Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies muutti pari viikkoa sitten pois. 11v itkenyt ikävää joka ilta vaikka ovat joka päivä olleet yhteydessä

Vierailija
03.06.2021 |

Joka ilta ennen nukkumaanmenoa alkaa itku. Pojalla on ihan tosi paha mieli siitä kun isä ei enää asu täällä. Ollaan puhuttu paljon siitä että kuinka iskä rakastaa poikia ja iskälle voi aina soittaa ja laittaa viestiä. Nuoremmalle tämä on ollut tosi vaikeaa. Joka päivä tulee itku ja se voi kestää jopa tunnin. Poika nukkuu huonosti ja parina yönä oon herännyt siihen kun karjuu iskää unissaan. On tullut sitten mun viereen nukkumaan ja siihen rauhoittuu ja nukahtaa. En yhtään tiedä miten tukea lasta. Kun kysyn että mikä auttais niin itkee että haluu vaan että iskä tulee kotiin.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poika parka. Kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Vierailija
42/83 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni lähti kun oli 11v. Se on yksi elämänk suurimmista tragedioista. Valehtelisin jos sanoisin että ei vaikuttanut. Koko elämä muuttui ja se vaikutti ihan kaikkeen. Nyt olen nelikymppinen mies. Asia vaikuttaa vieläkin. Minun isäni oli kyllä kaikenlisäksi täysin kadoksissa jonkin aikaa joten se ero näissä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoinhan tuli tutkimus, jonka mukaan lapsille ero on etu vain, jos perheessä on rajua alkoholismia, väkivaltaa yms. Se on ihan turha sössöttää jotain, että onnellinen vanhempi on lapsen etu. Tottakai, mutta mistä se onni syntyy. Kun alkaa itseään psyykata onnettomaksi, sitä onnistuu tulemaan sellaiseksi nuupahtaneeksi kesäkukaksi. Sanon suoraan, että paljon on sitä haluamista ja asennetta. Kun tekee mieli lähteä, alkaa kiukutella ja oikein alkaa kehittämään kärsimysoireita, niin johan voi perustella eroa lasten edulla.

95% ongelmalapsista tulee eroperheistä. Kaikki erolapset ei ole ongelmallisia, mutta ongelmallisista melkein kaikki ovat eroperheistä.

Hyvin sanottu. Ihmiset osaavat kyllä luoda niitä ongelmia ihan tyhjästäkin niin halutessaan.

Vierailija
44/83 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän murtuisi, jos joutuisin lapsilleni tuon tekemään. Varsinkin jos vanhemmilla ei ole ollut isoja riitoja ero tulee lapsille usein täysin puskista. Mieti itse, että elät tyytyväisenä kunnes joku päivä vaan ilmoitetaan, että perheenjäsenesi muuttaa pois. Kyllä se on iso hylkääminen ja varmasti sattuu sydämeen. Pohtii johtuuko tämä itsestä, väkisinkin. Hurjan surullista ja kauhuissani olen katsellut/kuunnellut eroperheitä/-lapsia. Osa tuntuu eroavan vaan kun on vähän tylsää. Älkää koskaa tehkö näin. Alkoholismit, huumeet, väkivalta ja esim.peliriippuvuus on eri asia, mutta pelkästään omaksi ilokseen ei kannata erota.

Vierailija
45/83 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen puolestanne.

Vierailija
46/83 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin antaisin sille pojalle piiskaa koska se kehtaa itkeä sillä noin ison pojan ei enää kuulu itkeä.

Vierailija
47/83 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydän murtuisi, jos joutuisin lapsilleni tuon tekemään. Varsinkin jos vanhemmilla ei ole ollut isoja riitoja ero tulee lapsille usein täysin puskista. Mieti itse, että elät tyytyväisenä kunnes joku päivä vaan ilmoitetaan, että perheenjäsenesi muuttaa pois. Kyllä se on iso hylkääminen ja varmasti sattuu sydämeen. Pohtii johtuuko tämä itsestä, väkisinkin. Hurjan surullista ja kauhuissani olen katsellut/kuunnellut eroperheitä/-lapsia. Osa tuntuu eroavan vaan kun on vähän tylsää. Älkää koskaa tehkö näin. Alkoholismit, huumeet, väkivalta ja esim.peliriippuvuus on eri asia, mutta pelkästään omaksi ilokseen ei kannata erota.

Olipas kerta kaikkiaan typerä kommentti.

Vierailija
48/83 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taannoinhan tuli tutkimus, jonka mukaan lapsille ero on etu vain, jos perheessä on rajua alkoholismia, väkivaltaa yms. Se on ihan turha sössöttää jotain, että onnellinen vanhempi on lapsen etu. Tottakai, mutta mistä se onni syntyy. Kun alkaa itseään psyykata onnettomaksi, sitä onnistuu tulemaan sellaiseksi nuupahtaneeksi kesäkukaksi. Sanon suoraan, että paljon on sitä haluamista ja asennetta. Kun tekee mieli lähteä, alkaa kiukutella ja oikein alkaa kehittämään kärsimysoireita, niin johan voi perustella eroa lasten edulla.

95% ongelmalapsista tulee eroperheistä. Kaikki erolapset ei ole ongelmallisia, mutta ongelmallisista melkein kaikki ovat eroperheistä.

Hyvin sanottu. Ihmiset osaavat kyllä luoda niitä ongelmia ihan tyhjästäkin niin halutessaan.

Tuo jota kehut keksi tilastonsa. Ja sinä olet vain "hyvin sanottu". Netti tyhmentää ihmiset.

Vierailija
49/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrotiin lapsille yli kuukautta ennen, et isä on muuttamassa. Saivat jutustaa pois huolia sit ennen muuttoakin ja näki että vaikkei parina olla yhdessä ei isä hävinnyt mihinkään. Lapset on olleet ihanin ja vihatuin vuoroviikoin, asutaan niin lähekkäin että voivat helposti hakea toisesta kodista tavaraa jos jotain unohtui. Eksää lobbasin vahvasti siihen, että jos on vuoroviikot niin on myös sama kaupunginosa, harmi ettei se kaikille onnistu tai eks-puoliso ole samaa mieltä.

Joskus kysyin taas, miltä tuntuu kaksi kotia ja ainakin väittävät, että ovat tottuneet eivätkä edes muista muuta. Vaikea tietää lapsen oloa, mutta ei ole alun jälkeen huomattu oireilevan. Hyvä, että annat lapsen puhua ikävästä ja kannustat olemaan yhteydessä. Lapsesta riippuen: mitä nopeammin saatte sovittua säännölliset tapaamisajat, sen parempi. Niin että tietäisi aina, milloin näkee taas eikä jää epämääräisyyteen kaipaaman.

Vierailija
50/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todettu, että vanhempien ero on paha tietyssä iässä oleville pojille. Eli ero juurikin isästä on kohtalokas.

Pojalle isä on yleensä hyvin tärkeä, eli miehen malli. Jos oikein muistan, niin pojalle( pojille) ero isästä kun poika on 6-7 v tai on murrosiän kynnyksellä voi kehkeytyä kohtalokkaaksi.

Vierailija
51/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11v nukkuu äidin vieressä? Ei hyvää päivää mammat. Iso poika jo.

Niin nukkuu koska saa siitä turvaa tähän hetkeen. Parempi niin että tulee mun viereen nukkumaan kun valvoo suruissaan yksin puoli yötä ja on aamulla väsynyt. Ap

Se ei silti poista sitä faktaa että on jo iso poika.

Näin. Kohta tulee jo seisokkeja ja siemensyöksyjä mutta silti mamman vieressä tuutii... Ei hyvää päivää..

Vierailija
52/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalle tuli masennus eron jälkeen. Oli eron aikaan 12v. Murrosikä oli täysi h*lvetti. Onnea valitsemallasi tiellä. Älä lasta syytä vaikeasta murrosiästä. Hän ei tätä valinnut.

Vierailija
53/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nukkuu koska saa siitä turvaa tähän hetkeen. Parempi niin että tulee mun viereen nukkumaan kun valvoo suruissaan yksin puoli yötä ja on aamulla väsynyt. Ap

Näin. Kohta tulee jo seisokkeja ja siemensyöksyjä mutta silti mamman vieressä tuutii... Ei hyvää päivää..

Ei hyvää päivää itsellesi. 11v on vielä LAPSI. Ei varmasti ole vielä noita isojen poikien juttuja. Ja mitä sitten vaikka olisikin. Siihenkö sen turvan pitää loppua? Äiti ei enää ota viereen nukkumaan kun oot jo niin iso. Valvo yksin jos et nuku. Voi hitto, tuskin tuokaan poika nyt loputtomiin ap:n vieressä nukkuu. Kun tilanne tasoittuu niin haluaa varmasti taas omaan sänkyyn nukkumaan. Sitä maalaisjärkeä saa käyttää. Lapsi ei mene rikki vaikka tällaisen kriisin jälkeen nukkuu hetken äidin vieressä, oli murrosikä tai ei. Sen sijaan lapsi kyllä menee rikki, jos ei saa tarvitsemaansa tukea ja turvaa hädän ja huolen hetkellä.

Vierailija
54/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hemmetti.

Olin jo mielessäni suunnitellut itse lähtöä parisuhteesta jo pitkään, mutta taas kerran iski tätä ketjua lukiessa se tuttu epävarmuus: entäs jos/kun lapset kärsivät?

En kestäisi ajatella pienen poikani itkua, ja kysymyksiä siitä, milloin isä tulee kotiin..

Tuuppaat kakaran isälleen niin ei tarvi kuunnella sitä ulinaa kuin joka toinen viikonloppu max. Näin minäkin tein ja elämä on kevyttä. Tinderistä kyllä löytyy lohtua jos tulee yksinäistä.

Vierailija
55/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hemmetti.

Olin jo mielessäni suunnitellut itse lähtöä parisuhteesta jo pitkään, mutta taas kerran iski tätä ketjua lukiessa se tuttu epävarmuus: entäs jos/kun lapset kärsivät?

En kestäisi ajatella pienen poikani itkua, ja kysymyksiä siitä, milloin isä tulee kotiin..

Tuuppaat kakaran isälleen niin ei tarvi kuunnella sitä ulinaa kuin joka toinen viikonloppu max. Näin minäkin tein ja elämä on kevyttä. Tinderistä kyllä löytyy lohtua jos tulee yksinäistä.

Näin minäkin tein eron jälkeen ja voin suositella.

Kaija, Heinola

Vierailija
56/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hemmetti.

V-ttu mikä ääliö.

Vierailija
57/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämeni itkee kaikkien itsekkäiden vanhempien lasten puolesta. 💔😢

Vierailija
58/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäviä nuo jotkut kommentit pihtaamisesta ja siitä, että automaattisesti ap on syypää eroon. Mitäs jos mies olikin perus mies, eli pettäjä ja epätasa-arvon kannattaja?

Riitaisa parisuhde se vasta huono malli onkin lapsille. Hienoa, että lapsilla näyttää silti olevan hyvä isä-suhde. Pitäkää siitä kynsin ja hampain kiinni.

Luultavasti ennemmin perusnainen, joka petti ja näin rikkoi perheen.

Vierailija
59/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää itsellesi. 11v on vielä LAPSI. Ei varmasti ole vielä noita isojen poikien juttuja. Ja mitä sitten vaikka olisikin. Siihenkö sen turvan pitää loppua? Äiti ei enää ota viereen nukkumaan kun oot jo niin iso. Valvo yksin jos et nuku. Voi hitto, tuskin tuokaan poika nyt loputtomiin ap:n vieressä nukkuu. Kun tilanne tasoittuu niin haluaa varmasti taas omaan sänkyyn nukkumaan. Sitä maalaisjärkeä saa käyttää. Lapsi ei mene rikki vaikka tällaisen kriisin jälkeen nukkuu hetken äidin vieressä, oli murrosikä tai ei. Sen sijaan lapsi kyllä menee rikki, jos ei saa tarvitsemaansa tukea ja turvaa hädän ja huolen hetkellä.

Mitä ne penskan kaveritkin aattelee kun kuulee että yks nukkuu vielä mamman kainalossa yöt? Homo siitä tulee...

Vierailija
60/83 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä enkä tarkoita ilkeillä: millä tavalla te alustitte tulevaa eroa lapsille? Tuliko se yllätyksenä? Miten paljon olette käsitelleet eroa yhdessä ja erikseen lasten kanssa?

Tällä on uskoakseni todella iso merkitys sille, miten lapset kohtaavat varsinaisen todellisuuden kun se sitten iskee päin naamaa. 

T. Itsekin eronnut kahden pojan äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän