Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaalivirkailija avautuu. LUE ENNEN KUIN TULET ÄÄNESTÄMÄÄN!

Tuna
02.06.2021 |

Olen siis vaalivirkailija ennakkoäänestyksessä paikkakunnalla, jota en mainitse nimeltä, ettei minua tunnisteta. Tarkistan äänestäjiltä henkilöllisyyden, leimaan ja allekirjoitan. Nämä ovat kolmannet vaalit missä toimin virkailijana ja tämä jos mikä on puuduttavaa työtä, joka tuntuu erityisen pitkältä, kun ennakkoäänestysaikaa on jopa kaksi viikkoa. Eritoten täällä menee hermo ihmisiin. Olen pirteä, mutta kun joka ikinen, siis joka ikinen, sanoo ja tekee täysin samat asiat, niin tuntuu kuin esikoululaisille näyttäisi kädestä pitäen. Älkääkä ottako liian tosissanne ja tietenkin olen empaattinen esim. ikäihmisiä kohtaan, mutta ei sitä vaan jaksa, kun valehtelematta 99% äänestäjistä käyttäytyy joillakin pian mainitsemistani tavoista. Tunnen erittäin suurta myötätuntoa jokaista aspaa kohtaan. Olkaa hyvät kaikki jotka eivät ole vielä ennakkoäänestäneet ja lukekaa nämä, sillä uskon että kaikki vaalivirkailijat voivat samaistua.

- Kauhistuisitte jos tietäisitte kuinka moni ei osaa käyttää liimapuikkoa. (Sillä liimataan vaalikuori kiinni.) Moni kääntelee sitä ja kysyy että "Miten tämä toimii?" Osa yrittää jyystää muovisella korkilla. Liimapuikot, jotka täällä ovat käytössä ovat aavistuksen kehnoja ja jokaiselle sanon että "Liimaa saa laittaa runsaasti". Siltikin 98% sipaisee liimaa hellästi ja sitten ihmettelee miksei kuori mene kiinni. NO MINÄHÄN SANOIN ETTÄ LAITA RUNSAASTI. Enää en anna äänestäjien liimata itse, koska sitä pelleilyä ei jaksa katsoa.

- Epäilijät. Täällä paikkakunnalla kirjettä ei laiteta uurnaan, vaan virkailija heittää sen tiskin takana olevaan laatikkoon, koska lautakunta erottelee lähetekirjeet ja itse äänet. Ärsyttää nämä epäilijät, jotka eivät tahdo luottaa kirjettä meille ja kyseenalaistavat sen perille menon. EI OLE PAKKO TULLA ÄÄNESTÄMÄÄN JOS EI LUOTA JÄRJESTELMÄÄN.

- Äänestäjän pitää sulkea itse ääni pieneen ruskeaan kuoreen ja jostain syystä se on todella vaikeaa lähes kaikille ihmisistä. Ääntä rynkytetään kuoreen miten päin sattuu ja ihmetellään miksei se mene.

- Eniten ärsyttää yleensä iältään vähän vanhemmat miehet, jotka tulevat paikalle käyttäytyen kuin Euroopan omistajat. Henkkareita pyydetään ihan jokaiselta, mutta olen kuullut mm. "Etkö sää tyttö mua tunne, häh??" Ja naurua päälle. Ja arvatkaa nouseeko vkerroin kun kuulee nämä niin hauskat lohkaisut monta kertaa päivässä. Lisäksi jotkut luulevat olevansa niin hauskoja kun suurieleisesti alkavat selittämään, että "Miten tunnistat kun mulla on maski päässä? No? Hehheh" Kun liimataan kuori kiinni niin satoja kertoja kuulen päivässä että "Ei tarvi nuolasta" kun laitetaan liimaa. Myös "No nyt pitäis käydä joku numero keksimässä hehheh".

- Odota, että virkailija sanoo, että voit tulla. Vaikka tiski on tyhjä niin ei voi välttämättä palvella, koska pitää odottaa ääntä takaisin leimattavaksi ja pyytää allekirjoitus. Jotkut eivät tätä millään tajua ja jopa loukkaantuvat.

- Onneksi tänä vuonna tulostimet, joilla tulostetaan ovat pöydän alla, koska liian moni luuli niitä viimeksi uurniksi ja yritti tukkia ääniä niihin.

- Ilmoitus äänioikeudesta, joka on tullut jokaiselle postissa ei käy henkkarista. Älä tule ikinä ilman henkkareita!

Oli pakko avautua. Kiitos älkääkö tehkö näitä virheitä. Tai ehkä tehkää tahallanne ja ärsyttäkää virkailija entisestään. Muiden aspojen kokemuksia?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerys ap.

Kun nuo asiat ovat sulle itsellesi kirkkaina mielessä, koska hoidat samaa asiaa satoja kertoja päivässä.

Mutta huomaa, että joka kerta edessäsi on eri ihminen.   Ei se sama ihminen.

Jokainen tietysti tekee kohdallaan aina ne samat virheet ja luulemiset:

Koska eihän äänestäjä tiedä niitä asioita, mitä sinä tiedät, ääliö!

Jokainen äänestäjä on yksilö ja toimii tavallaan ja olettaa tietyttyjä asioita. 

Hänhän asioi siinä vain kerran.  Yhden ainoan kerran.

Mutta sinä hoidat sitä hommaat kaksi viikkoa ja teet kaikki toimenpiteet satoja ellei tuhansia kertoja.

Etkä sinä kusipää tajua, että jos sulle ne asiat ovat helppoja ja yksinkertaisia, niin äänestäjille ne eivät ole.

Kaikenlaisia kanoja ja päästään vammaisia sitä vaalivirkailijoiksi päästetäänkin.

Ei tuon verran tälläkään jauhopäällä käsityskykyä.

Vierailija
22/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä toimipisteessä olet töissä, niin voi vinkata, että hankkivat jonkun motivoituneemman tilallesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta siltä että on ihan AP:lle sopivaa hommaa, jos näin pahasti käy hermoon työ, jota tehdään parin vuoden välein hyvin lyhyen pätkän ajan. Nimim. itsekin vaalihommissa, ja opastan mielellään jos äänestäjillä herää kysymyksiä tai on muuta epäselvyyttä. Ja meillä kyllä vaalivirkailija laittaa kuoreen liiman, oli koulutuksessa ns koronaohjeistuksessa useaan otteeseen mainittuna.

Vierailija
24/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri äänestämässä.

Oli muuten todella vaikeaa tunkea se äänilappu sinne kuoreen. Niin perhanan pieni kirjekuori. Virkailija kyllä liimasi sen itse sitten kiinni.

Oli kyllä ehkä hieman kummallista, kun jouduin katsomaan, kun virkailija laittaa kirjekuoren toiseen kirjekuoreen ja liimaa kiinni, jotta vaalisalaisuus säilyisi.. Mutta sitten laittaa kuoren pöydän alle, joten en sitten tiedä mihin helvettiin se lopulta päätyi.

Tosin ei tässä Venäjällä olla niin luotan kyllä siihen, että ääni menee perille ja se lasketaan, vaikka äänestinkin kai "väärää puoluetta".

Ps. jos rasittaa niin älä mene enää vaalivirkailijaksi.

Vierailija
25/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiin tuollaiset vaalivirkailijat, jotka ivailevat äänestäjiä.

Äänestäjä siellä vaalipaikalla on ykkönen, ei joku vaalivirkailija.

Vierailija
26/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
27/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pösilö ja pahimmasta päästä.

Vierailija
28/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ollaan tekemisissä idioottien kanssa (=keskimääräinen äänioikeutettu), niin silloin täytyy systeemistä rakentaa ns. idioottivarma. 

Vierailija
29/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet että persujen lipukkeet laitetaan eri laatikkoon kuin muiden?

Vierailija
30/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peruskauraa. Ihmisistä suurin osa on hieman noh miten sen sanoisin, outoja, ja luulen että noita vanhempia miehiä vaivaa sosiaalisten tilanteiden pelko/ahdistus. Huono huumori on defenssi jolla he yrittävät selvitä tilanteesta.

