Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutamme Helsingistä 5h ajomatkan päähän - muita?

Vierailija
03.06.2021 |

En enää kestä sitä millaiseksi keskusta on muuttunut. Ei ole lapsen kanssa mielekästä elämä ja kun itsekin saa pelätä turvallisuutensa puolesta. Kaduilla notkuu todella pelottavia sekakäyttäjiä, kerjäläisiä, kaupustelijoita ja teini- sekä hieman varttuneempia mieslaumoja mesoamassa. En halua että lapseni joutuu kasvamaan tällaisessa ympäristössä. Olen itse täällä syntynyt mutta vanhempani ovat alkujaan pohjoisesta (asuneet Helsingissä montakymmentä vuotta) joten nyt aion kokeilla miltä eläminen pienessä kaupungissa tuntuu.

Nykyinen koti laitettiin juuri myyntiin. Uutta olemme menossa pian katsomaan. Ei kaduta YHTÄÄN!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ongelmat ne on siellä muuttotappiokunnassakin, paitsi että asuntosi on arvoton ja töitä et löydä.

Vierailija
2/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ilmoitin teinin kouluun 250 km päähän Helsingistä. Umpistadilainen olen, en ikinä olisi kuvitellut että rakastun maaseutuun ja mieheen siellä 🙂 teinipoika myös innoissaan, melkein enemmän kuin minä. Hurahtanut kalastukseen ja metsästykseen. Koti upealla paikalla järven rannalla 138 000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä Vihreiden Helsingissä tuo 5h ajomatka on Tuusula-Järvenpää akselilla, jos Helsingin keskustaan on menossa. Ei kai ne asunnot siellä arvottomia ole?

Vierailija
4/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, teitte viisaan valinnan! Lapsilla ei tarvitse notkua ostareissa ja puistoissa, vaan puhtaassa, täynnä virikkeitä olevassa luonnossa. Liikuntaa tulee automaattisesti ja mieli lepää.

Vierailija
5/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea, teitte viisaan valinnan! Lapsilla ei tarvitse notkua ostareissa ja puistoissa, vaan puhtaassa, täynnä virikkeitä olevassa luonnossa. Liikuntaa tulee automaattisesti ja mieli lepää.

Tarkoittaako tuo automaattivaihteista mopoautoa?

Vierailija
6/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko pendelöidä 5 tuntia joka päivä 😱

Itse muutin pois jo pari vuotta sitten naapuruston rauhattomuuden ja etnisen värinän takia.

Vierailija
7/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs putinrollit muuta, kuin että täällä vastailette omaan aloitukseenne?

Vierailija
8/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan noin 5 tunnin ajomatkan päässä Helsingistä, eikä todellakaan olla muuttamassa sinne jos ei ihan pakko ole. Täällä on hyvä olla! Asutaan kuitenkin kaupungissa, joten kaikki tarpeelliset palvelut on saatavilla ja kohtalainen joukkoliikenne. Keskituloisen palkalla pystyy ostamaan tilavan omakotitalon isolla pihalla, ihan läheltä palveluita. Työmatkat voi hoitaa vaikka polkupyörällä, toisaalta autolla liikkuminen on helppoa ja ei pahemmin ruuhkia.

Vierailija
9/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 h eli jonnekin Vaasan korkeudelle. Pohjanmaalla ym. tarvitaan uusia asukkaita.

Vierailija
10/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme viime kesänä Keski-Suomeen josta olen kotoisin, Jyväskylän kupeeseen. Osittain koronan, osittain ikääntyneiden vanhempieni vuoksi sekä kun miehellä etätyöt ja minulta lähti koronan takia työpaikka.

Lapset 5v, 6v ja 9v. Olivat innoissaan muutosta ja alku menikin hyvin. Nyt ollaan koko konkkaronkka niin ikävissä takaisin Helsinkiin, että talokaupat tehty nykyisestä ja uudesta talosta ja muutto heinäkuussa takaisin Helsinkiin.

Vuosi on ollut opettavainen ajanjakso. Viime kevään jälkeen kaipasi luontoon, paluuta juurille, kotoilua, läheisiä yms.

Mutta kyllä se meidän paikka on pääkaupungissa, vaikka vieläkin on rajoituksia ja korona päällä eikä niin sanottuun normaaliin ole vielä paluuta niin aika iso kontrasti tässä kaupungin ja maaseudun välillä on mitä ei ihan ymmärtänyt vuosi sitten.

Ja kyllä täälläkin on ongelmaihmisiä, huumeita, rikoksia yms ettei sitä pääse karkuun jos se on motiivinia muuttaa pois Helsingistä. Mutta onnea uuteen elämään! Aina voi palata takaisin jos ei tunnukaan oikealta. Kyllä tämä vuosi meillekin opettavainen muistoja täynnä oleva vuosi on ollut.

Vierailija
11/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä keskustaan -> muutan 5h päähän. Kyllä vaikka 30min tai vähemmän olisi riittänyt.

Ja ei en ole muuttamassa muualle kun kaikki mielenkiintoiset työt on täällä.

Vierailija
12/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysittekö helposti uudet työpaikat? Koulutustanne vastaavat? Entä lapsen hoito/koulu?

Vierailija
13/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viisi tuntia nyt on ehkä vähän liitoittelua. Hyvä kuitenkin, että löysitte paikan missä asua. 

Tuosta turvallisuustilanteessa kuitenkin, että pikkupaikkakunnilla se on todella vaihteleva. Esim. useissa Suomen pikkukaupungeissa on ollut pahoja huume-epidemioita - käytän sanaa epidemia, koska pienissä kaupungeissa nämä tulee ja menee. 

Mutta on yleisesti harhaa, että pienissä kaupungeissa/ maailla olisi turvallista, varsinkaan nuorille. Omana lisänään on myö se, että koulukiusaaminen on pienellä paikkakunnalla yhteisökiusaamista. Kiusaajia ei voi paeta minnekään, koska samat tyypit pyörii kaikkialla. 

Pienellä paikkakunnalla kasvaneena ja nyt omien lasten elämää Espoossa seuranneena en vaihtaisi toisin päin. Jos Helsingin keskustassa ei viihdy, ei sinne tarvitse mennä. 

Vierailija
14/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta on yleisesti harhaa, että pienissä kaupungeissa/ maailla olisi turvallista, varsinkaan nuorille. Omana lisänään on myö se, että koulukiusaaminen on pienellä paikkakunnalla yhteisökiusaamista. Kiusaajia ei voi paeta minnekään, koska samat tyypit pyörii kaikkialla. 

Tämä on aivan totta. Itse kasvoin 90-luvulla pienellä tuppukylällä. Sitä kun joutui niiden kiusaajien kohteeksi niin eipä sitä voinut paeta mihinkään. Kun menetti kaveriporukkansa niin korvaavaa ei vaan ollut koska ei ollut ketään. Koulua ei voinut vaihtaa koska ainut koulu oli se pieni kyläkoulu. Olisin kyllä paljon mieluummin kasvanut kaupungissa.

Vierailija
15/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asuinpaikoilla on hyvä ja huonot puolensa. Mutta tämä lässytys jaksaa ihmetyttää. 

Tutkimukissa (googlatkaa itse) on todettu, että maalla liikutaan vähemmän ja lapset ovat ylipainoisempia kuin kaupungeissa. Ei se liikunta tule itsestään, vaan kyllä se perse pitää repia sohvasta ihan samalla tavalla. 

Toinen on tämä luonto. Jos ei just Eirassa asu, niin se luonto ei ole Suomessa missään kaukana. Helsingissä ja Espoossa esim on keskuspuistot, Espoon rantaa kiertää rantaraitti jne. Jos tätä ei ole huomannut, niin silloin ei luonnossa liikkumista harrasta. 

Lopulta niitä virikkeitäkin löytyy enemmän kaupungista ja toisaalta, en näe nyt suurta ero ajaako pillurallia Mäntässä vai notkuuko Jumbossa. 

Vierailija
16/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui kokonaan aloituksesta että tosiaan mieheni on tuolta paikkakunnalta kotoisin. Tai ei ihan siitä mutta tosi läheltä. Ja minä säilytän nykyisen työpaikkani, etänä teen niinkuin tähänkin asti. Hyvin hyvin harvoin tarvitsee olla itse toimistolla.

Bonuksena säästämme todella paljon rahaa asumiskustannuksissa.

Ap

Vierailija
17/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysittekö helposti uudet työpaikat? Koulutustanne vastaavat? Entä lapsen hoito/koulu?

Lasten hoito ja koulu järjestyy helposti melkein missä tahansa muualla kuin Helsingissä. No Tampereella on ilmeisesti myös ongelmia. Pikkukaupungeissa päiväkodeissa on kyllä tilaa. Jos nyt ihan korpeen muuttaa niin välimatkat on tietty pitkät, kouluun pääsee sitten taksilla.

Vierailija
18/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 h päähän Helsingistä? No huh.

Itse asun 2 h ajomatkan päässä,Helsingistä pienessä kaupungissa Varsinais-Suomessa. Sopiva matka käydä vaikka oopperassa Helsingissä, mutta elämä ihmisen kokoista, arjen pyörittäminen mukavampaa. Eikä ole muuttotappio-työpaikatlähtee-asunnonarvolaskee-aluetta.

Vierailija
19/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs miehen työ?

Vierailija
20/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu rasistisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän