Sisustatko aktiivisesti? Kiinnitätkö huomiota kotisisi viihtyvyyteen?
Oletko suunnitellut ja toteuttanut kotisi ilmeen?
Mietitkö miten saisit kodistasi viihtyisämmän?
Kommentit (46)
Teemme sen yhdessä mieheni kanssa. Kiertelemme sisutusliikkeitä, antiikkikauppoja ja kirppareita ja katselemme olisiko siellä meille sopivaa tavaraa.
En halua mitään pientä tilpehööriä kotiini.
Valitsemme verhot ja matot todella tarkkaan.
Mietimme jokaisen yksityiskohdan/huoneen kodistamme toimivaksi ja kauniiksi. Rakastan sisustamista. Tykkään myös järjestellä juhlia, leipoa, kattaa kauniisti ym.
Meidän kodin ilmettä ei ole pahemmin suunniteltu ja lopputulos lieneekin kuin suoraan monen sisustusfanaatikon painajaisesta. Mutta minusta tämä itsemme näköinen koti on kaikessa sisustamattomuudessaan hyvinkin viihtyisä ja kodikas.
Mutta hankin uutta hyvin harkiten. Ostan sellaista, joka sopii kotiin vuosiksi, en vaihda sohvatyynyjä sesonkivärien mukaan.
Suunitelmia on, mutta huonekalut on kalliita.
ja mietin tarkkaan nykyisin mitä ostan ja mahdollisimman aikaa kestävää.
Mulla on tietty mielikuva siitä, millaisen kodin haluan. Se yhdistetään miehen mielikuvaan unelmakodista (mikä on helppoa, koska ollaan usein samaa mieltä). Sitten vaan etsitään pikkuhiljaa asioita, jotka sopivat niihin mielikuviin. Tätä kämppää ollaan asuttu kaksi ja puoli vuotta, ja nyt se on alkanut näyttää siltä kun pitääkin. :)
kaikki huonekalut kokopuuta-lähinnä lundiaa
astiat arabiaa
sohvat nahkaa
sävy sävyyn lastenhuonekin- valkoista kokopuuta
verhot marimekkoa
Minun ja miehen yhteinen harrastus.
Suurin osa käyttörahoista menee sisustamiseen. Olen ahkera vaihtamaan verhoja, sesonkien ja vuodenaikojen mukaan vaihtuvat myös pöytäliinat, kynttilät, kukat jne. Isommat asiat ja värit pidän vakiona mutta kaikki pieni tilpehööri vaihtuu. Esim. sohva on ruskea - siihen on helppo vaihtaa eri värisiä sisustustyynyjä.
mieltä naisen kanssa kotiin liittyvistä asioista.
"Näyttääkö tämä uusi pinkki seinä hyvältä?" , "Tietysti, kultaseni"
Minun intohimoni ovat verhot, valaisimet ja artekin kalusteet. Artekia en hamstraa koska liika on liikaa, lapsilla artekia lastenhuoneessa ja ruokaryhmä keittiössä on artekia, astiat arabiaa, verhot vallilaa, marimekosta en niinkään pidä muutakuin pikkuasioissa kuten käsipyyhkeet tms. Lasten lelutkin ovat harkittuja. Kierrän myös kirpputoreja sekä vanhojen tavaroiden liikkeitä sekä vanhoja autiotaloja, niistä saa vanhoja ikkunoita ja ovia koristeiksi! Ikkunoista olen tehnyt liitutauluja ja peilejä :)
Sisustus siis ON intohimoni :)
Mutta nyt on ihan hillittömän tylsää kun kaikki on valmista. Olen laittanut kaiken niin että uutta ei tarvitse ostaa ja muutenkin periaatteenani on se että turhaa ei osteta. Kamalaa käydä sisustusliikkeissä kun olisi kaikkea ihanaa ja meillekin sopivaa, mutta kun ei tarvitse eikä mahdu.
YÄK YÄK. aivan kamalia..
ja sitte kysymykseen.. kyllä. rakastan sisustamista!
ja meillä tosiaa natsaa kaikki värit toisiin ja huoneet on viimeisen päälle laitettuja :) ihanaa :)
itse en henk.koht. pidä kodeista, jossa kaikki sekasi ja törkyä ja tavaraa ja hyllyjä joka seinä.. mutta.. jokainen tavallaa..
vallilan verhoja, en pidä marimekosta, varsinkaan unikosta.
Vallilan katariina suuri on seuraava hankintani!
Voikohan sanoa että sisustamme kun meillä ei ole edes verhoja (pelkät sälekaihtimet tarvittaessa) ja mattojakin tasan yksi olohuoneessa. Silti ollaan sisustuksesta tarkkoja, tai ehkä liiankin, kun kaikkia hankintoja mietitään pitkään, ja meillä on TOSI minimalistista. Mutta se sopii meille, vaikka esim. äitini on pöyristynyt (hän on tavarankerääjätyyppiä).
Suunnitellut... Hmm... Tää vähän elää eläessä. Tietysti haluan, että kotini on viihtyisä. Mutta aktiivinen sisustaminen kuulostaa idioottimaiselta, minusta.
Minä en taas tykkää "verhot on vallilaa, astiat arabiaa ja huonekalut artekkia" -linjasta. Mutta ette tekään varmaan meillä viihtyisi! :)
terveisiä kirpputorilta
Meille valmistuu nyt talveksi talo ja olemme miehen kanssa sanoneet että tähän taloon ei sitten mitä tahansa krääsää vedetä:)). Aika tarkkaan aiomme kiertää huonekaluliikkeet ja sisustuskaupat läpi. Sama maku meillä on melkein kokonaan. Tykkäämme aika lämpimistä väreistä, vähän sellaisesta maalaistyylisestä, mutta ei yltiöromanttisesta kuitenkaan!!
Mitään erityistä merkkiä en haali, ostan sen mistä silmä tykkää. Vanha ja käytettykin voi olla kaunista!
Huonekalut meillä on jo aika hyvät, ajattelimme enemmän sisustaa verhoilla, matoilla ja pikkutavaroilla. Niitä ei tosin saa olla liikaa!
Sisustuksesta on tullut uusi intohimoni:-)).
koti on jo sisustettu. Ja kun tavarat ovat laadukkaista ja näin kalliita - niin se aktiivisuus on tehty yhdellä kertaa.
Nyt mietin vain lähinnä, miten päällystän olohuoneen sohvatyynyt seuraavaksi.
Teemme sen yhdessä mieheni kanssa. Kiertelemme sisutusliikkeitä, antiikkikauppoja ja kirppareita ja katselemme olisiko siellä meille sopivaa tavaraa.
En halua mitään pientä tilpehööriä kotiini.
Valitsemme verhot ja matot todella tarkkaan.