Mutta vähän voisit löysätä hermoja! Mieti että ei kestä kauaa tämä vaalirupeama. Terveisin myyjä 15 vuoden kokemuksella. Kyllä on täytynyt kasvattaa paksu nahka ja päästää asiakkaiden höpinät saman tien toisesta korvasta ulos. Eihän tätä muuten jaksa.

Hyviä neuvoja kuitenkin nuo mitä kirjoitit. Eihän kukaan voi osata kaikkea. Eikä kaikissa paikoissa toimita samalla tavalla. Veikkaan että monia ihmisiä äänestäminen hieman jännittää.

Vierailija
31/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: Kuinka monen vanhuksen lappuun olet joutunut itse käydä kirjoittamassa sen demarin numeron, kun ei ole kynä pysynyt kädessä tai aivot jääneet narikkaan?

Vierailija
32/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei kysytty allekirjoitusta. Menikö ääneni hukkaan?

Vierailija
33/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet typerys ap.

Kun nuo asiat ovat sulle itsellesi kirkkaina mielessä, koska hoidat samaa asiaa satoja kertoja päivässä.

Mutta sinä hoidat sitä hommaat kaksi viikkoa ja teet kaikki toimenpiteet satoja ellei tuhansia kertoja.

Etkä sinä kusipää tajua, että jos sulle ne asiat ovat helppoja ja yksinkertaisia, niin äänestäjille ne eivät ole.

Kaikenlaisia kanoja ja päästään vammaisia sitä vaalivirkailijoiksi päästetäänkin.

Aika ihmeellistä jos ei ihmiset edes liimapuikkoa osaa käyttää tai laittaa ääntä kuoreen. Ehkä Ap liioittelee, koska on aika huolestuttavaa, jos nuo ovat isollakin osalla ihmisistä vaikeita.

Vierailija
34/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri äänestämässä.

Oli muuten todella vaikeaa tunkea se äänilappu sinne kuoreen. Niin perhanan pieni kirjekuori. Virkailija kyllä liimasi sen itse sitten kiinni.

Oli kyllä ehkä hieman kummallista, kun jouduin katsomaan, kun virkailija laittaa kirjekuoren toiseen kirjekuoreen ja liimaa kiinni, jotta vaalisalaisuus säilyisi.. Mutta sitten laittaa kuoren pöydän alle, joten en sitten tiedä mihin helvettiin se lopulta päätyi.

Tosin ei tässä Venäjällä olla niin luotan kyllä siihen, että ääni menee perille ja se lasketaan, vaikka äänestinkin kai "väärää puoluetta".

Ps. jos rasittaa niin älä mene enää vaalivirkailijaksi.

"Väärän puolueen" lipukkeet menevät omaan laatikkoonsa. Syitä voi vain arvailla.....

Vierailija
35/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko ne paperit nyt vai riittääkö henkkarit ennakkoäänille?

Henkkarit riittää. Mulle ei ollut edes tullut koko lappua, kun kävin äänestämässä.

Jep. Ei ne sitä lappua halua. Vaikka siitä lapusta voisi päätellä, että haluavat.

Vierailija
36/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän ensi vuonna 40. Pitää alkaa treenailla noita hauskoja sutkautuksia ja röhönaurua.

"Saako nuolla":)

"Olen kova poika nuolemaan":)

Vierailija
37/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tolla kuvauksella jo hermot menee, niin kannattaa harkita jotain vähemmän ihmisten kanssa tekemisissä olevaa hommelia.

Vierailija
38/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän ensi vuonna 40. Pitää alkaa treenailla noita hauskoja sutkautuksia ja röhönaurua.

"Saako nuolla":)

"Olen kova poika nuolemaan":)

Mikä SUN numero on? Kjeh kjeh

Vierailija
39/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet typerys ap.

Aika ihmeellistä jos ei ihmiset edes liimapuikkoa osaa käyttää tai laittaa ääntä kuoreen. Ehkä Ap liioittelee, koska on aika huolestuttavaa, jos nuo ovat isollakin osalla ihmisistä vaikeita.

En osaa käyttää liimapuikkoa. Onko jotain videota, muuten en lähde äänestämään ollenkaan ja jää Vihreät ääntä vaille.

Vierailija
40/104 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää neuvoko 3ysiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan