi hankkimaan rahaa ydinaseohjelmiin. Iso osa palkasta otetaan valtiolle.

Vierailija
559/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassahan on pelkästään hyvinvoivia kansalaisia, tottakai niiden elintaso houkuttaa länsimaalaista ! Hyvä Mika, Suomi samalle tasolle ,siinäpä loistava tulevaisuus !

Vierailija
560/634 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän eri asia puhua työpuhelut veneen kannella ja bisnesneuvottelut golfkentällä kun olla lukittuna 12h johonkin tehtaan liukuhihnan ääreen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme