Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsen korvia jotenkin putsata?

Vierailija
03.06.2021 |

Siis vaikusta? Kuuluuko käyttää jotain removaxia/audisprayta tai vastaavaa tai muuten puhdistaa korvat? Neuvoja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä yleensä vain putsannut suuaukolta näkyvän vaikun pois. Kerran kävi lapsi korvahuuhtelussa, kun tukossa oli korva ja sitä ennen käytettiin jotain vaikkuainetta. En kyllä tiedä mitä haittaakaan siitä olisi välillä laittaa jotain öljyä yms, jos on paljon vaikkua ja menee helposti tukkoon sitten.

Vierailija
2/7 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä yleensä vain putsannut suuaukolta näkyvän vaikun pois. Kerran kävi lapsi korvahuuhtelussa, kun tukossa oli korva ja sitä ennen käytettiin jotain vaikkuainetta. En kyllä tiedä mitä haittaakaan siitä olisi välillä laittaa jotain öljyä yms, jos on paljon vaikkua ja menee helposti tukkoon sitten.

Luin jostain että korvaan menevä neste (vesi/öljy tms) voi myös turvottaa vaikkua niin että se juuttuu korvan sisään eikä tule millään pois. En tiedä onko nuo korvaöljyt oikeasti hyvä idea vai vain myyntimiehen kikkoja. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain että korvaan menevä neste (vesi/öljy tms) voi myös turvottaa vaikkua niin että se juuttuu korvan sisään eikä tule millään pois. En tiedä onko nuo korvaöljyt oikeasti hyvä idea vai vain myyntimiehen kikkoja. Ap

No en kyllä itsellänikään käytä mitään öljyjä ja hyvin kuulee eikä ole mitään ongelmia ollut.

Vierailija
4/7 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai korvaan saisi laittaa minkäänlaisia aineita?!

Vierailija
5/7 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai korvaan saisi laittaa minkäänlaisia aineita?!

Apteekissa myydään monenlaisia korvatippoja ja jotkut laittaa ihan ceridal-öljyä.

Vierailija
6/7 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään tota ceridal öljyä. Lapsilla erittyy paljon vaikkua ja toi auttaa sitä tulemaan pois. Puikolla sitten näkyvät pois.

Vierailija
7/7 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ceridal öljyä ei saisi laittaa korvaan, ennen sitä suositeltiin, ei nykyisin. Yleispätevänä sääntönä on, että korvat puhdistavat itse itsensä, suihkussa voi pestä korvien ulkoisimmat osat sormella, mutta korvakäytävään asti ei saa sörkkiä.

Joillakin on ns. kuivaa korvavaikkua, jolloin tulee helpommin vahatulppia, siihen saa sitten ohjeet, kun asia joskus terveydenhuollossa hoksataan. Samoin suositellut korvavahan poistoon tarkoitetut öljyt ja -aineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi