En keksi yhtään hyvää ja loogista syytä, miksi lapsia kannattaisi tehdä. Keksitkö sinä?
Siihen rakkaushömppään en usko, se on vain raskauden ja synnytyksen aiheuttama hormonimyrsky. Eikä sekään ole riittävän hyvä syy tehdä omasta loppuelämästä hankalaa.
"Ne hoitaa mua sitten kun olen itse vanha". Ai jaa, mun vanhemmista ei kumpikaan hoitanut yhtään omia vanhempiaan. Ihan jättivät heidät yksin mätänemään kun itse piti päästä juoksemaan matkoilla ja kulttuuritapahtumissa.
En ole ikinä nähnyt tapausta, jossa lapsi olisi oikeasti huolehtinut omista vanhemmista. Yhteiskunnan huoleksi iäkkäät jää.
Kommentit (65)
Elämässä ei monia muitakaan asioita tehdä loogisen päättelyn lopputuloksena, joten miksi lapsia pitäisi? Aika kuivaa elämää sulla..
Kun on ollut ja on edelleen neljä lasta, ei tarvitse edes keksiä. Se vain on! Elämä.
En keksi. Paras tekoni tässä elämässä onkin se etten laita näitä rikollisen vaikeita geenejäni enää jatkoon, koska kärsin niistä riittävästi jo ihan itsekin, plus yleinen maailman tilanne.
itsekkyys. minä tahdon! minäminäminä
Vierailija kirjoitti:
Oma sukupolvi jatkuu biologisesti
kai sinun sukupolvi jatkuu kuolemaan asti riippumatta siitä teettekö lapsia vai ette
Se tulee selviämään tulevaisuudessa yhä useammalle suomalaiselle kun hyvinvointi ja turvallisuus heikkenevät tässäkin maassa. Silloin on pakko pitää luotettavien kesken yhtä, ja kuka sen luotettavampi kuin oma sukulainen.
Lapsia ei synny tekemättä => lapsia pitää tehdä.
Siinä looginen selitys.
Hyvin monella tuntemallani vanhemmalla se ainakin yhtenä se, että halutaan tuntea itsensä korvaamattomaksi toiselle ihmiselle eikä haluta olla yksin. Vanhemmalla on aina lapsensa, vaikka ei olisi sukulaisia, kumppania, ystäviä tms. Sinänsä ihan ymmärrettävää, kaikki me tarvitaan toisia ihmisiä. Itselleni riittää mies, äitini ja siskoni, en on koskaan kaivannut lapsia enkä varsinaisesti ystäviäkään "tarvitse", vaikka niitä on kyllä pari.
No onhan se ihanaa.
Miksi ei? Ei maailmassa ole liikaa ihmisiä, vaan resursseja käytetään väärin. Vaikka puolet ihmisistä hävis tuhka tuuleen niin ne jäljelle jäävät keksisi kuitenkin tavan kuluttaa niiden hävinneidenkin puolesta.
Syy miksi haluaisin joskus lapsia on se että, tottakai haluaisin antaa jollekin mahdollisuuden elämään ja antaa kaikkea sitä hyvää mitä itsekkin olen saanut.
Uskon myös että kuoleman jälkeen ihminen joko kuolee pois ja häviää olemattomiin, niinkuin valtavirta uskoo, tai sitten elää ikuisesti täydellisessä paikassa. Parhaimmassa tapauksessa lapseni eläisi joskus täydellisessä paikassa, ilman murheita itkua tai huolia.
Mä taas en keksi, miksi mun pitäisi keksiä sulle joku hyvä ja looginen syy tehdä lapsia. Omalla kohdallani halusin perheen, ja puolison etsiminen ja lasten tekeminen oli helpoin tapa saavuttaa se.
Lapsista on niin paljon iloa. Vaivaa tietysti myös mutta jotakinhan sitä elämänsä päivinä täytyy tehdä ja omien lasten kanssa puuhailu on antoisaa.
Lisäksi seksi ilman ehkäisyä oli aika mukavaa. Helppoa ja huoletonta ja bonuksena jännäys, että koska tärppää. Sitä on kiva muistella senkin jälkeen kun lapsiluku on täynnä.
Kauanko tämän raskauden ja synnytyksen aiheuttaman rakkauushömppä hormonimyrskyn voi olettaa kestävä? Lapset on kuitenkin ja 11 ja imetyskin loppui jo 8,5 vuotta sitten.
En minäkään ole vielä keksinyt yhtäkään hyvää syytä. Eikä kukaan muukaan ole onnistunut sellaista keksimään. Lapsettomuudelle sen sijaan olen keksinyt lukuisia hyviä syitä.
Hankalaa? Elämä lasten kanssa on merkityksellistä, teen heidän elämästään hyvää. Minusta olisi hankalaa olla vain yksin, syvempi tarkoitus elämältä puuttuisi.
Siihen on vain yksi hyvä syy, eli se että haluaa niitä. Itse en ole tehnyt, kun minulle on tärkeämpää että on lemmikkejä kuin että on lapsia, ja luulisin että vanhemmaksi aikovalla pitää olla toisinpäin :D
Ihmiset nyt tekee kaikkea muutakin ilman hyvää syytä. Harrastavat vuorikiipeilyä tai moottoripyöräilyä, hankkivat koiran tai syövät lihaa.
Yksinkertainen ja maanläheinen ihminen ei keksi elämälleen parempaa tarkoitusta kuin biologisten tarpeiden täyttäminen, eli syöminen, juominen, nukkuminen, seksi ja lisääntyminen.
Älykäs ja seikkailunhaluinen ihminen taas keksii itselleen niin paljon muutakin antoisaa tekemistä, että siinä ei kerkeä lisääntymään. Se veisi niin paljon aikaa mielenkiintoisemmalta tekemiseltä, että ei vaan olisi loogista tehdä niin.
Oma sukupolvi jatkuu biologisesti