Muutamme Helsingistä 5h ajomatkan päähän - muita?
En enää kestä sitä millaiseksi keskusta on muuttunut. Ei ole lapsen kanssa mielekästä elämä ja kun itsekin saa pelätä turvallisuutensa puolesta. Kaduilla notkuu todella pelottavia sekakäyttäjiä, kerjäläisiä, kaupustelijoita ja teini- sekä hieman varttuneempia mieslaumoja mesoamassa. En halua että lapseni joutuu kasvamaan tällaisessa ympäristössä. Olen itse täällä syntynyt mutta vanhempani ovat alkujaan pohjoisesta (asuneet Helsingissä montakymmentä vuotta) joten nyt aion kokeilla miltä eläminen pienessä kaupungissa tuntuu.
Nykyinen koti laitettiin juuri myyntiin. Uutta olemme menossa pian katsomaan. Ei kaduta YHTÄÄN!
Kommentit (31)
Joudut olemaan toimistolla tosi harvoin. Mutta joudut kuitenkin. Ja joka kerran karautat 5 tunnin menomatkan ja 5 tunnin paluumatkan?
Vierailija kirjoitti:
Entäs miehen työ?
Hän tekee etänä myös. Tosiaan nyt kun mietin niin meitä ei sido Helsinkiin mikään muu kuin se että satuin syntymään sinne!
Ap
Vierailija kirjoitti:
En kestä keskustaan -> muutan 5h päähän. Kyllä vaikka 30min tai vähemmän olisi riittänyt.
Ja ei en ole muuttamassa muualle kun kaikki mielenkiintoiset työt on täällä.
Et ole mielenkiintoisia töitä nähnytkään, ainakin uudellamaalla on lähinnä oravanpyörää tarjolla ei mitään erikoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Joudut olemaan toimistolla tosi harvoin. Mutta joudut kuitenkin. Ja joka kerran karautat 5 tunnin menomatkan ja 5 tunnin paluumatkan?
On se kauheaa, jos joutuu muutaman kerran vuodessa matkustamaan. Sehän on vaan kiva päästä moikkaamaan vanhoja kavereita samalla kun käy toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä keskustaan -> muutan 5h päähän. Kyllä vaikka 30min tai vähemmän olisi riittänyt.
Ja ei en ole muuttamassa muualle kun kaikki mielenkiintoiset työt on täällä.
Et ole mielenkiintoisia töitä nähnytkään, ainakin uudellamaalla on lähinnä oravanpyörää tarjolla ei mitään erikoisempaa.
Uu siellä on melkoinen ASianTuntIjA, joka selvästi tietää millä alalla olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on yleisesti harhaa, että pienissä kaupungeissa/ maailla olisi turvallista, varsinkaan nuorille. Omana lisänään on myö se, että koulukiusaaminen on pienellä paikkakunnalla yhteisökiusaamista. Kiusaajia ei voi paeta minnekään, koska samat tyypit pyörii kaikkialla.
Tämä on aivan totta. Itse kasvoin 90-luvulla pienellä tuppukylällä. Sitä kun joutui niiden kiusaajien kohteeksi niin eipä sitä voinut paeta mihinkään. Kun menetti kaveriporukkansa niin korvaavaa ei vaan ollut koska ei ollut ketään. Koulua ei voinut vaihtaa koska ainut koulu oli se pieni kyläkoulu. Olisin kyllä paljon mieluummin kasvanut kaupungissa.
Lapsi kannattaa kasvattaa siten, ettei se altistu helposti kiusaamiselle ja menestyy sosiaalisesti. Kodissa pidettävä vähintään kulissi kunnossa. Mieluiten herätettävä kunnioitusta mutta ei liiaksi kateutta. Ei lapselle mitään hölmöjä vaatteita, kampauksia tms. Hygieniasta pidetään hyvä huoli. Puheviat hoidetaan heti kuntoon. Lisäksi pojille urheilua, punttia ja nyrkkeilykoulutusta 10-vuotiaasta asti.
Me asumme 1h ajomatkan päässä Hkin keskustasta ok talossa järven rannalla. Pieni turvallinen paikka, jossa kuitenkin kaikki peruspalvelut kaupoista, kouluista ja uimahallista lähtien. En koskaan vaihtaisi tätä lasten kanssa muuhun.
Miehen työ Hkissä, tekee etänä ja itse etäilen myös. Miehen toimistolla kun käytiin keväällä ( oltiin mukana autossa kun haki jotain papereita sieltä ), tuli parin metrin päähän joku huumehörhö ja veti housit kinttuihin. Huusi ja mölysi käsittämättömiä ja kakkasi siihen kadulle.
Siinä on joku asumisyksikkö toimiston vieressä ja samassa talossa asuu hyvin toimeen tuleva tuttava kolmen pienen lapsensa kanssa. En koskaan voisi päästää lapsia ulos tuollaisessa paikassa enkä uskaltaisi itsekään mennä. Ihan täyttä hulluutta altistaa lapsensa kaiken maailman huumehörhöille heidän arjessaan ja pakottaa asvalttihelvettiin. Huh! Puistattaa vieläkin.
Onnea, lapsesi saavat nyt amiskavereita ja alkavat harrastaa pillurallia ja jäävät sinne.
Mulla kestäs ajaa helsinkiin varmaan 9 tuntia.
Helsingissä on myös rauhallisia ja viihtyisiä asuinalueita.
Pohjanmaalla lisäksi työllisyystilanne taitaa olla parhaita Suomessa.