IL: Marin ateriaedustaan: ”On kohtuullista, että pääministeri saa avun ja tuen arkeensa”
Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?
Kommentit (3679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
todella vastenmielinen tuo MArin. Passiivis-aggressiivinen, ylimielinen
Sanna Marin on hävytön.
Eikä ole, hän on synnyttänyt ainakin kerran.
Juu, että saa avun ja tuen syömiseensä...? Kyllähän sitä apua ja tukea haetaan, mutta kun on itse niin koppava. Ja missä se nyt yksityishenkilönä esiintyy? Minä, minä pääministeri. Ettei vaan jäis keneltäkään huomaamatta tämä minä sitä ja sitä.
Ja mä kun aina luulin, että menestyvät ihmiset, erityisesti yritysjohtajat ja poliitikot on niin kiireisiä, ettei ne juuri aamupalaa ehdi syömäänkään. Että niiden aamupala on kupillinen kahvia hät hätää ja sitten menoksi.
Että vasta lounaalla kerkeävät istumaan aloilleen ja syömään mutta pitävät siinäkin usein palaveria samalla.
Vierailija kirjoitti:
Marinin ateriat on tilattu Compass Group joka tuottaa ateriapalvelua myös esimerkiksi Säätytalolle valtioneuvoston kokouksiin ja tilaisuuksiin. Ateriaedun kuukausikohtaisia kustannuksia selittää ennen kaikkea palveluntarjoajan hinnasto, joka koostuu raaka-aineiden lisäksi ruuan valmistuksesta ja toimituksesta. Palvelun hinta ei ole siten verrattavissa tavanomaisiin ruoka- ja elintarvikeostoksiin.
Miksi helvetissä täällä verrataan kaupan hintoihin?
Tämä pääministeri Sanna Marin itse kiskaisi sen Prisman, häivyttääkseen näin pöperöidensä alkuperän.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pääministeri kertoo, että luotti tietoihin jotka on virkamiehiltä saanut. Jos lapsukainen varastaa tikkarin ja jää kiinni, ei hänkään voi selittää asiaa sillä, että kaveri sanoi että se sopii.
Asiasta on tehty tutkintapyyntö tai rikosilmoitus, joten saamme myöhemmin tietää onko asiassa tapahtunut rikos.
Vierailija kirjoitti:
Eli me maksetaan työstä veroja, jotka lahjoitetaan muihin maihin sen sijaan, että niillä tehtäisiin jotain tämän maan hyväksi. Ja sitten tälle tälle joka ne meidän rahat antaa pois, kustannetaan ruokaa lähes tonnilla. Verovapaata ruokaa.
Juuri näin tässä on tapahtunut. Ja lisää veroja on tulevan maksettavan. Sitä ei olla edes yritelty peitellä, että EU:n elpymisväline maksetaan lisäveroin. Ainoa mikä minua tässä sirkuksessa lohduttaa on se, että uskon jokaisen löytävän eestään sen minkä taakseen jättää.
Kävikö pääministeri tapaamassa kulttuuriväkeä tänään Eduskunnassa vai oliko tähdellisempää tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko vielä, miksei se mies voi hoitaa ostoksia ja kokata?????
Olisiko hänelläkin työ?
Nettitilauksen tekeminen vie viisi minuuttia ja tilauksen saa kotiin.
Mekin on kyetty siihen.
Terveisin kaksi yrittäjää
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Kaiken lisäksi marin ei saa ateriaetua vaan pääministeri jota virkaa marin parhaillaan hoitaa. Saman edun saa myös tulevat pääminiterit ja on saanut 90 luvulta lähtien. Miten jos vaikka haavistosta tulisi preisdentti niin saako hän arvoisan moraalittoman porukan mielestä käyttää presidentin ateriaetua vai onko sekin tuomittavaa henkilöstä riippuen? Ajojahti tämä on ja läpinäkyvä sellainen. Kohteena on nuori menestyvä hyvint työnsä hoitava demari nainen joka on uudenajan poliitikko ja sellaine vaarantaa konservatiivisen opposition jossa nainen on keittiössä tilaamassa ruokansa ja mies pääministeri saa käytttää ateriaetua.
Presidentillä EI ole ateriaetua eikä ole Marinillakaan lain mukaan. Niinistön perhe maksaa omat ruokansa. 90-luvusta puhuminen on valhe.
Esko Aho sai kaikki ruuat sekä juomat. Keskustan puolue kusi olutta viikonloppuisin.
Ja Risto Ryti sai kaupan päälle vielä Molotovin-cocktalit.
Voitaisko pysyä asiassa, joka on nykyisen pääministerin verorahojen käyttö oman perheensä ruokkimiseen.
