Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko olla maski kun käy ennakkoäänestämässä? Tarviiko se poistaa kun näyttää henkkareita toimitsijalle?

Vierailija
02.06.2021 |

otsikko

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei.

Vierailija
2/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ja kyllä, mulla oli ja tarvitsi poistaa hetkeksi kun vertasi henkkarin kuvaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas kysymys: kelpaako ennakkoäänestykseen 6 kk sitten vanhentunut passi? En jaksa hakea väliaikaista henkkaria poliisiasemalta, mieluummin jätän äänestämättä.

Vierailija
4/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vetää maski sivuun, mutta eipä tuo haitanne.

Vierailija
5/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin pyydettiin poistamaan maski hetkeksi.

Vierailija
6/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut maskia, koska unohtui matkasta (olin harrastusreissulla eikä harrastupaikalla tarvitse käyttää maskia). Äänestin ulkokopista, koska sellainen mahdollisuus oli. Onnistui oikein hyvin.

Äänioikeus ei riipu siitä, onko maskia vai ei, mutta toki on hyvän tavan mukaista tällä hetkellä sellainen sisätiloihin laittaa.

Vierailija
7/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyllä.

Vierailija
8/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli maski.

Ei tarvinnut poistaa maskia kun todistin henkilöllisyyteni. Se poistetaan vain mikäli vaalivirkailija pyytää ja sitten laitetaan takaisin.

Vierailija
9/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan aio maskia laittaa. En kyllä ole laittanut vielä minnekään muuallekaan. Enkä laita.

Vierailija
10/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän itseäni suojatakseni ffp3-hengityssuojainta, mutta hyvä tietää, että se pitää ottaa pois hetkeksi aikaa. Jätän mieluummin äänestämättä. 

Vierailija
11/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyllä. Vaalivirkailija pyytää näyttämään kasvoja kun tarkistaa henkilöllisyyden, siihen riittää kun ottaa maskin toisen silmukan pois korvan takaa.

Vierailija
12/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja kyllä. Vaalivirkailija pyytää näyttämään kasvoja kun tarkistaa henkilöllisyyden, siihen riittää kun ottaa maskin toisen silmukan pois korvan takaa.

Mistä moinen väite, että äänestyspaikalla olisi pakko pitää maskia? Ei todellakaan tarvitse. Naapuri äänesti jo ilman maskia ja itse teen saman huomenna.

Vierailija
13/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän itseäni suojatakseni ffp3-hengityssuojainta, mutta hyvä tietää, että se pitää ottaa pois hetkeksi aikaa. Jätän mieluummin äänestämättä. 

Sinun kannattaa tarkistaa, onko paikkakunnallasi ulkoäänestyspaikkaa tai jopa drive-in äänestystä. Eli saatko äänestää ulkotilassa. Siinä ei varmaan ole ongelmaa?

Vierailija
14/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia ei tarvitse olla, vaikkakin suositeltavaa.

Äänestyspaikalla on maskeja, jos tarvitsee, ja käsidesiä.

Mikäli virkailija pyytää tunnistautumisessa raottamaan maskiasi, riittää, että raotat sitä sen verran, että pystyy toteamaan sinun olevan juuri se, joksi henkkaris sua väittää.

Vierailija
15/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen väite, että äänestyspaikalla olisi pakko pitää maskia? Ei todellakaan tarvitse. Naapuri äänesti jo ilman maskia ja itse teen saman huomenna.

No ei tietenkään ole pakko, jos on lääketieteellinen syy olla käyttämättä ja sitä ei ryhdytä kyselemään. Eli toisin sanoen jos pää ei kestä maskin käyttöä.

Vierailija
16/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin äänestämässä ilman maskia sisätiloissa eikä toimitsijat juputtaneet mitään maskittomuudesta.

Vierailija
17/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksit pakon? Ap kysyi "tarviiko olla" ja tietysti tarvii olla, jos ei ole lääketieteellistä syytä olla käyttämättä maskia.

Äänestyspaikka olisi loistava paikka saada tartunnat nousuun, joten miksi mennä sinne ilman maskia? Itse kun äänestin ennakkoon, siinä meni alle viisi minuuttia. Ei ole vaikea aika olla maski nassulla.

Vierailija
18/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksit pakon? Ap kysyi "tarviiko olla" ja tietysti tarvii olla, jos ei ole lääketieteellistä syytä olla käyttämättä maskia.

Äänestyspaikka olisi loistava paikka saada tartunnat nousuun, joten miksi mennä sinne ilman maskia? Itse kun äänestin ennakkoon, siinä meni alle viisi minuuttia. Ei ole vaikea aika olla maski nassulla.

Jos TARVITSEE laittaa maski jonnekin, niin se tarkoittaa pakkoa. Ja suotta kehut maskilampauttasi minulle. :D

Vierailija
19/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa tarkistaa, onko paikkakunnallasi ulkoäänestyspaikkaa tai jopa drive-in äänestystä. Eli saatko äänestää ulkotilassa. Siinä ei varmaan ole ongelmaa?

Toi voisi olla hyvä. Tai sitten vaan pyydän tätä henkilöllisyyden tarkistajaa tulemaan kanssani ulos siksi aikaa, että otan hetkeksi hengityssuojaimen pois. Sisätiloissa en sitä ota, koska se olisi  sitten ihan sama kuin menisi äänestämään ilman koko hengityssuojainta. 

Vierailija
20/21 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas kysymys: kelpaako ennakkoäänestykseen 6 kk sitten vanhentunut passi? En jaksa hakea väliaikaista henkkaria poliisiasemalta, mieluummin jätän äänestämättä.

tämä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi