Korona-ahdinko söi Martti Suosalon 15 vuoden säästöt
https://www.is.fi/viihde/art-2000008025563.html
Miten on mahdollista, että miljoonia tienannut tähtinäyttelijä on sutannut vuodessa 15 vuoden säästönsä? Mitä ihmettä hän on tämän vuoden aikana oikein tehnyt? Onko hän tilannut kaviaaria ja hanhenmaksapalleroita helikopterilla suoraan kotiinsa, vai onko hän pelannut kaikki säästönsä nettipokeriin, vai miten ihmeessä hän onnistunut tuhlaamaan miljoonasäästönsä yhdessä vuodessa?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
isotuloisella on isot menot. ei ehkä ole osannut sopeuttaa menojaan. säästöjä ei varmaankaan kovin paljoa ole ollut, muutamasa vuodessa loppuu.
Siis sillä oli sijoitusasunto. Ja jos se oli pääkaupunkiseudulla, niin siinä on ollut hyvät säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien muiden pitäisi saada valtiolta rahat elämiseen paitsi köyhän työttömän jonka pitää syödä lastenkin säästöt ja asuntokin alta ennenkuin almuja irtoaa.
Sama tilanne eri asia.
Tämä!
Ja ne pahimmat "vastikkeettomat tuet pois " öyhöttäjät ovat ensimmäisenä käsi ojossa valtion suuntaan kun pa sk a osuukin omaan tuulettimeen.
Mietin vaan minäkin kirjoitti:
On tehnyt jo pidempään mieli kysyä, että eikö kulttuurialalla tule mieleen hakea jotain muuta työtä, jos oma ala on nyt tässä jamassa? Jotenkin itselle on ensisijaista, että lapsi saa leipää pöytään, eikä se että teen juuri koulutusta vastaavaa työtä, mikäli sitä en syystä tai toisesta voisi tehdä. Mieluusti kuulisin juuri kulttuurialan työntekijöiden vastauksia tähän.
Toiset alat ovat suhdanneherkempiä kuin toiset, ja itse näen sen niin, että sellaisella ollessaan voi joutua välillä katselemaan työtä myös "rahan takii", ja itsensä toteuttaminen jää parempiin aikoihin.
Moni kaveri on kulttuurialalla, mutta aihe on niin herkkä, etten siitä ole heiltä uskaltanut kysyä.
Voin vastata sulle. Menin myyjän töihin entisten kulttuurialan hommien sijaan, kun oli taloudellisesti pakko. Tykkään fyysisestä työstä ja aspahommista, kun olen sosiaalinen. Samaa mieltä, että luova voi olla myös työnhaussa, ja tylsästäkin työstä voi ajan kanssa tehdä omannäköisen.
Varmaan joillekin vaikeaa mennä muun alan töihin, jos on tunnettu naama. Ei kehtaa. Pärstäkerroin toimii silloin huonoon suuntaan. Toisilta onnistuu paremmin. Luonnekysymys.
Pahanc pvän varalle sijoituksia.
Onneksi on vielä 2 asuntoa jäljellä kolmesta....
Eiköhän tämäkin juttu ole mennyt niin että Suosalo heittänyt ohimennen ja puolivitsillä että 15 vuoden säästöt menneet ja iltapäivälehden "toimittaja" tarttunut siihen. Tietävät että kansa hermostuu.. Sitähän suurin osa heidän otsikoista on, turhanpäiväisiä klikkiotsikoita.
MUTTA sitä ihmettelen miten noin kokenut julkisuuden henkilö voi olla niin typerä ja heittelee tollasia juttuja. Toisaalta voihan Suosalo oikeasti kokea että hänellä on asiat huonosti ja ei ole hajuakaan tavallisen kansan ahdingosta.
Mietin vaan minäkin kirjoitti:
On tehnyt jo pidempään mieli kysyä, että eikö kulttuurialalla tule mieleen hakea jotain muuta työtä, jos oma ala on nyt tässä jamassa? Jotenkin itselle on ensisijaista, että lapsi saa leipää pöytään, eikä se että teen juuri koulutusta vastaavaa työtä, mikäli sitä en syystä tai toisesta voisi tehdä. Mieluusti kuulisin juuri kulttuurialan työntekijöiden vastauksia tähän.
Toiset alat ovat suhdanneherkempiä kuin toiset, ja itse näen sen niin, että sellaisella ollessaan voi joutua välillä katselemaan työtä myös "rahan takii", ja itsensä toteuttaminen jää parempiin aikoihin.
Moni kaveri on kulttuurialalla, mutta aihe on niin herkkä, etten siitä ole heiltä uskaltanut kysyä.
Samaa miettinyt. Toki tunnen myötätuntoa tilanteesta, kokenut itsekin työttömyyden. Mutta samalla, aika loukkaaviahan ne erinäiset otsikoinnit ovat, kun joku ihan jopa joutunut menemään töihin vaikkapa raksalle tai muihin ihan tavallisiin töihin.
Olen itse entinen tapahtuma ja TV-alanduunari. Miksi entinen? No siksi, että jo 20 vuotta sitten tuli huomattua, miten epävarmaa se toimeentulo oli. Lyhyttä pätkää toisensa perään, toistuvasti epävarmuus siitä, tuleeko rahaa mistään 3kk:n päästä jne.
Onhan siinä kieltämättä oma iso hohtonsa, yhä on välillä alaa ikävä varsinkin kun olen niin oravanpyöräläinen nykyään kuin olla ja voi. Mutta vaihtarina minulla on omistusasunto, edes jonkinlainen turva aina kuukausiksi eteenpäin, oikeita vapaapäiviä versus päiviä jolloin ei vain ole keikkaa, tiedän minkä verran tulee rahaa tilille tilipäivänä ja se tulee sinne myös aina ajallaan, korona-aikanakin riittänyt töitä jne. Eli vaihdoin alan seksikkyyden ja hauskuuden varmuuteen, ja se oli hyvä vaihto siltä kantilta ajateltuna.
Vierailija kirjoitti:
isotuloisella on isot menot. ei ehkä ole osannut sopeuttaa menojaan. säästöjä ei varmaankaan kovin paljoa ole ollut, muutamasa vuodessa loppuu.
Sinusta sijoitusasunto ei ole säästö?
Siis miten heitä nyt on kohdeltu eri lailla kuin muita? Ja mitä ideaa on kiukutella virukselle, jolle ei kukaan mitään voi?
Vierailija kirjoitti:
Siis miten heitä nyt on kohdeltu eri lailla kuin muita? Ja mitä ideaa on kiukutella virukselle, jolle ei kukaan mitään voi?
Esim sillä tavalla, että ravintolaan on voinut mennä isokin määrä ihmisiä katsomaan vaikka jääkiekkoa. Jäähalliin ei ole saanut mennä kuin jotain 10-50 hlö (määrä vaihtelee alueittain) koska se on tapahtuma. Ravintoloissa ei ole saanut esiintyä kuin pienelle yleisölle, koska tapahtuma. Kaikki yrittäjät eivät ole oikeutettuja työttömyysturvaan. Tämän saa joku muu selittää, koska en ole perehtynyt. Yritysten tappioita ei korvaa kukaan riittävästi eli esim oma työnantajani tekee konkurssin.
Ymmärtäkää Martti Suosalon HÄTÄÄ! Säästöt nyt menneet kun pilun hinta kohosi korona-ahdingon vuoksi. Eikä kukaan halunnut ´katsella Martti Suosalon TAIDETTA!
Sama tilanne itsellä. Olen tehnyt muita töitä ja nyt myös oman alan töitä (syksyä valmistellaan), ja nostanut myös osittain päivärahaa.