Minulla on tunne, että useammassakin kulttuuriväkeä edustavan perheessä on tarvittu apua ja tukea menneen korona-vuoden aikana. Hienoa, että pääministeriä on autettu ja tuettu.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä kun aina luulin, että menestyvät ihmiset, erityisesti yritysjohtajat ja poliitikot on niin kiireisiä, ettei ne juuri aamupalaa ehdi syömäänkään. Että niiden aamupala on kupillinen kahvia hät hätää ja sitten menoksi.
Että vasta lounaalla kerkeävät istumaan aloilleen ja syömään mutta pitävät siinäkin usein palaveria samalla.
No löytyipä vielä tällainenkin uusi luulo. Kekseliäisyys on huipussaan. MIten tämän kaiken palstalta löytyvän innovatiivisuuden saisi valjastettua kansakuntamme hyödyksi?
Miksei ole tilannu Prisman verkkokaupasta? Marin on omien sanojensa mukaan ollut viimeiset puolitoista vuotta pääasiassa kotona Kesärannassa. Hänellä on ollut apuna oma mies ja kaksi omaa äitiä. Sekä kesärannan koko henkilökunta emännästä siivoojiin ja autonkuljettajiin. Aikaa on jopa jäänyt vessanpesuharrastukselle siivoojien jäljiltä.
Ei kuulosta kiireiseltä ruuhkavuosien sankariäidiltä.
Tästä olen Marinin kanssa samaa mieltä eli mieluummin saa käyttää aikaansa maamme asioiden hoitoon, kuin ostosten ja ruoan tekemiseen. Mutta mistään muusta emme sitten olekaan samaa mieltä, enkä edelleenkään hyväksy asioiden peittelyä ja agressiivisen ylimielistä ja lapsellista käytöstä aina kun siihen aukeaa mahdollisuus. Ilman Saarikon vallanhalua ja lyhytnäköisyyttä Keskusta olisi jo lähtenyt hallituksesta ja meillä olisi eduskunta- ja kunnallisvaalit.
Pääministerimme paljastui lokiksi. Kuka maksaa vaatteet vai ovatko ne ilman saatuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Mekin on kyetty siihen.
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Kaiken lisäksi marin ei saa ateriaetua vaan pääministeri jota virkaa marin parhaillaan hoitaa. Saman edun saa myös tulevat pääminiterit ja on saanut 90 luvulta lähtien. Miten jos vaikka haavistosta tulisi preisdentti niin saako hän arvoisan moraalittoman porukan mielestä käyttää presidentin ateriaetua vai onko sekin tuomittavaa henkilöstä riippuen? Ajojahti tämä on ja läpinäkyvä sellainen. Kohteena on nuori menestyvä hyvint työnsä hoitava demari nainen joka on uudenajan poliitikko ja sellaine vaarantaa konservatiivisen opposition jossa nainen on keittiössä tilaamassa ruokansa ja mies pääministeri saa käytttää ateriaetua.
Presidentillä EI ole ateriaetua eikä ole Marinillakaan lain mukaan. Niinistön perhe maksaa omat ruokansa. 90-luvusta puhuminen on valhe.
Esko Aho sai kaikki ruuat sekä juomat. Keskustan puolue kusi olutta viikonloppuisin.
Voitaisko pysyä asiassa, joka on nykyisen pääministerin verorahojen käyttö oman perheensä ruokkimiseen.
Mitä tästä oikeasti on puhuttavaa mitä ei olis sanottu jo miljoona kertaa :D
Vierailija kirjoitti:
Pääministerimme paljastui lokiksi. Kuka maksaa vaatteet vai ovatko ne ilman saatuja?
Mikä on oma ehdotuksesi? Pääministeri saa jatkossa rahoituksen yksityisiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Mekin on kyetty siihen.
Mitä tästä oikeasti on puhuttavaa mitä ei olis sanottu jo miljoona kertaa :D
1000 001 Eroa Sanna!
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisia
Olen kahden vaiheilla tässä. Toisaalta tämä kohu on niin tekemällä tehty ja ymmärrän erittäin hyvä että pääministerin kausi on ollut poikkeuksellisen haastava ja korona-tohinassa ei nyt ehkä ole ehditty perehtyä jokaisen ohjeistuksen taustaan. Mutta toisaalta tuo Marinin Prisma-vertaus oli suoraan sanottuna ärsyttävä, toki ymmärrän sen pointin jota hän tekee, mutta mietin että olisiko asian voinut ilmaista jotenkin paremmin.
Kuinkahan paljon Sanna Marin nettosi lähtiessään SDP:n mainoksen kasvoksi. Kuinka paljon nettoaa päivä toisensa jälkeen, kun mainos pyörii parhaaseen katsoja-aikaan. Harkimon mainosta oli tärvelty ja hän kertoi sen maksaneen kolkyttoonnii.
Minustakin Sauli on tuollainen. Ja Hallis.