Mies ei osaa lohduttaa tai olla hellä
Mietityttää miksi mieheni ei osaa lohduttaa. Intiimihetken jälkeen hän lähtee heti kavereidensa luo ikäänkuin tapahtunut olisi vain mekaaninen suoritus. Minulta on kuollut mummo ja aiemmin lemmikki, kun itkin lemmikin kuollessa mies vaan huusi ja sanoi että hyvä kun kuoli koska hän ei pidä eläimistä. Mummon kuollessa hän ei kertaakaan lohduttanut tai osallistunut suruun. Vieraiden tullessa kylään hän keittää kahvia vain itselleen. Pitäisikö huolestua? En ole kolmeen vuoteen nähnyt hänen itkevän kertaakaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vaihda alfauros betamieheen!
Täydellinen alfa on huomoiva ja epäitsekäs.
Tuo kahvijuttu on kieltämättä erikoinen.
Ihan kuin mun mies. Ja silti ollaan pärjätty pitkä avioliitto. Olen oppinut hyväksymään miehen puutteet tunne-elämässä ja sosiaalisissa taidoissa, koska hänessä hyviäkin puolia on. On toki tehnyt tiukkaakin, varsinkin nuorempana, mutta nyt vanhempana sitä osaa jo seistä omilla jaloillaan eikä tee draamaa toisen puutteista.
Hei ap. Aloituksestasi sain sen käsityksen, että koet miehesi arvomaailman ja käyttäytymisen itsellesi kovin vieraana ja kaipaisit ja tarvitsisit aivan muuta. Minulle tuli myös sellainen tunne, että te ette puhu juurikaan siitä, mitä toivotte toisiltanne, mitkä ovat tämän suhteen yhteiset pelisäännöt ja tavoitteet. Parisuhdeterapiassa voisi saada paljon työkaluja asioista puhumiseen, omien tarpeiden tunnistamiseen ja ilmaisuun sekä toisen kuuntelemiseen ja vastaanottamiseen. Oikeastaan lähes kaikki parisuhdeasiat liittyvät tavalla tai toisella vuorovaikutukseen, kommunikaatioon. Ja vasta, kun asioista ääneen puhutaan, voidaan nähdä, haluammeko riittävän samaa tältä suhteelta, sitoudummeko siihen ja jos, niin millä reunaehdoilla. Olisiko nyt hyvä aika katsoa suhteenne tilaa avoimesti ja suoraan?
Minkälainen tuon miehen äiti/isä on? Itselläni on äiti, joka ei osoittanut tunteitaan eikä tehnyt meidän lasten eteen juuri mitään niin se aiheutti samanlaista käyttäytymistä minulle. Nykyäänkin, jos mieheni laittaa myös minulle lautasen pöydälle niin kuitenkin automaattisesti haen lautasen kaapista itselleni eli käytös on opittua eli lapsuudesta jäänyt käyttäytymismalli. Lisäksi lapsi oli hyvä vain jos ei näyttänyt tunteitaan. Myöhemmin tajusin, että vanhempani ovat narsisteja, joilla itsellään on ollut kova lapsuus. Onneksi, kun tämän tiedostaa niin siitä voi toipua ja ei vie tätä sontaa omille lapsilleen, paljon henkistä työtä kyllä vaatii.
Kyllä se kateutta nostaa ainakin näkee kun joku mies hellii tai halaa naistansa. Tämä ei ole mikään materiaalinen juttu, mutta nostattaa itsellä pintaan mistä itse on parisuhteessa jäänyt paitsi ja mitä olisi kaivannut. Mutta pitkä avioliitto on jo takana ja vaakakupissa painaa enemmän miehen muut hyvät puolet. Ehkä hellyyttä pitäisi opettaa jotenkin jo siellä lapsuudenperheessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kateutta nostaa ainakin näkee kun joku mies hellii tai halaa naistansa. Tämä ei ole mikään materiaalinen juttu, mutta nostattaa itsellä pintaan mistä itse on parisuhteessa jäänyt paitsi ja mitä olisi kaivannut. Mutta pitkä avioliitto on jo takana ja vaakakupissa painaa enemmän miehen muut hyvät puolet. Ehkä hellyyttä pitäisi opettaa jotenkin jo siellä lapsuudenperheessä.
Kyllä se on lopulta pitkälti luonnekysymys. Oma mieheni on ihan avoimesti kertonut jääneensä lapsuudessa paitsi sellaisesta hellyydestä ja läheisyydestä jota olisi kaivannut. Ja juuri siksi haluaa että meillä on sitä paljon ja usein. Ja on halunnut siirtää sen lapsillemmekin joita on siis pitänyt aina paljon sylissä ja näyttänyt tunteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu aloituksessa on normaalia paitsi tuo huutaminen, ettei pidä eläimistä ja se, että keittää kahvia vain itselleen.
Nuo kielivät täydellisestä epäempaattisuudesta, junttiudesta ja omaan napaan tuijottamisesta.
Muutoin siinä ei ole mitäännihmeellistä, että mies ei osaa lohduttaa.
En näin miehenä ymmärrä mikä into joillain naisilla on ylläpitää näin myyttejä miehestä jonain tunteettomana olentona? Saako se teidät itsenne tuntemaan jotenkin paremmiksi vai mikä siinä on takana?
Tuo asia, että keittää kahvia vain itselleen vieraiden aikaan, kuulostaa jo siltä ettei miehellä ole ihan normaalia aivotoimintaa. Ei kai kukaan normaali kehtaa olla noin itsekäs juntti. Ehkä häntä täytyy opettaa ihmisten tavoille. Kysy häneltä eikö hän osaa tuntea myötätuntoa ketään kohtaan.
Minun mieheni lohduttaa, hellii ja ottaa huomioon muut.
Mieheni keittää automaattisesti vieraille kahvia ja kattaa pöydän.
Jos olen surullinen niin mieheni lohduttaa. Jos olen kipeä niin mieheni kyselee mitä haluan. Tuo lääkkeitä, kuumaa mehua jne. Hieroo hartioita jopa pyytämättäkin.
Mieheni huomioi lapsiamme hienosti. Kun lapset olivat vauvoja ainoat asiat miten mies ei vauvoja hoitanut oli imetys ja kynsien leikkuu. Kaikkiin muihin asioihin mies osallistui. Nyt kun lapset teinejä niin miehellä hyvät välit lapsiin. Touhuavat usein yhdessä asioita esim korjaavat lapsien autoja ym.
Ap kaikki miehet eivät todellakaan ole tuollaisia kuten aloituksessa kuvasit omaa miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni lohduttaa, hellii ja ottaa huomioon muut.
Mieheni keittää automaattisesti vieraille kahvia ja kattaa pöydän.
Jos olen surullinen niin mieheni lohduttaa. Jos olen kipeä niin mieheni kyselee mitä haluan. Tuo lääkkeitä, kuumaa mehua jne. Hieroo hartioita jopa pyytämättäkin.
Mieheni huomioi lapsiamme hienosti. Kun lapset olivat vauvoja ainoat asiat miten mies ei vauvoja hoitanut oli imetys ja kynsien leikkuu. Kaikkiin muihin asioihin mies osallistui. Nyt kun lapset teinejä niin miehellä hyvät välit lapsiin. Touhuavat usein yhdessä asioita esim korjaavat lapsien autoja ym.
Ap kaikki miehet eivät todellakaan ole tuollaisia kuten aloituksessa kuvasit omaa miestäsi.
Juuri näin. On todellakin olemassa paljon miehiä jotka eivät vastaa lainkaan näitä stereotypioita. Eivät ehkä ole niitä jotka ensiksi huomaa mutta kannattaisi.
Muistan kun tapasin oman mieheni niin kiinnitin hyvin nopeasti huomiota siihen miten todella luontevasti hän huomioi kaikki muut ja oli auttavainen ja ystävällinen kaikille. Eikä tässä ollut mitään opeteltua tai lipevää vaan se tuli häneltä ihan luonnostaan sen kummempaa numeroa asiasta tekemättä.
Silloin tajusin että siinä on todella hyvä mies ja josta tulee myös mahtava isä. Enkä ollut väärässä.
Olet valinnut sellaisen miehen, jota ei voi sensuurin vuoksi enää täällä kuvailla oikealla sanalla. Mutta käytetään nyt sitten vaikka sanaa "arvaamaton".
Minkä ihmeen takia osa naisista on miehen kanssa joka ei osaa huomioida?
Tarkoitan siis nimenomaan hellyyttä, lohdutusta, kuuntelua jne.
Mä rakastan olla hellä ja huomioiva mun naiselle ja sen huomaa kyllä siinä että parisuhde toimii.
En nyt tarkoita sitä etteikö minussakin virheitä olisi, tietenkin on ja riidelläänkin välillä.
Hyvä on vaan sitten puhua asioista.
Seksikin on taivaallista kun on hyvä olla, molemmilla. Ja siitä ei tule pulaa, halut on molemmilla kohdillaan kun vaan tykkää toinen toisesta.
Kolme vuotta. Ja toisessa ketjussa se yksi odottanut neljä vuotta, että mies kiinnostuisi lapsestaan.
Kyllä kadehdituttaa teidän kärsivällisyytenne.
Pitäiskö sun opetella kävelemään omilla jaloillasi? Miksi toiset luulevat tarvitsevansa lohdutusta muilta ja vaipuvat heikkouteen, kun taas toiset eivät?
Mielestäni kuvailit juuri suomalaisen miehen sellaisena kuin he yleensä ja useimmiten ovat, en välitä heistä pätkän vertaa, oksettaa! Aikani katselin ja yritin olla hyvä kotihengetär, mutta nyt kiskaisin äijän terassilta ulos, KÄSKIN käyttämään pääovea - mahdollisimman nopeasti - ja hups sinne meni, samalla sinne katosi hups 40 yhteistä vuotta, hups!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kuvailit juuri suomalaisen miehen sellaisena kuin he yleensä ja useimmiten ovat, en välitä heistä pätkän vertaa, oksettaa! Aikani katselin ja yritin olla hyvä kotihengetär, mutta nyt kiskaisin äijän terassilta ulos, KÄSKIN käyttämään pääovea - mahdollisimman nopeasti - ja hups sinne meni, samalla sinne katosi hups 40 yhteistä vuotta, hups!
Ei ulkomaalaiset miehet ole sen parempia. Pikemminkin päin vastoin. Jos elämä miesten kanssa ei toimi, kyllä silloin kannattaisi katsoa peiliin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkomaalaiset miehet ole sen parempia. Pikemminkin päin vastoin. Jos elämä miesten kanssa ei toimi, kyllä silloin kannattaisi katsoa peiliin myös.
Mies ei anna lupaa ostaa peiliä, laitetaanko sota pystyyn?
Vaihda alfauros betamieheen!